Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Staat er ergens op die rekening hoeveel er terug geplaatst zijn? Ben namelijk 30 en zou er wel graag 2 terug geplaatst hebben natuurlijk.

2. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Lamaris, twee cryo's naast je terugplaatsing, dat klinkt veelbelovend! Wanneer mag je testen en hoe voel je je?

Ik ben vanmorgen gebeld met de mededeling dat er van de 3 eicellen 1 is doorgedeeld. Het ziet er dus naar uit dat ik donderdag voor het eerst in dit traject een terugplaatsing heb.... Ik durf het bijna niet hardop te zeggen of op te hopen en houd er sterk rekening mee dat we voor die tijd nog gebeld worden dat het delen is gestopt, maar tjongejonge wat zou het fijn zijn om eindelijk eens echt een kans te hebben op een zwangerschap.
    Ik vind nu alle dagen al spannend, terwijl er nog geen eens sprake is van een terugplaatsing, hoe moet dat straks toch?

Wat doen jullie verder, naast natuurlijk utrogestan, foliumzuur en aanvullende vitamines, om de innesteling te bevorderen?
    Raden jullie bepaald voedsel o.i.d aan?

3. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik mag 10 februari testen, dag 12 na de tp.
    Joepie, een doordeler! Maar je hebt pas op donderdag een tp? Laten ze hem dan tot en met dag 5 groeien? Ik dacht dat dat pas werd gedaan als er veel eicellen/embryo's zijn!
    Ik doe niks speciaals om de innesteling te bevorderen, behalve dat ik elke dag een baby-aspirientje neem. Dat zou de doorbloeding van de baarmoederwand bevorderen. Verder slik ik Foliumzuur, visolie, vit D en een multi-mama slik ik sowieso al en daar ga ik gewoon mee door.

4. midori

midori Lid

14 mrt 2014
    77
    0
    0
    Broos, wow een bevruchte eicel die zich door deelt, wat ongelooflijk fijn, en ik ga heel hard voor je duimen dat die zich lekker blijft delen en dan blijft plakken. Heel veel succes om deze zenuwslopende dagen door te komen!

Lamaris, voor jou nog een aantal dagen aftellen, vind je het moeilijk?

Elsje, je krijgt sowieso maar 1 embryo teruggeplaatst. Bij meer terugplaatsingen vergoedt de zorgverzekeraar niet. Pas bij je 3e en laatste poging mogen er 2 teruggeplaatst worden.

5. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL

Weet ik dat dit zo in Nederland is maar ik bedoelde eigenlijk bij ecd in spanje... dan kan je er meteen 2 terug laten plaatsen neem ik aan als t niet op de rekening staat krijg ik wat vergoed...

6. midori

midori Lid

14 mrt 2014
    77
    0
    0
    Broos, hoe is het verder gegaan? Heb je een terugplaatsing gehad vandaag? Hoop het zo voor je!!

7. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Wat lief dat je er naar vraagt Midori! Ja, vanmiddag een terugplaatsing gehad. Ik vond de afgelopen dagen zo spannend dat ik na de terugplaatsing wel even wat tranen moest laten. Bij ieder telefoontje was ik bang dat DD het zou zijn om te zeggen dat de deling gestopt was. Niet dus. Pff, nu moeten de wachtweken nog beginnen. Tegelijkertijd ben ik zo dankbaar dat we zo ver gekomen zijn.... Verder dan ooit! Hopelijk met een goed resultaat.
    Hoe voel jij je? Merk je iets van de aanvullende supplementen?

Hoe is het met de anderen? Doen de rustweken jullie goed? Staat er al weer iemand op het punt van beginnen?

@Lamaris, kun jij je een beetje focussen op andere dingen momenteel? De testdag komt iedere dag weer een stukje dichterbij...

Lieve groet

8. lamaris

lamaris Niet meer actief

@Elsje54: jouw vraag is heel specifiek. Ik zou hem stellen op een plek waar vrouwen zitten die in Spanje al ecd hebben gedaan. Ik noemde hier eerder al het besloten forum van Freya.

@Broos: eindelijk een echte kans! Laat het wachten maar beginnen!
    Hier is de tweede wachtweek aangebroken. Die zal gelukkig geen hele week duren, want ik mag altijd al 12 dagen na de tp testen. Eerder testen heeft ook geen zin want ik krijg ter ondersteuning van mijn luteale fase niet Utrogestan, maar -op mijn verzoek- 3 x Pregnyl 1.500 eh. En Pregnyl laat zwangerschapstesten natuurlijk positief uitslaan.
    Ik heb ook dit keer weer veel last. Net als de vorige terugplaatsing heb ik de laatste dagen echt behoorlijke buik- en rugpijn, ik werd er vannacht zelfs wakker van. Ik wist zeker dat ik in een plas bloed wakker zou worden, zo hevig waren de krampen. Maar niks!

9. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Wat vervelend dat je zulke heftige krampen hebt Lamaris! Maar de vorige keer leidde dat bij jou wel tot een positieve zwangerschapstest. Hopelijk nu weer en dan eentje die heeeeeeeeel lang bij je blijft. Spannende dagen weer. Lukt het je een beetje om de zinnen te verzetten? Waarom heb jij trouwens voor pregnyl gekozen ipv utro?

Ik werd vannacht ook wakker van de rugpijn. Alleen geen krampen zoals ik die maandelijks heb, maar meer alsof ik door mijn rug gegaan ben. Dat heb ik in het verleden wel eens gedaan en dan loop je een paar weken rond alsof je bejaard bent: krom en moeite om in de benen/ uit bed te komen. Ik snap er niks van waar dat nu opeens vandaan komt, want heb bij mijn weten echt geen gekke beweging of zo gemaakt. Hopelijk is het snel over....

10. lamaris

lamaris Niet meer actief

@Broos: ik heb liever Pregnyl dan Utro, omdat ik van de Utro veel last heb, ik word er heel suf, moe en depri van. Bovendien vind ik het een onwijs gedoe, die dingen 3 keer per dag inbrengen. Het lukt me wel goed om afleiding te vinden. Realistische verwachtingen hebben helpt...
    Dat gezegd hebbende: wonderen bestaan altijd, en ik gun jou er ook eentje :)

11. midori

midori Lid

14 mrt 2014
    77
    0
    0
    Broos, wat geweldig om te lezen dat je een terugplaatsing hebt gehad. Ik ben heel blij voor je, en weet je, het geeft mij ook een beetje hoop. Heel veel sterkte om de wachtdagen door te komen, als ik daar aan denk hoe dat zal zijn, dan is dat bijna onvoorstelbaar hoe spannend dat voor je moet zijn. Alle goeds!!

Lamaris, wat naar van die enorme krampen. Misschien helpt om een kruik te maken. Nu echt aftellen he?

Hier nu 2 dagen aan de dhea, en een behoorlijk opgejaagd gevoel, hoop dat dat wat afzwakt in de loop van de tijd. Maar goed, het geeft mij ook een beetje hoop dat nu de tekorten worden aangevuld en er echt is anders wordt gedaan dan in NL, hoop maar dat het een handje gaat helpen als de hormoonstimulatie start (duurt nog even, ergens eind maart).

Toi toi toi voor ieder hier en zwaai!

12. Maya30

Maya30 Lid

14 feb 2011
    55
    0
    0
    Beste dames,

Ik was op zoek naar lotgenoten net een laag AMH waarde.
    Vanaf 2010 ben ik bezig met zwanger worden. Ik heb hier in Nederland te horen gekregen onbegrepen vruchtbaarheid. In Dusseldorf is mij verteld dat mijn amh waarde aan de lage kant is. Ik heb daar 2 icsi achter de rug met hoge dosis hormonen. Uiteindelijk weer terug naar NL in het Vu ziekenhuis. Ik heb mijn twijfels. Ik volg een lange traject. Eerst de pil slikken en daarna spuiten.
    Ik krijg maar 1 poging ivf/icsi als de eitjes in minderheid zijn.
    Ik heb begrepen dat mijn fsh waarde 11.4 is en t moet onder de 10. Vandaar dat zwangerschap uitblijft.

Volgens de arts is korte traject beter. Daar aangekomen geeft een ander arts lange traject is passend. Ik heb nooit de pil geslikt.

Bedankt voor het lezen. Ik ben benieuwd wie er zwanger is ondanks lage waarde.

lieve groet,
    Maya30

13. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hoi Maya, voor lotgenoten zit je hier op de goede plek!! Wij zijn allemaal vrouwen met een lage eicelreserve. De FSH-waardes verschillen wel: bij de een is die wat hoger dan bij de ander, maar je kunt er van uit gaan dat we allemaal moeite hebben met zwanger worden.
    Als je een eind terugleest in dit topic zijn er echt vrouwen die met een goede behandeling toch zwanger zijn geraakt, dat geeft hoop!!
    Omdat ik in Nederland na 1 ronde al was opgegeven zijn mijn man en ik ons heil gaan zoeken in Dusseldorf. Door het korte protocol en de hogere hoeveelheid hormonen waar ze daar mee werken hebben wij toch enigszins hoop gekregen dat het ons gaat lukken. Ik ben heel blij dat we de overstap hebben gemaakt. Het lange protocol werkte voor mij echt niet: mijn lichaam moet al ontzettend hard werken om eicellen vrij te laten komen, niet handig om dan te gaan werken met remmers.
    Jij bent dus ook al in Dusseldorf geweest. Waarom heb je besloten toch je heil in Nederland te gaan zoeken? Voor zover ik weet kunnen ze in Dusseldorf veel meer betekenen voor POFfers zoals wij....
    Sterkte in elk geval bij dit traject! Die hele MMM is hartstikke zwaar!!

14. Roosje34

Roosje34 Niet meer actief

@Lamaris succes met testen vandaag. Ik hoop op een goed resultaat!
    @Broos Hoe gaat het met jou? Wanneer mag jij testen?

De rest van de dames ook veel succes!

15. marjon80

marjon80 Actief lid

8 nov 2009
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik duim voor je lamaris!!!!!!

16. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Gisteren hebben we te horen gekregen dat we eigenlijk klaar zijn in Nederland. Had 2 eicellen bij ivf die niet door wilden groeien. Uit bloed onderzoek gebleken dat er nix in zat. Nu kunnen ze niets meer voor ons doen. Nu gaan we echt voor eiceldonatie.

17. Maya30

Maya30 Lid

14 feb 2011
    55
    0
    0
    Hoi Broos,

Bedankt voor het delen.

Ik heb een beetje terug gescrold. Wat geweldig voor je. Blijf positief. Positieve energie = positieve resultaat. Zal voor je bidden en hoop op een volledige zwangerschap. :)

In de tijd dat ik begon met mmm was het onbegrepen vruchtbaarheid. Daarna ben ik voor second opinion gegaan naar Düsseldorf. Daar gaven ze aan dat mijn AMH waarde laag was 4.2.

Ik heb toen eind 2013 icsi behandeling gedaan. Waarvan ik 3 eitjes had en begin 2014 icsi behandeling 1 ei. Derde icsi was er een cyste geconstateerd en moest geopereerd worden. Dit wilde ik echter niet en ben terug gegaan naar gynaecoloog in Nederland.

Hier in NL heb ik 5 iui achter de rug waarvan de zaadkwaliteit zwak is. Vervolgens ben ik doorverwezen naar een Academisch ziekenhuis.

Daar loop ik sinds kort en uit onderzoek is gebleken dat mijn FSH waarde 11.2 is en die hoort onder de 10 liggen. Zij gaven aan zolang ik er weinig eitjes geproduceerd worden heeft ivf of icsi geen nut. Vandaar dat zij 1 poging willen verrichten mits, er meerdere eitjes vrijkomen. Anders terug naar iui.

Ik ben van plan om die ene poging hier in NL te doen. Lukt het niet ga ik weer terug naar Düsseldorf. Er is mij verteld dat ik de korte traject in zou gaan. Achteraf was het beter om alsnog met lange traject te beginnen. Ik slik nu de pil. Ik heb de pil nog nooit in mijn leven geslikt en weet nu waarom. De bijwerkingen zijn niet te plaatsen. Pffff.

Ik ben nooit zwanger geraakt. Dit jaar word ik 35. Erfelijk is het ook niet. Op forums en op Freya lees ik dus dat het een naam heeft namelijk POF waarde. Wist ik niet. Vind het alleen heel bizar dat in 2010 dit nooit ter sprake is geweest. Pas toen ik naar Düsseldorf was geweest en dossier mee heb genomen beginnen ze hierover.

Lieve groet,
    Maya30

18. lamaris

lamaris Niet meer actief

#4438 lamaris, 10 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2015
    Vandaag is testdag, op 12 dagen na de tp, en 15 dagen na de punctie.
    Zaterdag heb ik al getest en ik zag een licht streepje, zondag ook nog. Maar dat kan nog van de Pregnylshot (1.500 ie) zijn die ik de woensdag ervoor nog heb gespoten ter ondersteuning.
    En vanmorgen...tja. Niet helemaal omowit maar ook niet overtuigend positief. Het lijkt een indrooglijntje.
    Er is nog geen spoor te bekennen van een menstruatie, ook geen spotting. En mijn temperatuur blijft torenhoog.
    Dus schiet mij maar lek. Het lijkt een beetje op de vorige tp.
    Toen testte ik op wachtdag 12 en 13 ook negatief, en pas op wachtdag 15 positief. Anders dan nu had ik op wachtdag 11 een dag lang een bloeding. Helaas liep die tp uit op een miskraam.
    Helaas weet ik nu dat een dergelijk laat positief resultaat eigenlijk altijd gedoemd is te mislukken. Want dit duidt op een extreem late innesteling en dat betekent meestal dat er iets niet goed is met het embryo. Let wel, ik heb deze wijsheden van dokter Google, geen arts heeft mij dit verteld.
    Ik vind het jammer dat mijn ziekenhuis geen bloedtest doet. Want aan de hand van het HCG-gehalte op testdag valt vrij goed te voorspellen of een zwangerschap levensvatbaar is.
    Maar goed, ik kan alleen maar afwachten nu...

@Maya30: een amh van 4.2 is hoog, echt niet laag! Maar misschien is het in een andere schaal gemeten? Pmol/l ipv het hier gangbare ng/ml?

19. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Dat was gisteren dus verdrietig nieuws Elsje, sterkte bij de verwerking daarvan. En heel succes en geluk bij de nieuwe uitdaging op het gebied van ECD!

@ Maya, het is inderdaad raar dat men in Nederland zoveel minder kennis in huis lijkt te hebben op het gebied van POF dan in het buitenland. Ik verbaas me daar ook steeds weer over. Ik ben echter blij dat wij POFfers gebruik mogen maken van de kennis in Duitsland. Dat biedt perspectief. Ik wens jou ook veel sterkte in jullie traject!

@Lamaris, ook ik ben erg benieuwd of je al getest hebt. Ik hoop zo op een positief bericht!!

@roosje, ik mag begin volgende week testen. Ik weet eigenlijk niet zeker welke dag. In eerste instantie had dr C het over 12 dagen. Dat zou dinsdag zijn. Even later zei de assistente dat ik de 15e zou kunnen testen. Ik was er op dat moment niet helemaal bij geloof ik, want realiseerde me later pas dat de 15e niet 12 maar 10 dagen na de punctie was...
    Ik vind het wel inzettend spannend hoor. Ik voel eigenlijk niets bijzonders, maar ben erg alert op mijn lichaam en probeer alles wat maar een beetje anders voelt te duiden. Dat heeft natuurlijk helemaal geen zin. Wel merk ik dat ik het nu ook steeds spannender begin te vinden om naar het toilet te gaan. Het zou toch niet... Pff, wat duren deze wachtweken lang!
    Aan het werk zijn is de beste remedie, dus we gaan gewoon maar door. Dank voor alle lieve medeleven. We ervaren ontzettend veel steun van iedereen om ons heen en dat vinden we erg fijn!

20. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Wij waren blijkbaar tegelijkertijd aan het typen Lamaris... Wat blijft het toch spannend voor jou/ jullie. Ik houd hoop dat het toch een positief resultaat mag zijn!! Sterkte deze komende dagen hoor!!

Deel Deze Pagina