Clau, wat ontzettend spannend, maar het ziet er goed uit met 4 follikels, wanneer verwachten ze de punctie? Ik duim me suf voor je! Broos, wat fijn dat jullie er even lekker uitgeweest zijn en dat jullie zoveel steun uit je omgeving mogen ervaren. Ik heb je verhaal van een tijdje terug gelezen en ik vind je zo enorm sterk! Heel veel succes bij het maken van de juiste beslissing voor jullie. Lamaris, volgende maand dus terugplaatsing, eindelijk schot erin. Midori, succes deze nieuwe poging, wat een onzekerheid toch! Ik hoop dat de dhea wat goeds doet voor je Maya, jij ook heel veel succes, heb je erg last van het prikken? Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, maar probeer nu weer mee te kletsen. Heb in de tussentijd wel meegelezen, maar had niet de energie om mee te praten. Ik ben zaterdag weer begonnen met de deca en dinsdag heb ik de uitgangsecho. Ik ga deca en menopur spuiten en we doen mee aan het onderzoek in NL voor ass. hatching, hoop zo dat ze dat bij onze embryo´s gaan doen. Eerst wilde we deze poging al naar dusseldorf, maar omdat ik me extra heb laten verzekeren en er toch nog kosten bij komen, durven we het nog 1x aan in NL.
Lieve dames, het is een tijd geleden dat ik hier voor het laatst reageerde. Een jaar geleden meldde ik mij radeloos op dit forum, wanhopig op zoek naar meer informatie en lotgenoten. Ik had net te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zat en met mijn waardes ( waaronder een Fsh van 26) , mijn wens voor een tweede kindje, hoogst waarschijnlijk nooit uit zou komen. De arts in het ziekenhuis gaf mij 5-10 procent en ik zou niet in aanmerking komen voor een behandeling dus ik moest me er maar bij neerleggen en het accepteren. bam! Dat kwam heel hard aan. Direct ben ik begonnen met accupuntuurbehandelingen en snel daarna kreeg ik een regelmatige cyclus en ik voelde mij direct "anders". Overigens deed ik in die tijd ook ovulatietesten en daar bleek nooit uit dat ik een eisprong had. Heel groot was de verrassing dat ik 3 cycli later toch spontaan zwanger bleek! En 2 weken geleden na een heel voorspoedige zwangerschap is onze prachtige dochter geboren. We zijn zo dolgelukkig met ons wondertje. Ik hoop zo dat jullie dit allemaal snel mogen mee maken, het is jullie zo gegund. Blijf dus hoop houden, want het kan!!
Ik heb gister de punctie gehad. De opbrengst was 3 eicellen. En vanochtend wachten op het telefoontje.. En ja er is 1 goede bevruchting! Dat is nog niet eerder gelukt, dus ben voorzichtig aan al een beetje blij. Nu moet het goed door blijven delen, dan is dinsdag de terugplaatsing. Stella gefeliciteerd met je dochter! Geniet er van! Julia jij ook veel succes met je poging.
Clau, dat is heel mooi dat er een bevruchting is. Weer een stapje dichterbij dan je ooit was. Ik hoop heel hard voor je dat die goed blijft delen. Mijn duimen draaien hoor! Spannend afwachten nu dus voor jou. Sterkte daarmee. Lamaris, wonderlijk dat je op dag 21 een LH-piek hebt. Ook wel irritant als je zit te wachten tot je kunt beginnen met je cryo-ronde. Bij mij is trouwens die lutteale fase ook altijd korter, 14 dagen heb ik nog nooit gehaald. Broos, hoe is het nu met jou? Nu je weer thuis bent en het gewone dagelijkse leven weer hervat. Lukt het een beetje? Stella, bijzonder om te horen, gefeliciteerd met je dochter. Julia, ook jij staat weer aan het begin van een nieuwe ronde. Veel succes, hoop dat je uitgangsecho oke is en dat je kunt beginnen. En wie weet helpt de assisted hatching net dat beetje dat nodig is om verder te komen. Maya, fijn dat je mag beginnen! Wanneer is je eerste echo? Naast DHEA kan er trouwens soms ook een tekort in vitamine D3 zijn, vooral bij vrouwen met lage AMH-waardes. Ik had een fors vitamine D3 tekort (op geprikt) en slik dat nu bij. Hier, de uitgangsecho vandaag was goed en zodra ik ongesteld word (vermoedelijk over 8-10 dagen), ga ik vanaf dag 2 prikken met 450 eh menopur. Dus spannende tijd in het verschiet. [FONT="]---------- vanaf maart 2012 stop anticonceptie AMH < 0.16, FSH=8 6 mislukte hormoonstimulaties voor IUI nov 2014: IVF1 (1 eicel, bevrucht, maar gestopt met delen) maart: IVF2 in DD[/FONT]
Clau heb je al wat gehoord....Wanneer zou je een terugplaatsing hebben? Midori spannend, hopen dat deze dosering een paar mooie eitjes oplevert! Hier nog bezig met de deca, dinsdag uitgangsecho. ..spannend. Hopelijk mag ik starten met de menopur.
Hoi lady's, @ Stella04 bedankt voor het delen echt prachtig!! is voor mij nog een droom..... @ clau1983 hoop binnnenkort terugplaatsing en een gezond zwangerschap. Punctie in DD is onder narcose hier in NL kijk ik er tegenop. Dr Scholtes zei toen lacherig je wil zwanger worden dus begin alvast tegen de pijn wennen. Tenslotte krijg je er iets moois voor terug. @ Midori hoop dat de tijd snel voorbij gaat zodat je kan beginnen. Tijd kan soms dodelijk zijn. Ik weet geduld is een schone zaak. Hier in NL is hoogste dosering 225ml. Terwijl ik gister een schema tegen kwam met amh waarde dat je juist boven de 300ml moet toedienen. Hoop dat je wens binnenkort in vervulling komt. Geldt voor iedereen. Hoop op een mooi spuit resultaat!! Ik heb afgelopen vrijdag slecht nieuws te horen gekregen. Ik had een bel afspraak omdat niet alle gegevens bekend waren. In DD had ik december 2012 amh waarde van 0.42. Vrijdag belde het VU ziekenhuis en die gaf aan 0.02 ik schrok zwaar omlaag gegaan. pfffff wilde janken dacht doe ik al 5 jaar ga genieten van lekker weekend en doe je ding. hhhhhh Ik prik nu deca en gonal F. Hoe ik het ervaar voel mij junkie nr 1 hhhhh. Het doet geen pijn (geloof mij heb een laag pijngrens) alles zit in draai pennen. Hoef niet net als DD mixen etc. Alles is kant en klaar. Donderdag ga ik voor echo kijken wat er allemaal aan het groeien is or not hhh. Kan je DHEA gewoon online bestellen was gister naar de Tuinen gegaan was er niet. Ik heb sowieso tekort aan vitamine D. lieve groet aan iedereen!!! liefs Maya
Maya, hoe kan het nu zo snel naar beneden gaan? Volgens mij kan dat toch niet.....Nog even een vraag, waarom spuit jij gonal? Ik heb ook een lage AMH en op gonal heb ik bijna geen respons en op de menopur wel. Wanneer heb je weer een echo? Volgens mij krijg je dhea alleen op recept en dan moeten ook je labwaarden gecheckt worden dacht ik. Hier nog steeds niet ongi terwijl ik morgen de uitgangsecho heb, ook niet echt fijn. Nooit ben ik te laat ongesteld en nu dus wel, stom lijf. Ik heb overlegd met de arts en ik mag morgen gewoon komen, bij nog geen ongi krijg ik iets om het op te wekken. Maar daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten. Nouja horen het morgen wel. Clau, hoop dat je morgen een terugplaatsing hebt, al wat gehoord?
Ik heb nog niks gehoord dus dat is een goed teken. Als ze morgenochtend vroeg niet bellen dan is de terugplaatsing eind van de ochtend morgen. Julia het maakt toch niet uit dat je nog niet ongi bent? In dusseldorf doen ze de uitgangsecho altijd paar dagen voordat je ongi moet worden. Volgens mij kijken ze alleen of er geen cystes zijn. Maar misschien gaat het in jouw ziekenhuis anders? Succes in ieder geval!
Clau, ik dacht even kijken of jij al bericht hebt gehad. Maar nog geen bericht, maar klinkt positief. Enorm spannend om tot morgenochtend te moeten wachten. Ik hoorde vrijdag van mijn arts in DD dat als je embryo de eerste 3 dagen door is, dat het daarna doorgaans goed blijft gaan. Keep my fingers crossed for you! Maya, dat is erg schrikken als je AMH zo snel in 2 jaar tijd naar beneden is gaan. Ik begrijp trouwens niet zo goed dat je AMH-waarde 0.02 is, want mij is verteld dat de ondergrens 0.16 is (ik heb zelf een AMH < 0.16, en dat betekent een niet meer meetbare eicelvoorraad). Is het misschien toch niet 0.20? Misschien toch even navragen? DHEA kun je wel via internet bestellen, maar ik raad je af dit op eigen houtje te gaan slikken. Echt eerst je DHEA-gehalte laten bepalen. Het is namelijk een bijnierschorshormoon dat in je lijf wordt omgezet naar testosteron. Geen snoepjes dus, zoals mijn arts noemde. Je kunt er ook nare bijwerkingen van krijgen (agressie, baardgroei) en slecht voor je lever als je er teveel van binnenkrijgt. Ik heb ook van verschillende artsen gehoord dat Menopur beter werkt dan Gonal, omdat er in Menopur ook LH zit. Gonal deed bij mij helemaal niets (maar Menopur in een lagere dosering helaas ook niet). Succes alvast met de echo donderdag. Hopelijk slaat de hormoonstimulatie goed aan dit keer! Julia, heel irritant en herkenbaar dat je menstruatie niet komt als je erop zit te wachten. Uitgangsecho kan ook eerder hoor, als je eisprong maar geweest is. Hopelijk is opwekken niet nodig (en als dat gebeurt, misschien toch eerst voor de zekerheid een zw-test doen, de wonderen zijn soms nog niet de wereld uit). Hopelijk kun je snel beginnen!
Midori, ik heb geen eileiders meer, dus dat kan het niet zijn helaas. Anders had ik nu vast al wat testen gedaan haha
Clau, wat ontzettend spannend is dit toch! En elke stap die je verder zet wordt het alleen maar spannender. De terugplaatsing an sich stelt technisch gezien niet heel veel voor, maar gevoelsmatig des te meer. Ik hoop dat je over twee weken een positief bericht kunt brengen. Sterkte!! Julia, fijn dat je desondanks morgen toch gewoon terecht kunt. Hopelijk kun je snel van start! Maya, spannend die eerste echo donderdag. Hopelijk goed nieuws. Midori, voor jou komt het ook al weer dichtbij! Je hebt hetzelfde protocol als ik had en dat bracht mij toch mooi drie eicellen. En ik kwam voor het eerst tot een terugplaatsing. Hopelijk bij jou ook, maar dan met nog meer positief nieuws.... Zelf heb ik afgelopen week nog een telefonische evaluatie gehad met dr C. Hij vond het erg jammer dat het niet gelukt was, want hij had wel goede hoop voor ons. Hij gaf aan dat ze over bet algemeen kunnen zeggen dat 60% van de vrouwen zwanger is na drie terugplaatsingen in het geval de vruchtjes de eerste dagen in de embryoscoop overleefd hebben. Hoe meer terugplaatsingen, hoe hoger dus de kans (logisch). Helaas zijn wij maar tot 1 terugplaatsing gekomen. Dr C gaf aan ons toch nog wel kansen toe ge dichten, mits we het zelf nog konden opbrengen om nog een poging te wagen. Hij zou dan hetzelfde protocol hanteren, maar wel in combinatie met dhea. Ik vind het wel jammer dat de dhea ons niet eerder is aangeraden. Ik dacht na drie icsi's helemaal klaar te zijn. Zo voelde het ook echt, maar als een arts dan toch nog ruimte ziet ga je toch weer twijfelen. Echter, garanties kan niemand geven. Het lijkt me verschrikkelijk om nog een keer een teleurstellende poging te doen. Dat vind ik zo ingrijpend. Bovendien zouden we nu alles zelf moeten betalen en het gaat om een heleboel geld. Niet dat geld het belangrijkst is, maar je kunt het maar een keer uitgeven en je moet toch ook realistisch blijven. Wanneer is de grens bereikt? Pff, ik vind het zo ingewikkeld allemaal. Het zou eigenlijk wel makkelijk zijn als er gewoon echt geen kans is. Dan hoef je ook geen hoop te hebben, maar moet je je gewoon richten op hoe nu verder (hoe heftig ook). Nu weet ik gewoon echt niet wat we moeten doen. Ik hoop dat we voor onszelf snel duidelijkheid krijgen dat zou rust geven....
Stella, vergeet ik toch bijna jou te feliciteren... Van harte gefeliciteerd met jullie wonder! Hopelijk gaat alles goed met jou en haar. Heel veel geluk samen!
Vanochtend hebben ze afgebeld. De embryo was gestopt met delen. Ik had t echt niet meer verwacht. Zo K*t om weer teleurgesteld te worden. Ik had zo gehoopt op eindelijk een keer een terugplaatsing..
Clau, wat ontzettend verdrietig, had zulke goede hoop! Valt ineens alles weer induigen, hele dikke knuffel! Vind het zo erg voor je! Stella, thnx voor het delen van je verhaal, wat positieve verhalen kunnen we hier goed gebruiken. Gefeliciteerd met je wondertje! Broos, hele moeilijke beslissingen zijn dat idd, hoop dat jullie er samen uitkomen en tot een goede beslissing komen! Soms heeft het ook even tijd nodig voor je weet wat goed voelt, volg je hart. Net voor echo geweest en ik mag nog niet starten met de menopur. Moet nog een week doorgaan met de deca helaas. Ben nog steeds niet ongi, dus als ik nu zou starten is mn BM slijmvlies niet optimaal bij de terugplaatsing. Heb al een paar dagen hoofdpijn van de deca, niet echt heel fijn!
@Stella04: gefeliciteerd zeg! Ik hou van dit soort verhalen. Ik hoop nog altijd een heel klein beetje dat dit mij ook overkomt. Ik lijk elke maand te ovuleren, aan de testjes te zien en mijn temperatuurkaartjes. Helaas hebben wij ook te kampen met traag zaad. Dus ik acht de kans op een natuurlijk wonder erg klein. @Broos: ik ben erg sceptisch over de uitspraak van jouw arts dat 60% van de vrouwen zwanger is na drie terugplaatsingen van embryo's die het in de embryoscoop hebben overleefd. Ik neem aan dat het dan over blastocysten gaat. Dat geldt misschien voor vrouwen onder de 30. Maar op onze leeftijd is nog maar 1 van de 3 à 4 eitjes chromosomaal normaal. Op 40-jarige leeftijd is nog maar 10-15% van de eitjes normaal. Daarbij heerst er in sommige kampen ook nog het idee dat een laag amh een indicatie is van eicelkwaliteit. Een beetje het bottom of the barrel idee: de beste eitjes worden het eerst door het lichaam geovuleerd dus de weinige eicellen die nu nog resteren zijn van slechte kwaliteit. Dat een bevrucht eitje uitgroeit tot een blastocyst betekent verder niet dat dat de eicel normaal is. Een op het oog prachtige blasto kan chromosomaal niet levensvatbaar zijn. Dit alles betekent dat de kans dat van 3 blastocysten er eentje normaal is, heel klein is. Het is hier vaker geopperd maar de befaamde dr. De Sutter van UZ Gent heeft ooit eens gezegd dat vrouwen boven de 30 gemiddeld 6 terugplaatsingen nodig hebben voor een doorgaande zwangerschap (ik weet even niet of het hier om blastos gaat of om 3-dags embryos). Als poor responder die nooit cryos heeft kan dat betekenen dat je misschien wel 6 verse pogingen moet doen, of nog wel meer! Kijk naar mij. Ik heb 4 terugplaatsingen gehad uit 2 ICSI-pogingen, maar nog steeds geen doorgaande zwangerschap. Ik heb nog wel 2 cryos. De kans is groot dat deze het ook niet redden en dan heb ik dus 6 terugplaatsingen gehad, waarvan 2 verse en 4 cryos. Je zou denken dat daar wel een normale eicel tussen zat. Maar het kan ook heel goed zijn dat ik gewoon pech heb gehad en dat de eicellen allemaal abnormaal waren. Hoe lang ga je nog door met zulke belabberde kansen? Ik ben sterk geneigd om, als de cryos mislukken, mijn derde en vierde poging die ik nog tegoed heb, in te zetten voor eiceldonatie in het buitenland. @Clau1983: wat erg...ik had zulke goede hoop voor je. Ik weet even niets meer te zeggen alleen dat ik je heel veel kracht wens de komende tijd. @julia1984: bah, lang aan de Deca. Ik voel me altijd zo'n oud wijf met dat spul. En ben er ook altijd erg neerslachtig van. Sterkte!
Clau, wat enorm verdrietig dat het toch niet tot een terugplaatsing is gekomen. Het zag er zo hoopvol uit, dat moet een vreselijke teleurstelling zijn. Heel veel kracht toegewenst voor nu en de tijd die gaat komen, knuffel van mij Broos, heel ingewikkeld zulke keuzes, en ook herkenbaar. En wanneer de grens bereikt is, is iets dat alleen jij en je partner kunnen besluiten. Het lastige is dat de kans zo klein maar niet onmogelijk is, maar de wens zo groot. Ik wens je veel moed en kracht om je keuze hierin te maken, een keuze waar je achter kan staan en volg je gevoel. Julia, jij nog even wachten tot dat je kan beginnen. Vervelend, want kan mij voorstellen dat je niets liever doet dan beginnen. Wie weet, is volgende week je menstruatie doorgebroken en je bms dun genoeg om weer goed op te bouwen. Lamaris, ondanks alle belabberde kansen en eicelkwaliteit, gebeurt het soms toch. Maar begrijp helemaal dat je je kansen niet meer zo ziet. Ik hoop dat er bij je 2 cryo's nog een topper zit. Wanneer ga je daarmee beginnen? Hier, soms weet ook niet meer waar ik aan begin met deze ivf-poging. De kansen voelen zo gering, en ik kan mij bijna niet voorstellen dat het op alle punten goed gaat (eicelrijping, bevruchting, doorgroeien en blijven zitten), dat er echt wel een wonder moet gebeuren wil dit tot een zwangerschap komen. Soms denk ik dat ik dit alleen doe om te weten dat het echt onmogelijk is, zodat ik het kan afsluiten met het idee dat we alles hebben gedaan en het eerder te snel ging om emotioneel bij te kunnen houden (ruim 2 jaar in medisch circuit als onbegrepen onvruchtbaar en op het einde die lage amh-waarde vastgesteld en 5 weken later uitbehandeld in NL). Ik vind heel moeilijk hoop en vertrouwen te houden, en tegelijkertijd loslaten van die wens, ook zo verdrietig en onmogelijk. [FONT="]---------- vanaf maart 2012 stop anticonceptie AMH < 0.16, FSH=8 6 mislukte hormoonstimulaties voor IUI nov 2014: IVF1 (1 eicel, bevrucht, maar gestopt met delen) maart: IVF2 in DD[/FONT]
Hoi dames, @ Clau pfff wat vervelend ik herken het gevoel als geen ander. been there..... heel veel moed toegewenst om weer verder te gaan. @ Broos de wonderen zijn de wereld niet uit. hoop dat de wonder jou binnenkort een bezoek brengt. ik begrijp je volkomen. ik heb eerste en tweede icsi alles eerst uit eigen zak betaald. heb uiteindelijk een kleine deel teruggekregen. helaas niks uit de behandelingen teruggekregen maar goed. Je wil ook niet later jezelf afvragen had ik dit maar gedaan of dat. je haalt nu alles eruit wat eruit valt te halen. daar heb je doorzettingsvermogen voor nodig en dat heb jij!! Weet echt hoe het voelt. @ Midori herken het als geen ander pfff wat je allemaal over hebt om zwanger te worden. De wonderen zijn de wereld niet uit. Blijf geloven!! Ook al laat je het los diep van binnen is de wens te groot. Je draagt het met je mee. Ik heb het een jaar losgelaten dacht okay goed van mij en daarna werden er 15 vriendinnen dichtbij zwanger en 5 kennissen allemaal babyshowers en feestjes pfff. Ik ben toen niet naar alle babyshowers geweest. Vandaag echo gehad. Ik was daar en zei gelijk het is stil verwacht dus niet zoveel. Arts niet zo negatief. Ik zei gelijk is mijn voorgevoel. Mijn voorgevoel klopt bijna altijd. Tijdens echo 1 eitje die aan het groeien was 2 andere piepklein en groeien niet mee. Dus eindresultaat 1 eitje. Ik word vanmiddag gebeld. Arts was beetje meelevend bezig, zat daar eerlijk gezegd niet op te wachten. Gaf aan dat ik niks anders ben gewend. Ik word straks gebeld maar ga zelf aangeven dat ik geen punctie wil. Ik voel hem niet. Denk dat ik terug ga naar DD. Gonal F?? voor het eerst prikken en 1 ei. Menupur had ik na het prikken 3 eitjes. Maar goed helaas geen positieve verhaal i get used to it. Er is mij laatst verteld dat dokter Scholtes iemand heeft doorverwezen naar IVF centrum in Spanje. Die is daar in 1x zwanger geworden na tig behandelingen en miskramen. Alicante kinderwens kliniek. succes meiden met alles!! spreek jullie gauw lieve groet, Maya
Maya, bedoel jij ene Nadine of Nadia? Die heeft de kluit nl behoorlijk bedonderd hier door inderdaad te zeggen in 1x zwanger te zijn in Allicante met een ongelooflijk laag amh van minder dan 0,1. Van een tweeling nog wel... Postte deze dame onder dezelfde naam en gegevens op het eiceldonatie gedeelte van Freya. En ja, in 1x zwanger maar met ecd. Overigens snap ik de keuze voor ecd heel goed na zoveel ellende maar niet dat je liegt tegen mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Zeg dan niks en post gewoon nooit meer iets.
Klaasje82, Ik durf het niet te zeggen. Ik moet eerlijk zijn dat een kennis mij hierover had benaderd. Die weet overigens niet dat ik in mmm zit maar wel een kinderwens heb. Zij gaf aan dat haar vriendin in DD meerdere behandelingen had gedaan en vele miskramen. Ze was toen doorverwezen volgens haar naar Spanje. Dit hoorde zij en wilde dit met mij delen. Ik heb haar bedankt op website gekeken. Ze kwam erg overtuigend over en dat ik het daar moest proberen. Ik vind DD al een wereldreis laat staan naar Spanje . weet zelf niet hoe ze heet.
Als Dr S iemand doorverwijst naar Spanje is het naar Institutio Bernabeu, daar werkt hij mee samen en uitsluitend voor ecd. Dr S. doet dan de fm's en stuurt het zaad op naar de kliniek. Als deze dame omg Amsterdam woont is ze het. Ik vond het echt verschrikkelijk stijlloos. Voor de andere meisjes, wat een verdriet allemaal weer hier. Claudia, wat een nachtmerrie om zo'n bericht te krijgen. Heel veel sterkte meiden, als het weer eens niet gaat zoals je hoopt en droomt.