@ Klaasje82 bedankt voor je tip. Ik heb er niks mee gedaan en wilde haar afkappen. Alleen ze begon over dat haar vriendin tig behandelingen had in DD (niet wetend dat ik daar ook behandelingen heb gedaan). Uiteindelijk niet lukte en is doorverwezen naar Spanje. Eerlijk gezegd zat ik hier niet op te wachten aangezien ik mijn mmm niet bekend heb gemaakt bij vriendinnen/kennissen. Vanwege dit soort verhalen. Ik heb het zo gelaten en heb wel op de website gekeken. Ik kom uit Amsterdam dus het zou kunnen dat zij het is. Bedankt voor het informeren idd stijlloos.
Maya, wat rot dat er maar 1 eicel was. Heb je de punctie nu definitief afgeblazen? Hier een vraagje, ik vloei nu lichtrood. Zien jullie dit als dag 1 en zal ik beginnen met de synarel? Of wachten op helderrood? Ik wil echt op tijd beginnen, want heb korte cyclus (21-23 dagen) dus maar een dag of 5-6 om te stimuleren. Wat denken jullie?
@Maya30: dat is geen goed resultaat, heb je de punctie nu definitief afgeblazen? En tja liegen op een lotgenotenforum over het gebruik van donoreicellen vind ik inderdaad heel raar! Dat je het niet aan Jan en alleman in je 'echte' omgeving vertelt vind ik dan weer wel begrijpelijk... @Midori: rood bloed = cd1. Ik zou starten! Te laat starten met onderdrukken geeft ook weer meer kans op een 'dominante follikel'. Succes! Ik wacht nog steeds op mijn menstruatie en dan kunnen we door met de cryo's. We hadden evaluatie afgelopen week en de arts was erg positief over onze kansen. Het zou uitzonderlijk zijn dat ik op mijn leeftijd en amh uberhaupt cryo's heb en ook nog zulke mooie. Allemaal leuk en aardig maar ze moeten wel blijven hangen!!!! *zwaait naar Klaasje82*
Oh en DD-dames, vraagje. Zijn jullie geprikt op schildklierwaarden? Ik las in een ander topic dat men in DD een TSH-waarde van <2 wil, voordat men start met de behandelingen. En volgens mij is dat ook zo bij UZ Gent. Mijn TSH was 3.13 in 2013. De waarde valt onder de referentiewaarde (0.4-4) dus ik vrees niet dat er in dit land zo snel medicijnen zullen worden voorgeschreven...
ik vloei een beetje, nog niet heel hard, en lichtrood/roze maar het is meer dan spotting hm vind het lastig hoor nog in dubio. Kan het kwaad als je 1 dag te vroeg begint met de synarel? Lamaris, heel bijzonder dat jij cryo's hebt, maar belangrijkste is dat ze inderdaad blijven zitten. Hoop echt voor je dat het volgende keer raak is!
Kan geen kwaad. Bij een lang protocol begin je al aan het einde van de vorige cyclus met platleggen. Je kunt dus niet te vroeg beginnen! De reden dat ze zeggen dat je moet beginnen zodra het echt is doorgebroken, is om zeker te weten dat je niet zwanger bent...
Lamaris, even snel een berichtje van mij. Ze hebben mij voordat ik zwanger werd ook geprikt op de schildklierwaardes. In Genk wilde ze deze ook terugbrengen naar <2,0. Dmv de medicatie proberen ze dit omlaag te brengen. Dames ik lees en leef nog altijd met jullie mee! Succes allemaal!🍀
@ Lamaris: ik loop ook in DD. Heb paar weken geleden contact gehad met dr. S hierover. Mijn waarde was 4,3 en volgens hem te hoog. Waarde moet onder de 2 zijn. Ik ben met dit verhaal naar huisarts gegaan (wetende dat hij mijn schildklierwaarde van 4,3 wel normaal vond...), maar hij heeft me toch thyrax voorgeschreven. Heb het 2 weken geslikt en waarde nu gelukkig 1,8. Wij gaan dus weer starten!
Lamaris, bij mij is de schildklierwaarde nooit bepaald tijdens fertiliteitstraject (in 3 ziekenhuizen niet). Is bij jou je schildklier te traag of te snel? En wat betekent dit voor de behandeling? Ik had in het verleden een snelle schildklier maar nog binnen de normale grenzen. Verder nooit meer laten checken..... Ik hoop voor je dat je gewoon kan starten, maar snap helemaal dat je dit onder de meest ideale omstandigheden wilt doen. Wat ga je nu doen? PS: toch echt ongesteld nu, dus morgen beginnen met stimuleren en zaterdag echo, brrr spannend of ik voor het eerst meer dan 1 follikel zal hebben ....
Iedereen bedankt voor jullie medeleven. Ik heb me vorige week heel rot gevoeld, maar nu gaat t wel weer een beetje. Ik heb nog 1 poging die vergoed wordt en aan de ene kant wil ik daar zo snel mogelijk mee beginnen. Aan de andere kant vind ik het ook heel eng dat het misschien de laatste keer is en dat we dan nog met lege handen staan. Ik heb met mijn vriend afgesproken dat we alleen een poging zelf gaan betalen als de volgende poging een beetje hoop geeft. Als er geen bevruchting is, stoppen we hier sowieso mee. Maya wat balen zeg dat er maar 1 eitje aan het groeien was. Ik snap wel dat je geen punctie wil. Lamaris succes met je cryo, hopelijk kun je snel beginnen. Mijn schildklierwaarde is in NL bepaald. Die was 2.1. In DD is daar niks over gezegd, maar 2.1 is ook maar net boven de 2 natuurlijk. Dus ik weet daar verder niks over. Midori jij ook heel veel succes met deze poging! Ik ben het even kwijt, ben jij nu naar een ander ziekenhuis gegaan. Of doe je nu een ander protocol? Ik duim in ieder geval voor je, voor meer follikels dit keer!
Clau, wat knap dat je je zo snel weer weet te herpakken na zo'n grote tegenslag en teleurstelling. Heel herkenbaar, aan de ene kant snel weer willen beginnen en aan de andere kant niet het definitieve einde in zicht willen hebben. Zo lang je er nog in zit, kun je hoop koesteren, zo voelt dat voor mij althans. Zoals wij er nu over denken dan stoppen we bij deze poging (2e) als het niet tot een tp komt (zeker als het weer maar 1 eicel is). Maar ik weet ook, hoe veranderlijk je gedachten en gevoelens hierover kunnen zijn. Ik hoop dat je er samen goed uit komt, soms weet je ineens ook wat de beste keuze is om te doen, volg hierin je hart en gevoel. Voor mij is dit trouwens de eerste keer in Düsseldorf, maar wel mijn 2e IVF. De 1e poging heb in NL gedaan. Ik ben in 1x van 225 naar 450 eh hormonen gegaan en hoop dat dat iets gaat doen (ook ander protocol). Maar soms zakt de moed wel in mijn schoenen, met zo'n dramatisch lage amh-waarde (amh<0.16, fsh=8). Dank trouwens nog voor de tips om gister direct te beginnen met de synarel. Uiteindelijk brak het gisteravond goed door, en voelt goed dat ik zo maximaal de cyclus gebruik. Dus vanmorgen al de menopur gezet. Lamaris, weet jij al wat je gaat doen? Eerst iets met de schildklierwaarde, of toch beginnen? Succes in ieder geval.
Beste dames, Mooie woorden Midori: volg je gevoel en luister naar je hart. Dat is het inderdaad. Spannend Midori hoop op een goed resultaat eitjes. @ Clau1983 begrijpelijk wat je zegt. Alleen je weet niet waar je kansen liggen als je niet blijf proberen. Alles gaat alsnog hoe moedernatuur het wil hebben. Zoals ik jullie had verteld had ik 1 eitje. Ik was die donderdagmiddag terug gebeld en de arts gaf aan dat ik moest door prikken. Dat heb ik gedaan en moest maandagochtend terug. Ik heb de geduld opgebracht om niet alles af te blazen. Dames 3 eitjes waarvan er 2 de goeie kant opgaan. Ik heb a.s donderdag weer een echo. succes meiden!! positieve energie is positieve resultaat. Denk aan jullie!! lieve groet, Maya
Midori, wat goed dat je gelijk gestart bent, wanneer moet je voor echo? Maya, zo dat klinkt goed 3 follikels, nu lekker groeien en duimen voor een mooie bevruchting. Clau, wat een moeilijke beslissingen allemaal, het enigste wat ik kan zeggen volg je hart. Doe wat voor jullie beide de voldoening geeft en het gevoel dat je er echt alles voor gedaan hebt. Hier vandaag voor echo geweest en ik mocht vanavond eindelijk starten met de menopur. Hopen dus op een goed resultaat, volgende week dinsdag weer terug voor echo. Spannend weer hoor! Laten we hopen op wat mooie resultaten op dit forum deze maand!
Goed nieuws Midori en Maya30! @zwolle123: mooi dat je TSH zo snel is gedaald en je kan beginnen! Ik heb de uitslagen binnen van de schildklierwaarden. Mijn TSH is 1.85 en FT4 is 13.6. Beide waarden vallen dus binnen de normaalwaarden, al lijkt het vrij T4 me wel wat laag. Dat ga ik deze week met mijn huisarts bespreken. Ik verwacht er weinig van. Denk niet dat hier actie op hoeft te worden genomen. Ik ben inmiddels ongesteld dus ik zit weer in de race. Het wordt weer tijd voor wat mooie resultaten hier!
Goed nieuws Midori en Maya30! @Clau1983: dat lijkt me een wijze beslissing zo. We hebben allemaal veel tijd, moeite en geld over voor onze kinderwens maar dan moet er wel een reele slaagkans zijn. En ja, die is er alleen als je minstens 1 bevruchting hebt, die ook nog eens door blijft delen en tot een tp leidt. Maar wie weet gebeurt dat de volgende poging. Het gouden ei zou er maar net tussen zitten... @zwolle123: mooi dat je TSH zo snel is gedaald en je kan beginnen! Ik heb de uitslagen binnen van de schildklierwaarden. Mijn TSH is 1.85 en FT4 is 13.6. Beide waarden vallen dus binnen de normaalwaarden, al lijkt het vrij T4 me wel wat laag. Dat ga ik deze week met mijn huisarts bespreken. Ik verwacht er weinig van. Denk niet dat hier actie op hoeft te worden genomen. Ik ben inmiddels ongesteld dus ik zit weer in de race. Het wordt weer tijd voor wat mooie resultaten hier!
Spannend hoor Midori. Ik hoop ook voor je dat de hogere dosis bij jou goed gaat werken. Jouw fsh is nog niet dramatisch hoog, dus wie weet.. Maya wat goed dat er toch nog 3 follikels zijn gaan groeien. Hopelijk groeien ze alle drie goed door. Julia en lamaris fijn dat jullie kunnen beginnen. Succes! Ik ben zelf gister gebeld door Dr S. Hij was niet heel positief over mijn kansen ook al had ik vorige keer 4 follikels. Vooral omdat het nog geen een keer tot een terugplaatsing is gekomen. Hij stelde voor om het een keer te proberen in een semi-natuurlijke cyclus. Dat zou dan inhouden dat ik niet hoef te gaan stimuleren totdat de follikel die dan vanzelf groeit ongeveer 14 cm is. En dan lichte stimulatie en daarna halen ze de eicel eruit om hem te bevruchten. Hij zegt dat het lichaam dan zelf de meest optimale eicel kiest om rijp te gaan worden. Op zich klinkt dit best wel logisch en ik moet hem misschien hierin vertrouwen. Maar het voelt ook een beetje vreemd, want voor m'n gevoel zijn meer follikels toch meer kansen.. Weten jullie toevallig of er iemand anders misschien in dit forum is geweest waarbij dit heeft gewerkt? Ik heb het zelf nog nergens gelezen..
Clau, ik weet dat ze in Zwolle ivf in eigen cyclus doen. 6 pogingen geld dan als 1 vergoede ivf poging. Ik weet niet of dat misschien wat voor je is. Heb je in ieder geval 6x kans ipv 1.
Clau, als je Googlet op "Mild IVF", "Mini-IVF" of "Natural IVF" dan krijg je bergen info. In andere landen, zoals de VS en de UK, maar ook bijv. in Griekenland wordt dit al op grote schaal toegepast. Het stimuleren gebeurt dan met Clomid of een IUI-dosis FSH (iets van 75 ie). Het klinkt niet onlogisch om dat toe te passen bij poor responders. De opbrengst is nagenoeg gelijk (ik had bij mijn IUI-pogingen met 75 ie Menopur altijd 2-3 follikels!!!) en er zijn ook geluiden dat hoge doses stims schadelijk zijn voor kwetsbare eicellen. Ander voordeel is dat je achter elkaar door kan gaan met de pogingen. Het jammere is wel dat dat dan steeds een hele hoop geld kost. In Zwolle doen ze inderdaad aan dit soort IVF, daar krijg je 6 pogingen voor de prijs van 1. Ik was daar vorig jaar ook in geinteresseerd, maar ik mag daar niet meer aan meedoen gezien mijn leeftijd.
Maya, wat mooi dat er toch nog 2 eitjes zijn gaan groeien, en dat terwijl je het al wilde afblazen. Laat je weten hoe het verder gaat? Lamaris, jij zit weer in de race lees ik, en mooi dat je schildklierwaarden in de normale range zitten. Die milde ivf, in eigen cyclus, klinkt wel logisch, voor ons als low responders. Wat voor leeftijdsgrens stellen ze hier aan in Zwolle? Clau, en hoe sta je zelf hier tegenover, of ben je daar nog niet over uit? Lastige keuze, lijkt mij. Julia, hoe is het met jou? Hier zaterdag naar DD voor de eerste follikelmeting, op cyclusdag 6. Beetje aan de vroege kant misschien, maar eerder al meerdere keren iui/ivf op dag 9 gehad (en beter te vroeg dan te laat de eerste echo). Ik ben al heel gelukkig als er 2 follikels zijn, een dubbele kans t.o.v. van vorige keer . Nu flink last van bijwerkingen van de menopur, maar daar gaan we maar even doorheen. [FONT="]---------- vanaf maart 2012 actieve kinderwens 36 jaar[FONT="], [/FONT]AMH < 0.16, FSH=8 6 mislukte hormoonstimulaties voor IUI nov 2014: IVF1 (1 eicel, bevrucht, maar gestopt met delen) maart: IVF2 in DD[/FONT]