Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Truus81, zeker redenen om verder onderzoek te doen! Door een verhoogde FSH-waarde ( een marker die iets zegt over de overgang) kunnen je ovulatie testen altijd positief uitslaan. je FSH meet je uit bloed op de derde dag van je cyclus en kan ook heel eenvoudig via de huisarts.

Goed dat je het uitlegt Julia, krijg je wel iedere keer een bijgesteld hormonen protocol? Ik hoop dat je DD helemaal niet meer nodig zult hebben.

Midori, heel veel succes met je punctie. Ook al is het voor 1 eicel, het is altijd een hogere kans dan thuis tussen de lakens.

Nassira, met een AMH van 0,1 heb je bar weinig tijd... Wachten op Dr de Sutter a 6 maanden wachttijd zou ik meteen parkeren en iedere arts in Gent aanpakken die er is. In Duitsland zit naast Dr Scholtes nog een NL arts.

2. Nassira

Nassira Actief lid

6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb pas op 9 juni een afspraak kunnen maken in Gent, en daarna een vervolgafspraak in september pas :(

Voor DD vrees ik al helemaal...

Zo stom dat ik niet eerder een afspraak heb ingepland...zijn er andere alternatieven naast Gent en DD?

3. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @Nassira, de wachtlijst in DD is momenteel minder kang, omdat er nu twee Nederlandse artsen zijn: Dr Scholtes en Dr Cuijpers. Allebei zeer kundig! Als je Dusseldorf belt krijg je bovendien een Nederlandse assistente aan de lijn, altijd fijn!

4. midori

midori Lid

14 mrt 2014
    77
    0
    0
    @Nassira, wat een lange wachtlijst in Gent. Ik kon binnen 2 maanden terecht in Dusseldorf en zodra je daar intake hebt, hoef je ook niet nog op wachtlijst voor behandeling. Ik raad je dr. Cuijpers aan. Succes!

5. Nassira

Nassira Actief lid

6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Godzijdank. Ik heb ze tig x gebeld maar geen gehoor. Hoop dat ik gauw teruggebeld word via het aanmeldingsformulier.

6. cheiran

cheiran Lid

22 feb 2015
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    @nassira Prof. De Sutter werkt, sinds ze in de politiek is gestapt, nog maar deeltijds als arts.
    Als je toch naar het buitenland zou gaan, zou ik eerder UZ Brussel aanraden. Een eerste afspraak heb je binnen de maand.

7. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Midori het klopt dat ik ICSI in mn Eigen cyclus ga doen in DD. Ik verwacht mijn menstruatie rond 10 april, dus dan kan ik het in die cyclus doen.
    Ik vind het een moedig besluit dat je hierna wilt stoppen. Het lijkt me heel erg moeilijk. Mijn vriend wil ook niet te lang meer doorgaan, maar ikzelf wil het liefst net zo lang doorgaan tot het lukt. Ik wil echt alles geprobeerd hebben en desnoods al mn spaargeld eraan opmaken. Maar ik weet dat mijn vriend er niet zo over denkt, en waarschijnlijk is het emotioneel op een gegeven moment ook niet meer te doen, maar ik kan me een kinderloze toekomst gewoon niet voorstellen. Mijn vriend is er ook van overtuigd dat het dan wel nog ooit een keer spontaan zal lukken.. maar daar geloof ik niet zo in.

Ik vroeg me trouwens af, of het bij 'ons' zou kunnen helpen om in je eigen cyclus utrogestan te nemen na je eisprong? Die korte luteale fase is natuurlijk niet enige probleem, de eicellen zijn misschien ook niet van zulke goede kwaliteit. Maar ik kan me zo voorstellen dat het misschien helpt, als de eicel wel een keer bevrucht is op de natuurlijke manier. Ik weet niet of jullie hier ideeen over hebben, of heeft iemand er wel eens met een arts over gehad? Ik zal het anders eens aan een arts vragen.

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Je zou eventueel ook 3x pregnyl 1500 na de tp kunnen zetten
    Dat doen ze bij de ivf/ icsi MNC in Groningen ook

9. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    wishfulthinking dan moet het eerst tot een terugplaatsing komen.. dat is bij mij nog niet gelukt.
    Ik bedoelde ook meer om de kans te vergroten om spontaan zwanger te worden.

10. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Ik zie trouwens dat jij 9 ICSI pogingen hebt gedaan. Was dat dan ook 9 keer een punctie of had jij cryo's?

11. midori

midori Lid

14 mrt 2014
    77
    0
    0
    Zwaar teleurgesteld, vanmorgen de punctie gehad maar de follikel was leeg, dus geen eicel. Ik reageer later op de anderen, nu eerst de emoties laten bedaren hier.

12. Nassira

Nassira Actief lid

6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte midori, begrijp dat het zeer teleurstellend is. Het moet je maar gegund worden in deze wereld. Zo een hoge dosis van 450 eh en dan toch niets...

13. Nassira

Nassira Actief lid

6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Werd er trouwens geen flushing gebruikt?

14. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Ah nee Midori wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte.

15. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Lieve Midori, wat een verdrietig nieuws! Heel veel sterkte voor jou en je man. Ik ben in gedachten bij jullie!!

16. cheiran

cheiran Lid

22 feb 2015
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Sterkte midori, wat erg
    Een dikke knuffel !

17. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Midori, wat een enorme teleurstelling, heel veel sterkte! Liefs

18. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Vandaag voor de echo geweest, 5 goede follikels en 1 kleintje, woensdag de punctie. Wordt nu wel weer heel spannend hoor!

19. broos

broos Actief lid

17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Spannend Julia! Veel succes/ sterkte voor woensdag!

@midori, hoe is het nu met jou?

20. lamaris

lamaris Niet meer actief

@Maya1982: gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik weet niet of een laag amh de kans op een miskraam vergroot. Er is een kamp van artsen dat gelooft dat de amh-waarde naast de kwantiteit ook iets zegt over de kwaliteit van de eicellen. Als je daarvan uitgaat is de kans op miskramen inderdaad groter bij een lage amh-waarde. Dat is logisch, omdat je als laag-amh'er minder goede eicellen zou hebben dan 'normaal'. En een embryo kan er op het oog goed uitzien, maar kan een niet levensvatbare eicel bevatten. Ik heb zelf 2 miskramen achter de rug. Beide teruggeplaatste embryo's zagen er goed uit...
    Maar goed, dat kan ook pure pech zijn, danwel veroorzaakt zijn door mijn leeftijd. Ongeacht mijn amh-waarde zijn 37-jarige eitjes niet meer zo denderend van kwaliteit.

@Clau1983: ik heb ook weleens gedacht dat het verlengen van de lf met Utrogenstan of Pregnyl in de natuurlijke cyclus mijn kansen misschien zou kunnen verhogen. Maar mijn lf is gemiddeld 10 dagen en dat zou net aan genoeg moeten zijn voor een innesteling. Met ondersteuning duurt mijn lf hooguit 12 dagen. Toch bleek ik na de eerste cryo zwanger ondanks een late innesteling (ik testte pas 15 dagen na de tp positief). Hoe lang is jouw lf?

@Midori: ik heb hier geen woorden voor. Dit is zo'n belabberd resultaat. Het wordt wel erg lastig om nog hoop te hebben voor een goede afloop van een toekomstige poging. Maar ik begrijp dat jullie dat niet meer gaan doen...ik wens jullie heel veel sterkte toe en hoop dat je je hier nog 'ns laat zien!

@julia1984: succes met de punctie!

Deel Deze Pagina