Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    FSK,

Je zet de spuiten dagelijks gedurende de stimulatieperiode. En bij sommige protocollen al eerder.
    En ja, je zet ze zelf... In de zin van, jij of je vriend/man.
    Het is echt even een stap die je zult moeten zetten. Was er destijds ook als de dood voor, maar na alle behandelingen ben ik inmiddels een volleerde junk ;).

Sterkte meis.

X

2. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    O jeeeeeee!!! Dat moet ik dan echt zelf doen, want ik werk wisselende diensten en mijn man inmiddels ook. Moet die naald dan diep en moet er veel vloeistof in??? :$

3. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Komt goed FSK! Ik was ook een beetje bang voor naalden maar het went echt. Ik heb er zelden iets van gevoeld, toevallig deze week dat de naald er een paar keer iets stroever in ging. Geen idee wat ik nou anders deed, misschien is mijn huid aan het veranderen door mijn aangepaste dieet of droger door de lange winter. Hoe dan ook: het is echt te doen, I promise! Wat mij ook hielp, is in gedachten houden waar ik het voor doe. Dan is niets me teveel!

Dit gezegd hebbende, er is natuurlijk niets mis mee om het eng te vinden en om misschien wel een traantje te laten als je prikles krijgt of als je de eerste echte prik moet zetten. Het is best heftig om zulke stappen te zetten, de MMM wordt daardoor ook ineens zo echt.

Nog een tip: adem diep in net voordat je de prik zet en adem uit als je 'm er in duwt. Dan voel je er veel minder van. Het naaldje is ongeveer 1cm en gaat er recht in. Meestal glijdt 'ie als boter door je huid en voel je helemaal niets. Is niet zoveel vloeistof hoor. Het brandt een heel klein beetje als het erin gaat, maar je hoofd stoten is veel pijnlijker ;)

Veel liefs!

4. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de tips, maar ik word al een beetje misselijk als ik dit lees. En waar krijg ik prikles? Moet ik dat bij de huisarts vragen? Moet je kijken als je de naald er in doet, of lukt dat ook als je weg kijkt?

5. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Bij het VUmc krijg je verplicht prikles vlak voordat je je eerste keer moet prikken. Dan oefen je met een verpleegster met een spuitje met water. Ik snap dat je er nog niet aan moet denken, maar dat is een hele natuurlijke emotie. Nogmaals: you'll be fine! :)

6. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Oh en ik kijk gewoon, lijkt me enger om niet te kijken als je jezelf prikt ;)

7. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd of je in DD dan ook prikles krijgt.

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ze leggen wel wat uit hoor in DD..

wij hadden de menopur toen nog nooit gebruikt en kregen uitleg van mengen door I

Maar of er ook daadwerkelijk "geprikt' word??
    (Dus dat jij het zelf bij jezelf doet..)
    Daar kan ik je geen antwoord op geven!! sorry:)

@MI87.. hoe gaat het met je??
    Ik denk aan je!!

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hoi Poffers,

Door drukte en afleiding even niets geschreven. Nu eerst het verdrietige bericht van MI87 gelezen, wat ontzettend verdrietig voor je. Pfff, slopend waren de bloedingen al en dan een negatieve afloop. Sterkte meid!

Ik ben ook weer een paar ziekenhuisbezoeken en 0 stappen vooruit verder. Het is zo ambtelijk allemaal, zo langzaam, ik snap wel dat de gezondheidszorg hier bakken geld kost. Deze hele mmm is mijn eerste kennismaking met het ziekenhuis in zijn algemeenheid trouwens.

Wij hebben samen besloten nu 100% voor Dusseldorf te gaan, commercieel, snel en resultaatgericht. Past ons stukken beter, garanties zijn er nooit maar al deze NL artsen roepen vooral frustratie op en dan kun je niet gebruiken als je zwanger wilt raken toch?
    Vrijdag is mij dan echt beloofd dat ik alle bloed en echo resultaten compleet heb. Dan mail ik alles door naar DD en is aan de hand daarvan mijn intake.

10. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zal vast rust geven Klaasje, de knoop doorgehakt. Welkom bij de DD-gangers!

Ik heb zelf vandaag het eerste gesprek gehad met de peut. Was wel even fijn, lekker spuien tegen iemand die je niet persoonlijk kent. Uurtje was zo om. Volgende week weer.
    Ik zit inmiddels al op cd 41. Pfff, zo heb je een cyclus van 19 dgn en nu weer zo lang. Is toch geen touw aan vast te knopen. En het stiekeme hopen begint nu ook weer. Beetje hoofdpijn, ongikrampjes etc. Maar ach, zal een dezer dagen wel weer met beide voetjes op de grond worden gezet... :(

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hai dames, hier vanuit mijn bed een korte update. Nog steeds zoek. Mijn vaatdoek is minder slap als ik ben!

Gent was goed, moet per vandaag de pil nemen. 6 mei . Dus dan rond rond mei de punctie want starten rond 8 a 9 mei met spuiten en lijkt me dat we dit keer langer moeten spuiten. Zij vonden een week vorige keer ook erg kort!!! Dus bijna weer starten!!! Dosis gaat omlaag en geen menopur, deze arts zegt datdat is voor dames met een lager amh dus hij wel eerst dit proberen.

12. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Vraagje aan de dames hier: ik zie in jullie handtekeningen "AMH 0.68' e.d., waar ligt ergens de grens van "vervroegde overgang"? En hebben jullie ook last van klachten als het zo warm hebben? Ik vraag me af of ik naast PCOS en schildklierproblemen ook nog eens al in de overgang beland zou zijn omdat ik het tegenwoordig zo vaak ineens warm heb. :/

13. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Silinde, ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik heb een heel laag ahm en ik heb nog wel een cyclus. Deze is wel heel onregelmatig, maar toch. Ik heb de laatste tijd wel eens last van nachtzweten geloof ik. Of dat nu door de overgang komt, of dat het echt warm is weet ik eigenlijk niet. Ik heb het maar soms. Ik heb dus niet echt het idee dat ik al in de overgang zit.

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    FSK,

Het komt echt goed met het spuiten meis... Je pakt een stuk buikvet, of een stuk bovenbeenvet en het naaldje gaat vrij soepel. Mocht je decapeptyl moeten gebruiken, die is wat gemener...
    Maar heus, komt echt goed. Helaas verleggen we veel grenzen in dit traject. Maar alles voor het einddoel....

Liefs!

15. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank Juulzon!!

16. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buikvet genoeg op t moment. :D

Ben een tijd geleden gestopt met roken, daarnaast ben ik nogal een emotie-eter, dus de kilo's vliegen er aan. Pfff!
    Heb wel het zwemmen opgepakt, ga nu minimaal 2x per week baantjes zwemmen. Voelt goed, ik hou van zwemmen. Lekker even mijn hoofd leegmaken en het is gezond.

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik ben bang voor naalden en zelfs mij is het gelukt!!! Ik moet voor poging twee wel decapeptyl spuiten, juulzon, wordt dat heel pijnlijk?

18. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met je Poppetje? Al een beetje opgeknapt?

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zijn er hier nog meiden die hun eigen behandeling en medicatie moeten betalen?

Indien dit het geval is, ik heb nog het een en ander in de (koel)kast liggen waar ik iemand graag kosteloos mee zou willen helpen.
    Stuur me maar een pbtje als je meer wil weten.

Liefs en succes allemaal,

X

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Fsk nog ziek maar moet morgen naar cursus. Verder blij dat we al zo snel weer mogen beginnen, had ik niet verwacht.

Geloof me, de eerste dag spuiten is het engste! Tip, je buik spuit makkelijker dan je been! ;)

Deel Deze Pagina