Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Marjon ik weet geen antwoord op je vraag. Mijn gevoel zegt dat te lang wachten ook niet goed is voor follikel. Maar ik zou als ik jou was vertrouwen hebben in de dokters..

Lamaris ik vind de veranderingen in de cyclus ook beangstigend. Mijn cyclus was altijd 24-26 dagen en nu de laatste tijd in eens 28 dagen of meer. En de hoeveelheid bloed en menstruatiepijn is de laatste tijd ook niet normaal..

Vandaag ben ik in Groningen geweest. Wat een teleurstelling.. Ze zeiden dat ze ons niet konden helpen. De kansen zijn te klein dat het gaat lukken. Geen onderzoeken.. niks... Ik ben zo boos. Ik had juist van te voren aan de telefoon vragen gesteld of ik in aanmerking kwam, toen zeiden ze dat ze een cyclusanalyse zouden doen en aan de hand daarvan zouden beslissen. Ik ben helemaal klaar met NL ziekenhuizen. Wat een slechte instelling.
    Ik heb nog 1 poging die ik vergoed kan krijgen dus ik ga het nog in Gent proberen nu. Ik hoop dat ze ons daar wel willen helpen.

2. marjon80

marjon80 Actief lid

8 nov 2009
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nee clau wat een domper!!! Helemaal nadat ze eerst hebben aangegeven dat er misschien wel en mogelijkheid is.

Ook mijn cyclus is veranderd. Hij duurde altijd 28 dagen. Twee jaar terug veranderde dit naar 17 tot 24 dagen en de laatste maanden is het 24 tot 26 dagen.

Succes lamaris ik ga voor jullie duimen.

3. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Mmm, herkenbaar.
    Mijn cyclus was altijd 22/23 dagen, zit nu al op dag 28...

Ik dacht juist dat langere cycli en heftigere bloedingen teken waren van pre-overgang...
    Ik vind het iig maar eng!!

4. lamaris

lamaris Niet meer actief

#4744 lamaris, 9 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2015
    Ik heb beide keren gehad dat op cd8 al een follikel te zien was van 4-5 cm. Ja, centimeter! De eerste keer telden ze op cd8 dus links een joekel en rechts 2 kleine. Maar toch doorgespoten en uiteindelijk 9 follikels. Ik had de punctie pas op cd21 ofzo. De grote follikel daar zat ook een eitje in maar die was onbruikbaar, want overrijp. De tweede keer ging veel sneller, al op cd15 de punctie. Dus ja, grote kans dat de grote folli onbruikbaar wordt maar daar krijg je weer andere follikels voor terug.

5. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Ja dat dacht ik ook Mieksel.. Ik maak me ook een beetje zorgen. Bij mij kan het misschien ook nog zijn dat mn lichaam nog in de war is van al die behandelingen. Maar misschien houd ik mezelf voor de gek om dat te denken.

6. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik vind het korter worden van de cyclus ook wel logisch klinken: De FSH-waarde op dag 3 wordt steeds hoger dus je rekruteert steeds sneller een follikel (het gas wordt steeds verder ingetrapt dus je gaat harder!!!). Dus is je eisprong ook eerder en dus ook de menstruatie.

Clau1983: wat een rot-houding. ik snap dat ze denken in statistieken maar je bent verdorie ook een mens! Elke kans, hoe klein ook, wil je aanpakken. En om het te kunnen afsluiten is het ook belangrijk alles te hebben geprobeerd.

7. poa

poa Lid

18 nov 2014
    68
    3
    8
    Hi iedereen,

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest ( ben nu 37 en heb een amh <0.1 en fsh 12 )

Nu lijkt het erop dat ik vanochtend positief getest heb?!?! Ik ben 1 dag overtijd. De eerste (clearblue) test was vaag positief en de tweede test (een uurtje later) negatief. Dus morgen of over morgen opnieuw testen met een digitale test.

Zo spannend dit..
    Normaal heb ik ongeveer 3 dagen bruin verlies voor mijn ongesteldheid maar nu niet gehad. Mijn cycle is van 26 naar 28 dagen gegaan de laatste paar maanden en ik slik veel coQ10

8. lamaris

lamaris Niet meer actief

Wauw poa?! Een streep is een streep dus er is zeker een innesteling geweest. Voorzichtig gefeliciteerd!!!!
    Zijn bij jullie de zwemmers in orde (if you don't mind me asking)?
    Houd ons op de hoogte!

9. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Wow, spannend!
    We zijn wel toe aan goed nieuws hier, dus kom maar op!
    Ik duim voor je!

10. poa

poa Lid

18 nov 2014
    68
    3
    8
    Hi Iedereen,

Net een digitale clearblue test gedaan en wederom: Zwanger! 1-2 weken.

Mijn man (we zijn inmiddels getrouwd) is veel jonger dan ik; 27 en zijn zwemmers zijn goed, dus dat helpt ;)

Ik had dit niet verwacht, ik had het al een beetje laten gaan, wist deze maand zelfs niet zeker wanneer mijn vruchtbare dagen waren want ik had het al niet meer bijgehouden en om het nog erger te maken ik was zelfs al weer begonnen met roken (sinds 2 maanden)... Ik denk wel dat de coQ10 heel goed is, ik nam ca 800mg en deze maand soms een dag niet en dan een dag 600mg enz.

Ik weet dat de kans op een miskraam groot is, heb weleens gehoord iets van 60%-70% met dor/pof

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wow Poa, gefeliciteerd met je positieve test! Gelijk de sigaretjes aan de kant en positief denken!

Er zijn nog een aantal spontane wonderkindjes op dit forum van meiden met amh's onder de 0.1 en geen enkele reactie of resultaat van ivf of icsi zoals marjah ( Topicstartster van de allereerste Poffertjes en Pannekoeken) en Strijkkraal.

12. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Poa gefeliciteerd!! Wat super leuk en spannend voor je.

13. Nassira

Nassira Actief lid

6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hebben de dames met een erg lage amh ervaring met een valse positieve zwangerschapstest? Ooit meegemaakt of ergens gelezen?

14. poa

poa Lid

18 nov 2014
    68
    3
    8

Dat vraag ik me ook af. Ik heb net 2 dagen positief getest en heb een amh van <0.1

15. Nassira

Nassira Actief lid

6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kwam in de bijsluiter van clearblue tegen dat de uitslag vals kan zijn als de vrouw in een vroege menopauze zit. Maar ik vraag me af of dat alleen het geval is wanneer de uitslag 1-2 weken is?

Ik vraag het omdat ik vandaag een knaldonkere action test in handen heb en een clearblue uitslag van 2-3 weken...en ook ik heb een lage amh van minder dan 0,1.

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wow Nassira wat een prachtig nieuws! Gefeliciteerd!! En ja het kan, lees wat ik eerder schreef over Strijkkraal na 11 jaar en zo'n laag amh en Marjah ook iets van 8 jaar en zo'n laag amh.

Super meiden, op naar een prachtige eerste echo voor jullie beiden!!

17. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Wow, 2-3 week zwanger lijkt me zeker niet vals positief meer hoor!!
    Gefeliciteerd!!!

Ik denk dat bij vrouwen in de overgang de eisprong soms later en onregelmatig kan zijn, waardoor test vals positief uit kan vallen. (Test reageert soms op lh-piek).

18. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Klaasje, wanneer wordt er bij jou een cryo teruggeplaatst??

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Augustus Mieksel, heb zo'n ontzettende last gehad van de overstimulatie dat ik echt even bij moest komen. Cyclus ook volledig van de leg. Dat laatste is opgelost gelukkig dus nu even rust en vakantie en dan gaan we er weer voor.

Met 10 cryo's heb ik goede hoop, maar misschien moet ik dat juist niet hebben.

20. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    ??? waarom zou je geen hoop moeten hebben???
    Wij zijn altijd zo streng voor onszelf en angstig (ik inclusief), maar hoop doet leven, toch!? 10 cryo's geeft helaas geen garantie, maar ik denk dat je zeker goede hoop mag hebben! Ik heb het wel voor je, maar snap dat je voorzichtig wilt zijn en jezelf niet al te bang maken. Je weet het gewoon nooit, zeker niet bij ons (pre)Poffers..!
    Fijn dat je cyclus weer op regel is.

Deel Deze Pagina