Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Positief ben ik wel hoor Mieksel. Mijn vriend heeft alleen voor het eerst uitgesproken dat hij geen nieuwe verse poging meer wil. Daar ben ik van geschrokken ondanks de cryo's en kansen die er zijn. Ik houd mijn horizon altijd graag hoog en alle opties en keuzes open.

Echter kan ik zijn mening wel respecteren. We hebben kindjes, afgelopen punctie met overstimulatie was echt geen pretje en IVF is nu ook niet bepaald goed voor het lichaam. Genoeg is genoeg.

Wil jij ook weer de MM in en hebben jullie cryo's of begint de IVF voor jullie ook opnieuw?

Ik had dus mega veel haast omdat ik bang was dat mijn amh verder zou zakken. Maar integendeel, ik had met dezelfde eenheid hormonen meer embryo's als 2 jaar geleden. Raar he?

2. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    WoW wat bijzonder, twee spontane zwangerschappen hier! Gefeliciteerd nassira! T werd tijd voor wat positieve berichten. Dit geeft weer een beetje hoop.
    Heb je eigenlijk iets anders dan anders gedaan nassira?

Poa en Nassira weten jullie eigenlijk wat jullie fsh waarde is? Was ik wel naar niewsgierig naar.
    Ik duim dat alles goed gaat bij jullie!

Ik dacht trouwens dat alleen ovulatietesten kunnen reageren op hcg. Maar andersom niet. Dus dat zwangerschapstesten nooit reageren op lh..

Klaasje bij jou gaat t ook snel.. Spannend weer, maar 10 cryo's klinkt wel hoopvol. En fijn dat je nu nog beter reageerde dan 2 jaar geleden. Ik voel de tijdsdruk ook.. Soms denk ik dat een paar maanden misschien al uitmaakt. Des de bozer was ik daardoor op Groningen dat ze m'n tijd hebben verspild.

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De spontane zwangerschappen hier bewijzen ook dat je iedere maand, ook thuis moet blijven proberen! Hoe kansloos het soms ook voelt.

Nassira, zou het vasten voor de ramadan een positieve invloed gehad hebben? Je valt er vast wat van af en dat schijnt best een boost te kunnen geven aan zwanger worden.

Clau, terecht dat je boos bent op Utrecht. Het is idd jouw kostbare tijd. Wanneer kun je in Gent terecht?

4. poa

poa Lid

18 nov 2014
    68
    3
    8
    Hi Clau,

Sorry voor de late reactie.
    Mijn fsh was 12 en amh <0,1 ook ben ik 37. Op de scan werd toen bij mij maar 1 ei/follicle gezien. Dus nog voordat mijn bloedwerk er was werd er al op de scan gezien dat het niet goed was.

Je leeftijd van 31 werkt sterk in je voordeel en je amh is ook beter. Ik heb gehoord dat de fsh nog weleens omlaag kan gaan.

Wat Klaasje zegt werd letterlijk tegen mij verteld in het ziekenhuis, dat mijn beste kans gewoon elke maand thuis zouden zijn en dat ik niet de eerste zou zijn die gewoon zwanger zou raken.

Dus ja, houd moed :D

5. Nassira

Nassira Actief lid

6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de lieve woorden dames. Ik hoop voor jullie ook binnenkort goed nieuws. Gister bloedonderzoek gedaan en de hcg waarde was boven de 1000.

Mijn fsh was nooit gemeten. De dokter zei dat ze dat niet meer meten en dat amh voldoende is. En mijn amh hier was 2x lager dan 0,1. In dd was deze lager dan 0,14. We waren van plan om volgende week een uitgangsecho te laten doen in dd en keken er tegen op vanwege de lange reis. Gelukkig is dat ons bespaard gebleven.

Wat hebben we anders gedaan? Ik durf het niet te zeggen. Ik nam al 2 maanden 0,50 ml dhea in iedere dag. Ik nam ook sindskort omega 3 in. Mijn vitamine d was ook laag dus die nam ik ook in. Daarvoor had ik ook mengsel van palmpollen, pure honing en zwarte zaad ingenomen iedere dag tot aan de eisprong. Gebruikte ook kokoswater.

Door het vasten ben ik niet echt afgevallen. Hooguit 3 kilo afgevallen en maar toen was ik al zwanger. Het is me een raadsel wanneer mijn eisprong is geweest want heb vanaf de 7e dag tot en met de 18e dag van cyclus getest. (Had wel 1 dag overgeslagen maar dat moet zichtbaar op de test zijn geweest)
    Dus mijn eisprong moet of heel vroeg of heel laat zijn geweest
    Of het was gewoon niet te zien op de testen.

Een wonder inderdaad met mijn lage amh en leeftijd van 34. Nu hopen dat ie blijft plakken!

6. poa

poa Lid

18 nov 2014
    68
    3
    8
    Hiii,

Oh dat klinkt heel goed Nassira! Fijn dat er gelijk bloed geprikt kon worden!

Nou ik had dus net al een grote scare! Schok me kapot. Na het douchen opeens een hele grote klodder (sorry -_-) afscheiding met daarin twee hele hele kleine spekjes bloed :/ Het was net alsof de deuren opeens open gingen en er wat uit kwam :( Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken ik ben nu gewoon zo angstig dat het mis gaat.

7. mik81

mik81 Niet meer actief

Wauw al een tijdje niet gelezen hier en nu twee spontane zwangerschappen. Wat zijn die eerst weken spannend, ik duim voor jullie dat alles goed mag gaan. Voorzichtig gefeliciteerd in ieder geval.

Ik hoop zo dat het voor iedereen hier is weggelegd zwanger te worden en te blijven, op welke manier dan ook. Succesverhalen lezen doet goed natuurlijk maar er is dan ook het extra besef dat er voor heel veel dames (nog) geen succes is! Schrijf niet veel mee maar denk wel aan jullie en hoe hard t vechten moet zijn elke keer weer! Dat vechten zou toch eens beloond moeten worden.

Hier een tweede spontane zwangerschap. Intake voor IVF net weer gehad toen ik positief testte. De arts had inderdaad ook tegen ons gezegd dat de kansen met IVF niet heel veel beter zijn. Er gaan ook kostbare eitjes verloren tijdens de behandeling. Net als de eerste keer hebben we weer 'op twee paarden gewed' en zijn we met ovulatietesten aan de slag gegaan. Supplementen die ik gebruikte voor de zwangerschappen zijn: omega 3, vitamine D, L-lysine (vanwege vele koortslippen, maarja gebruikte het wel) en fulvinezuur. Koffiedik kijken of het zoiets is wat geholpen heeft, of dat het onvoorstelbaar veel mazzel is of een beetje van beide.

Mijn FSH was trouwens 16, amh 0,2.

8. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Klaasje ik verwacht elk moment een brief van Gent waarin staat wanneer ik langs mag komen.

Poa tegen mij is dit vorige week ook gezegd, maar in dezelfde zin werd er ook nog even bij gezegd dat de kans dat het lukt bijna 0 is dat en ik moet beginnen met accepteren dat we ons waarschijnlijk niet samen zullen voortplanten. Nou vond ik ten eerste het woord voortplanten niet echt goed gekozen (het is al vervelend genoeg dat het allemaal zo klinisch moet) en ten tweede bewijzen de zwangerschappen hier dat het dus wel kan. Ook al weet ik heus wel dat de kans klein is, ik blijf nog wel hoop houden.

Ik was wel even gestopt met alle extra vitamines. Gewoon om even echt er niet mee bezig te zijn en echt even rust te hebben. Maar ik ga er wel weer mee beginnen. Helemaal als ik bij jullie lees dat jullie dat allemaal nemen. Je weet maar nooit of dat toch net dat extra beetje heeft geholpen.

Mik jouw waardes lijken wel een beetje op die van mij. Dat geeft ook een beetje hoop. Gaat alles goed met je zwangerschap?

En Poa zolang je niet bloed zal t vast wel goed zijn.. Heb je binnenkort een controle?

9. marjon80

marjon80 Actief lid

8 nov 2009
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Poa en narissa wat fijn voor jullie!!!! Eindelijk weer eens goed nieuws hier. Nu maar hopen dat jullie de eerste zijn in een reeks positieve berichten.

Ik ben net gebeld vanuit DD. Ze hebben gisteren 7 eitjes gevonden bij de punctie. 5 waren er bruikbaar en er zijn er twee bevrucht. Nu maar hopen dat ze door gaan delen. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat ze dat niet doen. Spannende dagen dus.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Spannend Marjon, succes!

Clau, wat vreselijk dat er zo weinig gevoel en inlevingsvermogen in de boodschap naar jullie toe zat. Voortplanten, come on.

Wanneer je door de intredende pre-overgang niet meer op IVF/ICSI reageert of tot een embryo komt is de kans spontaan er altijd, tot je allerlaatste ei. De kans is alleen niet een zekerheid. De andere stap eiceldonatie kan nog heel lang, ik neem even aan dat je van 1983 bent.

Dan zou je kunnen zeggen dat je bijvoorbeeld tot je 35e toch iedere maand zelf gaat proberen. Wanneer je de kans op het ouderschap op korte termijn wil maximaliseren is ecd de volgende logische stap.

Maak het klein voor jezelf en denk in stappen en haal het maximale uit de stap.

11. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Marjon dat is zeker spannend. Ik duim voor je dat ze komende dagen niet bellen met slecht nieuws en dat je over een paar dagen een terugplaatsing hebt!

Klaasje ik ben idd van 1983. Ik denk er nu precies zo over. Ik wil iig nog 1 keer proberen in Gent. En daarna een tijd zelf proberen totdat ik er echt aan toe ben om over te gaan op eiceldonatie..

12. mik81

mik81 Niet meer actief

Ja ik zie het inderdaad, al is jouw FSH iets hoger maar jouw AMH is ook wat hoger. Moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel verstand van al die waardes heb en wat ze nou precies zeggen over je kansen. Jij bent toch weer 2 jaar jonger en mij fertiliteitsarts zei dat leeftijd misschien een wel zo belangrijke factor is. Mijn AMH van 0,2 bied meer perspectief vlgs hem dan een AMH die wel hoger is maar bij een ouder iemand.

Ik weet het ook niet. Mij is het nog steeds een raadsel (in mijn geval een gunstig raadsel) hoe ik tot 2 keer toe 'zomaar' zwanger word. Toen we de diagnose kregen was eigenlijk alle hoop vervlogen, de arts was heel eerlijk over onze kansen. Maar zei ook 'het is nooit zwart/wit'.

De zwangerschap gaat goed. Wat extra controle's en risico's ivm systeemziekte maar tot nu toe geen gekkigheid. Vorige zwangerschap had ik HG en nu gaat dat ook beter. Wel die continue misselijkheid en af en toe overgeven. Maar een heel verschil met de vorige zwangerschap. Ik ben tevreden &#9786;&#65039;!

Hopelijk kan jij snel terecht in Gent. En ik zou zeggen pak er tot die tijd ovulatietesten bij. Ik heb er dozijnen versleten om echt het juiste piekmoment te vinden. Beetje wanhopig misschien, maar het heeft ons geen windeieren gelegd.

13. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Fijn dat het goed gaat Mik!

Ik heb gister een brief gekregen van Gent. Ze hebben een afspraak gepland op 19 oktober.. Dat duurt nog even helaas. Ik had gehoopt dat ze niet zo'n lange wachttijd hadden. Maar ja misschien af en toe een telefoontje plegen of er niet eerder een plekje vrij is gekomen. En ik ga inderdaad maar weer eens wat ovulatietesten kopen. Ik merk op zich meestal wel wanneer ik vruchtbaar ben, maar met die testjes weet je het tenminste echt zeker.

14. mik81

mik81 Niet meer actief

Poeh dat duurt nog best lang zeg &#128532;. Jammer.
    Die testen kunnen best eens helpen hoor ... Je ei is na de sprong maar 12 uur in leven. Zaadcellen behoren wat langer te leven, maar die van mijn vriend waren oke maar geen toppers. En door zo dicht mogelijk bij de piek te gaan zitten dachten wij wel meer kans te maken. Maargoed ook rondom de piek hebben we niks aan t toeval overgelaten hoor &#128521;. Hoop dat t toch zo'n spontaan wonder word voordat het oktober is!

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat is even wachten idd, tussentijds bellen lees ik vaker hier dat zou helpen.

Wbt ovutestjes, ik zou het echt doen! Sensitest is heel goedkoop. Je zou ook utro bij kunnen gebruiken, dit doe je de eerste negatieve test na een positieve ovulatie test totaan je NOD.

16. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Ja de zaadcellen van m'n vriend zijn ook oke. Maar ook niet super. Op die 19 oktober moet hij ook weer zaad inleveren in Gent. Wat ik wel goed vind, want ik ben wel benieuwd wat zij nu vinden.. Tijdens de UIU's was de kwaliteit telkens heel wisselend en in DD kregen we nooit echt antwoord als we het vroegen, omdat ze dan alleen de beste uitzochten voor ICSI.

Klaasje ik was eigenlijk van plan om geen utrogestan te gebruiken om mijn lichaam helemaal tot rust te laten komen voor een evt volgende behandeling. Maar nu ik pas in oktober een afspraak heb twijfel ik een beetje, want ik heb nog wel heel veel utrogestan liggen. Maar goed dat kan ik altijd nog gebruiken..
    Ik was tijdens de behandelingen altijd zo moe van al die hormonen enzo. Ik voel me nu weer even lekker. Ben ook bezig met wat kilo's afvallen en dat gaat ook best goed. Dus misschien maar even niet zelf rommelen met utrogestan..
    Maar de sensitest ovulatietestjes vind ik idd ook heel fijn en tenminste niet zo duur als in de winkel.

17. poa

poa Lid

18 nov 2014
    68
    3
    8
    Hi Clau,

Ja, ga absoluut ovulatie testjes kopen maar zorg sowieso dat je gaat klussen op ca dag 10 of 11 tot dag 15 of 16. Wij deden om de dag maar jij moet misschien idd elke dag :D

Ik zweer bij de coQ10, ik voelde me er ook echt goed bij, ik nam 800mg per dag, je moet ze met "vet" eten in nemen (dus echt met eten!) Neem ook elke dag de pre-natals!

coQ10 schijnt ook wat voor de zwemmers te doen! Dus zet je vriend ook op de coQ10! (weet niet hoeveel voor een man) maar ik zou hem op 200mg zetten denk ik.

Ik zal nog niet zelf met de DHEA gaan spelen, probeer eerst zelf met coQ10 en eventueel royal jelly.

18. Roosje34

Roosje34 Niet meer actief

Het is een tijdje stil geweest op het forum, maar ik zie dat nu iedereen weer actief geschreven heeft.
    Ik lees over spontane zwangerschappen! Wauw wat een goed nieuws. Ook ik ben spontaan zwanger geworden met de AMH < 0,1... het dus kan wel!
    @Deebje: ik las dat de ECD gelukt is en je nu 11 weken onderweg bent. Ook voor jou een dikke proficiat!
    Eindelijk na lange tijd weer eens goed nieuws hier op het forum.

Voor alle andere meiden, ik bewonder jullie doorzettingsvermogen zo ontzettend en ik blijf meelezen en hoop voor iedereen hier op een positief resultaat!

Zwaai zwaai en ik blijf voor jullie duimen!

19. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik hoor ook vaak om me heen dat ik zo sterk ben. Maar dat ben ik niet.
    Ik wil gewoon een kind en als ik nu stop met behandelen, dan word ik nooit moeder. Wij hebben traag zaad dus een natuurlijk wonder is ons echt niet gegeven. Dus MOET ik door met IVF. Vijf afgeblazen IVF's en twee voltooide pogingen heb ik achter de rug zonder resultaat. De gedachte dat de achtste poging binnenkort begint maakt mij voor het eerst niet strijdbaar en hoopvol, maar doodsbang. Dus nee ik ben geen doorzetter. Ik ben wanhopig.

20. mik81

mik81 Niet meer actief

Natuurlijk ben je sterk ... Doodsbang en wanhopig zou iedereen zijn na zo'n slepend traject met tot nu alleen nog maar teleurstelling op teleurstelling te verwerken. Maar dat zegt niet dat je niet sterk bent Lamaris!!! Want dat ben je wel, ook al voel je je niet sterk. Wat is sterk? Niet verdrietig zijn? Niet bang zijn? Sterk zijn is juist met deze heftige emoties 'wanhopig' je diepste droom najagen. Dat is een oerkracht die jij bezit ... Ik ben gezegend met ontzettend veel geluk gezien onze situatie en daarover voel ik me zelfs schuldig tov vrouwen als jij, die zo keihard moeten blijven knokken. Ik kan niet genoeg benadrukken hoeveel bewondering ik heb voor de vechters hier ... Dat meen ik oprecht! Welke beslissingen er ook genomen worden, doorgaan met IVF, ECD of stoppen en samen verder zonder kindje, het zijn allemaal besluiten die heel veel kracht vergen, zowel mentaal als fysiek! Jullie zijn allemaal sterk en krachtig ... Het is alleen zo verdomd oneerlijk dat het niet altijd beloont word &#128546;&#128546;&#128546;.

Deel Deze Pagina