Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Nassira: allereerst hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap.

We gaan ook na een goed gesprek gisteren inderdaad terug naar het EMC. En vraag dan gelijk een gesprek met de enige arts die ons bij de zwangerschap van onze dochter ook utrogestan wilde voorschrijven.

2. poa

poa Lid

18 nov 2014
    68
    3
    8
    Oooh goed nieuws, gefeliciteerd Nassira! Hoe lang heb jij DHEA gebruikt? en hoeveel? Je bent spontaan zwanger geworden toch?

@Logan, je leeftijd is erg belangrijk, ik denk dat een jonge leeftijd zeker meer kans op een spontane zwangerschap geeft. Maar ik zou zeker voor IVF gaan als dat kan!

Ik zit nog steeds in Limbo -___-
    Heel stom van me, maar ik heb weer zo'n clearblue week estimator test gedaan. Weer 2-3 weken (zou nu 7+2 zijn) maakte de test open en er staan 3 dikke blauwe lijnen! Ook zijn mijn boobies weer gevoelig. Mijn HCG is dus wel omhoog gegaan maar dat kan natuurlijk nog steeds slecht nieuws zijn (gemiste miskraam of buitenbaarmoederlijk)

3. Nassira

Nassira Actief lid

6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 2,5 maanden dhea van de apotheek naast de kliniek in dd gebruikt. Dat was 50 mg per dag en vanwege de uitslag op mijn huid en haaruitval teruggebracht naar 25 mg. Daarvoor gebruikte ik dhea van puregon via vita maar daar zou weinig dhea in zitten en niet helemaal zuiver zijn. Tenminste dat werd mij verteld door scholtes in dd toen we hem vroegen over dhea via internet besteld.

Alleen vraag ik me af of het niet gevaarlijk is geweest want je mag het als zwangere vrouw niet innemen. Maar daar kom je altijd te laat pas achter wanneerje overtijd bent. In mijn geval heb ik 3 weken tijdens mn zwangerschap dhea iingenomen. Hoop dat het niet erg is geweest.

4. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Poa: hè bah zeg die onzekerheid. Hoop dat je het gewoon wat langzamer oploopt.

Nassira: geen idee eigenlijk wat de gevolgen kunnen zijn dat je nog Chea hebt geslikt. Kan de arts daar niks over zeggen?

5. marjon80

marjon80 Actief lid

8 nov 2009
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Narissa, wat een goed nieuws. Gefeliciteerd!!!!

Poa, ik had tijdens mijn zwangerschap de eerste maanden regelmatig last van bloedverlies. Had zelfs al een nieuwe afspraak gemaakt voor de volgende behandeling aangezien ik dacht dat ik ongesteld was maar het was toch echt raak. Maar snap dat je ongerust bent, vooral met die testen.

vandaag met Dr C gesproken en aangegeven dat we niet weten of we nog verder willen. Hij geeft aan dat hij het zonde zou vinden als we nu zouden stoppen. Volgens hem maken we namelijk een goede kans. Maar met een kans ben je er nog niet. Hoe vaak moeten we dit nog doen voordat het lukt? En misschien lukt het wel nooit. Lastig dus. Hij stelde voor om bij een volgende keer over te stappen op fostimon ipv perugon in combinatie met menopur. Heeft een van jullie hier ervaring mee?

6. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Nasssira, vsnharte meid!!

Klaasje, balen en ik snap je gevoel erbij...

7. marjon80

marjon80 Actief lid

8 nov 2009
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    @Klaasje, waarom heb jij pipelle laten doen? Ben benieuwd of dit mijn kansen kan verhogen.

8. poa

poa Lid

18 nov 2014
    68
    3
    8
    Hiii hoe is iedereen?

Ik ben 3 dagen geleden begonnen met bloeden (met klonten) en had gisteren ook kramp. Vandaag minder bloed en geen kramp meer.

Vandaag had ik eindelijk een Echo, ik zou 8 weken en 4 dagen zijn maar zoals verwacht was er niets meer te zien op de Echo. (in geval van een miskraam goed denk ik) Voor de zekerheid bloed voor HCG geprikt en donderdag weer om te zien of alles daalt (uitsluiten van een ectopic)

Ze was echt super aardig en heeft zelfs de Echo niet opgeschreven aangezien we de verzekering nog niet rond hebben. Ze wil ook de bloedtesten uit Nederland zien aangezien ze erg verbaasd was over de amh <0,1 en fsh12 ze wil opnieuw bloed prikken omdat ze denkt dat er misschien iets verandert is en vertelde me dat ze 2 collega's heeft die veel hiermee bezig zijn. Ze had het al over clomid of dhea. Ze gaf me een erg goed gevoel, het gevoel dat ondanks de lage waardes ze alsnog willen proberen er van alles tegen aan te gooien.

We waren bij mijn schoonouders toen het bloeden begon (ik spotte al de hele week bruin dus zag het al aankomen) Toen we thuis kwamen lag er een baby eekhoorntje die al helemaal koud was. Door mijn miskraam waren we dus net op tijd thuis voor het mannetje. Het is echt een babietje met de oogjes nog dicht en we hebben hem gelukkig net op tijd gevonden en hebben hem al wat aangesterkt. We gaan strakjes weer proberen om hem terug bij zijn mama te krijgen.

xoxo

9. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Oh, wat verdrietig en een grote teleurstelling Poa...
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

10. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Hè bah poa wat een rotnieuws. Heel veel sterkte.

Hier weer een idiote menstruatie. 1e dag alleen maar bruinig met afvegen.
    2 dag gewoon normaal. Dag 3 niks. Dag 4 na stoeien met de kids eenmalig bloedverlies. Dag 4 niks. Dag 5 na een leuke avond ervoor met manlief alleen met afvegen wat roze meerdere keren. En verder dus niks..

Geloof gewoon niet dat alles dan mooi schoon kan worden. Zeker niet omdat ik normaal altijd 9 dagen mega ongi was.

11. Maya30

Maya30 Lid

14 feb 2011
    55
    0
    0
    Dag lieve meiden,

Hoop dat alles goed gaat? Ik heb een tijdje niks van mij laten horen. De reden hiervan is omdat ik niks heb ondernomen. Ik wil volgende maand voor een cryo gaan. Alleen lees ik dat velen van jullie DHEA slikken. Ik heb beetje googled maar ben er nog niet over uit? Doet het daadwerlijk iets met je hormoonhuishouding. Alle tips/website's etc van harte welkom.

Wens iedereen heel veel sterkte/succes met alles wat jullie doen om kinderwens in vervulling te brengen.

Lieve groet,
    Maya35

12. Ilona81

Ilona81 Lid

14 feb 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Ik kom even inbreken hier. Als ik hier verkeerd zit, dan hoor ik het graag.
    Ik ben ook waarschijnlijk vervroegd in de overgang en was al bezig met ecd.
    Nu is mijn relatie uitgegaan en heeft even alles stil gelegen.
    Ik wil de draad weer oppakken maar twijfel over het zh...

Terug naar Geertgen, Dusseldorf of Gent.
    Mijn amh is heel laag btw.
    Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren zodat ik snel ergens een afspraak kan maken.

Liefs Ilona

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Logan, ik herken dat soort menstruaties. Is blijkbaar echt een mogelijk symptoom van de lage amh waarde.

Maya, DHEA kun je online kopen. Het zou het bijschorshormoon een boost geven en kan helpen bij een lage amh waarde. Eigenlijk zou je de DHEA waarde even moeten laten prikken. Ik had het bv weer net niet nodig ondanks het lage amh.

Ilona wat ontzettend pittig om de diagnose ook nog eens zonder relatie te verwerken. Geertgen en Gent behandelen alleenstaande vrouwen. Dusseldorf niet, niet omdat ze niet willen maar omdat de Duitse wet geen behandelingen aan alleenstaanden toestaat.

14. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Joh meiden, wat een rust hier...
    Hoe gaat het met iedereen??

Klaasje, spontaan zwanger, ook vanaf hier nogmaals gefeliciteerd!

Mijn AMH is recent opnieuw gemeten ivm tweede ronde IVF. Waarde is nu gezakt naar 0,3 helaas.
    Nu geeft de gyn aan dat het hele bloedonderzoek opnieuw moet omdat ik nog borstvoeding geef (maar twee keer per dag nog), en de waarde daarom lager is uitgevallen.

Nou vraag ik me af, heeft borstvoeding daadwerkelijk invloed op AMH? Kan me wel voorstellen dat het op FSH invloed heeft, maar AMH lijkt mij veel stabieler. Ik kan er in de literatuur alleen niks over vinden. Zal wel weer zeer zeldzaam zijn natuurlijk en niks over bekend.

Daarom aan jullie de vraag, wat denken jullie als je logisch redeneert vanuit je eigen kennis en ervaringen?

15. Maya30

Maya30 Lid

14 feb 2011
    55
    0
    0
    Lieve dames,

Idd wat een rust hoop dat iedereen het goed maakt.
    Klaasje van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben voor de cryo terugplaatsing geweest. Het was een blastocryo.
    Ik mag zeggen na 5 jaar en 6 iui, 2 icsi in Duitsland, 1 icsi in Nederland en 1 cryo terugplaatsing ZWANGER ben.
    Ik besef het nog steeds niet heb over 2 weken mijn eerste echo.

Hou de hoop lieve meiden ik ken de weg er naar toe als geen ander. Dit wordt hopelijk mijn eerste zwangerschap en kind.

lieve groet,
    Maya35

16. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    Gefeliciteerd Maya! Wat spannend over 2 weken de echo!

Klaasje jij ook gefeliciteerd! Wat bijzonder dat je nu spontaan zwanger bent geworden.

Mieksel ik kan je niet helpen met je vraag..

Hoe gaat t met de rest hier?
    Met mij wel oké. Een beetje rust doet goed. Alhoewel ik af en toe nog wel m'n dipjes heb... Over 2 weken heb ik een afspraak in Gent. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Maya, wauw! Gefeliciteerd!! Het is gelukt! Op naar die mooie echo.

Clau veel succes in Gent. Heb je een aanspraak met dr de S?

18. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Hoi meiden,

Ik heb hier jaren geleden vrij actief mee geschreven, maar ik zie dat er nu veel nieuwe dames actief zijn. Dus jullie kennen me waarschijnlijk niet.

Ik wil een nogal aparte vraag stellen. Ik wil hier niemand mee tegen het hoofd stoten! Ik gun jullie allemaal een zwangerschap en een kindje!

Ik heb het geluk gehad dat ik van m'n 1e cryo zwanger mocht worden en heb nu een kindje van 2. Inmiddels is m'n relatie over gegaan, dus ik ben alleenstaande moeder. Wat ik best wel pittig vind, met een eigen zaak erbij en veel ziekenhuisbezoeken (m'n kindje is niet gezond geboren). Maar ik krijg er zoveel voor terug, het is zo'n schatje! Nu ben ik sinds een paar maanden aan het daten met een jongen. Gezien m'n lage amh gebruik ik geen anticonceptie, dat leek me echt overbodig. Ik heb hem dat natuurlijk ook verteld. Hij vroeg zich af of de kans echt 0 is. Dat wilde ik ook wel weten. Dus ik heb een afspraak gemaakt met m'n voormalige fertiliteitsarts. M'n huisarts wilde echter geen verwijsbrief geven, ze vond dat ik maar aan de anticonceptie moest gaan. Terwijl ze mijn dossier niet kent, ze wist niet eens wat amh was. Ik heb zoveel hormonen gehad in het verleden, dat ik daar niet om sta te springen. Maar momenteel past een 2e kindje niet in m'n leven. Ik sta er eventueel in de toekomst in een vaste relatie voor open, maar ik snap ook wel dat het dan te laat is.
    Ik had wel met m'n date afgesproken om tijdens de vruchtbare dagen een condoom te gebruiken. Die was hij vergeten. Dat was vorige maand. Deze maand zou hij voor het zingen de kerk uit, dat heeft hij ook niet gedaan, maar wel netjes gevraagd. Ik denk echt dat z'n zaadjes geen schijn van kans maken, dus ben akkoord gegaan.
    Wat denken jullie? Zit ik redelijk safe? Natuurlijk is er altijd een ini-mini kansje, maar dat is met de pil etc ook. Niets is 100 % safe.

Misschien is wat extra uitleg wel handig. 4 jaar geleden was m'n amh 0,7, dat zal nu alleen maar lager zijn. Ik had dat graag willen laten testen, maar ik heb geen verwijsbrief gekregen. Ik heb wonder boven wonder nog wel een enigszins regelmatige cyclus. Ik voel ook m'n eisprong, dus die heb ik nog wel.

Ik kan gewoon niet geloven dat we (bijna) allemaal ivf en icsi nodig hebben om zwanger te worden (als dat al mag lukken) en dat ik nu aan de anticonceptie zou moeten. Puntje blijft wel dat m'n ex ook heel slechte zwemmers had. M'n date heeft al een ongelukje, dus die heeft blijkbaar goede zwemmers.

Aangezien ik niet bij m'n fertiliteitsarts terecht kan, probeer ik het hier. Ik weet dat als je er middenin zit, minstens net zoveel ervan weet als een arts.

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    #4819 Champetter, 6 okt 2015
    Laatst bewerkt: 6 okt 2015
    Danitcha, de kans is niet 0 maar wel heeeeeeel laag. Mij werd verteld op mijn 29e met amh 0,9 dat de kans spontaan slechts 1 a 2% is de rest van mijn vruchtbare leven.

Inmiddels wel spontaan zwanger, dat is dus echt een enorm geluk. Als het echt niet in je leven past zou ik overgaan op condooms. De pil oid is niet echt goed voor poffers.

Toevoging: mijn partner heeft zeer goed zaad.

20. mik81

mik81 Niet meer actief

Oh wat spannend. Een voorzichtige felicitatie &#9786;&#65039;! Duim voor een goede echo!

Deel Deze Pagina