Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dames, mijn paragnost had veel cystes gehad, bijna alles weggehaald, boven de 40 en volgens haar arts kon ze geen kinderen meer krijgen. Nou ze heeft toch nog een knul gekregen hoor!!! Ondanks dat er al zo veel van binnen weggehaald was en zij geen, althans amper nog eitjes had.

Ik vertrouw er op dat wij allemaal nog een keer ons kindje mogen vasthouden. Jaja optimistische dag!!

2. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hope so!!

3. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Me too...!! :D

4. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met iedereen? :)

5. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik ook weer eens ;) hoe gaat het met jullie?
    Fsk al wat meer duidelijkheid over je cyclus?
    En nog dames die binnenkort weer starten met een nieuwe poging?
    MI87, hoe gaat het nu met jou?
    Wishful, wanneer start jij?
    Ik moet dinsdag ongeveer ongesteld worden en dan start ik weer met een poging. Afgelopen donderdag in DD geweest voor uitgangsecho en recepten. We zijn 6 uur van huis geweest voor een "gesprek" van nog geen 10 minuten. Ach ja... Score was 7 follikels die klaarliggen voor de volgende poging. Wel in 1 eierstok endometriose te zien, wat nog niet eerder het geval is geweest. Ik heb flinke endo, daardoor heb ik ook een laag AMH (iets teveel eitjes weggeschraapt tijdens het weghalen :( ) maar het is nog nooit zichtbaar geweest tijdens echo's. Wel even flink balen dus. Maar ik ga proberen om me er niet druk over te maken en te focussen op een goede uitslag dit keer.
    Ben erg benieuwd hoe het verder met jullie gaat!

6. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    7 follikels is niet zo heel slecht toch? Daar zit vast een kanjer tussen! Spannend hoor Dolfijn! Duimen dat alles goed gaat!

Hier nog niks. Ben nog steeds niet ongesteld. Geen idee wat er gaat gebeuren als de cyclus zolang uitblijft. 2 mei volgende gesprek, straks ben ik dan nog niet ongesteld geweest. Heeft IVF uberhaupt nog wel zin? Wat als er geen follikels zijn, is er nog een middel dat dit kan stimuleren?

7. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik ben een paar weken naar de zon geweest. Heb even een beetje afstand kunnen nemen van alles en op kunnen laden voor de spannende periode die voor de deur staat. Ik lig er in ieder geval mooi getint bij tijdens de echo en punctie :)!

Heb net een beetje terug zitten lezen.

MI87: wat verschrikkelijk voor je, heel veel sterkte meid! Hebben ze wel een idee hoe het kan dat je zo bleef bloeden waardoor het uiteindelijk mis ging?

Fsk: wat een onzekerheid en onduidelijkheid, om gek van te worden...

Dolfijn: ola!

Miss 76: zie pb'tje

poppetje: wat fijn, zo'n droom. Ik hou me ook sterk vast aan dromen die ik heb gehad. Je voelt het wel, als een droom anders is als anders...

Natasja: die hoofdpijn, wat is het toch een ellende, ik kan het weten. Ik ben ook altijd op zoek naar de oorzaak en/of triggers. Het is een doolhof waar ik nooit uit lijk te komen. Het geeft niks dan frustratie...

Klaasje: goede keuze, DD!

Bittersweet: spannende tijd staat er ook voor jou de deur. toi toi toi!

Ik las over een carneool steen. Ik had zo'n steen gekregen van een vriendin. Ik geloofde daar absoluut niet in maar vond het een lief gebaar en stopte hem daarom in mij zak. Baadt het niet dan schaad het niet, dacht ik. Op dat moment zat ik net na die mislukte ivf en was ik mijn cyclus kwijt. Tot mijn grote verbazing voelde ik onmiddellijk mijn eierstokken tekeer gaan na een hele lange periode van pure stilte... Ik heb hem dus dagelijks bij me gedragen. Ik ben hem laatst kwijtgeraakt. Zal wel de bedoeling zijn, denk ik dan. Bij elke echo rolde dat ding weer uit mijn zak bij het omkleden. Ze zullen wel gedacht hebben daar: 'daar heb je weer zo'n wanhopige', haha.
    Nu heb ik een maansteen gekocht maar ervaar daarmee niet hetzelfde.

Verder heb ik een afspraak staan op 7 Mei. Ik krijg dan de uitgangsecho en het behandelingsplan. Als alles volgens plan loopt zal ik enkele dagen later mijn menstruatie krijgen en kunnen we van start met ivf-D nr 1. De donor is al geselecteerd en we hebben er zelfs al een prachtige rekening van gekregen :).

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Spannend babsie! Ik heb de 6e mijn uitgangsecho!!
    Dus dolfijntje ook wij bijna de volgende poging! Spannend, hopen dat de volgende poging wel emmy'op leveren.

P.s. Zowel de maansteen als de carneool moet je krijgen. Ik draag ze beiden bij me dagelijks ;) baat het niet, schaadt het niet..

9. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Babsie, fijn dat je even afstand heb kunnen nemen en even lekker op hebt kunnen laden in de zon...!! :D

10. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fsk, 7 is zeker een mooi aantal en daar ben ik ook heel blij mee, maar de endometriose in mijn eiertstok is flink balen. Dat kan tijdens de punctie voor een flinke infectie zorgen als de endo per ongeluk wordt aangeprikt. Dus het kan zijn dat dr S besluit om die eierstok niet aan te prikken en dan ben ik dus afhankelijk van maar 1 eierstok.
    Balen van je cyclus zeg (balen is nogal een mild woord voor wat ik op wilde schrijven) Nog een paar slopende weken wachten op antwoord... Sterkte!
    Dag lieve Babsie! Ben zo blij dat je het zo lekker hebt gehad en zo ontspannnen weer terug bent. Ik hoop dat je dat gevoel heeeeel lang vast kan houden.
    Poppetje, ik heb een maansteen 6 jaar geleden voor een paar maanden gedragen, maar mijn cyclus werd compleet van slag. Ik geloof dus absoluut in de werking van de stenen, maar ik heb die van mij weer afgedaan en mijn mooie cyclus kwam toen weer terug. Bizar he?
    Natas, hoe is het met jou?

11. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en babs, het kwijtraken van die stenen is een heeeeeeel goed teken! Schijnt dat je de steen dan niet meer nodig hebt. (wat hoopte ik steeds dat ik dat ding kwijt was ;) ) ik duim voor je!

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mijn maansteen en carneool hebben mijn cyclus niet van slag gebracht. Moet ze wel vrijdag weer bij het raam leggen (volle maan) om op te laden.

Ik ben zo benieuwd naar poging twee maar de uitgangsecho is al over 2 weken!!!

13. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom terug Babsie, fijn dat je hebt genoten en je batterij heeft kunnen opladen! Ik verlang ook zo naar de zon en hogere temperaturen! Toen mijn man nog in Egypte woonde was ik 5 x per jaar daar, dat is nu dus afkicken hahaha!

Poppetje, tijd vliegt, voor je het weet zijn die 2 weken voorbij! Is er ook een steen om een regelmatige cyclus te krijgen? Of heeft iemand andere tips?

Dolfijntje, het moet gewoon goed komen! Wie weet heb je straks wel een opbrengst van 7. :)

Ik heb vanmiddag de 2e afspraak met mijn peut. Ben benieuwd!

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ha dames,

Het is erg rustig bij iedereen. Wachten, wachten, is niet nieuw natuurlijk maar nu ook wachten op de start van alle behandelingen.

Ik ben de laatste tijd erg optimistisch moet ik zeggen, en heb serieus nog steeds de hoop dat ik mn intake kan afbellen omdat de natuur alsnog zijn ding gedaan heeft.

Afgelopen weekenden eindelijk de uitslagen van het ziekenhuis 99% compleet. Nu ontbreekt alleen de nieuwe AMH waarde nog, nog 14 dagen wachten...

Uit mijn uitslagen kwamen goede dingen naar voren, mijn FSH is gezakt van 7 naar 5 (schaal is 1-12). Dus positief. Verder kloppen al mijn hormoonwaardes rond de eisprong, maak ik voldoende oestradiol en weet ik wat aan, lagen er in de cyclus een stuk of 16 eitjes in wacht positie. Ook is mijn bloed geprikt op chlamydia antistoffen, negatief gelukkig en nu mag ik as 7 mei een HSG. Mijn intake door DD staat in juni en dat laat ik zo. De gynae in NL schat onze kansen op spontane zwangerschap rond de 40% per cyclus en dat is gemiddeld. Maar goed, voor hen bestaat AMH niet he ;).

Begon de gynae nog over, dat hij vorige week weer een seminar had over AMH en dat het een achterhaalde meettechniek is voor vervroegde overgang. Ergens fijn om te horen hoor, dat men zich verdiept in allerlei onderzoek maar ik zit er toch nog steeds voor mezelf en voor het zwanger worden.

Meiden, goed te horen dat we ons best doen tot onstpanning middels vakantie en gesprekken met professionals. Zijn allemaal stapjes in de goede richting en maken het wachten allemaal draaglijk voor zover kan.

Als laatste, om de moed er voor iedereen in te houden. Ik was bij mijn oma ( in de overgang op 40 jaar) en zij vertelde mij dat ook haar moeder met 40 in de overgang was, en toch is mijn oma een nakomertje wat geboren is toen haar moeder 36 was. Uiteraard zonder MMM, die had je nog niet in de jaren '30 ;)

15. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dat klinkt allemaal heel positief voor jou Klaasje! Fijn!

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Maakt me nog niet zwanger he FSK, maar goed, het positief denken en handelen gaat me nu goed af. Ik probeer het zo maar te houden:D

17. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het maakt je inderdaad niet zwanger, maar 16 eitjes, daar kan ik alleen van dromen....

18. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow klaasje, 16 eitjes die klaarliggen!!! Dat heb ik nog nooit gehad! Super fijn voor je zeg! En goed dat je zo positief kan denken, het doemdenken kost alleen maar onnodig veel energie.
    Ik las vorige week ook op twitter van een gyn die naar dat congres was geweest. Amh voorspelt alleen de menopauze, niet de vruchtbaarheid. Vond ik ook wel een opsteker. Dus toch geen slechtere kwaliteit eitjes, alleen veel minder in aantal.

Even nog een hele brutale vraag: is er iemand die toevallig nog 5000 eh pregnyl over heeft?

19. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte vanmiddag bij je peut, Fsk. Hoop dat je je hoofd weer wat leger kan maken daar.

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Heb nog geen behandelingen gehad Dolfijntje, kan je niet helpen met medicatie. Volgensmij is er op vruchtbaarheidsbehandelingen een topic geopend door Juulzon met haar inhoud medicijnkastje en er waren nog wat meiden die daar iets aanboden. Zeer recent topic dus hopelijk zit er iets voor je bij.

Deel Deze Pagina