Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mieksel, alle cryos zijn kansen!! Er zijn dames niet zwanger van toppers geraakt en wel van matige dus ik duim dit jaar voor een positieve test voor jou!
     
  2. midori

    midori Lid

    14 mrt 2014
    77
    0
    0
    Klaasje, dank je wel voor je snelle en uitgebreide reactie, en goede suggesties. En heel goed idee, een patiëntenvereniging voor POF. Het komt bij 1 op de 100 vrouwen voor die voor hun 40e (en 1 op de 1000 voor hun 30e) in de overgang zitten, dus dat is toch een behoorlijk grote groep. En toch hoor je hier heel weinig over, ik denk dat het best nog in de taboe sfeer zit (de overgang sowieso, en helemaal als je nog in de dertig bent). En is nog zoveel onbekend.

    Ik volg trouwens nu ruim een half jaar orthomoleculair dieet op advies van gynaecoloog en orthomoleculair arts van de Vrouwenpoli in Boxmeer. Dat is inderdaad koolhydraatarm, veel eiwitten en veel groenten (zie ook boek Hormoonbalans, net verschenen). Minder vaak hoofdpijn gelukkig, maar weinig effect op buikpijn en pijnlijke borsten, en zie het niet zo zitten om nog radicaler te diëten, daar wordt het leven niet bepaald leuker van.

    Mijn gynaecoloog van UMCU heeft inderdaad geadviseerd terug te komen zodra ik echt onregelmatig ben (waar het nu wel heen gaat) voor screening op botontkalking. En bij jou in de familie is het wel heel duidelijk familiair. Was je er daardoor ook op tijd bij? Bij mij is er helemaal geen aanleg in de familie: mijn zus heeft op haar 38e haar eerste kind gekregen en mijn moeder was pas in de overgang na haar 50e. En o.a. daarom bij mij zo laat ontdekt (ook vanwege normale FSH=5 en regelmatige cyclus destijds).

    Nogmaals dank je wel en groetjes!
    Midori
     
  3. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik was idd op tijd omdat ik de aanleiding had. Al moet ik zeggen dat, ondanks de erfelijkheid en ik op mijn 28e mijn eerste amh onderzoek deed, alsnog de bosjes ingestuurd ben door mijn streekziekenhuis. Met een amh 0,8 nog een jaar lang thuis aangerommeld. Slecht he? Ik heb dus zoveel geluk gehad dat mijn amh tussen mijn 28e en 30e niet veranderd is. Ik heb genetisch alles uit laten sluiten op syndromen en chromosomen, het is echt de pech variant. Gelukkig dan maar als je de chromosoom ellende erbij ziet. Het feit dat ik een dochter heb en een dochter verwacht zorgt voor een stevige knoop in mijn buik. Zeg nu al vaak tegen mijn vriend dat we alles preventief moeten invriezen als ze 20 zijn.

    Nog zwaarder diëten zou ook mijn keuze niet zijn na een heftige MM tijd met alle ontzeggingen. Mijn moeder was echt heel rigoureus. Knap maar ook niets voor mij. Is de citalopram iets om met de huisarts te bespreken?

    Heel goed dat je de botontkalking al op je lijsje hebt staan. De meesten hier zijn zo bezig met behandelingen, wat ik begrijp, maar ook daarna staat ons flink wat te wachten.

    Ik vind het ook behoorlijke aantallen hoor 1 op 100 en 1 op 1000. En Nederlandse ziekenhuizen blijven maar grotendeel slapen.
     
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Iedere cryo's is een poging, wel fijn dat je er 3 hebt.

    Klaasje een patientenvereniging voor pof vindt ik een heel goed idee want er is zo weinig goede info te vinden als je voor je 30ste in de overgang raakt.

    Bij mij is het ook erfelijk bepaald, mijn moeder en oma waren ook vervroegd in de overgang maar hadden allebei voor hun 30ste al 3 kinderen.

    Wij zijn door vrienden van ons gewezen op gent en zij hadden een slechte ervaring met DD. Eerst maar eens second opinion van nij geertgen afwachten. Sinds vandaag het gevoel dat ik misschien wel zwanger ben.
    Gisteren heel iets bloed verlies gehad en sinds vandaag veel meer spanning op mijn borsten. Mijn nod is 9 januari
     
  5. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ah Anke, bij jou dus ook familiair bepaald. Mijn moeder en oma lukte het op hun 30e nog spontaan, bij mij nu uiteindelijk ook maar dat duurde wel ruim 4 jaar.

    Gent is ook een zeer goed ziekenhuis met een visie over POF. Geertgen doet mij weinig, in mijn ogen toch te Nederlands conservatief en te protocollen gek. Wees kritisch bij je intake is de enige raad die ik je mee kan geven.
     
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mieksel, sorry ik sla jou helemaal over. Kwaliteit blijft een moeilijk ding. Ik heb 3 blasto tp´s gehad zonder resultaat en 1 keer gekozen voor dag 3 omdat de kwaliteit niet goed was, een B en een C embryo, met fragmentatie, de C liep een dag achter en dat is nu onze tweeling.

    Als er maar embryo´s zijn is meer mijn motto, zeker bij ons poffertjes.

    Poppetje, ik hoop dat het allemaal goed gaat!
     
  7. broos

    broos Actief lid

    17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Lieve Midori, ook ik lees af en toe nog mee. Ik wil je even een digitale knuffel geven. Die verdien je. Ik hoop dat je wat hebt aan de tips van Klaasje.
    Zelf merk ik dat mijn klachten ook heftiger beginnen te worden, maar aangezien ik nog steeds stipt op tijd ongesteld word ben ik er nog niet aan toe om 'maatregelen' te nemen. De stiekeme hoop blijft nog steeds....
    Aan al de andere dames: ik hoop dat 2016 jullie mag brengen wat je hoopt!!
    Lieve groet
     
  8. Miss76

    Miss76 Bekend lid

    24 jan 2012
    797
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    #5008 Miss76, 6 jan 2016
    Laatst bewerkt: 6 jan 2016
    Hallo meiden,

    daar ben ik weer, na lang te zijn weggeweest. Sorry dat ik jullie verwaarloosd heb :)

    Ik heb een pittig jaar achter de rug, waarin manlief en ik het even allemaal niet meer wisten. Zoals jullie weten heb ik begin vorig jaar een oproep geplaatst op zp in de hoop een nieuwe eiceldonor te vinden, nadat mijn vriendin vlak voor de behandeling afhaakte vorig jaar kerst. Daar kwamen hele lieve reacties op en uiteindelijk hebben we 1 geweldige vrouw gevonden (met een lieve man, die haar volledig steunt) met wie het heel goed voelde. Alleen wisten wij niet of we nog wel verder wilden. We waren moegestreden en konden voor ons gevoel niet meer helder nadenken en voelen wat voor ons de beste keuze was, na alles wat we hadden meegemaakt. Dus hebben we een time out genomen, waarin we besloten dat het tijd was om ook eens mooie herinneringen te creëren: wij zijn op 17 oktober getrouwd!! (ik zet zo wel wat foto's in een privé-album voor wie het leuk vindt :D). Sindsdien weer actief na gaan denken over de eiceldonatie en vorige week tot het besluit gekomen dat we er weer voor willen gaan! Onze donor, die al die tijd geduldig heeft gewacht, kan ieder moment te horen krijgen wanneer ze verwacht wordt in het VUmc voor de onderzoeken. Echt een hele spannende tijd dus!

    Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat. Ik kom vanaf nu weer wat regelmatiger meelezen en -kletsen.

    Een dikke knuffel voor iedereen die met kerst en oud & nieuw weer met lege handen stond. Ik ben blij dat die confronterende periode er weer op zit! Jullie?

    Veel liefs,

    Miss
     
  9. Miss76

    Miss76 Bekend lid

    24 jan 2012
    797
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Ik zal trouwens meteen een nieuw topic openen, we zitten al over de 5000 berichten! Frisse start van het nieuwe jaar! ;)
     

Deel Deze Pagina