Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #561 Miss76, 28 apr 2013
    Laatst bewerkt: 28 apr 2013
    Dank je Babsie!

Balen dat jij met dezelfde zorgen zit. Ik ga morgen inderdaad meteen DD bellen. En ook mijn verzekering vragen of ik eventueel de medicijnen vergoed krijg als ik ze in DD haal.

Wanneer mijn eisprong was, weet ik niet precies. Toen ik mijn eerste fm had, was mijn follikel al 19,5mm dus ik heb geen Pregnyl hoeven zetten maar had meteen de volgende ochtend de IUI. Die is morgen 2 weken geleden. Normaliter werd ik altijd exact 2 weken erna of zelfs een dag eerder ongesteld. Weet alleen niet wat de DHEA deze maand met mijn cyclus gaat doen. Ik zal het gewoon moeten afwachten!

Het goede nieuws is dat ik zojuist mijn temperatuur heb opgenomen (oud trucje van toen ik lang, lang geleden een paar maanden heb getemperatuurd) en die is nog hartstikke hoog. Zelfs iets hoger dan gisteren dus dat is mooi! Zegt nog niet alles hoor, hij is wel eens eerder gestegen vlak voordat de daling inzette en ik toch ongesteld werd. Maar hoog is altijd beter dan laag ;)

Ben trouwens belachelijk vroeg wakker voor de zondagochtend! Ons katje is krols en heeft de hele nacht lopen miauwen. En ik kon natuurlijk alleen maar denken aan die thermometer op mijn nachtkastje! Haha, je wordt wel een beetje raar van dit traject :)

Fijne zondag dames!

2. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    @Miss je zou eventueel kunnen vragen als je morgen belt of ze je het recept voor de medicatie alvast via email kunnen toesturen??

dat deden ze bij ons ook..;)

Onze ziekenhuis apotheek had allebei de keren nl de suprefact niet op voorraad(moest dus besteld worden)
    en van de menopur bv wel een beetje op voorraad maar niet de hoeveelheid eenheden die ik nodig was..

zo moest ik soms 2 dgn wachten voordat alles daadwerkelijk binnen was bij de apotheek van het ziekenhuis..

Wat betreft de uitgangs echo in dd.. die werd bij ons bij beide pogingen een week voordat ik daadwerkelijk ongi werd al ingepland dus daar kan ik je geen antwoord op geven..

ook ik heb een varierende cyclus tussen de 28/32 dgn..

toen ik die 2 cystes had en dacht dat ik dus ongi was geworden heb ik ondanks dat ik het op PNO formulier had aangegeven geen echo's te doen in NL gewoon in ons plaatselijk ziekenhuis een uitgangsecho gehad dit op advies van DD...

Mss is dat ook nog een optie voor je??

idd begin je op dag 1 met snuiven en op dag 3 met spuiten

s6;)

3. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss76: zou je dan toch...... Al best lange luteale fase voor iui moet ik eerlijk bekennen...

Wishfull: maar miss en ik hebben beide onze eerste ivf daar, dr s zal misschien nog niet weten wat hij ons voor gaat schrijven. Hij heeft geen idee wat er bij ons klaarligt....

4. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het dan niet mogelijk om al ruim van te voren er voor te zorgen dat de medicatie in huis is? Ik lees steeds dat het op het laatste moment moet.

Ik zit vandaag op CD 54 pfffff. Zul je net zien dat ik vlak voor 2 mei nog ongesteld wordt.

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Gent heeft bij mij al het recept gemaald zodat ik alles bij mijn eigen apotheek besteld heb. Ik heb het dis al binnen. Wilde geen risico lopen dat het niet op tijd was. Maar Gent is daarin makkelijk. Die schrijven het alvast uit als je dat vraagt. Bovendien hoef ik niets voor te schieten en declareren zo.

Je kan dd vragen of zij het ook zo willen doen.

6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #566 wishfulthinking, 28 apr 2013
    Laatst bewerkt: 28 apr 2013
    ow sorry dan gaat het bij jullie anders dan bij ons

want wij kregen bij ons intake gesprek in dec 2012 al te horen wat we gingen gebruiken..
    dat was voor de poging in januari met de 2 follies..
    toen kregen we gelijk van hem al een recept voor medicatie(pregnyl utrogestan) vitamine D enz mee
    alleen was hij de suprefact en menopur vergeten te noteren op recept die is toen via de mail toegestuurd!!
    Hij wist bij ons toen ook niet wat er klaar lag;)
    maar ging toen blijkbaar uit van mijn AMH???
    geen idee??

bij de uitgangsecho+ behandelplan bespreking 1 week voor de ongi werden alleen de bloeduitslagen nog besproken en de semenanalyse die we op intakegesprek hebben laten prikken en doen..
    en welke opties S voor ogen had bij onze behandeling..
    embryoscope bv en kregen we een papier mee waarop de dagen stond van stimuleren(die achteraf door assistente tijdens FM word ingevuld) en welke eenheden medicatie je moest gaan spuiten..
    ik moest dan bellen als ik ongi was geworden dan kon de 1e FM ingepland worden;)

ik was er dus vanuit gegaan dat jullie dus ook al bij intake gesprek te horen hadden gekregen wat jullie moesten spuiten/snuiven

vandaar dat ik zei mss kun je vragen of ze de recepten willen mailen???..dat doen ze nl ook als je bv na 10 dgn(want je krijgt meestal medicatie voor 10 dgn) niet meer genoeg hebt en je volgende FM pas 1 of 2 dagen erna gepland staat snap je??

mijn ervaring met hem is dat hij meestal al voor ogen heeft welke behandeling bij welke persoon gaat horen..

want toen ik tijdens die poging in januari over cetrotide begon ipv de suprefact zei hij gelijk dit protocol met suprefact passen we toe bij mensen met een laag AMH en daar word ook het beste resultaat mee geboekt en andere middelen bv cetrotide bij mensen die bv beter zijn te stimuleren en genoeg eitjes hebben..

7. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, misschien ga ik toch maar alvast een recept voor die die suprefact vragen dan. Ik heb nog menopur en puregon over van eerdere pogingen dus dat komt wel goed, dank jullie voor meedenken...

8. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Wishful: ga ik zeker doen, bedankt voor de tip en voor het delen van jouw ervaringen! Ik denk dat het belangrijkste is dat ik de medicijnen in huis heb. De uitgangsecho kan eventueel ook een paar dagen later lijkt me.

Wel vreemd trouwens dat Dr. S sommige dames al bij het intakegesprek vertelt wat hij voor hormonen wil gaan gebruiken en dan ook al recepten meegeeft en dit bij anderen blijkbaar vergeet. Het lijkt me vrij noodzakelijk dat je je medicijnen al in huis hebt voordat je aan je IVF cyclus begint, dus eigenlijk best bizar dat hij zoiets belangrijks vergeet! Ik heb er zelf stom genoeg niet eerder aan gedacht omdat ik er vanuit ging dat ik pas op dag 3 moest gaan stimuleren/onderdrukken. Dan nog vond ik het erg krap worden, vandaar ineens mijn zorgen vanochtend. Maar als je er logisch over nadenkt, klopt het gewoon niet dat je die medicijnen nog niet in huis hebt. Tenzij ze je uitgangsecho ruim voor je verwachte menstruatie plannen, in plaats van 3 dagen na je NOD.

Hoe dan ook... dankzij jullie ben ik nu helemaal op de hoogte en ga ik morgen meteen alles proberen te regelen! Ben wel meteen ontmaagd op het gebied van IVF voor mijn gevoel. Ben nu volledig op de hoogte van het gepuzzel/de benodigde alertheid/de fouten/de stress die erbij komt kijken!!

@ Babsie: ik denk ook dat Dr. S bepaalt hoeveel hormonen je nodig hebt op basis van je dossier en niet op basis van wat er nu klaarligt.

En ja, wel spannend of ik op de valreep nog zwanger ben van de 6e IUI! Maar daar valt nog niets zinnigs over te zeggen hoor, want mijn luteale fase is altijd 13 of 14 dagen, met een hele vroege eisprong op dag 12 of 13. Ik blijf natuurlijk wel duimen en hopen want van positief denken is nog nooit iemand slechter geworden :)

Jij inmiddels ook aan het aftellen denk ik? Nog ruim een week, spannend hoor!!

@ FSK: ik denk dat het ook de bedoeling is dat je de medicijnen ruim op tijd in huis hebt, maar dat er regelmatig dingen worden vergeten op het moment in DD! Heel scherp blijven dus en veel op het forum lezen zodat je dit voor kunt zijn!

@ Poppetje: goed geregeld hoor! Het zal mij ook niet een tweede keer gebeuren. Misschien wel goed dat het gebeurt want ik was al aardig alert op de fouten die gemaakt kunnen worden en ik dacht dat ik al veel wist van IVF, maar kom er nu achter dat ik best NOG alerter mag zijn en ook best NOG meer kan lezen en leren over IVF!

Thanks again ladies en geniet nog even van jullie zondagavond! Ik ga even 2 malse tonijnsteaks op de grill gooien :D

Liefs,

Miss

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Miss, oe spannend!!!!!!! Ik heb juist met iui super snel mijn menstruatie...na een dagje of 8 tot 10 na inseminatie. Dus als ik als jij had dan zou ik me niet in kunnen houden. Hoe lang blijf je wachten??????? Nu word ik nieuwsgierig!

Gister naar de Apenheul geweest. Alle rooien mochten gratis naar binnen. En wij zijn allebei rood hihi.

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oh en miss, ik moest dag 1 met de pil beginnen. Maar dat zal jij wel niet krijgen?
    O en ik wil je geen hoop geven maar ik las iets bij jou wat bij mij duidelijk een zwangerschapskwaal was...
    Dat klunzig zijn. Dat had ik vanaf een week na terugplaatsing tot aan de miskraam. Ik liet veel vallen, stootte van alles om, botste overal tegenaan en knoeide verschrikkelijk. Ik had ineens een gat in mijn onderlip. Kon vaak een schoon shirt aantrekken omdat ik weer zeverde met drinken. En ik ben zo nooooooit. Laat nooit wat vallen. Je zou haast wat denken bij jou. Bij mij zou bij een tweede keer meteen de alarmbellen aangaan,

11. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ MI87: oh wow, jij hebt wel heel snel je menstruatie! Je weet hopelijk wel dat een luteale fase korter dan 10 dagen niet goed is? Dan maak je te weinig progesteron aan geloof ik en daardoor kan er geen zwangerschap in stand gehouden worden. Heb de info even niet paraat, maar ik heb hier vaker over gelezen. Ik hoop niet dat ik je hierdoor laat schrikken, maar artsen zijn hier erg alert op dus ik neem aan dat dit al eerder met je besproken is?

En ja, best spannend of ik wel of niet ongesteld ga worden deze week! Wat een grappig verhaal, al die klunzige momenten van jou! Dat zijn er nogal wat inderdaad en die vallen zeker op als je normaal niet zo bent. Ik moet bekennen dat ik ook van nature een beetje onhandig ben, maar nu wel in het kwadraat :D

Ik ben dus nog niet overtijd omdat mijn NOD vandaag/morgen is en al mijn klachten kunnen net zo goed een naderende menstruatie zijn ipv een zwangerschap. Maar misschien is het omdat dit mijn allerlaatste IUI is en omdat ik (o.a.) door de DHEA wat meer vertrouwen in mijn lichaam heb gekregen, dat ik toch een beetje hoop heb deze maand :)

Oh en ik hoef de pil niet te slikken. In DD krijg je het korte protocol. Wel fijn hoor, schiet het tenminste een beetje op!

Slaap lekker voor zo, ik zal me melden als er nieuws is!

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ben nu ook wel benieuwd miss....
    Ga je morgen wel testen?

Rest: ook veel sterkte lieve meiden, worden spannende tijden hier, ik duim weer!

X

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Juulzon, ga jij voor de geslachtsbepaling binnenkort? Of laat je het een verrassing?

Miss, ze weten dat ik vroeg ongesteld word maar tegen mij zeggen ze altijd dat het op het randje van normaal zit. Maakt ook niet veel uit want met utrogestan word ik ook nog steeds rond dezelfde dag ongesteld. Beide keren zwanger dan. De eerste keer was oktober maar dan ben ik gewoon iets vroeger en modder ik wat aan. De test is dan positief. En daarna word ik echt ongesteld. Deze keer bleef ik af en aan bloeden maar zat er echt een kindje. De andere keren heb ik vage testen gehad. Weet niet wat dat is. Ben nu in totaal 4x zwanger geweest en allemaal bloede ik al voor de test. Ben nooit over tijd of dat ik geen bloed verlies rond nod. Frustrerend is het wel. Het moet gewoon helemaal wegblijven.

Morgen weer vrij iedereen! Gaan jullie nog iets doen? Wil de kroning wel zien. Hoe vaak in je leven gebeurd dat nu?

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Goede tips wederom meiden, wat allemaal tevoren te regelen voordat een behandeling begint.

Verder loop ik gelijk met Miss76. Ik verwacht ook vandaag/morgen mijn menstruatie en verder heb ik ook de snelle eisprongen op dag 12/13 en dan een vrij lange luteale fase.

Eerder had ik ook altijd cyclussen van 26 dagen, sinds ik bij de ferti osteo loop ben ik naar 28/29 dagen gegaan. Aldus haar beter omdat mijn baarmoeder etc dan langer kunnen uitrijpen.

Het zal allemaal wel, ik merk eigenlijk dat ik alles wel ben gaan geloven wat mogelijk kan helpen:D. Granaatappelsap, soya zuivel ipv gewone zuivel, matig met suiker, plenty vitaminepillen, maandverband ipv tampons het gaat er hier allemaal gedisciplineerd in.

Mocht er nog geen bloeding zijn doe ik morgenochtend een test. En als die negatief is neem ik gewoon deze laatste Koniginnedag een paar drankjes, even de teugels laten vieren en na 4 wijntjes heb ik ruimschoots genoeg. Maar even niet alleenmaar moeten van jezelf en genieten met vrienden gun ik mezelf ook.

MI87, wanneer ga je voor een volgende poging?

Oh en vraagje, Miss76 mag je na een IUI cyclus meteen door naar een IVF ronde? Nooit IUI gehad dus geen idee wat voor hormonen etc daar aan te pas komen.

15. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Goeiemorgen meiden!

Ik test vrijwel nooit zo vroeg (op NOD) maar aangezien ik DD zo moet gaan bellen om recepten toe te sturen en mijn vriend en ik elkaar vandaag 5 jaar geleden hebben leren kennen, leek een test mij toch wel op z'n plaats vandaag! Net dus even snel naar de Etos geweest. Alleen nu krijg ik dit vage streepje :(. Wat denken jullie?

Stom, ik had die test waarop je ziet hoe lang je zwanger bent ook nog in mijn handen maar koos voor deze omdat dit die extra gevoelige test is.
    Aaahh, wat spannend dit. Die paar keer dat ik ooit getest heb, zag ik niets en bleef het spierwit! Dit is dus al heel wat voor mij!

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Jeetje Miss?! Ik zie wel degelijk een plusje ontstaan!!
    Misschien toch terug naar de winkel voor die andere test van Clear Blue, of een goedkope Kruidvattest?

Hemel, viel je zelf niet bijna van je stoel? :D

17. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie ook een vage streep! Even naar de kruidvat racen, daar de 2 testen voor 5 euro kopen en dan nog een keer testen. Die zijn echt mega gevoelig en als daar een streep op komt dan is het ook echt een streep. Spannnend!!! Hoe lang is het geleden dat je de pregnyl hebt gezet?

18. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Deze lijkt me duidelijker :D

Ik heb net meteen mijn vriend een what's app gestuurd met de foto van de test en gelukkig kon hij snel terugbellen. Allebei natuurlijk helemaal in shock maar ook superblij. Heb daarna wel even heel hard gehuild!!!

Vanavond gaan we onze ouders meteen verrassen want ik zou donderdag met mijn moeder naar Düsseldorf gaan voor de uitgangsecho voor mijn eerste IVF. En die afspraak ga ik maar afbellen denk ik. Of zal ik nog even wachten tot ik bloed heb geprikt in het VU? Dat mag ik woensdag komen doen. Pffff, wat een ontlading! Na 33 maanden proberen voor het allereerst een positieve test in handen....

19. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wooooooow mis!!! Gefeliciteerd!!! Jij geeft hoop aan alle poffers: een amh van 0,19 en dan zwanger met IUI! Gefeliciteerd meid!!! Wow!

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat ben ik blij voor jou!!! Echt te gek!!! Hoe bijzonder, de allerlaatste ronde voor het grote prik en hormonen circus is het raak bij je. Proficiat meid, ook voor je vriend. Zie je hem snel? Hij zal het vast ook niet uithouden op zijn werk :D

Wbt DD, ik zou bellen dat je een positieve test hebt en dat je woe na het bloedtesten opnieuw contact opneemt over de doorgang van je afspraak.

Deel Deze Pagina