Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    hoi fsk

heel veel succes vandaag in dd.

liefs
    bittersweet

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    FSK, heel veel succes vandaag!! x

3. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fsk: ik had destijds ook een cyclus van 63-90-56 dgn (door ontpillen). Ik heb toen de teunisbloem gewoon doorgeslikt tot menstruatie. Die was daardoor meteen netjes 28 dagen. Een paar weken later was ik zwanger en ook toen heb ik hem in luteale fase doorgeslikt. Ben meteen na positieve test gestopt. Er wordt wel eens gediscussieerd of het goed is om het in de tweede fase van je cyclus door te slikken. Ik ben daar niet zo bang voor maar mijn luteale fase werd er wat korter van, vandaar dat ik na positieve ovutest stop... Maar misschien kan het een opstapje voor je zijn je cyclus weer een beetje op gang te brengen. Veel succes morgen!

4. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie!

Babsie, bedankt voor de tip!

5. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dolfijntje, ik lees in een ander topic dat je gisteren in DD bent geweest. Heb ik hier zeker overheen gelezen. Fijn dat er 6 klaarliggen!! Op naar de volgende FM!

6. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #626 Miss76, 2 mei 2013
    Laatst bewerkt: 2 mei 2013
    Goedemorgen dames!

@ Babsie: ik denk dat ik er al rekening mee hield dat het verkeerd kon gaan (ben 36 met laag AMH, dat zijn toch extra risicofactoren), misschien dat ik daarom zo rustig ben. Dit betekent uiteraard niet dat ik niet baal of verdrietig ben! Verder probeer ik er maar het positieve van in te zien. Het is nu 1 keer gelukt, hopelijk lukt het nog een keer! En in de tussentijd hoop ik nog een beetje dat ik gewoon traag ben en dat het allemaal nog goed komt ;)

Fijn dat bij jou de ergste spanning weg is! Gek van je onderbuik. Alhoewel ik de ene maand ook langer last hou van mijn eisprong dan de andere. Met een cyste groter dan 25mm mocht ik bij IUI geen hormonen spuiten, weet niet of dit bij IVF nog strenger is. Ik weet dit omdat ik al vanaf het begin een cyste naast (gelukkig niet IN) mijn linkereierstok heb zitten van 27mm. Gelukkig mocht ik wel starten omdat hij er niet in, maar naast zit. Heeft wel voor veel verwarring gezorgd want artsen vergissen zich vaak bij de echo's en roepen dan dat er een heel groot follikel zit. Duidelijk dat ze geen tijd hebben om even naar je dossier te kijken ;). Hopelijk is dit bij jou niet het geval en kun je gewoon starten!!!

@ Juulzon: dank je wel voor het doorgeven van Chantal's ervaring. Hopelijk blijft ze zwanger, is ook nog erg pril toch?

Ik mag woensdag pas weer bloedprikken. Vind ik wel erg lang wachten! Ik sta nu in de wacht om te vragen of ik maandag al mag komen. Dan kunnen ze toch ook al zien of de hcg waarde sinds gister een paar keer verdubbeld is?

Heel veel dank voor het duimen! Ik zou graag een van de wonderen zijn, waar andere meiden zich weer aan op kunnen trekken!

@ FSK: dank je wel lieverd! Jij succes vandaag! Ik zou het ook heel leuk vinden om een keer af te spreken met alle poffers :)

@ allen: ik heb vanochtend getemperatuurd (is weer gestegen) en wat nieuwe testen gehaald om te kijken of het hcg stijgt. Dat is het enige wat ik nu kan doen. Ik had wel al 2 keer geplast en gedronken dus de urine was misschien te verdund om het echt nauwkeurig te kunnen zien. De 'weken sinds conceptie-test' gaf helaas nog steeds maar 1-2 weken aan en die had inmiddels op 2-3 weken moeten staan lijkt me (NOD was maandag). Maar wie weet lag het aan de verdunde urine. Toch lijkt het erop dat het hcg behoorlijk is gestegen want de Kruidvat test was vandaag veel donkerder, kijk maar naar de foto! De bovenste test is van maandag, de middelste van gister en de onderste van vandaag. Zie na plaatsen dat mijn foto wederom een kwartslag gedraaid is door zp, dus even schuin kijken ;)

Ik ga maar proberen wat afleiding te zoeken de komende dagen want om te weten of het echt genoeg stijgt, moeten we toch echt de bloedtest afwachten :(

7. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Oh en wat die 2 voor 5 euro-testen van het KV betreft: die was bij mij maandag dus nauwelijks zichtbaar (op de foto zelfs niet) terwijl de andere testen toen al duidelijk positief waren. Ik heb dus niet die ervaring dat die van het KV zo gevoelig zijn! Ik dacht ik geef het even door voor de toekomstige testers :D

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    @Miss positief blijven hoor!!
    Het kan idd zijn dat jij net iemand bent waarbij de HCG trager op gang komt..
    Of dat de innesteling wat later was ;)
    Ik vind je onderste testje er goed uit zien!!
    Blijkbaar bouwt het zich wel op vergeleken met de eerste 2;)
    Probeer ervan te genieten!!!
    Klinkt gek/raar omdat je in onzekerheid zit maar dit gevoel pakken ze je niet zo maar weer af!!
    (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

@FSK heel veel s6 vandaag!!!
    Hopelijk kan S je zeggen waar je je in je cyclus bevind;)

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat een mooie strepen Miss! Tot woensdag wachten dus in het VU, zet 'm op en in de tussentijd hier steunen wij je zoveel we kunnen. Duim me suf voor de goede doorstart!

FSK, ik hoop ook dat jij een goed gesprek achter de rug hebt en dat je er vertrouwen in gaat krijgen. Laat je het ons weten?

Ik ben trouwens met het boodschappenlijstje van Miss gewoon eens naar de natuurwinkel gegaan, heb ook allerlei gezonde en voor mij nieuwe ingredienten in huis:D. Enige wat me moeite kost is tarwe vrij eten, vanwege dat we ook nog eens ons huis verbouwen eten we zo'n 4x per week via thuisafgehaald.nl ( een site waarop mensen eigen gekookt avondmaal aanbieden tegen kostprijs), in ons klushuis hebben we nl geen keuken ( en geen douche, geen electra, eigenlijk gewoon niks ;) ).

Anyways, 's avonds eet ik dus wel gezond maar niet gemakkelijk tarwevrij. Rest van de dag is gemakkelijk omschakelen hoor.

10. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss: ziet er positief uit hoor! Ze lopen toch heel duidelijk op...

11. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was een verrassende afspraak. Ik vertelde dat ik inmiddels op dag 58 van mijn cyclus zit. Hij zei meteen, dat klinkt niet echt hoopvol. Maar eerst maar eens kijken wat er op de echo te zien is. Waren er toch 3 follikels te zien van ongeveer 14 cm!!!! Hij stond er zelf ook van te kijken. Komt door de Dhea zei dr S. Nu bloed laten prikken (ik weet echt niet meer waar ze naar gaan kijken het ging toen al een beetje langs me heen....) en morgen aan het eind vd ochtend belt Dr S mij met de uitslag. Als die gunstig is dan als een gek naar de apotheek en morgen al spuiten. 4 dagen spuiten en dan waarschijnlijk al de punctie. Sjongejonge wat een emotionele achtbaan is dit! Dit had ik nooit verwacht. Nu maar duimen dat het bloed goed is!

@Miss, toen mij moeder in verwachting was van mij, zeiden "Moeders voor Moeders" dat ze niks aan haar urine hadden en dat ze zelfs dachten dat ze helemaal niet zwanger was... En ze wist het zeker en ze had gelijk.

12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    FSK, blij voor jou! Je klinkt hoopvol, heel anders dan vorige week. Die cyclus van jou moet je dan maar even niet op dagen bekijken maar op eitjes. Hopelijk belt hij straks met goede bloedwaardes!

13. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, 3 follikels in natuurlijke cyclus? Dat is bijzonder! Wat ontzettend fijn voor je! Ik ben heel benieuwd of je mag gaan spuiten...

14. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig wat is dit zenuwslopend! Ik zit te wachten op het telefoontje.

@Klaasje, ik ben inderdaad wat hoopvoller dan de afgelopen weken. Ik ging er vanuit dat het einde verhaal zou zijn.

@Babsie, Dr S vindt mij ook bijzonder zei hij haha! Maar het kwam wel vaker voor bij vrouwen met een laag amh. Wanneer je zwanger raakt op late leeftijd is de kans groter op meerlingen. Maar hij zei ook dat het kwam door de Dhea.

Dr S zei dat we voor de punctie max 3 dagen onthouding moeten hebben. Ik vind dat verwarrend want bij de sementest was dat juist andersom. Ik heb het dan toch goed dat we bijv 2 dagen voor de punctie nog mogen vrijen?

15. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Fsk,

Wat een verrassend nieuws. Ben benieuwd naar de uitslag deze morgen. Als je mag gaan spuiten, krijg je dan een remmend iets, zoals synarella of suprefact ? nou ja...dan zul je dan ook vandaag horen.
    Suc6 , hopelijk krijg je goed nieuws !

16. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jolanda, ik moet dan menopur en cetrotide spuiten.

Ik heb de buuf geregeld om te prikken, zei was verpleegkundige en haar dochter nu ook. Er is altijd wel 1 van de 2 thuis. De dochter leert nu zelfs door voor verloskundige. Claudia van DD heeft me gisteren wel alles uitgelegd, maar ik vind het echt doodeng. Misschien durf ik het onder begeleiding van de buuf wel, maar anders kan zij het mooi doen, of haar dochter. Leuk mens is die Claudia trouwens!

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wbt de meerlingen klopt inderdaad. Mijn moeder en tante, beide POF, hebben ook beide een tweeling gekregen.

Eerst dachten we dat dat erfelijk was, maar het komt dus door de relatief oudere eicellen dat er tweelingen gekomen zijn.

Was bij zowel mn moeder als tante in de laatste zwangerschap dus beide alsnog een groot gezin gekregen.

Droom ik maar een beetje verder op :D

Duim mee hoor FSK!

18. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik begreep ligt het juist aan de hormoonhuishouding dat er meerdere eitjes rijpen als je ouder wordt en zegt het niet wat over de kwaliteit van de eitjes.

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Eh, ja da's waar FSK.

Mag ik even gillen, ik kreeg net mn AMH waarde telefonisch door: 0.8 en ik had 0.7 februari 2012. Ben zo blij dat het niet verder aan het dalen is!!! En ik heb dus nog geen DHEA gebruikt.

20. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws Klaasje!!

Ik ga ondertussen kapot van de zenuwen hier! Eind vd ochtend is toch geen 12 uur?????????

Deel Deze Pagina