Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fantastisch klaasje! Gefeliciteerd!

Fsk: al nieuws?

2. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wooooooow wat een nieuws FSK! Ik kreeg net een whatsappje van Babsie met je nieuws, dus ben nu aan het bijlezen. Ooooh wat een gewldig nieuws zeg. Je gaat er heen met het idee dat hij misschien niks meer voor jullie kunnen doen en je komt terug met het nieuws dat je over 3 dagen misschien een punctue hebt! Oh ben zo blij voor je! Er is hoop, heel veel hoop!!!

Miss, hoe gaat het nu met jou?

En Klaasje ook al geweldig nieuws met een AMH dat niet daalt, super! Laat deze trend even door gaan en voorlopig alleen maar goed nieuws hier komen.

Spannennd!!!!

ik mag morgen weer terug voor de 2e FM. Ik merk dat de huilbuien nu over zijn, het warern dus niet de hormonen, maar de spanning voor de 1e FM. Nu weet ik dat er 5-6 aan het groeien zijn en kan ik wat meer ontspannen. Ik probeer nog maar niet te denken over de uitslag na de punctie, dat zien we dan wel weer :)

3. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL

Jolande, hoe gaat het met jou? Morgen starten met de ECD, toch? Hoe voel je je?

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi meiden!!!!

FSK, wow wat goed! Ik vind dat in de MMM je echt in 5 minuten tijd van wanhoop helemaal 90 graden kan draaien en je ineens super blij bent met iets. (mijn ervaring) Bij jou dus weinig hoop en dan ineens 3 follikels!!! Woooohoooo Spannend. Weet ja al iets?

Klaasje, Gefiliciteerd met je waardes! Zelfs ietsje hoger...kan dat? Dat het gewoon iets schommelt of ligt dat puur aan de 'menselijke' meting van het hormoon?
    Nou ik heb 0,9 dus liggen we aardig dichtbij ; )
    En je ziet bij mij dat ik nog zwanger ben geraakt (bleef het maar zitten) dus bij jou ook gewoon.

Hier druk druk druk. Schoonmoeder maandag aangereden en ligt in het ziekenhuis met een gebroken heup en verbrijzelde enkel. Het dichtsbijzijnde ziekenhuis zat vol dus is ze naar Rijnstate gebracht. Voor ons dus een hoop heen en weer gerace.

Volgende week donderdag zijn wij 5 haar getrouwd! We geven een high-tea voor de familie en ik ga de twee dagen daarvoor dus voornamelijk in de keuken staan om allemaal lekkers klaar te maken. Ben ik dol op!!!

Dan willen we dat weekend misschien een weekendje lekker naar van der Valk als ik niet ongesteld ben. Anders dan schuiven we het op. We gaan geen romantisch weekend doen met een dikke lap tussen je benen en krampen in je buik.

Daarover gesproken, ik zit te wachten. Heb veel last van zeurende krampen. Maar nog geen opoe te bekennen. Ik heb wel last van emo-buien en hoofdpijn. (had ik alleen tijdens zwangerschap anders nooit maarja)
    Heb nog geen vreetbuien en die krijg ik standaard vlak voor de menstruatie dus daar zit ik eigenlijk op te wachten. Moet dus snel komen om dat weekendje mee te pakken en anders moet het nog ff wegblijven. Dus nu of over twee weken graag!

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Dolfijntje, ik duim mijn duimen blauw voor je!!! Hopelijk gaan alle follikels lekker meedoen en maken ze mooie emmy's voor je!

6. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog steeds niks. Wil eigenlijk zelf nu gaan bellen, maar ben bang dat onze telefoontjes elkaar kruisen en dan ben ik in gesprek....
    Ben ook bang dat de apotheek de middelen niet op voorraad heeft, en ik de middag zoet zal zijn met zoeken.

7. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #647 Miss76, 3 mei 2013
    Laatst bewerkt: 3 mei 2013
    Hallo meiden!

@ Wishful, Klaasje en Babsie: dank je wel voor jullie steun en positieve woorden!!! Ik probeer er inderdaad ook een beetje van te genieten, ook al ben ik natuurlijk onwijs bezorgd. Maar het is inderdaad zo dat ik voor het eerst in mijn leven zwanger ben. Dat is al zo bijzonder!

Gelukkig ben ik gister ook nog een beetje gerustgesteld door een andere verpleegkundige in het VU. Ik belde om te vragen of eerder dan woensdag testen zin heeft, omdat ik het slechte nieuws liever eerder dan later te horen kreeg. Ze was helemaal verbaasd dat ik er vanuit ging dat ik slecht nieuws ga krijgen. Dat is nog helemaal niet zeker, aldus haar! Zij kende ook genoeg verhalen van een laag hcg, dat later keurig op niveau kwam. Ik vertelde dat haar collega zo negatief was geweest en ze beaamde dat sommige collega's patienten graag in bescherming nemen tegen teleurstellingen, maar dat zij van mening is dat je de patient juist ook hoop moet laten houden, zolang daar nog reden toe is. Dat ben ik helemaal met haar eens! Positief denken en hoop voelen, is volgens mij heel bepalend voor hoe je zo'n week doorkomt en misschien zelfs wel van invloed op je zwangerschap. Ze adviseerde me wel om echt woensdag pas weer te testen omdat dan heel duidelijk zal zijn of het hcg goed stijgt. Eerder dan dat kun je een vertekend beeld krijgen (te goed of te slecht, en dat wil je allebei niet).

@ Klaasje: wat leuk dat je met mijn boodschappenlijst bent gaan shoppen :D. Inderdaad wel lastig voor jullie als je middenin een verbouwing zit. Maar doe wat je kunt doen! Ik zal een dezer dagen aan het beloofde lijstje gaan werken. Eerst dacht ik (na de slechte bloeduitslag) dat ik niet echt als een goed voorbeeld kan dienen als ik toch niet zwanger blijf. Maar eigenlijk is dat onzin want ik ben voor het eerst in 33 maanden maar mooi wel zwanger geworden en ik ben ervan overtuigd dat ik naast het slikken van DHEA zelf ook een actieve bijdrage heb geleverd. Dus wie weet kan een aanpassing in voeding 1 van jullie ook wel helpen zwanger te worden!

@ FSK: wooooohooooo!!! Wat een geweldig nieuws lieverd! Jeetje, wat een verrassing zeg. 3 follikels in eigen cyclus :$. Wat zul je verschrikt gekeken hebben, haha! En inderdaad, wat een achtbaan als je vandaag mag gaan prikken en over een paar dagen al een punctie hebt. Maar wel te gek, toch? :D

Ik hoop dat je zo gebeld wordt, ik weet er alles van hoe het is om te wachten. Ik dacht woensdag ook dat ik gek werd! Had om 8 uur bloedgeprikt en werd om 14.20u pas gebeld. Terwijl je tussen 13.30 en 15u gebeld kon worden. Ik ben maar lekker in bed gaan liggen. Was ook zo moe van alle emoties van het zwanger zijn dat ik gelukkig wel heb liggen doezelen. Ik hoop dat je inmiddels gebeld bent!

Dank je wel voor het voorbeeld van je moeder trouwens, dat soort verhalen hoor ik graag :)

Maximaal 3 dagen onthouding betekent inderdaad dat je 2 dagen van tevoren nog mag vrijen. Ik zou dat ook aanhouden, 1 dag van tevoren is weer te kort voor het zaad om opnieuw aangemaakt te worden. Is ons wel eens per ongeluk gebeurd hoor, als mijn ei ineens heel vroeg groot was. Maar 2 dagen schijnt het beste te zijn!

@ Klaasje: jippieeeeeeeee, NOG meer goed nieuws! Wat fijn voor je, dat is mooi zeg! Ik hoop dat deze positieve flow ook invloed gaat hebben op alle andere dames die komende week gaan starten!

@ Dolfijntje: ik had gemist dat je huilbuien had! Arme jij! Gelukkig zijn ze over nu je weet dat het goed gaat! En heel goed, aan 1 ding tegelijk denken. Maar die eitjes gaan vast prachtig bevrucht worden dit keer. We zitten in een positieve flow hier en ook jij moet daar wat van mee krijgen. Laat je follikels tot die tijd maar mooi rijp worden in je buik!

Met mij gaat het wel ok. Ik schreef al aan Babsie dat ik baal dat ik niet blij durf te zijn. Ik had nooit gedacht dat ik als ik ein-de-lijk zwanger zou zijn, er niet echt van zou kunnen genieten. Ik wist natuurlijk wel dat je een miskraam kon krijgen, maar had verwacht dat je dan tenminste een paar weken had kunnen genieten van je zwangerschap. Ik ben na 2 dagen al van mijn roze wolk gevallen :(. Niet leuk! Maar goed, ik ga toch proberen een beetje te genieten want straks gaat het wel goed en dan heb ik me een week lang rot gevoeld. Dat zou ook zonde zijn!

Vanochtend trouwens temperatuur weer omhoog (37,3) en de kruidvattest net zo donker als gister. De cb test helaas nog steeds op 1-2 weken maar ik vond al snel via google dat veel vrouwen een verkeerde tijdsindicatie krijgen. Zo was er zelfs 1 die al 8 weken zwanger was, waar de test ook 1-2 weken bij aangaf. Die test ga ik dus maar proberen naast me neer te leggen..

Ik hou jullie op de hoogte. Iedereen veel succes en geluk gewenst met alles!!!

Liefs, Miss

8. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Lief dat je het vraagt. Ik heb gisteren de laaste pil ingenomen, dus het is nu wachten op mijn ongi. Zodra die er is, moet ik vanaf dag 5 clomid nemen en op dag 10 voor echo gaan. Aangezien mijn donor morgen gaat beginnen met stimuleren, maak ik me wel een beetje zorgen hoe het in werking gaat, als mijn ongi zich niet meldt, maar veel later kiekeboe zegt ? Als je denk na 6 jaar traject veel gezien te hebben, nou, een nieuw traject maakt je weer zo klein waarbij je veel vraagtekens gaat zetten en weer gaat twijfelen.

Suc6 morgen met de FM ! het ziet er voor nu toch weer goed uit ?
    We duimen deze ronde weer mee.

Liefs,
    Jolanda

9. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ MI87: jeetje, wat heftig van je schoonmoeder zeg! Sterkte voor haar en voor jullie met heen en weer reizen.

Leuk dat jullie volgende week 5 jaar getrouwd zijn en dat jullie een high tea gaan geven. Ben jij zo gek op koken? Ik begin zoals je weet net een passie te ontwikkelen, geniet er echt enorm van! Heerlijk ook om even samen weg te gaan. Je hebt groot gelijk dat je dit niet wilt doen met een lap tussen je benen, haha! :p

Spannend trouwens hoor, jouw klachten. Zou het misschien kunnen dat...?!?! Hou ons op de hoogte he?

Wij zijn vandaag trouwens toevallig 5 jaar samen! Met Koninginnenacht elkaar ontmoet en een paar dagen later onze eerste date. Ben bij hem blijven slapen en nooit meer weggegaan! Wij hadden ook een weekendje weg gewild maar omdat we gister eigenlijk onze eerste IVF zouden starten in DD hadden we besloten dat toch maar niet te doen. We gaan vanavond dus lekker een hapje eten samen. We wilden eigenlijk sushi gaan eten, maar dat kunnen we nu beter niet doen natuurlijk :D. Dan maar naar 1 van onze vaste tentjes, waar we vanaf het prille begin regelmatig komen. Daar liggen veel mooie herinneringen, zoals dat we enorm klef bijna OP elkaar zaten tijdens een etentje. Terwijl de tent vol zat, haha! Ach ja, als je verliefd bent maakt het je geen hol uit wat anderen denken he? ;)

@ FSK: wat duurt het lang!!!!!!!!

10. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen maar ik heb een vraag.
    Als de gyn een vermoeden heeft dat je in de vervroegde overgang bent, waar word je bloed dan op gecontroleerd?
    Ik ben 23 en zit sinds een paar maanden in de mmm. Er is bij mij pcos geconstateerd. Ik heb toen een aantal maanden clomid geslikt, met iedere maand een eisprong, maar zonder zwangerschap.
    Ik ben bij een andere gyn terecht gekomen en zij zei gelijk dat een hormoonwaarde verhoogd was en dat dat een reden kon zijn waarom ik zo'n onregelmatige cyclus had. Ze wilde er verder niet veel meer over kwijt alleen dat ik nog een keer bloed moest laten prikken op cd 3.
    Toen ik thuiskwam ben ik gaan googlen op de hormonen die ik moest laten prikken en ben me rot geschrokken. Namelijk fsh, oestradiol en amh. Ook nog een formulier met hydroxyprogesteron-17.(geen idee wat dat is)

Amh wordt toch alleen geprikt om te kijken of je in de overgang bent?

Ik moet nu 5 weken in onzekerheid zitten:(
    Alvast bedankt voor jullie reacties.

11. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Maaiike: jeetje meid, wat zul je geschrokken zijn! Ik denk dat de arts je FSH nog een keer wil prikken. Dat moet namelijk per se op dag 3 gedaan worden. Als die verhoogd is, ben je al in de overgang (aan het belanden). Je AMH zegt iets over je eicelvoorraad. Op iedere uitzondering is een regel, maar volgens mij is het meestal zo dat eerst je AMH laag wordt (eitjes raken op) en daarna je FSH (eitjes zijn op dus de overgang begint).

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen. Van die andere waarden heb ik geen verstand. Hoe lang moet je nog wachten tot je weer op cd3 zit?

Heel veel sterkte en kom gerust nog eens langs als je meer vragen hebt. Ik duim voor je dat dit niet nodig is!

Liefs, Miss

12. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie. Ik heb al bloed geprikt, maar heb pas over 5 weken weer een afspraak om de uitslag te bespreken..pff..
    Wat ik wel raar vind, kan je wel pcos en pof tegelijk hebben? Bij pcos is fsh namelijk juist verlaagd toch? En bij pof verhoogd. En ik had heel veel eitjes (symptoom van pcos) en bij pof heb je toch juist weinig eitjes.

13. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Fsk,
    Heb je al iets mogen horen ?
    Zenuwslopend...gewoon zelf bellen hoor, als je nog niets gehoord hebt.
    Ik hoop dat je niet kunt reageren, omdat je je suf rent naar de apotheek.... :)

14. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Maaiike: wat balen dat je zo lang op de uitslag moet wachten! Kan dit niet eerder?

Wat betreft PCOS en POF: geen idee of je allebei kunt hebben. Ik dacht dat 1 van ons dit beide had, maar weet het even niet zeker meer. Dat zou niet handig zijn want dat betekent dat je bijna geen eitjes meer hebt, maar dat je lichaam er iedere maand toch heel veel vrijgeeft ipv er zuinig mee doet. Ik hoop dat iemand anders je kan helpen!

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hoi Maaike,

Ik heb afgelopen 5 april opnieuw mijn FSH, LH, Oestradiol en AMH laten prikken. Week later had ik van alles uitslagen behalve AMH, die kreeg ik vanmorgen.

Ik heb het hele riedeltje vorig jaar ook laten prikken en toen moest ik net als jij ook 6 weken wachten. Probeer anders even of je het ook in delen kunt krijgen voor je eigen gemoedsrust.

Er is hier inderdaad iemand met zowel POF als PCOS...

Succes Jolanda, zeker weer een nieuw en spannende onderneming die jullie gaan starten. Worden jullie cyclussen zoveel mogelijk aangepast om alles vers te laten terugplaatsen? Zou je bv ook cryo's van je donor kunnen hebben? Lijkt mij wel toch?

Dolfijn, jij ook succes morgen. Go for it, groeien met die eitjes :D

Nu mijn AMH niet gezakt is ga ik met alle liefde liggen voor die HSG dinsdag, dit heeft me weer een flinke oppepper bezorgd!

16. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eindelijk contact gehad en helaas zit het er deze ronde niet meer in. De LH was zo hoog dat de eisprong elk moment kan plaatsvinden. Blijkbaar heeft Dr S nog wel hoop want hij laat me terugkomen op de eerste of tweede dag van de menstruatie om opnieuw een echo te laten maken.
    Ik had de apotheek al gebeld en ze hadden het niet op voorraad. Uiteindelijk menopur gevonden in de apotheek van het ziekenhuis. Cetrotide was nergens op voorraad maar kon eventueel nog een spoedbestelling worden. Nu alles afgebeld en met de apotheek afgesproken dat ik dit receptje wel vast breng, zodat ze het vast kunnen bestellen. Mocht het nog een keer nodig zijn.

Sorry, ik reageer straks wel op jullie. Nu ff mijn hoofd leegmaken en proberen te ontstressen.

17. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ FSK: kun je geen IUI doen morgen? Dan benut je deze 3 toppers tenminste!!!

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Jammer dat je deze ronde niet mee mag pakken FSK, maar wel fijn dat je zsm weer naar DD mag komen.

Kom even lekker tot jezelf, misschien even lekker buiten in het zonnetje?

19. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet weten hoe ik dat nu nog in werking kan zetten. We gaan maar flink aan de klus de aankomende dagen. :)

20. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat ga ik ook zeker doen zo!

Deel Deze Pagina