Ik reageer niet vaak maar lees altijd wel mee. Ik heb een vraagje wij zitten nu middenin het IVF traject en zoals het er nu uitziet maandag punctie. Nu hadden we vandaag de echo en zitten er "maar" 4 eitjes die groot genoeg zijn. In het ziekenhuis vinden ze dit erg weinig. Wat is jullie ervaring? is het gezien mijn amh toch niet nog best veel af kan het beter?
@Nietjes, naar mijn weten is 4 eitjes best veel met lage amh hoor. @MI87, ik vind 2,5 maand ook wel erg lang hoor. Misschien kun je even bellen met het zhs om te overleggen? Wie weet kunnen ze wat van je zorg wegnemen.
@ Nietjes: Ook mij lijkt 4 eitjes niet zo'n hele slechte opbrengst in relatie tot je lage AMH waarde...
Ik had de eerste x 4 follikels wat dus niet wil zeggen dat er ook allemaal eitjes in zitten. Dus je kunt voor een punctie niet zeggen dat met 4 follikels ook 4 eitjes aanwezig zijn. Wij hebben de poging toen afgebroken en een iui gedaan zodat de eitjes toch een kans kregen. De tweede keer had ik er 5 en toen maar doorgegaan. Blijkbaar is er dan niet meer uit te halen. Je zou dus hetzelfde kunnen doen. Nu iui en dan kijken wat poging 2 doet. Je bent dan niet je ivf poging kwijt namelijk. Pas als je een punctie hebt gehad. Als je de volgende keer meer hebt of hetzelfde aantal dan weet je dat er bij jou niet meer uit te halen is. Maar doe wat je gevoel zegt. Dat is het belangrijkst. Dat je er zonder twijfel voor kunt gaan. Succes!
Nietjes, ik ben het helemaal eens met MI87. Ik zou ook gaan voor nu een escape iui en dan volgende keer weer kijken wat je lichaam dan doet. Mochten er dan weer 4 zijn, dan zou ik er voor gaan. Wat adviseert het zkh?
Dankjulliewel voor de reacties ik weet nog niet zo goed wat ik moet doen. Morgen weer een echo dus dan wil ik het even overleggen. Bedankt voor het meedenken!
Hoeraaaaaaa! Cyste kleiner geworden, ivf gaat toch door! Hij heeft de follikels niet meer geteld maar volgens het oog van mijn inmiddels best ervaren man waren het er 6 of 7. Wie heeft wel eens gehad dat er nog een follikel bij kwam door het spuiten? Ik ga overigen 225 menopur en 225 gonal spuiten, zoals de meeste hier... Nietjes: wat een ontzettend moeilijke beslissing.... Dit was jouw eerste poging, toch? Mi87: maar als je zeker weet dat je eisprong toen was dan ben je toch gewoon hartstikke zwanger? Waarom zou je anders over tijd gaan? Kan geen reden bedenken.... Fsk: oh, ik hoop het zo voor je! Dromen mag hoor, het doet toch wel pijn als je weer ongesteld zou worden. Wij lage amh-ers zijn er volgens mij met elke cel in ons lichaam van doordrongen dat we minder kans hebben om op de natuurlijke weg zwanger te worden. Je hoeft jezelf niet steeds te pijnigen door jezelf daar elk moment van de dag bewust van te maken. Maar kijk naar miss76, zwanger met iui, dat is vergelijkbaar met natuurlijke weg. Ik ben zelf ook zwanger geworden met niet al te hoog amh destijds. En mi87 is volgens mij ook hartstikke zwanger. En laten we Juulzon niet vergeten, want ondanks dat ze geen laag amh heeft is dit toch ook een wonder na al die jaren (oh juulzon, had je dit vorig jaar maar vast vooruit kunnen lezen hè) Ik geloof nog in de natuurlijke weg voor ons allemaal! Zoals ik wel vaker schrijf zijn wij allemaal vrouwen die bij de kleine percentages horen. Hoe groot is de kans nou dat je vervroegd in overgang raakt? Precies, dus horen we misschien ook bij die kleine percentages die wonder boven wonder ineens op de natuurlijke weg zwanger zijn... Succes meid! Ik duim voor je!
Wauw Babsie, wat ontzettend fijn dat jullie toch mogen starten. Spannend...!! En wat heb je dat mooi verwoord
Lieve Babsie, wat heb je dat prachtig gezegd!!! Een van mijn negatieve overtuigingen (die ik met mijn therapeut mijn hoofd uit heb gewerkt ) was dat ik medisch gezien altijd tot de minderheden hoor. Maar je kunt het inderdaad ook zo bekijken: laat ons dan nu alsjeblieft JUIST tot de minderheid behoren bij wie het nog WEL lukt! Ben overigens (maar dat wist je al!) HEEL erg blij voor je dat je mag beginnen @ de rest: ik ben de laatste dagen wat druk met afspraken buiten de deur en voel me door al die stomme uitslagen even niet zo happy als normaal, ook al gaat het wel redelijk. Ik heb dus even niet de energie om te reageren, maar kom dat een dezer dagen zeker weer doen! Ik lees en leef in ieder geval wel met jullie mee.. Fijn weekend en veel liefs!
Babsie, super meid! Op naar een goede score! Ik had inderdaad dat ik startte met 10 follie's bij de uitgangsecho, dan de echo's daarna iets van 3 of 4 en dan de echo's vlak voor de punctie ineens een paar bij ja. Uiteindelijk 5. Dus ik herken het wel.
@babsie34 dit is idd mijn eerste poning misschien os het weinig voor mij en misschien heel veel dat weet ik nog niet. Maar ben ook bang om een kans weg te gooien. Ik heb maar 1 goeie nodig toch vind vreselijk spannend allemaal en ben echt bang voor de punctie en zo bang dat ik het allemaal voor niks doe. Ik blijf tegen mezelf zeggen het moet toch kunnen...?!?
Mooi gesproken Babsie! En wat fijn dat je poging doorgaat! MI87, toch niet testen ? Miss, snap je gevoel. Gelukkig volgende week weer controle toch? En Nietjes, lastige keuze. Heb mijn eerste punctie ooit bij MCK in leiderdorp 5 follikels gehad en toen zeiden ze wel doorgaan. er bleken slechts 3 eicellen uitgehaald te zijn en toen was er maar 1 bevrucht en niet blijven plakken.....Liep later in Gent en toen op een gegeven moment 4 follikels. Echter, in Gent doen ze aan flushing, waarbij de follikel gespoeld wordt en er in principe altijd een eicel uitkomt. In alle follikels zitten namelijk eicellen, alleen ze gaan er niet altijd makkelijk uit. In NL doen ze (voor zover ik weet) geen flushing, omdat het meer tijd kost en een iets andere techniek is. Die punctie zijn er ook 4 eicellen uitgehaald en ze waren alle vier bevrucht en ook allevier mooi doorgedeeld. Het was de enige keer dat ik zelfs cryo's had! Uiteindelijk niets blijven plakken, maar toch. Wat spuit je nu trouwens? Succes met de beslissing. Bij twijfel, niet doen... Daarvoor is een poging te kostbaar. Dan kun je beter een volgende poging ophogen vwb medicatie... Update hier, vandaag erg geschrokken. Onbezorgd zwanger zijn? Niet voor mij.... Mocht je zin hebben om mee te lezen, check mijn blogje maar. Voel je niet verplicht, want jullie hebben zelf genoeg aan jullie mooie koppies! http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/434092-ari-l-colour-na-jaren-7.html X
Lieve Babsie, ik ben ontzettend blij voor je dat die rot cyste kleiner is geworden en dat jullie toch door kunnen gaan!! En wat heb je dat mooi gezegd en omschreven. Je hebt ook helemaal gelijk!! Ik ga nog een week dromen en fantaseren en dan is het of menstruatie of testen. Ik vind het echt zoooo spannend!!
Vannochtend getest. Digitaal. Hij zegt 'niet zwanger' . bij het uittrekken van de teststrip een lichte streep. Die ziet je oog wel maar de lezer op de test misschien niet? Nouja je mag die streep niet aflezen volgens de verpakking. En nu? Afwachten maar. Ga ns teruglezen wanneer ik de eisprong had en dan 2 weken bij optellen.
@Miss, dat geeft toch helemaal niet, dat je even niet reageert! Het is logisch dat je piekert, het is ook allemaal zo heftig. De mmm vreet energie, dat weten we allemaal. Doe het lekker rustig aan. Knuffel en we blijven duimen dat het allemaal goed komt!
Mi87: huh, hoe kan dat nou? Maar je wist toch wanneer je eisprong is geweest? En waarom mag je eie streep van zo'n digitale niet aflezen dan? Ik zou er even een simpel testje overheen gooien, die goedkope van kruidvat ofzo... De rest: dank!
Nietjes, mijn AMH is in januari 2010 als 0,68 gemeten. Resultaten met tussen de 225 en 400 ie zijn tussen de 7 en 15 (!) eicellen. Oke, lang niet alles was mooi en bruikbaar, maar ik kweek dus nog aardig wat. Hoeveel spuit jij?
De vorige maand met ivf had ik dus ook de eerste test zo licht. Die heb ik rond dezelfde periode getest. 5 dagen later had ik die test die ik hier erop heb gezet. Ja ik voel me precies zo als de vorige zwangerschap alleen nog in het prille begin zeg maar. Ik weet door de drukke dagen niet meer precies op de dag dat mijn eisprong was. Weet alleen nog dat het ongeveer 2 weken na curettage was. Ik wacht weer even wat dagen voor de volgende test. Mocht ik dan nog steeds niet ongesteld zijn. Ja op de verpakking van de digitale clearblue staat dat je de strepen niet af mag lezen. Maar je moet de teststrip er zoiezo weer uit het meganisme trekken na gebruik dus je ziet ze toch wel.