Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, en mi87: wat ontzettend vervelend en onzeker weer. Wat een onrust zul jij voelen. Niet zwanger kunnen worden na curretage vind ik ook vreemd. Na mijn bevalling kreeg ik ook zo'n pijn in mijn onderbuik. De huisarts heeft me zelfs naar de eerste hulp gestuurd destijds. Ik was ook zo bang voor infecties. Maar ze hebben nooit wat kunnen vinden. Daar heb ik me bij neer moeten leggen. Dat is moeilijk want als je zo'n pijn hebt wil je graag een verklaring.
    Sterkte!

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Natasja, meid wat heb jij een weg afgelegd en nog steeds. Dikke knuffel. Hopelijk lucht het op hier te schrijven. Gewoon doen hoor! Helemaal niet erg.

2 huisarts bezoeken en 3 uur op de eerste hulp in Ede en toch blijk ik een flinke blaasontsteking te hebben. Ik kan af en toe echt gillen en op de kop staan van de messteken in mijn buik. Net een kuurtje gekregen en diclofenac op. Hopelijk helpt dat want de 1000mg paracetamol helpt niet.

3. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig je nu wat het is MI87, en kan er iets aan gedaan worden. Zal ook wel teleurstellend voor je zijn, een blaasontsteking. Sterkte meid!

@Babsie, ik weet dus niet wanneer mijn NOD is, nooit regelmatig ongesteld geweest dus ik weet ook niet hoe lang mijn lf zou moeten zijn. Ook weet ik niet precies wanneer de eisprong is geweest, want dan zou ik 14 dgn daarna als NOD kunnen aanhouden. Misschien dat ik morgen DD even bel om te vragen of zij daar iets zinnigs over kunnen zeggen nav LH waarde in mijn bloed.
    En ja, in poffertjes 2 worden we allemaal zwanger, dat moet gewoon!!

4. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    MI87: Pff, heftig weer hoor. Wat ik heb begrepen kan een blaasontsteking idd erg pijnlijk zijn. Ik heb het ook een keer gehad en wou niet weg gaan ook maar ik had niet zo'n pijn. Ik had alleen bloed in m'n urine. Weten ze het wel zeker daar in de Gelderse vallei. Ze maken daar zoveel fouten altijd, vind het echt een k-ziekenhuis. Ik kies tegenwoordig altijd voor Rijnstate. Bij twijfel ff voor een second opinion ergens anders kijken hoor...!!

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Babsie, wat een onwijs lieve reactie! Dankjewel! Enne, Tessa heeft wel nadrukkelijk gezegd dat ze niet goed was in geslachten! Ze dacht een jongetje, maar waarschuwde ervoor dat er er niet goed was. Kennelijk voelde ze aan dat het niet juist was ;).

MI87, wat onwijs vervelend, die pijn. Ben benieuwd of het inderdaad de menstruatie is. Kan zijn dat je cyclus van slag is en dat de menstruatie veel heftiger gaat zijn. Had ik destijds de ronde na de miskraam wel... Niet leuk en confronterend...

Dolfijntje, duim duim duim...

Natasja,kan me erg goed voorstellen dat je minder behoefte voelde (voelt) mee te schrijven als je ziet dat iedereen met behandelingen bezig is of zwanger is. Heb ik ook al op veel topics meegemaakt. En kan me ook voorstellen dat het enorm confronterend is, de zwangerschappen in je omgeving. Hoop dat jij en je mannetje er weer energie voor gaan krijgen... Wie weet doet de de zomer wonderen en geeft je weer wat extra energie. Knuffel voor jou!

Bittersweet, jij ook weer aan de spuit en einde van de maand weer spannend als ik het goed begrijp?
    Ik ga je zeker volgen!

Andere meiden, ook veel succes allemaal. Laat mei maar voor mooie eitjes en bevruchtingen en roze zorgen.... Ik leef en lees hier mee hoor!

X

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Lieve Natasja,

Ik weet als geen ander hoe het is.. hoewel ik zelf nooit geblowd of iets heb. Ik snap dus niet hoe moeilijk het is voor een verslaafde.

Dat heeft bij ons thuis weleens gebotst. Maar sinds manlief opgenomen is geweest vorig jaar, is hij al clean. Zaterdag waren we op het verjaardagsfeestje van een vriendin van ons en daar werd volop drugs gebruikt en manlief heeft er boven kunnen staan. Ik was zo verschrikkelijk trots op hem.

Maar ik kan me wel voorstellen dat je gefrustreerd raakt, jij wil DHEA en dat heeft voor jou prioriteit en als iemand dan kiest voor een blowtje, kan dat wel gewoon pijn doen. Een kind gaat voor alles. Helaas werkt het in het hoofd van een verslaafde niet zo.

Hoop dat hij net als jij (vind het ook super knap van jou dat je al gestopt bent) kan stoppen.

En ja wij moesten vanwege de verslaving van manlief eerst een omweg via de psycholoog. Al is manlief opgenomen geweest en genoeg gesprekken gehad met de psycholoog en psychiater daar en nabegeleiding gehad.

Weet je al of je een neefje of nichtje krijgt?

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Gisteravond voelde ik ineens iets warms lopen dus ik naar het toilet gerend en het felle bloed gutste eruit! In no time zat de pot vol en bleef stromen. Toen het wat meer ging druppelen maar opgestaan en de hele nacht steeds van die golven. Had kraamverband liggen nog van de miskraam nou, die was niet overbodig. Zo erg! En sinds vannochtend... Ineens niks meer????? Rare menstruatie hoor. Zal er wel bij horen.

De diclofenac heeft geholpen. Vannochtend nog weer diclofenac en 2 paracetamol want dat versterkt elkaar en ik heb kunnen werken.
    De urine in ede was erg troebel maar zat geen bloed in. Heb ook helemaal geen pijn bij plassen. Stond gewoon op de kop van de messteken in mijn buik. Gelukkig nu stukken beter!

8. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Jeetjuh MI87, daar schrik ik een beetje van hoor, zoveel bloed. Is dat normaal na een mk/curretage...?? Ik had dus ook geen pijn bij het plassen maar dus wel bloed in de urine en na onderzoek vonden ze ook ontstekingswaarden. Hebben ze hier ook op getest in Ede dan...?? Ik wilde je trouwens niet onnodig ongerust maken over Ede hoor. Maar heb daar zoveel slechte ervaringen mee. Mijn opa werd daar recent dus ook naar huis gestuurd met de diagnose blaasontsteking en antibiotica terwijl het dus een zware longontsteking was, wat wel iets heel anders is natuurlijk...

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Tja wat jij hebt met het ziekenhuis in Ede, dat heb ik met het EMC in Rotterdam. Na dat ze zoveel fouten bij mijn mama hadden gemaakt, had ik nooit voor onze behandeling daar heen moeten gaan.. maar ja, had geen geduld om te wachten op het Radboudt dus koos dom hier voor :(

Nu gewoon direct naar Gent voor poging twee en net officieel toestemming gekregen van de zorgverzekeraar. Vergoeden 2x NL tarief dus 4000 euro!! Daar red ik de poging makkelijk mee.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Goed nieuws alvast Poppetje!

MI87, jeetje wat klinkt dat pijnlijk? Denk je goed aan je rust? Misschien toch weer bellen dat het bij je binnen echt niet lekker aan toe gaat? Of moet je afwachten hoe je medicatie aanslaat?

Bittersweet veel succes met je poging, al begonnen met snuiven en prikken dus.

11. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Lieve Poppetje,

Wat ontzettend goed dat je man de verleiding heeft kunnen weerstaan, wat zou jij ontzettend trots zijn op hem. Het feit dat mijn vriend nog wel blowed heeft daarin naast z'n nadelen ook zijn voordelen. Ik ben er dagelijks bij in de buurt, zelfs terwijl ik dit typ ligt het nog geen anderhalve meter van me vandaan. Dat maakt het moeilijk omdat ik er steeds mee geconfronteerd wordt maar aan de andere kant hoef ik niet bang te zijn een terugval te hebben op zo'n verjaardag (niet lang geleden ook op een verjaardag tussen allemaal blowende mensen gestaan).

Mijn vriend en ik hebben er gelukkig nog nooit ruzie over gehad. Deels omdat ik niet het gevoel heb dat ik, degene die zelf zolang zo geleefd heeft, nu degene kan zijn die het niet van hem kan accepteren. Maar deels ook omdat je iemand met een verslaving soms beter kan stimuleren als dwingen. Kijk met zijn cokeverslaving is hij uiteindelijk wel voor het blok gezet want dat was toen echt nodig. Zijn ouders hebben hem toen gezegd alle contact te verbreken als hij zich niet direct op liet nemen. Dat in combinatie met het feit dat zijn ex via de rechter alleen-voogdij voor de kids wilde krijgen en hij daarnaast verliefd was geworden op mij en ook wel begreep dat ik hier niets mee zou doen terwijl hij in deze toestand was, heeft hij zich dezelfde dag nog aangemeld bij een afkickkliniek. Nu met het blowen zie ik dat hij er eigenlijk zelf ook wel klaar mee is en dat hij hierin al stappen maakt. Dus ipv dat ik klaag over het feit dat hij nog steeds wel 5 euro op een dag rookt, complimenteer ik hem juist dat hij maar 5 euro per dag heeft gerookt e.d. Ik denk dat dit veel beter werkt dan verwijten maken en hem er aan herinneren dat hij nog steeds niet gestopt is. Dat doen de kids wel voor me, die zeggen elke weekend wel weer een keer: "Papa, ben je nou nog steeds niet gestopt. Natasja is nou toch ook al zo lang gestopt. Als zij het kan, kan jij het ook. Papa is gewoon een mietje...!!" Dat maakt sowieso veel meer indruk dan wanneer ik het zeg ;)

Ik weet overigens nog niet of ik een neefje of nichtje krijg. Zij hebben dit wel afgelopen Vrijdag te horen gekregen bij de 20 weken echo. Ben erg benieuwd hoelang mijn zusje (enorme flapuit ;) ) dit voor zich kan houden.
    Mijn vriend wilt al jaren een dochtertje omdat hij al 2 zoons heeft. En hij had het altijd over een roodharig meisje. Nu zou dat voor ons sowieso nooit mogelijk zijn omdat hij helemaal geen roodharigen in zijn familie heeft (dat gen moet samenkomen vanuit beide families). Maar mijn zwager is wel rossig en ook in mijn vaders familie komen roodharigen voor. Wij zeggen hun dus vanaf het begin al steeds dat wij nu alsnog dat roodharige meisje gaan krijgen alleen dan als nichtje. Ben erg benieuwd of we gelijk gaan krijgen ;)
    Op het moment zie ik mijn zusje niet heel erg vaak omdat ze een aantal dorpen verderop woont en hebben we vooral veel contact via WhatsApp. Maar binnenkort komen ze hiernaast wonen wat mij veel meer mogelijkheid geeft haar er in te luizen om zich te verspreken :p

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb hem gisteren een kaart gegeven om te zeggen dat we er deze poging voor gaan maar zeker ook om te zeggen dat ik zo enorm trots op hem ben! Vond hem zo sterk! Hij heeft geen moeite meer met coke maar blowen is gewoon lastig. Dat zal jij herkennen! Maar toen hij vorige week een paar biertjes op had en thuis kwam en ik hem aangaf dat ik alles doe voor deze poging te laten slagen en ik het fijn zou vinden als hij helemaal ook geen bier zou drinken, begreep hij dit en heeft hij ondanks de 2 feestjes die we hebben gehad en de voetbal waar hij play offs van had, zich er aan gehouden. Alles qua drank kan negatief effect hebben op zijn zaad, dus ik wil er alles aan doen om het te optimaliseren. Inclusief dat hij nu regelmatig gekookte eitjes en eiwitshakes krijgt :D

Vind het overigens super goed dat jij al zo lang gestopt bent en je reageert juist goed bij je vriend. Ik kon dat niet zo.. Jij bereikt veel meer dan ik deed. Mijn vriend bereikte zijn grens zelf.. heb wel geleerd dat wat je ook doet, jij een ander niet kunt sturen. Er komt vanzelf een moment dat hij er helemaal klaar mee is!

En tja.. je zus houdt dat never meer 4 maanden voor zich hoor.. nou dames, ALS ik ooit zwanger ben, en ik weet het, weten jullie het dezelfde dag nog hoor!!!

Weet je dat rood haar ook kan komen bij 2x blond, dan hoeft rood niet in de familie te zitten! Ken er 2 bij wie dit het geval is..
    Snap je vriend wel hoor dat hij graag een dochter wil, maar snap jou ook dat je denkt.. wat er ook komt, als het maar komt.. Dat heb ik nml. ook!!!

tot zover nu wel erg last van mijn menstruatie, maar beter dat het door komt, is de binnenboel schoon voor deze poging. Van de decapeptyl en gonal f geen last. Ben liever dan toen ik verplicht aan de pil moest. Was een soort cruella in het kwadraad qua temperament!!!

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    willen jullie van mij soms een stukje gen??? Ik ben rood en mijn man ook !!!!

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    MI87 haarkleur maakt mij niet uit als er maar iets komt. Maar gezien ons beiden denk ik dat we een kind krijgen wat uiteindelijk donker haar krijgt. Zou een blond haar blauwe ogen type apart vinden, al is dat ook welkom.

15. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, sorry dat ik zo naar binnen val maar ik lees al een tijdje met jullie mee.
    Ik heb ern erg lage amh waarde 0,4 en waarschijnlijk lager. Ik ben 8 weken geleden op eigen houtje dhea gaan slikken. Bij mijn vorige uitgangsecho voor iui4 zag men een cyste ik moet nu 3 weken aan de pil die periode gaan we gelijk gebruiken om een proef ivf te doen.

Slikken jullie tijdens de pil periode in voorbereiding van ivf de dhea gewoon door of moet je er dan mee stoppen?

16. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    MI87, wat heftig van al dat bloed ineens zeg! Als ik jouw verhaal zo lees, met de pijn etc, denk ik eerder dat daar de pijn vandaan is gekomen. Dat er wellicht nog iets zat van de miskraam en je lichaam heeft dat er even flink uitgewerkt. Hoop dat de boel nu mooi schoon is, sterkte!
    Natasja, wat heftig allemaal zeg! Ik vind het heel knap dat je zo rustig blijft naar je man toe. Sterkte en ik hoop dat er snel zicht is op een behandeling voor jullie.
    Lindra, welkom hier. Knudde van je amh zeg! Wat bedoek je dat hij ws zelfs nog lager is? En nu heb je een cyste en ga je een proef IVF doen? Wat moet ik me daar bij voorstellen? De dhea kan je door blijven slikken en moet je stoppen zodra je een positieve test hebt.

Hier gaat het zijn gangetje. Het wachten duurt lang... Nog 1 volledige week te gaan en dan pas weten we pas of ik zwanger ben. Het vliegt me af en toe flink aan. Zo frustrerend dat je nu gewoon niks kunt doen. Het is gewoon nu al bepaald: genesteld of niet. Irritant!

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Snap dat het je af en toe naar de keel vliegt Dolfijn. Houd nog even vol. Enne de gedachte dat het bij jou ook wel een keer zo mag zijn omdat je het gewoon verdient en omdat je een lieve ouder bent/wordt. Stay positive ondanks alle spanningen, jij kan dit!

Hoi Lindra, welkom! Helaas, dat wel want POF is gewoon geen toffe diagnose. Volgensmij is pilgebruik voorafgaand aan IVF overal weer anders. In Gent en DD doet men het niet bij POF'ers maar doet men kort protocol. In NL wel vaak lang protocol en dus met pil vooraf. Ben je in NL onder behandeling?

18. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

@Dolfijntje, wat frustrerend he dat wachten! Ik wou dat ik een toverstafje had en de tijd kon voorbij toveren voor jou! Blijf positief meid! Heb je al wat symptomen?

@Lindra, welkom hier, en daar hoef je geen sorry voor te zeggen! Het is al rot genoeg voor je dat je een poffer bent. Ik weet ook niet beter dat je de Dhea door moet blijven slikken tot een positieve test, maar dat is wat DD zegt.

Ikke, ik zou ook wel willen dat de tijd wat vlotter gaat. Ik heb gisteren een test gedaan, maar dat is natuurlijk veel te vroeg. Ik heb zoveel symptomen (gehad) dat ik het niet kon laten. Gisteren en eergisteren last van vlagen misselijkheid gehad en was erg moe. Vandaag zijn mijn borsten weer normaal en verder is er nu ook weinig te bespeuren. Hooguit een beetje een opgeblazen gevoel.

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag! Wel jammer dat het zulk triest weer is. En dat in mei!

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hi FSK, ik ben even zo vrij om met je mee te denken... Ben je al 14 dagen verder na je weekend van de drie eitjes? Nog niet denk ik he?

Misschien kun je dan alsnog een test doen en/of DD bellen of ze weer even willen kijken. Want max 14 dagen na een eisprong komt toch altijd een menstruatie of in jouw geval positieve test?

Ik/wij zijn ook lekker bezig na de HSG. Ik zit nu ergens op cyclusdag 15 en wij s.eksen nu van dag 9 tot straks dag 20 elke dag. Was een tip van de gynae die mijn HSG deed en dit hebben we nog niet geprobeerd. Het is nog hartstikke gezellig ook bij ons thuis:D

Jolanda al even niet gezien, niet dat je hier verplicht bent je te melden, maar ik moet even aan haar denken. Als je dit leest, ben benieuwd hoe het je vergaat meis. Pittige tijden voor je met de ECD.

20. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Klaasje, nee de 14 dgn zijn ook nog niet om. Morgen is het precies 2 weken geleden dat ik in DD was en de grootste follikel ongeveer 15 mm. Het is dus echt te vroeg om te testen, maar ja ik lees ook over vrouwen die al een paar dagen voor NOD positief testten. Hoezo jezelf gek maken!! Ik doe vrijdag weer een test als de menstruatie uitblijft.

Jij veel plezier thuis Klaasje! :D

Deel Deze Pagina