Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    he ik hou het niet meer bij!!!!

Jolanda, dikke knuffel. De hele MMM is een lange lange wachtrij maar nu maken ze het bij jou wel weer erg bond. Daarom hoop en duim ik heel hard dat de spatader operatie gewoon helpt en de zaadkwaliteit vermeerderd en verbeterd! Dan heb je die wel in de pocket. Wat lief dat jullie donor ook geduld heeft. Maar zoooooo frustrerend. We hebben al een race tegen de klok en dan van invloeden van buitenaf word je nog eens afgeremd. Heb je nog wat gepland als een soort 'doorkomertje' van deze maanden?

Klaasje, was jij het met al dat geklus???? HiHi. Ik zal je vertellen. Ik ben nu 5 keer zwanger geworden al bleef het nooit lang zitten en de eerste 3x waren van een spontane cycus. Dus geen behandeling of wat. En juist in een maand waarin ik ziek was of geen zin of niet lekker in mijn vel en dat we het maar 1 keer gedaan hadden. Kunstig toch???? En dan ook nog met een standje die niet zaad-glijbaan-bevorderlijk is, en dan direct opstaan terwijl ik eerst altijd als een achterlijke met 3 kussen onder mijn bips een half uur bleef liggen.
    Sindsdien ben ik met zelf proberen (want die kans blijft altijd aanzwezig) niet zo streng meer.

Bij mijn vent hebben ze eens getest hoe snel zijn zaad aanvult en pas na 4 dagen was het weer een behoorlijk aantal. Dus elke dag zal bij ons resulteren in steeds minder en minder zaad...komt er op een gegeven moment alleen nog maar kwakkie uit zonder de miljoenen hoge piepstemmetjes van zaadjes. (ik zie dan altidj een vloedgolf met een het geluid van een menigte voorbij zwemmen sorry voor mijn fantasie)

En Dolfijntje, zit je nu een beetje ballen te bekijken met spatadrers op het net? Foei! Owja, puur vanwege medisch oogpunt ; )

2. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat je dit zelf ook had bedacht, zat me hier al ongerust te maken :) Dr S zal dan vast nog wat andere dingen erbij hebben gecheckt. Ben zo benieuwd naar jouw uitslag komend weekend!

3. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D nou MI87, ik heb google snel weggeklikt. Kan nou niet zeggen dat ik ballen van andere mannen (van welke man dan eigenlijk ook) nou niet echt aantrekkelijk vind ;)

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    ooow en dolfijntje en FSK, ik dacht precies hetzelfde... als je altijd een hoge LH hebt dan is die piek er altijd natuurlijk... Dat is ook de reden vaak dat er geen eisprong of groeiende eitjes komen. Je lichaam zwemt zo in de LH dat je lichaam geen stimulans meer voelt, ook niet van medicijnen...
    Ik dacht dus ook: misschien had je best gewoon een behandeling kunnen hebben en was je nog op tijd maar geeft die hoge LH gewoon onjuiiste interpretatie's van menselijke kant.

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    dolfijntje, ik vind het maar harige slappe zakken ; P

6. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL

Hahahaha! Dat is wel een hele goede omschrijving ja!:D

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Net een klokkenspel ; P
    Ding dang dong.......

Nee, niet moeders mooiste lichaamsdeel.

8. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahaha! Ballen zijn idd gruwelijk lelijk! Nooit te lang naar kijken want dan verdwijnt je libido! :$

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    haha fsk, gruwelijk lelijk. Je praat precies als mijn zwager whahaha. Heeft ook altijd over gruwelijk.
    Nou mijn man heeft nogal vaak de aandrang om met omkleden of voor en na het douchen met zijn boeltje te zwengeken en swaffelen voor mijn neus dus ik ben vaak de pineut...

10. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    whahahahahaha...en het onderwerp begon nog wel zo onschuldig.
    Als die mannen van ons eens wisten hoe wij vrouwen hier bezig zijn.
    Geef een beetje toe MI87, je vindt die persoonlijke aandacht toch best leuk ? ...als mannen niets doen, dan zijn ze ook niet romantisch ?... of wil je liever een vijgeblad ervoor en een roos tussen zijn tanden en dat die gromt...hahahaha...
    sorry dames, mijn fantasie ziet het te veel voor mij., Bengelende klokkenspellen, kleurrijke ballen in allerei maten...hihihi

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Denk dat die man van mij juist aandacht wil ; )
    Is de mijne dan de enige die zo trots is op zijn goeie goed?

12. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Dit dacht ik dus ook maar ik zei er niets over omdat dr. S. wel zal weten waar hij mee bezig is...
    Pfieuw, ik dacht al dat ik de enige was die met dat soort dingen altijd de pineut ben. Hier doet ie het het liefst terwijl ik met een serieus gesprek bezig ben aan de telefoon (met 1 van m'n ouders ofzo) ;)

13. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Nou dat zal ook best weleens een leuke afwisseling zijn ;) :D

14. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hi meiden,

ik moest nog terugschrijven op jullie verhalen maar was gister zo moe van de Utro dat ik alleen even heb meegelezen. Reageren doe ik morgen weer even, want ik heb zojuist helaas slecht nieuws gekregen :(

Mijn hcg is nauwelijks gestegen (van 334 vorige week naar 458 vandaag) dus dat betekent dat wat er zit, niet levensvatbaar is. Volgens het VU is het riciso op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap groot dus als ik buikpijn krijg moet ik me meteen melden. En als dit 's avonds of in het weekend is, moeten we meteen de eerste hulp bellen.

Ik vertelde de verpleegkundige dat ik maandag op de echo een vruchtzakje + embryo in mijn baarmoeder heb gezien dus dat het volgens mij geen bbz kan zijn, maar volgens het VU (dit is ook op internet te vinden) is het technisch onmogelijk om onder de 1000 hcg iets op een echo te zien. Zij begrijpen dus niet wat wij gezien denken te hebben. Vreemd verhaal toch? Ik heb toch echt een foto van mijn echo hier staan :(. Hoe dan ook willen zij in dit stadium nog geen echo doen, omdat daar dus niets op te zien zou zijn met mijn lage hcg.

Ik moet nu dinsdag weer bloed komen prikken en naar aanleiding van die hcg waarde kunnen ze bekijken wat de vervolgstappen zullen zijn. Ze kunnen op dit moment nog niets zinnigs zeggen over wat me te wachten staat, ik moet dus weer (!) geduld hebben. Ik hoop maar dat de miskraam snel via de natuurlijke weg op gang komt zodat ik geen enge pillen, curettage of operatie hoef te krijgen.

Ik ben uiteraard erg verdrietig maar ook opgelucht dat we eindelijk weten waar we aan toe zijn. En zoals ik al eerder heb gezegd, was ik voor deze zwangerschap helemaal klaar voor de IVF dus ik ga proberen die vibe weer te pakken te krijgen, alleen nu met de wetenschap dat een zwangerschap echt mogelijk is! Nu alleen hopen op een kindje dat sterk en gezond genoeg is om te blijven zitten..

Liefs voor jullie allemaal, ik kom morgen weer meekletsen.

x Miss

15. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Oh nee Miss, wat is dit nou allemaal weer :( :( :(
    Wat ontzettend vreemd dat je bij de vk toch echt iets op de echo gezien hebt. Diegene heeft toch ook verstand van zaken zou je zeggen. Had die vk niet gezegd dat je deze week nog een keer gratis terug mocht komen (of haal ik je nu door de war met iemand anders). Zo ja, ben je dat nog van plan dan...?? Al is het maar om te kunnen bepalen waar die echo vandaan kwam...

Ik vind het wel echt heel erg naar voor je zeg (om het ff heel netjes te zeggen) :(

16. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aahh nee Miss! Hoe kan dat nou? Wat vreselijk rot dit! Ik snap er ook niks van, die vk weet toch zeker ook wel wat hij ziet? Zou je niet nog een keer bij hem langs kunnen gaan? Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

17. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och Miss, ik had het net al van Babsie gehoord, maar wat vind ik dit erg voor je... Je bent zo ontzettend heen en weer geslingerd de afgelopen weken. Hoop, onzekerheid, weer een teleurstelling, toch weer hoop en dan BAM. Je klinkt alweer zo sterk en ik hoop dat de IVF gewoon in 1 keer gaat lukken.
    Ik snap niet wat de vk dan gezien heeft? Bizar zeg, dat ze nu dus waarschuwen voor een bbz. Dikke knuffel voor jou!

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Miss, meid wat *piep* zeg! Je hield het waarschijnlijk al in je achterhoofd en je hebt er even van kunnen genieten maar het is toch niet waarvoor je het doet. Ik denk nu ook zo hoor dat ivf gewoon DE oplossing gaat zijn. En dat gaat het voor jou ook zijn. Hopelijk begrijpt jouw lichaam nu ook hoe het moet. Het innestelen en door delen van embryo. Nu nog de 9 maanden vol krijgen.

Hele dikke knuffel, en vergeet niet: je hoeft niet sterk te zijn. Dit was jouw kindje, of het nu 5 weken, 20 weken of 3 jaar oud was, het is een rouwproces. Neem daar goed de tijd voor en laat niemand jouw vertellen hoe je daarmee om moet gaan.

Overigens vond ik een curettage erg meevallen. Je krijgt een roesje dus je word pas wakker op de uitslaap kamer, weinig tot geen buikpijn gehad nadien en het is in een keer schoon. Ik denk zelf dat jij nog niet zover bent om al zo radicaal te zijn maar ik vond het ook wel weer een soort opluchting. Het is over en we gaan weer met frisse moed ertegenaan.

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Miss, hadden ze trouwens al wel een dooierzakje gezien?

20. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes! Gek genoeg voelt het op dit moment meer als een opluchting dat ik verlost ben van die ellendige wachtweken dan dat ik verdrietig ben, maar misschien moet dat verdriet nog komen. Al denk ik dat ik de afgelopen 2 weken al zo heb kunnen wennen aan het idee, dat ik het verdriet misschien geleidelijk aan al een beetje verwerkt heb.

Ik ga morgen zeker de echoscopist van de verloskundigenpraktijk (hij is geen verloskundige) bellen om te vragen wat hij ervan vindt. Niet dat ik nog hoop heb, maar ik ben benieuwd wat hij van de bevindingen van het VU vindt. En of hij er misschien nog 1 wil maken, zodat ik iets eerder dan bij het VU nog een keer kan kijken wat er nou toch aan de hand is in mijn buik :(

@ MI87: ik denk inderdaad dat IVF voor ons de oplossing gaat zijn. Het was geweldig geweest als ik zo vlak voor het IVF circus zwanger was geworden en gebleven, maar het mocht helaas niet zo zijn. Ik hoop ook dat mijn lichaam nu wakker is geworden uit een soort winterslaap en dat het nu snapt hoe het moet ;)

Wat curettage betreft: ik vind dat een beetje eng omdat je risico loopt dat je verklevingen krijgt, maar wel een fijn idee dat het onder narcose gebeurt. Is jou iets verteld over dat risico op verklevingen? Ik hoop nog dat het binnenkort uit zichzelf op gang komt maar heb geen idee hoe groot die kans is. De artsen willen het denk ik ook niet te lang in je lijf laten zitten he? Waarom is er bij jou besloten te curetteren?

En ja, ik zal het verdriet zeker niet uit de weg gaan. Wie weet komt dat nog wel als ik het vruchtje echt kwijt ben. Maar ik heb vanmiddag ook wel even goed gehuild hoor, dus het is niet zo dat ik er niets bij voel!

Hoe staat het er nu ook alweer voor bij jou? Ben je nog aan het wachten tot je cyclus op gang komt of zijn er alweer plannen? Ik kan het niet zien aan je handtekening..

Nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden meiden. Morgen ben ik er weer voor jullie :)

Liefs, Miss

Deel Deze Pagina