Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Bedankt trouwens voor jullie felicitaties meiden...!!
    Wat ontzettend fijn. Ja er zitten hier echt ontzettend veel lieve meiden op het forum he. Ik ben echt ontzettend dankbaar.
    Maar daarnaast ben ik sowieso erg blij met jullie allemaal te kunnen spreken hier op het forum, ben echt blij met jullie allemaal.

Een dikke knuffel voor alle lieve meiden hier...!! <3

2. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    #982 FSK, 18 mei 2013
    Laatst bewerkt: 18 mei 2013
    Ik ben net wakker, het was weer een heftige nacht/dag. Vannacht flinke ruzie gehad met mijn man, waardoor ik maar 4 uurtjes heb kunnen slapen. Ik voel me hier zo alleen in staan. Hij zei gisteren dat hij maar 1 IVF poging wil doen. Dan vindt hij dat de grens bereikt is, hij wil ons leven terug.

Op de echo was te zien dat mijn baarmoederslijmvlies heel dun is, dus volgens Dr S is het zo goed als uitgesloten dat ik zwanger zou zijn. Op de eierstokken waren alleen maar cysten te zien. Op de rechter 1 van 16 mm en 1 van 11 mm. Op de linker iets wat waarschijnlijk een follikel geweest is. Een vage zwarte vlek. Hij gaf ook niet echt duidelijk antwoord op mijn vraag wat dat was. En ook niet of die cysten verstopt zaten in de follikels die we de vorige keer zagen. Nu recept voor microgynon meegekregen voor 21 dgn. Ik heb bloed af laten nemen en dinsdag belt hij over de uitslag en of ik moet starten met die pillen. Dan hoor ik ook hoe nu verder. Ik weet ook niet wat hij nou precies gaat bekijken in het bloed. Hij was erg druk en warrig. Hij doet blijkbaar een punctie in 10 minuten, want zo lang heb ik op hem moeten wachten in het onderzoekskamertje. De assistente zei dat hij even een punctie aan het doen was en vlak daarvoor had ik hem nog gezien. Ik schrok daar eigenlijk best van.

Babsie ben ik tegengekomen, jammer dat het dan zo kort is dat je elkaar kan spreken.
    Ben benieuwd hoe het met jou gegaan is en of de follikels goed gegroeid zijn!

3. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fsk: ja, dacht hetzelfde, jammer dat we niet gewoon samen in de wachtkamer zaten, dan hadden we wat langer kunnen kletsen. Want als wij forummeisjes eenmaal beginnen ons hart te luchten....
    Wel leuk je te ontmoeten. Heb daarna nog veel aan je gedacht. Wat een verschrikkelijk rotnieuws zeg! Denk je misschien wel zwanger te zijn krijg je dit.... Vind het zo rot voor je....
    En als je man dan met dit soort uitspraken komt krijg je het natuurlijk helemaal spaans benauwd. Ik begrijp wel dat hij zijn leven terug wilt. Dat roepen wij ook steeds.
    We staan haast stil, lijken te leven in niemandsland... We horen niet bij de kinderloze feestgangers en we horen niet bij de mensen met kids. Ik drink niet meer, rook niet meer, ik drink geen koffie, geen kunstmatige suikers, weinig zuivel, enz, enz... Ons geld gaat voornamelijk naar dure vitamines, duur biologisch eten, gemberthee, superfoods, donor, enz, enz... En dan hebben we het nog niet over de emotionele achtbaan... Die heb je vast weer goed gevoeld de afgelopen weken.
    Maar goed, als je eenmaal in die trein zit die mm heet, stap je er niet snel uit voor je het eindstation bereikt hebt (in de vorm van 'kind' of van 'uitbehandeld').
    En krijg je je leven überhaupt nog terug zoals het hiervoor was? Voor mij is die glans er al lang af...

Volgens mij gaat hij kijken naar je E2 waarde. Als die hoog is (die moet laag zijn aan het begin van een cyclus) is dat een bevestiging van die cystes. Maar heb je nou nog bloedverlies gekregen?
    Ik hoop dat je slaapje je goed heeft gedaan en dat de rust van een maandje pil je goed gaat doen. Je knippert dadelijk met je ogen en hebt alweer je eerste echo. Sterkte meid!

4. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en mijn echo: rechts doet gewoon niks! Er zitten 3 follikels die niet groeien. Dr s dacht dat ze ook niet meer mee zouden gaan doen. Links zitten 5 a 6 mooie follikels. In totaal dus toch 8 of 9 follikels. Waarom doet rechts nou toch niet gewoon mee? Met iui deed ie het nog.... Links is overigens wel altijd sterker geweest.
    Heeft iemand dit wel eens gehad? Dat 1 eierstok er een maandje geen zin in had?
    Ik vroeg hem we niet te weinig follikels hebben voor een punctie. Hij verwacht dat het toch gewoon door kan gaan maar dinsdag hebben we weer fm en dan zien we wel verder.
    Het gekke is (en niet Babsie eigen) dat ik me nog steeds heel kalm voel. Heb eigenlijk wel een positief gevoel. Ik heb mijn omgeving geappt en de meeste reageren in de trant van: 'rot zeg, dat rechts het niet meer doet'. Maar raak er niet van in de stress. Heb nog steeds een: 'we zien het wel gevoel'... En daar word ik dan weer zo blij van....

5. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel lieve Babsie! Hoe is het bij jou gegaan?

Ik snap ook dat ons leven veel leuker was voor de mmm. Maar ik wil niet opgeven zolang Dr S niet zegt dat we uitbehandeld zijn. Dan blijf ik me de rest van mijn leven misschien wel afvragen wat als...
    Hier komen we voorlopig niet uit en ik laat het maar rusten. Als er sprake komt van eventueel een tweede poging, dan zien we wel verder. Voor nu kost het me teveel energie om hem te overtuigen en dat is misschien niet eens nodig.
    Mijn man en ik denken hier zo verschillend over. Hij gelooft dat God voor ons bepaalt of we wel of geen kinderen krijgen en kan zich er veel makkelijker dan ik in berusten. Als God het wel voor ons in de planning heeft, dan komt het ook wel via de natuurlijke weg. Als we geen kinderen kunnen krijgen, dan krijgen we er iets anders goeds voor terug. Soms ben ik ook wel wat jaloers op zijn gedachtegang, maar ik steek nou eenmaal anders in elkaar.

6. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegelijk gepost dus...

Ik vind het niet slecht klinken hoor Babsie, 5 of 6 lijkt mij prima. Als er maar net de goeie tussen zitten toch? Natuurlijk hoop je op meer, maar ik heb er een goed gevoel over. Komt ook omdat jij zelf kalm en positief bent. Ik hoop dat je dat vast kan houden.

7. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, en over mijn bloedverlies. Gisteren dus een beetje helder rood in wat slijm, maar dat was hooguit 4 druppeltjes of zo en vandaag een beetje bruin. That's it. Ik vroeg Dr S of dit nou een menstruatie is, maar dat wist hij ook niet. Nu is het weer helemaal weg en ook de krampen zijn niet meer aanwezig. Ik voel wel wat steekjes. kan dat ook door de cysten komen?

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Babsie, toch een mooi aantal in totaal?! De vraag waarom rechts zo doet, geen ervaring mee.

En natasja, zo voelt het voor mij ook, echt steun hier van allemaal lieve meiden!!! Nog gefeliciteerd trouwens ;)

9. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie fsk en poppetje

Fsk: ik voel mijn cystes altijd erg goed. Het is een drukkend gevoel en soms een stekend gevoel met opstaan en omdraaien. Voor mij voelt het alsof mijn follikel weer opnieuw op springen staat. Er zijn verschillende soorten cystes. Je hebt follikels die zich na de eisprong opnieuw vullen met vocht en dan heb je nog endo cystes. Hij zal misschien in het bloed kunnen zien welke van de 2 het is????

Misschien idd verstandig de discussie met je man even te laten rusten. Naar mijn inziens kun je vooraf niet bepalen hoe ver je gaat. En misschien ben je wel meteen hartstikke zwanger en was het geruzie allemaal voor niets...
    Sterkte meid!

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Fsk, dikke knuffel! Ik denk dat als je het na 1 poging zou stoppen dat het dan altijd de kriebels blijft houden en het niet af kunt sluiten. Dat zou bij mij zo zijn. Ik vraag me af of je dan wel 'je oude leven' terug krijgt. Kan hij die 2 pogingen hierna dan niet even op zijn kiezen bijten? Ik bedoel... Wat zijn die mmm jaren nu vergeleken op een heel mensenleven?
    Hopelijk draait hij bij.

Babsie, over de eierstokken: links deed tijdens alle 5 iui's nooooooit een moer. Het was de kant van de hydrosalpinx. Het was altijd rechts. Deze eerste ivf wonder boven wonder rechts gaf 1 eitje en links 4!!!!! Dus ja, blijkbaar worden ze soms ineens wakker. Gek eigenlijk. Het lichaam blijft een complex ding.

11. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Jeetjuh FSK, wat een rot nieuws weer zeg :(
    Hetgeen wat jij nu hebt (aan bloed verlies) lijkt wel erg op die laatste keer dat ik dacht ongesteld te worden. De buikpijn en een aantal keer slijm met een beetje bruin en 1x slijm met een beetje rood (nog niet eens een druppel). Begin toch meteen te denken dat dat bij mij misschien ook een cyste geweest kan zijn.
    Wel erg balen dat je man er op het moment zo over denkt. Ik zou het ook gewoon even laten rusten nu op dit moment. Eerst maar eens kijken wat deze poging gaat brengen. Mag deze niet vruchtbaar zijn, wat we allemaal dus absoluut niet hopen... tja cross that bridge when you get there...!!

Babsie, het aantal klinkt voor ons poffertjes niet zo heel erg slecht toch...?? Wat raar dat 1 eierstok niet mee wilt doen deze ronde maar ja, ik kijk eigenlijk nergens meer van op van die rare vrouwen organen. Wat fijn dat je er nog helemaal positief tegenover staat. Ik ben iig heel hard voor je aan het duimen dat het allemaal deze keer gewoon gaat lukken...!!

12. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hier vandaag het potje DHEA ontvangen van een heel lief meeleesmeisje. Ben ik echt super blij mee. Dus morgen mee beginnen. Geeft me toch het gevoel dat ik alvast een klein beetje aan het traject ga beginnen :D

13. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke Dhea ga je slikken Natasja? Die DD voorschrijft zou ik niet zo snel nemen zonder controle van het bloed door een arts. Ik denk dat die van PP wat minder heftig is.

Ik wil zelf gaan starten met teunisbloemolie. Kan ik dat slikken naast multivitamine, verhoogde dosis vitamine D, foliumzuur, visolie en Dhea? En hoe gebruik ik dit? Ik lees nl dat vrouwen dit slikken vanaf dag 1 tot de eisprong, maar ik weet nooit wanneer mijn eisprong is.
    En zijn tarwegrascapsules hiernaast ook aan te raden? Die kan je geloof ik de hele cyclus doorslikken toch?
    Ik lees ook over Zwanger worden capsules vd Etos, kan ik dat ook erbij gaan slikken? Of wordt het zo een beetje to much?

14. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och lieve Fsk toch... Wat zal dat een klap geweest zijn gisteren. Eerst de ruzie met je man en dan die stomme echo! Vreselijk frustrerend en pijnlijk (understatement) Lijkt me heel moeilijk om een man te hebben die zo geloofd in god dat hij werkelijk alles in zijn handen kan leggen. Zal vast heel rustig voor hem zijn, maar voor jou des te moeilijker. Ik duim dat die stomme cystes verdwijnen en dat je duidelijkheid gaat krijgen, dit is niks zo balancerend tussen hoop en vrees.

Babsie, ik zei het al, maar wat een geweldig resultaat toch! Gewoon 5 links, 5 prachtige potentiële kleintjes! Ik duim voor je en geniet van dit gevoel!

Miss, hoe gaat het nu met jou?

En Natasja wat fijn dat je aan de dhea gaat! Maar zou idd wel voorzichtig zijn hoor! Over al die andere dingen: die zwanger worden capsules wordt vooral gebruikt bij vrouwen die na 3 maanden niet zwanger zijn en dan ineens daarmee wel. Tja, waren het dan de pillen of gewoon omdat ze weer een maand een goede kans hadden? Ik slik wel een zwsngerschapsmulti, maar dan van een ander merk. Maakt echt niet uit. In die van de Eros zit volgens mij trouwens teunisbloem. Ik heb het ook gebruikt en mijn cyclus werd er compleet onregelmatig van, doe dis ook daar voorzichtig mee. Irritant hè dat er geen pasklare formule is :(

Hier is de hoop voor 95% weg. Ik zit inmiddels op 20 mg pred.nison maar ik heb vanaf gisteravond af en aan flinke menstruatiekrampen. Nog geen helder bloed, wel bruinverlies. Genoeg voor mij om te weten dat het voorbij is... Ik voel nu weinig in mijn hoofd. Ben beetje verdoofd. De emoties zullen er vast nog wel uitkomen maar nu lukt dat even niet.

15. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach nee Dolfijn!! Wat ontzettend rot! Ik hoop en duim dat het toch goed komt!! Kan het geen innestelingsbloeding zijn? Sterkte en een dikke knuffel meid!

Het is normaal gesproken niet moeilijk voor mij dat mijn man zo gelooft. We laten elkaar daar vrij in en als hij zich daar goed bij voelt vind ik dat alleen maar fijn. Alleen nu is het een issue. Ik heb hem wel gezegd dat God dan ook de hersenen en kennis aan Dr S heeft gegeven, dat is hij ook met me eens. Alleen verlangt hij heel erg terug naar de tijd van voor de mmm en vertrouwt hij meer op de natuurlijke manier dan ik. Zelfs als dat betekent dat we geen kinderen zullen krijgen.

Wat betreft teunisbloem en cyclus; mijn cyclus kan niet onregelmatiger worden dan hoe die nu is....

16. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me geen leven zonder mmm meer voorstellen. We zijn nu 7 jaar bezig en dat is te zien aan ons. Als je foto's van ons ziet van 7 jaar terug zie je een heel ander stel. Gelukkig, zonder zorgen, zonder verdriet. En hoe vaak hebben we wel niet gezegd "tot hier de grens en niet verder" om vervolgens toch door te gaan. Het zit letterlijk in mijn poriën, de wens om weer zwanger te worden. Weer dat getrappel te voelen en dan een huilend kindje op m'n borst krijgen ipv die doodse stilte bij onze dochter* Oh sorry, nu komen de emoties toch los.

Maar wat mijn punt is ;) dat je man wellicht na 1 poging toch inziet dat het best meevalt en nog een poging wilt doen. Eerst die poging maar doen en dan verder kijken. Dikke knuffel hoor!

En sorry over die teunisbloem, je hebt gelijk. Wellicht helpt het je wel, ik hoop het! Maar ik zou dan niet voor die Etos gaan maar naar de natuurwinkel en pure ofzo kopen. Dat werkt ws 100 keer beter als dat kleine percentage in de pillen. Zegt mijn boerenverstand hoor, pin je er niet op vast.

17. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo denk ik er nu ook over. Ik hoop dat mijn humeur niet heel erg te lijden heeft onder de hormonen als het zover mag komen, want dat vindt hij het ergste. (En dat snap ik heeeeel goed. Ik ben nu al niet te genieten. Hij ziet mij (en zichzelf) liever happy zonder kinderen en dat begrijp ik ook.

Ik zou je graag een echte knuffel willen geven Dolfijn, vind het zoooo rot voor je!!

18. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fsk: je kunt het allemaal samen slikken. Als ik jou was zou ik beginnen met teunisbloemolie op de eerste dag van je menstruatie na het pil gebruik. Ik heb het toen ik destijds mijn cyclus kwijt was gewoon doorgeslikt tot volgende menstruatie (was zwanger) maar je zou ook kunnen gaan temperaturen. Zodra je temp omhoog gaat met tenminste 0.3 is je eisprong geweest.

Hier nog een interessante site voor lage amh-ers: Increase Your Egg Health In 90 Days to Get Pregnant

Staat ook een soort van stappenplan om in 3 maanden je eicelkwaliteit te verbeteren.

@Natasja: deze stappen kosten geen geld dus hier kun jij ook mooi mee aan de slag! Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat ontzettend fijn dat je ook aan de dhea kunt nu.
    En hier nog een link om weer wat vertrouwen te krijgen:

A High FSH, Low AMH Fertile Heart

19. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ik heb nu de ze DHEA van pp, 50 mg.

Babsie, bedankt voor de links. Erg interessant...!!

Dolfijntje, dat is vet balen :( Ik ben nog steeds aan het duimen dat het bruinverlies ergens anders vandaan komt en het gewoon goed zit daarbinnen...!!

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Miss, ik denk aan je! Gaat alles goed? Als het op gang is gekomen is dit een rot weekend. Ook al wist je dat het eraan kwam. Dikke knuffel!!!!!

Deel Deze Pagina