Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Babsie, hier ook eentje, zodra de puregon erbij komt voel ik me heerlijk. Spuiten? No problemo, stond pas nog op de pp van de mac. Voorover gebogen onder de achterklep ff tussen de frites door een spuit te zetten.
    Ook mijn huid is vooral na pregnyl zoooo mooi. ( tijdens zwangerschap ook) nu is het ff een mijnveld, droog en geirriteerd. Hormonen in de war.
    Ooo en na de pregnyl ... Krijgen jullie dan ook zo'n enorme zin in...juistum! Dan mag het net niet. Ondragelijk!!!

2. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knap hoor! Ik spuit niet zelf, ik laat het mijn man doen. Het lijkt me ook eng. Zo is het voor ons gevoel meer iets van ons samen...

Ben heel hard bezig enorm door te slaan in fertilityfood op het moment, maar het geeft me een goed gevoel. Toen ik vanmorgen thuiskwam van het boodschappen doen stond een vriendin al op me te wachten. Ze vond het enorm vermakelijk om te zien wat er allemaal uit mijn tas kwam.
    Het kost inderdaad erg veel geld, maar hoe meer ik me er in verdiep, hoe meer ik toch het idee heb dat ik hiermee mijn kansen vergroot. Ik wil er straks gewoon alles aan gedaan hebben als die onvermijdelijke overgang zicht aandient. Daarbij komt dat ik er echt beter uit begin te zien. Da's ook mooi meegenomen, toch?

Ontbijt: ik gooi vers fruit in de blender (aardbeien, frambozen, blauwe bessen, banaan, kiwi, peer, enz) en gooi daar chiazaden, goijbessen, hennepzaadjes, lijnzaad, verse gember en maca doorheen. Ik doe er een sapje bij (innocent of granaatappelsap) of volle yohurt. Ik heb afgelopen week soyayoghurt gekocht maar las nu toch op de site van Heather Rodriques dat dit niet goed is. Als je dan toch zuivel gebruikt kun je het beste volle producten nemen, begreep ik. Hoe doen jullie dat? Mijn man drinkt overigens ook elke ochtend een glas van die shake. Ook goed voor hem!

Tussendoor: neem ik een glas 'overheerlijk' tarwegras. Vind dat alles behalve lekker maar merk wel dat het me goed doet en het schijnt een positief effect te hebben op vrouwen met een laag amh.
    Verder eet ik verse noten, nog meer fruit, sesamkoekjes van zonnetura of evergreen natural.

Als lunch eet ik wel gewoon brood of broodjes. Het liefst volkoren. Op mijn brood eet ik kaas met komkommer, radijs, rucola of tomaatjes,
    Zonnetura jam, pindakaas en op het moment ook vaak aardbeien. Hebben jullie nog een beleg-aanrader waar geen kunstmatige suikers inzitten? Vind de keuze karig...
    Ik drink tussendoor kruidenthee, of thee van gerse gember, innocence of granaatappelsap. Koffie had ik al naar 1 kop per dag gebracht maar heb sinds kort heb ik alle caffeïne geschrapt. Wijn drink ik ook amper tot niet. Op vakantie nam ik wel gewoon een wijntje bij het eten, want ben er dol op, maar verder probeer ik er af te blijven.

Avondeten: wij houden van koken, dat scheelt. 60 % van de tijd proberen we nieuwe recepten omdat we houden van variëren. Wij koken altijd met versproducten en wisselen vlees, vis en vegetarisch af. Tijdens ivf kook ik vooral mediteraans met heel veel groente. Er zijn onderzoeken geweest waaruit bleek dat de slagingskans met ivf aanzienlijk groter wordt als je in die weken mediteraans eet.
    Ik las dat miss en klaasje beide met kokosolie koken? Ik heb inderdaad gelezen dat dit ook goed is voor de vruchtbaarheid. Geeft dat een sterke smaak aan het eten?

Ik ben in het najaar al gestopt met het eten van kunstmatige suikers (op soms een kleine uitzondering na). Dat heeft me erg goed gedaan. Was echt chocoladeverslaafd maar door alle kunstmatige suikers te schrappen verdween die behoefte vanzelf. Het enige waarmee ik nog wel eens zondig is een bakje chips. Vooral als wij 'obese' kijken krijg ik daar ineens enorme behoefte aan ;)!
    Als ik toch behoefte heb aan zoet neem ik rozijnen!

3. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, mi87, zie je! We just love it!
    Na de pregnyl voel ik me meestal een heel stuk minder blij... Die utro, pffffff....

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha ja maar daar tussenin... Na de pregnyl en voor de utro. Dan moet die vent zijn kwakkie opsparen en juist dan lijk ik wel een kerel, wil dan heel erg nodig seks! Echt erg gewoon. Hmmm en na de curettage...ik weet niet wat ze gedaan hebben ... Knopje omgezet daarbinnen ofzo, maar ik heb de eerste 2 weken elke dag seks gehad... Was niet te stuiten. Ik had een paar dagen na de curettage een telefonisch consult met de gyn. En mijn eerste vraag was: wanneer mag ik er op!

En nu is het weer weg. Ben anders echt niet zo behoeftig wat dat betreft hoor.

5. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    MI87: wat een gezelligheid!
    Maar voeg je dat echt: 'wanneer je erop mocht?' Hahaha! Ging ze stotteren?

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    MI87: Jouw man had de tijd van zijn leven hahahahahaha... die denkt, ff zoeken waar zit dat knopje gna gna..

ik heb een week decapeptyl gehad, maar daarvoor de pil en daar had ik ook last van, nu de na weeën van de deca denk ik. :D

En verstop jij de 101 dalmatiërs voor ik ze doodknuffel. Ben nml. zo sentimenteel als de pest, zeker met kleine beesten of kinderen.. pfffffffffffffffffff..

7. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #1067 Miss76, 22 mei 2013
    Laatst bewerkt: 22 mei 2013
    Lieverds, ik ga wat gerechten op het forum knallen! Reageer morgen weer even op alle verhalen!

Wil nu alleen even zeggen dat ik keihard moest lachen om MI87 die Poppetje zat te jennen vanmiddag, haha :D

En Klaasje, wat eet jij gezond zeg! Dat deed je al en nu helemaal. Ik kan nog wat van jou leren!

Ik ga even kijken hoeveel foto's ik per bericht kan posten. Wie trouwens vindt dat ik het topic vervuil, moet het zeggen hè? Ik wil nog steeds een facebookpagina opstarten maar door alle gedoe hier komt het er maar niet van. Zal dat snel doen zodat de geïnteresseerden daar recepten kunnen komen zoeken. Maar voor nu dus een greep uit wat ik zoal eet, ter inspiratie!

Hier de ontbijtsuggesties:

- Havermout of gierstvlokken met amandelmelk of rijstmelk koken. Je kunt de pap mengen met:

appel, gemengde noten, rozijnen, gojibessen, hennepzaad, chiazaad, lijnzaad en kaneel

of

banaan, kokosrasp, rauwe cacao, gemengde noten, hennepzaad, chiazaad en lijnzaad

Je kunt natuurlijk altijd ingrediënten naar smaak weglaten of juist toevoegen!

- Boekweitmeelpannenkoekjes met gemengd fruit (bijv. banaan, appel, aardbei, frambozen, bramen), gemengde noten, kokosrasp en rauwe cacao. Eventueel een klein beetje honing erover.

Beslag maken: 2 koppen boekweitmeel, 1 ei, snufje zout en wat water (op gevoel, beslag moet redelijk dik zijn en mag nauwelijks uitvloeien in de pan)

- Omelet met geitenkaas, cherrytomaatjes en bieslook, geserveerd met wat sla en gemengde zaden.

- Dikke plak amandelbrood met roomboter en plakjes banaan.

Zp wil maar 1 foto per bericht uploaden, dat is jammer! Dan maar 1 voor 1..

8. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    De boekweitmeelpannenkoekjes!

9. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    De omelet met geitenkaas:

10. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    En het amandelbrood, heb even geen foto paraat met de banaan maar die denken jullie er zelf wel bij, toch? ;)

11. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    En hier het recept!

12. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Zp draait sommige foto's weer een kwartslag, ze waren allemaal goed hoor!

Zie net dat jullie weer lekker lopen te geiten hier. Wat een giller, dat je na zoiets vreselijks als een curettage je man iedere dag wilde bespringen! Gekke hormonen ook, dat verzin je toch niet?! :p

Lunch en avondeten nu of morgen? Beetje verspreiden is misschien leuker? Anders verdwijnen de normale posts tussen mijn gerechten, dat is misschien ook weer niet de bedoeling ;)

X

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    *stamp met mijn voeten* wordt gewoon uitgelachen :$

Vervelende bijwerkingen van de pil en de deca, horrormonen ok.. maar mijn humor kwijt en mijn incasseringsvermogen ook :cool: Laat het snel terug bezorgd worden..

Overigens kan ik het van jullie net weer wel hebben;)

Maar eh.. wat is er mis met vrouwen die het liefste dagelijks hun man willen bespringen??? :cool: Bij ons stopte het dagelijkse met de kinderwens toen men zei dat je het om de dag moest doen :(

14. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss: wat ziet dat er heerlijk uit zeg! Komt dat recept uit dat boek waar ook die yoga oefeningen instaan?
    Oh help: ik voel een soort adhd-achtige adrealine in me opkomen, ik wil het allemaal ook maken en proeven. Wat embryoscope? Niks daarvan! Al onze centjes gaan in nieuwe overheerlijke fertility gerechtjes -stuiter-stuiter-stuiter-

15. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Nee hoor lieve Poppetje, ik lach je toe! Ik word ook een draak van hormonen dus je mag me straks terug 'toelachen' als ik aan mijn eerste IVF poging begin :p

Er is overigens NIETS mis met iedere dag je man willen bespringen! Ik ben er ook zo 1. Beetje jammer dat manlief mijn hoge libido niet altijd kan waarderen! ;)

Wat betreft je eten niet aan willen passen, omdat anders het zwanger worden je hele leven gaat beheersen, MI87 en Natasja: ik begrijp dat gevoel heel goed hoor. Zo heb ik ook heel lang gedacht. Tot ik te horen kreeg dat ik een AMH heb van 0,19. Toen wilde ik per sé alles gedaan hebben wat ik kon, voordat het straks te laat is. In een tijd waarin ik nergens controle meer over heb (follikelgroei, bevruchtingen, innesteling, etc) vind ik het een heel fijn gevoel om toch nog ERGENS controle over te hebben: mijn gezondheid en dus ook een stukje van mijn vruchtbaarheid!

Tarwe, suikers, zuivel, E-nummers en pesticiden verstoren je hormoonhuishouding gigantisch. Check voor meer informatie de bestsellers van Ralph Moorman 'De Hormoonfactor en 'Het hormoonbalansdieet' en Amber Albarda's 'Eet jezelf mooi, slank en gelukkig'. Ook het boek van de vrouw bij wie ik die cursus Fertiliteitsyoga en voeding heb gevolgd is super om in huis te hebben, dit kun je bestellen op www.innesteling.info.

Ik wil geen Jehova's getuige voor gezonde voeding zijn hoor, maar ook ik dacht dat het teveel moeite was en dat ik al 'zielig' genoeg ben zonder ook nog eens mijn dieet aan te moeten passen. Maar ik voel me ZOOOO energiek, gezond en fit sinds ik zo ben gaan eten! En net als Babsie zegt, ga ik er ook nog beter uitzien. Dat klinkt toch allemaal niet als een straf??? :D

Goed, ik heb gesproken en laat jullie verder met rust hoor. Geen voet tussen de deur zoals bij de Jehova's ;)

16. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enneh, vullen maar die pagina's. Denk aan onze afspraak: aan het einde van poffertjes 2 zijn wij allemaal zwanger! Dus hoe eerder, hoe beter...

17. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #1077 Miss76, 22 mei 2013
    Laatst bewerkt: 22 mei 2013
    Hahaha, Babsie! Ik herken dat gevoel zo goed, ik had gewoon te weinig uren in een dag om alles te lezen en te maken toen ik hier 2 maanden geleden mee begon :)

Ik zal zo nog wat lekkers posten! Over welk gerecht had jij het? Amandelbrood komt uit yoga/voedingboek, de pannenkoekjes uit het Hormoonbalansdieet (een beetje van Ralph en een beetje van Miss) en de andere 2 heb ik zelf bedacht.

Oh en wat de poffertjes-afspraak betreft om allemaal zwanger te zijn voor het eind van deel 2: let's go for it meiden!!! Miracles do happen, kijk naar mij met mijn lage AMH en toch zwanger met IUI! Dat ik een miskraam krijg is zwaar k.lote maar ik geef de moed niet op. Dus jullie ook niet, beloofd?

18. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hier eerst 2 soepjes. Altijd lekker als avondeten met wat geroosterd speltbrood met bijv. pesto of roomboter. Maar de volgende dag minstens even lekker als lunch, want dan is de soep nog iets dikker en dus smaakvoller geworden :)

19. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hier het recept van de wortelsoep!

20. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    En hier de courgettesoep van Jamie Oliver..

Deel Deze Pagina