Eigenlijk eet ik geen zuivel meer en hier zit room EN kaas in, maar ook ik knijp af en toe een oogje dicht hoor EDIT: die websites zijn niet echt te lezen zie ik. Ik zou zeggen, Google even op de naam van het recept en je hebt 'm zelf!
Tot slot de Pad Thai met garnalen. 1 van onze favorieten, I love Thai food Morgen meer recepten meiden! Voel me toch een beetje bezwaard om zoveel achter elkaar te posten
Lieve meiden, ik heb even gauw bijgelezen (en gelachen!). Ik ga nu lekker slapen naast mijn kameel, want die moet ik 12 daagjes missen. Heb wel erg veel zin om te gaan en vooral ook om die zon op mijn huid te voelen. Als ik terug ben reageer ik weer. O ja, en die afspraak dat we allemaal zwanger zijn voor het eind van Poffers 2 staat als een huis, of beter gezegd een piramide!!
Ik moet slapen maar wilde nog ff kieken. Krijg er honger van jeetje! Fsk ik zie het zoooooo voor me...jij in bed naast een kameel * proest* W.b. voeding, misschien mijn laatste ivf... Maar nu ben ik ook zo zwanger geraakt... En als ik met zulke gerechten aankom dan gaat mijn antiliaanse kaaskop meteen naar de snackbar of bij zijn moeder eten. Dan kan ik 2x koken! Weltrusten!!!
Hahhahah, ik nu ook Het eten ziet er wel erg lekker uit hoor. Maar ik denk ook niet dat ik dat hier voor elkaar krijg Maar is zuivel dus ook slecht ja...?? Jeetjuh, dat heb ik bijna m'n hele leven niet zo graag gelust. Alleen kaas. Altijd naar m'n hoofd geslingerd gekregen dat ik meer zuivelproducten moest eten/drinken. Nou heb ik het grootste deel van m'n leven last gehad van een spastische darm en heb ik sinds een aantal maanden eindelijk dé oplossing gevonden. Had al zoveel dingen geprobeerd niet of wel te eten/drinken. Maar sinds ik mijn brood 's ochtends heb ingeruild voor een bakje magere yoghurt met fruit 'n flakes heb ik nergens geen last meer van. Zonder medicijnen heb ik gewoon geen buikpijn meer, geen maagzuur en een perfecte stoelgang. Hmmm, dat ga ik dus zeker niet opgeven. Zou 1 zo'n bakje per dag erg slecht zijn...?? Op Woensdags trouwens 2 want dan neem ik nog een bakje 2 uur voor het sporten. Dat is namelijk om 19:30 en ik kan dan niet van te voren avondeten omdat dat te zwaar op de maag ligt. Dat doe ik altijd pas daarna...
Natasja: Ik geloof persoonlijk dat je zuivel wel nodig hebt. Toen ik zwanger was schreeuwde mijn licham echt om zuivel. Maar als je nou volle yoghurt neemt ipv halfvolle of magere en geen overdosis neemt zal het wel meevallen hoor! Je niet ziek voelen is ook heel belangrijk. Fsk: genieten maar! Heerlijk! Zou graag met je ruilen nu. Je zal waarschijnlijk terugkomen als een heel ander mens. Tot over 2 weken!
Wist niet dat emulgators je hormoonbalans in de war brachten. Welk boek noemde je miss? Was jij dat? Daar heb ik wel oren naar!!
Fsk, geniet ervan! En neem wat zon mee!!! Wel eerlijk delen, niet alles voor jezelf houden hoor. Ik ben sinds de antibiotica begonnen met yakult en soja ipv melk omdat antibiotica de goede bacterien in je darmen ook bestrijd en ik best gevoelige darmen heb. En sindsdien kan ik prima naar de wc. Yakult is voor mij dus echt goed.
MI87: Fijn dat de yakult voor jou verschil maakt. Ik kan daar dus helemaal niet tegen (wordt er echt heel ziek van). Dat soortgelijke drankje, van actimel geloof ik, kan ik ook niet tegen al heeft die wel een minder heftig effect op me. Ik vroeg me eigenlijk altijd al af of het allemaal alleen maar marketings bla bla was dat het goed voor je darmen is. Maar kennelijk helpt het sommigen dus wel Babsie: Waarom volle yoghurt ipv magere...?? Omdat ik ook weer bezig ben met afvallen heb ik voor de magere gekozen. Zitten daar dan extra toevoegingen in ofzo...?? Ik let ook overigens nooit op E nummers. Maar dat zit toch bijna overal wel in of niet...??
Natasje, ik las eens dat vooral light producten en zo niet goed voor je zijn. Misschien ook met mager...(vraagteken) sorry het teken doet het niet op mijn toetsenbord...moet je er maar bij fantaseren hihi) Dat is dat aspartaan maar je hebt nu ook weer een nieuwe vervanger voor aspartaan die weer wel goed is. Anywho... er komen bij ons weinig light dingen binnen omdat we het gewoon niet lekker vinden maar ik neem ook vaak magere yoghurt.
Hi meiden, ik heb weer nieuws. Het vruchtzakje is er vannacht gelukkig zelf uitgekomen. Ik moest om 3 uur plassen en had al zo'n gevoel dat er iets aan zat te komen, omdat ik al de hele avond wat zeurende buikpijn had gehad. Ook had ik best wat bloedverlies zodra ik op de wc ging zitten. Dus ik pakte een wc papiertje wat ik ervoor hield en blies toen op mijn wangen (klinkt beetje gek, maar jullie snappen wel wat ik bedoel denk ik) en toen zat het vruchtzakje op mijn wc papier. Heel wonderlijk. Zonder buikpijn, zonder al te veel bloed. Ineens was het eruit. Het vruchtzakje was nog heel klein. Ongeveer de grootte van een vingernagel, maar dan in de vorm van een opgeblazen, doorzichtig zakje. Met daarin een heel klein langwerpig klompje cellen. Volgens mij ongeveer zo groot als je zou verwachten met 6 weken (5mm) dus het klopte wel dat het een week achterliep in groei. Ik ben toen een uurtje op de bank gaan zitten met een kopje thee en 2 paracetamol (gek genoeg begon de kramp iets toe te nemen nadat het eruit was) en heb vriendlief laten slapen. Hij kan slecht tegen onderbroken nachtrust en heeft al genoeg druk op zijn schouders op het moment (door werk en door onze situatie) dus ik dacht, ik vertel het hem wel als hij wakker wordt. Maar gelukkig zag mijn zusje, die in de VS woont, dat ik online was dus ik heb met haar op Skype gekletst. Dat was wel even heel fijn, voel je je toch niet zo alleen! Ik was gek genoeg niet emotioneel en nu nog niet. Ik denk dat ik de afgelopen weken de grootste teleurstelling al verwerkt had en hier langzaam naartoe geleefd heb. Voor mijn vriend werd het wel ineens tastbaarder toen hij vanochtend het vruchtzakje met embryo bestudeerde. Hij vroeg zich toch ineens af hoe hij/zij zou zijn geworden in de toekomst, terwijl hij eerder steeds zei 'het is nog geen kind, maar een klompje cellen'. Ik denk dat mannen er wat verder vanaf staan omdat zij niet zwanger zijn, maar door het te zien werd het ineens toch wel heel echt voor hem. Ik heb woensdag alsnog de echo in het VU omdat we dan kunnen bekijken of alles er goed uit is. Ik denk het wel, maar goed om te controleren natuurlijk. Ik heb zojuist ook Dusseldorf al gesproken. Ik heb op 12 juni (we hebben maar een gok gedaan) mijn uitgangsecho en bespreking van het behandelplan en dan gaan we als het goed is ergens later in die week van start met onze eerste IVF poging! Gek genoeg heb ik daar echt alweer zin in. Ik ben blij dat ik weer vooruit kan kijken ipv dat we stilstaan. Ik kom later vandaag weer even reageren op de voeding. Ik ben het er in ieder geval zeker mee eens dat iedereen vooral goed naar zijn eigen lichaam moet luisteren. Hoe jij je voelt als je dingen eet/weglaat is de allerbeste leidraad! Liefs, Miss
Hier alvast een link naar een site waarop de hele zuiveldiscussie staat. Eerst een betoog van iemand die ervan overtuigd is dat zuivel ongezond is. Daaronder (wel verder lezen dus) allemaal reacties van mensen die het al dan niet met haar eens zijn. Heel interessant vind ik! Vijf redenen waarom melk ongezond is | Miss Natural Lifestyle
Toch gebeurd Miss, wat sta je er nuchter in. Daar wil ik geen waardeoordeel aan hechten he? En als je gevoel verandert naar verdriet en weer terug, logisch. Ik ben ook zo'n vooruitkijker, blij voor je dat je 12 juni mag komen! Je pad thai recept ziet er heerlijk uit! Welk boek van Ralph Moorman heb je?
Miss, wat naar dat het nu toch definitief klaar is met deze zwangerschap... Dikke knuffel voor jou hoor! Je klinkt zo sterk! Fsk, fijne vakantie! Hier geen nieuws, ben weer volop aan het werk, vandaar dat ik de laatste dagen hier wat minder ben. Wat ik alleen zo raar vind is dat ik altijd na een poging zo prachtig rood bloed verlies. Dat is in mijn normale cyclus niet zo, hebben jullie dat ook?
@ Klaasje: ik ben zeker rustig en nuchter, maar ook wel emotioneel hoor. Heb inmiddels al aardig wat traantjes gelaten. Het zal inderdaad wel een beetje afwisselen. Je verstand zegt 'het is goed zo, er was blijkbaar iets mis met dit kindje' en je gevoel zegt 'waarom moest dit gebeuren, je was zo welkom!'. Ik heb van Ralph Moorman beide boeken: De Hormoonfactor en Het Hormoonbalansdieet. Ik vind het echt aanraders! @ Dolfijntje: dank je wel meis! Ik voel me gelukkig ook sterk. Ik denk dat dat komt doordat ik al maanden thuis ben en helemaal in balans ben. Dan kun je tegenslagen toch beter aan, merk ik. Fijn (althans, dat denk ik?) dat je door je werk wat afleiding hebt. Het is niet niks om weer zo'n teleurstelling te moeten verwerken. Hoe gaan jullie daar samen mee om? Ik heb na IUI pogingen geloof ik niet een hele andere menstruatie, maar dat is na een IVF poging ongetwijfeld anders. Misschien hebben anderen daar ervaring mee? @ FSK: ik had je mail nog niet beantwoord door alle consternatie hier, maar als je dit nog leest: geniet van je welverdiende vakantie! Ik denk dat het wel goed voor jullie is om even los van elkaar te zijn. Jij straks weer opgeladen, hij even na kunnen denken. Hopelijk komen jullie daardoor weer wat dichter tot elkaar. En intussen ook genieten van het zonnetje want wat is het hier deprimerend! x @ ik: dit geloven jullie nooit (het lijkt wel een soap!), maar ik had woensdagnacht de miskraam nog helemaal niet gehad, bleek gisteravond. Ik begreep al niet dat ik nog zo'n last had van buikpijn. Dit werd gisteravond rond 22u ineens erger en ik voelde dat ik heviger ging bloeden, waardoor ik eens even op de wc ging kijken. Viel mijn embryootje gewoon in de pot! En dit keer was het wel een minimensje, met een duidelijk herkenbaar lijfje, hoofdje en zelfs al een gezichtje! Blijkbaar had ik woensdagnacht dus het dooierzakje verloren, waarvan ik toen dacht dat het het vruchtzakje was. Ik vond het best een heftige ervaring maar ik ben er ook blij mee want dat rare zakje met een wit sliertje erin, dat er woensdag uitkwam viel me wel tegen. Ik dacht 'heb ik hier nou al die weken op zitten broeden?' . Het was wel weer extra jammer en confronterend dat we dit kleintje nooit zullen ontmoeten maar toch ben ik dankbaar dat ik hem/haar nog zo goed heb kunnen bekijken. We gaan dit weekend naar zee om het embryootje daar 'los te laten'. Ik heb gister ook een waxinelichthoudertje gekocht in de vorm van een vlinder en die aangestoken voor hem/haar. Ook al was het een prille zwangerschap, voor ons was 'ie heel bijzonder na al die jaren, dus we willen toch af en toe nog aan deze zwangerschap terugdenken door een kaarsje aan te steken. Fijne dag allemaal!
Miss, wat jammer dat het dan toch gebeurd is maar zoals je het beschrijft was het een hele berustende ervaring. Heel sereen. Hopelijk is dit gewoon een heel goed teken. Dat je dus zwanger kan worden. Nu met IVF zijn de kansen nog hoger dan bij IUI dus wie weet blijf je niet heel lang 'alleen'. Ik ben wel jaloers hoor dat je zo snel weer door mag. Ik baal echt dat ik nog tot eind juni moet wachten voor een eerste echo...en daarna mag ik pas weer voor mijn cryo. Ondertussen is mijn cyclus toch nog een beetje van slag. Ik had al verteld dat ik een avond veel bloed verloor en daarna niks meer (als zijnde een menstruatie denk ik) maar ik heb al dagenlang niks en gister was mijn afscheiding ineens roze. Nu weer weg. Maar ik kan nog niet goed vinden waar ik nu ben in mijn cyclus of waar het naartoe gaat...nog een menstruatie? Eisprong, helemaal niks? Heel irritant. OOOO over voeding. Heb net bij de supermarkt meusli, honing, tarwezemelen, volle yoghurt en gebroken lijnzaad gehaald. Ik at altijd al meusli met wat walnoten erdoor en honing maar ik dacht ik gooi er eens wat van die vezels bij maar MEN wat is dat bitter. Had er twee scheppen honing bij gedaan maar nog vind ik het niet echt lekker. Heeft iemand een idee hoe ik die 'lekker' kan eten? In de vorm van een bak meusli of shake of iets?
Halloooooooheee ga toch even weg!!! Ben aan het typen en wat verschijnt er als reclame boven mijn bericht: Vitamine pillen voor vrouwen in de overgang!!! Zeg, ga jij eens heel snel heel ver ophoepelen!
halloooooooooooooo echoo echoo echoo hmm ik voel me alleen snik snkik snik (sorry, ben verwend met jullie altijd snelle antwoordjes enzo hihi)