Ik ben er ook even! Misschien gooi je teveel in je schaaltje? Muesli+tarwevlokken+gebroken lijnzaad is misschien teveel, als je 2 van de 3 doet dan? Het was me ook even ontgaan dat het bij Dolfijn niet goed is afgelopen, sterkte meid! Eerst even vewerkend denk ik voor je? Van Miss haar verhaal werd ik ook erg emo. Ondanks de diepe shit vind ik de manier waarop je ermee omgaat bewonderenswaardig! Knuffel! Pillen voor de overgang idd lekker opkrassen! Gisteren zette ik de TV aan en was er Babyboom wat ik A) misschien al niet moet kijken en ja hoor ging het ook weer over iemand in de overgang. 2% van de wereldbevolking heeft POF? Nou ik meen zo onderhand dat ik ze allemaal wel ken of digitaal ken. Ben helemaal klaar met het woord overgang pfffff.... Ik had vanmorgen een afspraak bij het ziekenhuis als evaluatie voor mn HSG en verder. Ze wilden me IVF aanbieden en ik heb aangegeven naar DD te willen. Geen enkele negatieve reactie oid en ze gaan mijn echometingen gewoon daar doen. Echt fijn want ik woon op een paar minuten fietsen. Dus met zoiets simpels was mijn hele dag al goed . Babsie heeft morgen functie, ik zeg duimen en kaarsjes branden! You go girl!
@miss wat heftig om het zo te zien.. wel fijn dat je zo snel weer verder mag.. @hier echo gehad, nog niet veel meer gegroeid, baarmoederslijmvlies nog steeds te dun, wel 11 eitjes ongeveer te zien. Volgens de arts klopte de grootte van de eitjes wel met het baarmoederslijmvlies maar ben ik te vroeg begonnen met spuiten. Gonal f nu opgehoogd naar 300ie. Hopen dat die punctie volgende week eindelijk gepland kan worden. Eerst a.s. maandag weer een echo in Zwijndrecht. Ik hoop dat het met die hogere dosis maandag genoeg is gegroeid om de laatste echo in Gent te kunnen plannen.
Miss, een dikke knuffel voor jou...!! En wat een mooie gedachten van dat kaarsje. Dat hebben jullie echt mooi gedaan. Dolfijntje, ook voor jou nog een dikke knuffel. Hopelijk kan je genoeg afleiding vinden in je werk e.d. en heb je nog genoeg positieve energie om hierna weer door te gaan. Klaasje, wat fijn dat je eigen zkh je wilt gaan helpen. Dat scheelt een hele hoop gereis...!! Poppetje, hopelijk gaat alles nu even in de versnelling voor jou en kunnen jullie straks met alle 11 van start gaan...!! Babsie, heel veel succes vandaag...!!
Goedemorgen vanuit zonnig Maastricht m'n man heeft me gisteren verrast met een weekendje weg, de schat! Hadden we allebei even nodig om weer wat op te laden na de klap van afgelopen week. Vraag me nu heel erg af waar de grens ligt. We gaan nog 1 poging doen, maar dat wordt al de 8e icsi... Eerst gaan we gesprek aan met dr S in te kijken of hij het nog ziet zitten. Zegt hij van niet, dan stoppen we, maar anders gaan we dus nog 1 poging doen. Miss, wat mooi dat jullie vandaag zo afscheid gaan nemen. Ik denk aan jullie en een hele dikke knuffel voor jou. Heftig om mee te maken! Babsie heeeeel veel succes vandaag!!! Poppetje wat vervelend dat het allemaal niet zo groeit als het hoort, hopelijk helpt het ophogen van de hormonen. Sterkte hoor! Klaasje wat heerlijk dat je eigen zkh de fm's gaat doen. Scheelt een hele hoop stress! Ik ga douchen en van Maastricht genieten! Fijne dag allemaal!
Dolfijntje, geniet ervan!! Af em toe zijn ze toch wel erg lief he die mannen ; ) Die van mij kwam net met een computerspelletje die ik al even wilde hebben aan. Klaasje, Ik heb vandaag zemelen en lijnzaad gebruikt maar iets minder. Van allebei 1 klein schepje, dan is het niet bitter. Gisteren was ik denk ik te enthousiast geweest en gedaan wat er ok de verpakking stond: 1 lepel lijnzaad en 3 lepels zemelen. Dat is dus veel te veel.
Ik heb vanmorgen de punctie gehad en dr s heeft 10 eicellen aangeprikt! 10! Ik herhaal: 10 eicellen! Niet slecht hè, voor een poffer! We zijn helemaal blij! Maandag krijgen we te horen hoeveel bevruchtingen er zijn, da's echt heel spannend! Ze gaan wel voor 5 dagen de embryoscoop in. Eerst wilde wij maar voor 3 dagen gaan, maar dr s raadde met deze opbrengst echt voor 5 dagen te gaan omdat dit onze kansen zal verhogen. Deze lege eierdoos heeft wel een beetje buikpijn dus reageer even kort: Dolfijn: waar blijft die foto nou van die luxe suite? Miss: ik denk aan je vandaag... Klaasje: zo blij voor je dat de gyn niet moeilijk deed. Komt lekker dichtbij nu hè? Heb je er zin in? Moest erg lachen om je opmerking dat je inmiddels die 2% poffers ter wereld digitaal wel kent.... Mi87: vind het echt rot voor je dat je zo lang moet wachten. Je hebt een hoop voor je kiezen gekregen de afgelopen periode. Hoop dat het wachten als de tijd eenmaal daar is flink beloont wordt. Moest de eerste dagen ook erg wennen aan die producten... Je moet idd niet overdoseren... Komt goed! Natasja: magere, light en halfvolle zuivel is niet goed voor vrouwen die zwanger willen worden. Snap dat je even moet afwegen waar je voor kiest als je niet aan wilt komen... Poppetje: het wachten gaat beloond worden, let maar eens op!
Zo babsie!!!!! Wat was voor jou nu de toverformule? Rust uit, goed drinken want je zou toch overstimulatie krijgen ; ) en nu 5 dagen bibberen voor het resultaat. Ik vond dat de ergste periode. Bellen ze nog wel eerder om te vertellen wat er tot dan toe is gebeurd? In dd gebruiken ze gonal f toch? Hier alleen puregon. Wat anders willen ze niet. Wel clomid maar dat had een negatief effect op mijn bms. Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon een contract met puregon hebben en daarom niks anders willen geven. Net een antiliaanse vriend over de vloer. Die heeft de omvang van quintus voordat ie afviel. Maar hij kan supergoed koken en is hier beroemd om zijn broodjes. Ik wilde het recept maar het zat in zijn hoofd dus kwam hij het voordoen en dan mocht ik meehelpen. Hij was streng zeg whahaha. Maar uiteindelijk toen ik ook wat mocht doen gaf hij toe dat ik het toch wel in de vingers had. Nouhee was ik ff opgelucht ahum. Nu liggen er allemaal bolletjes te rijzen en daarna gaan ze in de oven. Ze zijn zoooooo jummie. Ze kunnen daarna in de vriezer gelukkig want we hebben er 20 gemaakt. Vanavond een taart maken voor mijn moeder die visite krijgt. Haar oven is niet goed. En dan heb ik nog een nieuw muffin recept met havermout die ik wil proberen. Ik heb voorlopig de ketting in de keuken liggen.
Mi87: Hahaha, een poffer met overstimulatie! Dan hoor je echt bij de aller-aller-allerkleinste percentages! Ik zou nu graag in jouw keuken zitten. Klinkt allemaal heerlijk! Goed bezig!
Dolfijn wat een lieve man heb je! Geniet samen, ondanks alles, van jullie weekend samen. Wow Babsie!! 10!! Wat een score, heerlijk! Natuurlijk wordt het spannend maandag maar dit geeft al lekker vertrouwen toch? MI87 wat klinkt dat allemaal lekker! Kook ze.
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden en steun! Ik heb zojuist een privéalbum aangemaakt met foto's van het embryootje en het afscheid vandaag. Dit album is speciaal bedoeld voor wie benieuwd is hoe een miskraam eruit ziet met 7 1/2 week. Misschien omdat je het zelf hebt meegemaakt maar je embryo helaas niet zo goed hebt kunnen zien als ik. Of omdat je te horen hebt gekregen dat (of iemand kent bij wie) het misgaat en wilt weten wat je te wachten staat. Al hoop ik natuurlijk dat het laatste bij geen van jullie zal gebeuren! Wel graag deze foto's privé houden en niet kopiëren en verspreiden, maar dat begrijpen jullie ongetwijfeld. En natuurlijk vooral niet kijken als je het eng vindt om zoiets te zien! Het is puur bedoeld voor diegenen die het interessant vinden of de behoefte voelen te zien hoe zo'n klein embryootje eruit ziet om persoonlijke redenen.. Liefs, Miss
@ Dolfijntje: wat een geweldige verrassing van je man! Dit weekendje weg heb je ook wel verdiend na alles wat je weer hebt meegemaakt. Wij zijn er onlangs ook geweest, is een heerlijke stad! Geniet van jullie tijd met elkaar, het zal voor jullie samen ook niet altijd makkelijk zijn geweest. Dikke knuffel! @ Babsie: je bent echt een medisch wonder, 10 eitjes met een laag AMH . Echt super voor je!!! Nu nog evenveel bevruchtingen en je hebt genoeg broertjes en zusjes in de vriezer voor het eerste embryootje dat teruggeplaatst gaat worden (en natuurlijk meteen lekker blijft zitten!). Het was ook wel eens tijd dat je een meevaller ging krijgen. Dat was het voor Dolfijntje overigens ook, maar we blijven met z'n allen voor haar duimen op 1 laatste kans bij Dr. S!!! @ Poppetje: ik hoop dat de hogere dosis helpt en dat ze goed gaan groeien! Hang in there! @ Klaasje: fijn dat je ziekenhuis zo positief reageerde! Scheelt een hoop heen en weer gereis! @ MI87: en, zijn ze lekker geworden? @ allen: fijn weekend!
Hallo allemaal, Dolfijntje heel fijn weekend geniet ervan met elkaar is een moeilijke periode voor jullie geweest. Je verdient het meid. Miss Hoe gaat het nu met jou? Thanks voor je recepten ziet er heerlijk uit ga ze binnenkort een keer uitproberen. Babsie Wowww meid 10 eitjes wat een mooi aantal zeg en dat voor een laag amh. Mijn duimen draaien voor je op mooie bevruchtingen. Hier gaan we morgen starten met stimuleren. Pff heel spannend zaterdag zal eerste echo zijn hoop zo op een mooi resultaat. Wat ik nog wilde vragen waar leggen jullie je grens? Hoe ver zouden jullie gaan voor je wens? Zijn er meiden die nog andere mogelijkheden openhouden zoals adoptie, ecd of pleegzorg? Ben erg benieuwd ik hoor het graag van jullie. Dan nog een laatste vraag wat kost en icsi poging in dusseldorf als je het zelf moet betalen? Heb het wel een keertje gehoord maar ben het even kwijt. Liefs Bittersweet
Aaaaaaah! Ik was de taart voor mijn moeder aan het maken. Ik kwak alle ingredienten in de kom en normaal die ik de eieren eerst apart en dan erbij maar nu dacht ik er niet aan en gooide alles er in een keer in. Het tweede ei bevatte een dood kuiken! Er gutste bloed uit het ei en rode slierten, een dooier en een grijs kuiken. Lag lekker tussen de mix en de slagroom. Aaaaah! Zo vies. Alles weg moeten pleuren en nu is mijn moeder naar de ah xl geraced om snel alles weer te kopen want morgen komt de visite. Zielig voor dat kuiken ook...maar gadsie zeg. Ik wist niet dat de hele inhoud dan ook helemaal rood is. Ik ben misselijk.
Bittersweet: wat spannend, aankomende zaterdag! Een icsi behandeling kost 2300 euro, dacht ik. Je vroeg hoe ver we zouden gaan voor kinderwens... Zeg nooit nooit, maar ik zie onszelf geen kindje adopteren. Ik werk met kinderen, dus liefde tussen mijzelf en kinderen van een ander stroomt er genoeg. Daarbij komt dat ik natuurlijk al bevallen ben van een zoon. Dat wil ik terug... Dat verlies wil ik helen... Ik heb wel al veel nagedacht over ecd. Wij hebben nu ook al een mannelijke donor nodig dus dan wordt het weer zo'n ingewikkeld verhaal. Ik heb verschillende vrouwen om me heen die al een eitje hebben aangeboden maar voor nu wil ik daar nog niet aan denken. Ik droom nog even van een mooie terugplaatsing deze week! Miss: heb nog veel aan je gedacht vandaag. Vind het echt prachtig wat jullie hebben gedaan vandaag.... En ik ben het helemaal met je eens; Dolfijn had ook eindelijk eens goed nieuws verdiend... Maar Dolfijn, je weet het, ik geloof echt dat het goedkomt bij jullie. Als je schrijft dat je een eventuele volgende poging van dr S zijn mening laat afhangen krijg ik het zo benauwd... Jij MOET door! Echt, ben er zo van overtuigt dat het goedkomt... Maar lukt het niet met icsi dan komt het op de natuurlijke weg. Je bent pas 31! Mi87: wat afschuwelijk ranzig. Ik zou er ook een heel naar gevoel van krijgen. Ik zou er waarschijnlijk steeds dwangmatig van mezelf aan terug moeten denken uit respect voor dat kuiken... Had me net voorgenomen meer eieren te gaan eten omdat dit ook de vruchtbaarheid zou verhogen. Maar nu zal ik elk eitje voortaan angstvallig voorzichtig breken... Hey, bedenk me nou, zou her niet een teken zijn geweest? Misschien krijg jij binnenkort wel een ei met zo'n mooi kuiken erin (wat natuurlijk wel fijn doorgroeit)....
Oh gatver MI87! Wat vreselijk smerig en goor! Heb je nu nog wel trek in die taart dan? Dat beeld zal nog wel op je netvlies staan. Bittersweet, super spannend dat jullie zijn begonnen. Is de donor opgeknapt van de blaasontsteking? In DD kost een kale ICSI inderdaad 2300 maar daar komt bloedonderzoek a 83,50 bij, de hormonen natuurlijk (afhankelijk van hoeveel je spuit) en de embrysoscope en bijvoorbeeld PICSI kosten ook geld, maar dat zijn opties die niet per se moeten natuurlijk. Ook het bloedonderzoek zou je bijvoorbeeld in NL kunnen laten testen. Mag max een week oud zijn op de dag van de punctie en het gaat dan om HIV, hep B etc. Hoe ver wij zouden gaan? Ik sta er hetzelfde in als Babsie, mocht er een kindje komen, dan wil ik die graag zelf gedragen hebben omdat ik het nog een keer wil meemaken, alleen dit keer niet tot 22 weken, maar dan echt tot 40. Adoptie en pleegzorg zien wij niet zitten en ECD is voor nu nog een brug te ver, maar ik zeg tegenwoordig nooit meer "dat nooit!" je grenzen vervagen. Babsie, echt, 10!!!!! Wie had dat nou durven dromen? Ben zo blij voor je! Ik vind het lief dat je zo overtuigd bent dat het goed gaat komen hier. Ik ben inderdaad pas 31, maar heb niet lang meer met dit AMH... Ook zijn we al 7 jaar bezig en geen enkele keer ben ik spontaan zwanger geraakt. Mijn endometriose zit in de weg, mijn AMH en bij IVF is gebleken dat het zaad mijn eitjes niet kan bevruchten... Dus ICSI (PICSI zelfs) is voor ons echt de enige mogelijkheid. En tuurlijk is het zo dat zolang ik niet gesteriliseerd ben of mijn man niet, dan bestaat de kans op een wonder, dat is bij iedereen zo, maar ik ga daar niet meer van uit. Al proberen we het natuurlijk elke maand nog wel Ik zit nog heerlijk in Maastricht. Manlief is een ontbijtje aan het klaarmaken, dus ik ga maar snel naar beneden om gezellig te doen
En toch Dolfijn, kunnen dingen veranderen, zoals bijvoorbeeld de zaadkwaliteit van je man. Die endo zit aan 1 eierstok, niet aan 2, toch? En die heeft uiteindelijk ook geen moeilijkheden gegeven tijdens de icsi. Het was de laatste poging zo duidelijk aan te wijzen wat er mis is gegaan dat ze daar mee aan de slag kunnen. Het valt mij toch op dat de jonge poffers het vaker nog wel lukt een kindje te krijgen. Daarbij komt dat Ik weiger te geloven dat je een kindje krijgt, het je weer wordt afgenomen om vervolgens kinderloos te blijven. Natuurlijk kan het, maar het mag gewoon niet gebeuren.....te hard... Maartje (ik lees haar blog 'er was eens' geregeld) is ook zo'n jonge poffer die gewoon kei-hard doorvecht. Ze heeft haar eileiders al in moeten leveren vanwege de endo, moet ook aan prednison bij elke poging, heeft steeds de meest onverwachtse en bizarre tegenslagen. Maar ook in haar geloof ik echt. Ik denk dat de aanhouder in veel gevallen wint. Jij bent er ook zo één, zo'n supersterke vechter! Shop ze vandaag (heeeerlijk)! Liefs!
Goedemorgen allemaal! Mooie berichten allemaal op deze pagina. Ik duim vandaag voor alle telefoontjes die gaan vallen, op naar mooi nieuws!!!
Vandaag de echo, 1 folikel was groot, de rest nog maar 10 dus nog langer stimuleren, baarmoederslijmvlies was wel gegroeid naar 4,9 dus ook nog niet dik genoeg voor een tp dus op dat punt klopte het plaatje wel weer.. om GEK van te worden. Ondanks mijn goede AMH en mijn lage FSH wil mijn lijf maar lastig gestimuleerd worden. Om gek van te worden. Als het goed is donderdag weer terug naar Zwijndrecht dus dan de punctie pas volgende week ben ik bang
Poppetje, jammer dat het niet zo gaat als je gehoopt had. Maar het kan zomaar dat je follikels en bms een groeispurt krijgen. Ik heb het eens klaargespeeld om 2 follikels die onder de 5 mm waren en een bms van 4 tijdens een iui (met cyste) om in 2 dagen tijd ineens een bms van 9 te hebben en de twee follikels naar 9mm. Was echt zo van de put ineens in de wolken! Dus nog niet opgeven!!! Gogogogo Poppetjes follikels!!! Vannochtend kreeg ik bericht van DD. Ik had een mail gestuurd om de afspraak te annuleren en ik kreeg even een meelevend berichtje van één van de assistentes/verpleegkundige. Heel lief hoor! Vannochtend zat mijn inlegkruisje ineens weer vol met roze/bruinige afscheiding. Daarna weer weg. Mijn baarmoeder is echt nog van het padje af.
Wauw Babsie, 10 eitjes Dat geeft ons poffers toch weer wat meer hoop. Ik ben hard aan het duimen dat jullie vandaag nog meer goed nieuws krijgen te horen...!! MI87, ieuw... Daar ben ik dus altijd bang voor als ik een eitjes aan het maken ben. Toen ik klein was en we weleens eitjes gingen koken, begonnen die weleens zo'n piepgeluidje te maken door dat voorgeprikte gaatje. Dan was ik ook altijd helemaal overstuur omdat ik dacht dat dat kuikentjes waren Miss, wat een bijzondere foto's en wat een mooi afscheid...!! Dolfijntje, wat lief van je mannetje zo'n lekker weekendje weg. Hopelijk heb je er lekker van kunnen genieten...!! Ook ik ben van mening dat het de hoogste tijd wordt dat jullie ook eens echt goed nieuws krijgen. En ookal lijkt het allemaal onmogelijk, ook bij jullie kunnen wonderen gebeuren. Dat moet gewoon...!! Poppetje, wat een teleurstelling allemaal zeg Hopelijk zal jullie wachten snel beloond worden...!! Bittersweet, spannend zeg dat het nu toch echt weer gaat beginnen. Alvast heel veel succes zaterdag...!! Over hoe ver wij willen gaan. Ik wil toch eerst minimaal 1 poging met mijn eigen eitjes proberen. Ik ben namelijk erg benieuwd hoe ik op stimuleren reageer. Blijkt dan dat ik toch echt al te ver in de overgang zit zullen wij waarschijnlijk wel overstappen naar ECD. Het is alleen dan nog even afwegen of we wel of niet een anonieme donor nemen. Dit vind ik nog steeds een moeilijke afweging. Aan de ene kant zou ik graag dan een eitje van m'n zusje krijgen ivm DNA overeenkomsten en aan de andere kant voelt een kindje van een anonieme donor dan toch meer als een kindje van ons samen, zonder een extra speciale tante zeg maar. Maar daar gaan we pas beter over nadenken wanneer het echt zo ver komt zeg maar. Op dit moment ben ik nog niet zo'n fan van adoptie maar wie weet hoe we daar later over nadenken mocht al het voorgaande geen succes worden. Kans dat je dan toch steeds je grenzen gaat verleggen...