Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ow ja, nog een vraagje. Zou het kunnen dat de dhea na een week al verschil kan maken. Lijkt me niet toch...??

Ik vraag dit omdat het alweer ff een tijdje stil lag maar ik ineens sinds een paar dagen weer gevoelige borsten heb en gisteren zelfs ineens overmatig (lijkt wel) vruchtbaar slijm had. Dat zou toch wel toeval moeten zijn toch, of toch niet...??

2. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natasja, dat kan wel hoor! Als je heel erg laag ook zat in je dhea, kan dit net het zetje zijn geweest wat je nodig had. Ik voelde ook alan 1 week m'n eierstokken flink, maar dan ook echt flink bezig gaan. Klinkt goed dat je nu vruchtbaar slijm hebt! Ik hoop dat dit is wat je nodig had!

Poppetje wat balen van je follikels zeg! Kan het zijn dat het komt omdat je midden in je cyclus met de pil bent gestart en zonder ongesteld te zijn geworden bent gaan prikken? Ik weer het niet hoor, schoot ineens bij me te binnen. Ik hoop dat je follikels snel gaan snappen wat ze moeten doen. Sterkte met deze onzekerheid!

Ik lig in de zon! In bikini nog wel :) heerlijk weer zeg! En dat zo aardig op mijn vrije dag. Heerlijk, hier knapt een mens van op. Net lekker bij de avupuncturist geweest dus ik ben weer heerlijk zen.

3. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de 10 eitjes waren er 4 goed voor ivf en die zijn alle 4 bevrucht!
    Ze liggen nu lekker warm in de embryoscope. Nou maar hopen en bidden dat ze donderdag halen.
    We zijn wel echt hartstikke blij!

Poppetje: bij mij deed rechts niks en 3 dagen later waren ze allemaal rond de 12. Dat was ook in de tweede stimulatieweek. Hoeveel en wat spuit je nu?

Dolfijn: heerlijk zeg, in bikini in de tuin. Waarom heb ik dat toch niet gedaan? Zat ie lekker trouwens?

4. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16

Wow, dat is niet verkeerd en nu maar goed groeien.

5. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Dolfijntje, dat was vast lekker genieten in de bikini :D
    Nou ik ben benieuwd dan of dit misschien voor een betere cyclus zal gaan zorgen.

Babsie, wat een geweldig nieuws zeg. 4 bevruchtigen, wauw. Dit moet gewoon helemaal goed gaan komen...!! Ik ben hard voor je aan het duimen voor Donderdag :D

6. ICSIchick

ICSIchick Lid

27 apr 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babsie wat een goed nieuws zeg!! Prachtig aantal follikels én eitjes! Bij hoeveel mm hebben ze in DD je punctie gedaan als ik vragen mag?

Ik zit hier nog in ww. Nog een week te gaan. Ik voel hier helemaal noppes niks..... Geen bijwerken vd utro, maar ook geen beginnende zwangerschaps kwaaltjes, maar het was ook een escape iui, dus weinig vertrouwen in.

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Natasja, ik had na het slikken van de DHEA helemaal nergens last van. ja een iets meer onzuivere huid..

@Babsie ik ga duimen dat je donderdag een hele mooie topper terug krijgt, maar 4 bevrucht is een mooi aantal (voor mij nog een droom)

Ik ben halverwege mijn cyclus de pil gaan slikken, na het stoppen met de pil werd ik pas na 9 dagen ongesteld en toen spoot ik al gonal f. Nu spuit ik sinds vrijdag 300 gonal f en vanaf gisteren cetrotide.
    Stom maar ben lastig te stimuleren, heb dus schijnbaar een hoge dosis nodig. Dat had de arts niet verwacht met mijn AMH.
    Bovendien had ik hem al kunnen vertellen dat mijn lichaam en de pil geen goede combi is. Daarom ben ik ooit overgegaan naar een spiraal.
    Maar de arts in Gent wil me donderdag zelf zien, hij wil het zelf meten. Ben benieuwd weer..

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Babsie gefeliciteerd met je vierling! Nu een warm nestje maken. Aan liefde zullen ze geen gebrek hebben ; ) En met al die tantes hier op het forum.

Nou, vannacht slecht geslapen vanwege buikpijn straalt uit naar de rug en vaak plassen. Ik herkende het van 2 weken terug met de blaasontsteking dus ik vrees dat het weer raak is. Moest vannochtend zoiezo urine inleveren. Dat moet altijd nog een keer om te zien of het schoon is. Had het net opgevangen maar de urine is troebel en er drijven witte schilvers in. Lijkt me niet goed. Baaaaaaal! Nog nooooooit van me leven wat aan me blaas gehad maar nu 2x. Mopperdemopper

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Gelukkig me vrije dag.

10. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!

MI87: horen witte vlokjes in de urine ook bij blaasontsteking? Ik had dat toen ik zwanger bleek :)

Icsichick: wat had je gespoten en wat was de opbrengst?

Poppetje: ben benieuwd donderdag... Succes!

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Babsie, oke hmmmm nou dat zal wel een sprookje zijn.

12. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ai, MI87 :(
    Hopelijk valt het allemaal mee. Bij mij bleef de blaasontsteking ook steeds terug komen. Heb toen heel veel verschillende kuurtjes gehad en heb weet ik veel hoeveel potjes urine in moeten leveren. Maar bij mij bleek dat mijn plasbuis te nauw was. Dus daar hebben ze toen in moeten snijden, auw... Dus dat lijkt me in jouw geval niet het probleem. Hopelijk voel je je snel beter. Niet echt fijn op je vrije dag...

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    natasja, dat hebben ze pas bij mijn zusje gedaan. Niet in gesneden maar soort van opgerekt. Maar ze heeft haar hele leven de ene blaasontsteking na de andere. Dit is voor mij de eerste(tweede) keer.

Zoals de eerste keer is er niks gevonden in de urine bij de huisarts. In het ziekenhuis is de vorige keer wel wat gevonden. maar ik krijg toch een kuur weer en ik moet zo weer langs om een pakketje op te halen, moet ik weer urine in doen en dan inleveren in een ander gebouw waar het lab zit. Pffff daar gaat mijn vrije dag. De huisarts is voor mij 25 minuten fietsen. En tussen hald 2 en half 4 en vanaf half 5 zit de balie dicht. Net toen ze belde redde ik dat al niet meer want ik moest eerst nog eten anders kom ik daar niet aan. Maar nu dus wachten en dan straks op de fiets. Gelukkig is het lekker weer maar ik heb er totaal geen zin in. Owja de apotheek zit ook weer ergens anders... En ik heb een gruwelijk gekel aan fietsen. Ik fiets altijd want mijn man heeft de auto maar ik ga nog liever lopen.

Net ff ingelogd op de digitale polie haha even het operatieverslag van de gyn en van de anesthesioloog zitten lezen. Apart wat ze allemaal met je uitvreten terwijl je dr niet bij bent.

14. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Oeh, oprekken zal ook niet erg prettig zijn. Bij mij ging er zo'n buisje in waar 4 mesjes uitklaptte en daar ging hij dan allemaal sneetjes mee maken. Kreeg ik van te voren een paar hele grote naalden met verdoving er in, auwie. Toen ging ik bijna van m'n stokkie van de verdoving (m'n hele hoofd begon te tintelen en ik werd ook helemaal lijkbleek) maar het was uiteindelijk niet verdoofd. Wat een pijn heb ik gehad zeg. M'n beste vriendin was mee en die zag ik op de achtergrond helemaal wit wegtrekken van al het bloed en ik die aan het gillen was van de pijn terwijl ze weet dat ik best een hoge pijngrens heb. Moest daarna 24uur zo'n hele dikke katheter in. Met zo'n stop aan het uiteinde. Kon ik staand plassen. Vet naar gevoel, want naast dat het super veel pijn deed, trekt je blaas op het moment dat deze leeg leeg is even vaccuum. Pff, zwaar trauma opgelopen, hahahha...!!
    Maar daarna was de ontsteking wel weg, dus het was het wel waard.

Wel vervelend dat je zo ver moet fietsen. Ik heb het geluk dat ik in een heel klein dorp woon, dus de HA is dichtbij en aan het eind van de dag komen ze daar van de apotheek met medicijnen zodat je niet naar een ander dorp hoeft om deze op te halen.
    Heel veel succes...!!

15. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames, ik kom hier eens een kijkje nemen want ook bij mij raken de eitjes een beetje op :(

Ik ben vandaag in DD voor een eerste gesprek geweest en komende maandag hebben we een gesprek met de behandelend arts in Gent. Heb tot nu toe bij allebei een goed gevoel, maar vind het lastig welk ziekenhuis we straks moeten kiezen. En weet ook niet zo goed waar nou precies de verschillen liggen. Feit is dat mijn amh een jaar geleden 0.9 was en ik slecht reageer op de standaard Nederlandse protocollen. Zowel Gent als DD stellen iig voor om ICSI te gaan doen en DD wil dan pas op dag 5 gaan terugplaatsen. Maar volgens mij kan dat in Gent ook. Zo lastig allemaal.

Wat zijn jullie ervaringen met Gent en Dusseldorf?

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Enge verhalen mbt die blaasproblemen zeg! Hier erg druk vandaag dus ik zwaai even snel naar jullie allemaal!

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mariska, jammer dat wij nu net de pech hebben dat een kindje krijgen zo moeilijk gaat. Ik ga waarschijnlijk de laatste ivf naar DD. Maar hier puur gekozen voor wat dichterbij zat. 1,5 uur DD tegenover 2,5 uur Gent.
    Maar het is moeilijk hoor. Met de kosten is het makkelijker in NL te blijven maar ja dan heb je altijd het gevoel dat je niet alles eruit haalt omdat NL zo primitief is. Maar van DD en Gent hoor je ook weer plus en minpunten...moeilijke keus blijft het.

Natasja, aaaaaaah auwie! Jeetje, is je plasbuis nu niet 'the sleeve of a wizard'? Of valt dat wel mee. Wel geholpen dus.
    Ik net maar bij de HA urine opgevangen in een minuscuul dun buisje. Jeetje je moet nog kunstplassen om goed te mikken. Zat n half uur te wachten want ineens was er geen plas te bekennen. Heb het een paar blokken verderop afgeleverd en daarna naar de andere kant voor de apotheek. Daar was het druk en warm. Maar na een half uur was ik aan de buurt. Nu een kuur voor 3 dagen. En ondertussen heb ik een stoofpotje aangehad. Die moest 2,5 uur sudderen. Ging allemaal goed gelukkig.

18. ICSIchick

ICSIchick Lid

27 apr 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babsie ik spoot 450menopur, maar ik had een cyste en moest toen langer onderdrukken (deca) wat de bedoeling was (zou eigenlijk kort schema hebben). We denken dat gevolg is dat follikels te veel zijn onderdrukt, want normaal spuit ik op dag 2 fsh erbij. Ik zat met mijn laag amh bij vorige pogingen op 8 á 11 follikels, met beide 6 eitjes (wel geen bevruchtingen).
    Nu had ik een escape iui met 2x follikels net boven 18mm, eentje van ergens iets van 12 of 14mm en 3 onder de 10mm.

@marieke
    Ik hoor altijd dat DD goed staat aangeschreven bij mensen met laag amh. Heeft wel meer reputatie begreep ik van te vroeg een punctie. Gent doet flushing, DD niet. DD is iets goedkoper dan Gent. Gent moét je eerst 3600 voorschieten, DD krijg je rekening die je binnen twee weken moet betalen. DD is in principe anti escape iui. Ze bieden beide AH, embryscope, calcium toevoeging (eicelactivatie). Gent heeft een MOA test, om te zien of zaadcel instaat is om te bevruchten. DD heeft picsi en imsi. Dat laatste heeft Gent dacht ik ook, maar daar kost het niet zo veel als in duitsland. Ze zijnn bijna gelijk, maar volgens mij ben je net ff sneller aan de beurt in duitsland. DD is wel chaotischer en bijna altijd uitloop van 30 tot 45 min.

19. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even heel snel voor ik naar m'n werk ren: DD doet wel Flushing hoor, ik vroeg het de vorige keer en hij wilde het wel doen als ik dat echt wilde, maar hij zag de meerwaarde er niet van. Dus hebben we besloten het niet te doen.
    Hoe gaat het met wachten icsichick?
    En Babsie morgen TP!!!! Zo blij goor je!
    Nu ren ik naar m'n werk. Hoop dat ik vanavond tijd heb om uitgebreid te reageren.

20. Herfst80

Herfst80 Lid

4 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben er weer...nouja..aan het meeschrijven..lees nl bijna elke avond mee...Ben alleen niet zo van het schrijven..klinkt misschien wat egoistisch maar het gaat me beter af als ik ook zelf wat te vertellen heb..is op een of andere manier makkelijker..Wellicht heeft dat ook te maken met het feit dat als ik schrijf er "actie" is, en ik het hele "gedoe" wat meer op de achtergrond probeer te houden als het proces stil ligt.
    Denk wel aan jullie...

Op alles reageren zal niet lukken maar wil wel even zeggen dat ik het heel naar vind wat miss76 en dolfijntje weer hebben doorgemaakt..sterkte meiden..

En Babsie 10! Jemig...

Poppetje; hang in there....ik duim voor je..en fijn dat jij weer van start bent Bittersweet..

FSK; jij zit nu in het zonnetje...hoop dat het je goed doet en dat je na je vakantiebreak weer samen met je man op een goede manier tot elkaar kan komen. Ik denk trouwens dat ik je gezien heb in DD!
    Toevallig las ik dit keer pas achteraf op onze pagina. Ik was er dezelfde dag dat jij Babsie ontmoet hebt. Ik was er vroeg in de ochtend, als jij het was, was je met je man (Egyptisch toch? niet dat ik dat zie, maar het was een donker getinte man), ben je redelijk lang, heb je iets langer dan schouderlang blond haar (volgens mij in een staart) en droeg je een spijkerbroek en (allstar)gympen..
    Ik denk trouwens heel vaak als ik daar zit (hmm nu klinkt het net alsof ik daar heel vaak zit,,wat ook weer niet zo is..;) zou een van de dames hier wellicht die of die zijn...

Het is ook wel grappig dat je je door de informatie hier een beeld van iemand gaat vormen, dat dan weer totaal anders wordt door iets wat iemand schrijft...mischien laat ik me dan ook weer een beetje leiden door het algemene beeld wat je hebt bij bepaalde dingen..maar toch..maar ik dwaal af...

Als ik dan schrijf ben ik wl weer lang van stof...;)

Zoals ik zei ben ik dus in DD geweest..voor een uitgansgecho..slikte pas 6 weken dhea maar DR S wilde me toch zien...
    Enigzins slikken is het wel af en toe, als ik lees hoeveel follikels jullie produceren ondanks de pof, vind het fijn voor jullie..meer een soort van jaloezie op een positieve manier..

Hier dus 1 follikel op cd 3, waarvan ik dacht het misschien nog steeds de cyste zou zijn..voorstel was icsi in semi natuurlijke cyclus (als de follikel 14 mm is bijspuiten met een hele lage dosering en dan punctie van deze follikel). Wat een risico is..want ivf 1 had ik van twee eicellen geen bevruchting, en bij icsi 1 bleek de ene follikel die er was leeg..en daarna waren er pogingen tot starten maar steeds helemaal geen follikels.
    Wij hadden ons eigenlijk ingesteld op een poging in de volgende cyclus maar toch op verzoek van dr S terug op dag 8. De follikel bleek verdwenen?? nu zat er een kleintje...
    Opvallend was/is dat ik bijzondere bloeduitslagen had...cd 2 geprikt..wat denk ik niet heel veel ander resultaat geeft dan dag3. FSH 5 en E2 78! Aan het eerste begin van de mmm heb ik een keer een fsh van 8 gehad...daarna altijd tussen de 14 en 19 (laatste keer gemeten). Ik was dus ook erg benieuwd (en bang voor een hoge waarde na een jaar) naar de nieuwe uitslagen. Volgens Dr S fluctueert dit maar ik vind het wel heel apart dat dit 5 is. Ga bijna denken dat dit niet mijn bleodwaardes zijn.
    CD 12 echo in ZH in NL...blijkt de kleine follikel uit zichzelf 14 mm te zijn en ook een goede groei van het bms. Ik heb dit even vergeleken met de resultaten van alle iui en ivf pogingen (ik heb alles Obsessief bijgehouden in een boekje..;)en nergens had ik zelf met stimulatie deze grootte follikel(s) en bms.
    Wellicht werkt de lage fsh waarde deze keer wel in mijn voordeel..en wellicht betekent dit ook dat de kwaliteit van de eicel dit keer "goed is".. Aan de andere kant..alles loopt bij mij altijd anders..dus de angst dat ie donderdag gewoon weg is..het bij punctie toch een cyste blijkt te zijn..dat ie weer leeg is..etc etc etc...spookt constant door m'n hoofd. En toch hebben we besloten er voor te gaan..ik heb hoop...en ik heb angst...vervelend dat dit zo naast elkaar moet staan..maar goed...mijn verhaal dus so far...

Grtjs Herfst

Deel Deze Pagina