Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Bittersweet: spannend voor jullie, zaterdag de eerste echo! Toi toi toi!

Wat betreft je vraag over hoe ver wij zouden gaan: adoptie is helaas geen optie omdat mijn vriend dit niet wil EN er te oud voor is. Hij is 42 en je mag niet meer dan 40 jaar met je adoptiekind schelen. Aangezien de procedure alleen al 3 jaar duurt, zouden wij een kindje van 5 mogen adopteren en dan moet je er ook nog eens voor tekenen dat het een handicap mag hebben. Ik geloof wel dat de wet gewijzigd gaat worden en dat de grens 43 wordt, maar ook dan zijn we rijkelijk te laat voor een babietje. Maar goed, vriend wil ook niet adopteren dus het is om allerlei redenen geen optie. Ik vind dit wel jammer, ik weet van dichtbij hoe moeilijk adoptiekinderen (en dus hun ouders) het kunnen hebben en om die reden heb ik altijd gedacht het niet te willen. Maar nu het moment dichterbij komt dat ik mogelijk zelf geen moeder ga worden (ik heb nog alle hoop hoor, maar jullie snappen wat ik bedoel!), merk ik dat ik er veel meer open voor ga staan. Ik denk er zelfs wel eens aan of ik het niet alleen zou kunnen doen, zodat de leeftijd van mijn vriend niet in de weg kan staan. Klein detail is dat ik hem dan ook nog over moet zien te halen ;)

Eiceldonatie zou ook een mogelijkheid kunnen worden in de nabije toekomst, als zou blijken dat ik niet te stimuleren ben of als ik meerdere miskramen krijg omdat de kwaliteit van mijn eitjes al te slecht is. We hebben het er al een paar keer over gehad en vinden de gedachte allebei nog heel heftig. Waarom begrijp ik zelf ook niet precies. Want als ik wel zou willen adopteren, waarom dan niet zwanger willen zijn van een kindje dat voor de helft van mijn vriend is? Ik weet het niet. Misschien moet je een tijdje wennen aan het idee en misschien moet je eerst te horen krijgen dat het met je eigen eitjes echt niet meer gaat lukken, voordat je die optie uberhaupt serieus kunt overwegen..

Overweeg jij nog om na deze poging het weer een keer met je eigen eitjes te proberen? Ik weet dat wij het hier eerder over gehad hebben, maar kan het me niet meer goed voor de geest halen.

Hoe dan ook HEEL veel succes gewenst met deze poging!!!

@ Babsie en Dolfijntje: ik begrijp jullie gevoel over eiceldonatie en adoptie zo goed. Na wat jullie hebben meegemaakt, wil je dat verlies inderdaad helen door zelf nog een keer zwanger te worden. Laat dit alsjeblieft ook gebeuren, het universum moet toch regelen dat jullie verlies 'gecompenseerd' wordt? Nu kan het verdriet natuurlijk nooit gecompenseerd worden, maar jullie begrijpen vast wat ik bedoel te zeggen.

@ Natasja: ik begrijp heel goed dat je het eerst met je eigen eitjes wilt proberen. Moet je ook doen denk ik, om het eventueel los te kunnen laten als het niet lukt. Dan heb je het tenminste geprobeerd! Maar... we gaan er natuurlijk voor dat het lukt met jouw eitjes!!!

Ik deel jouw twijfels trouwens over bekende versus anonieme donor. Ben er ook nog niet over uit waar ik me prettiger bij zou voelen.

Wat betreft het effect van DHEA: geen idee of dit zo snel kan. Maar ik was er na 6 weken zwanger van dus dat het effect heeft, heb ik wel bewezen denk ik :D

@ Babsie: wat zal het zwaar zijn geweest de afgelopen week en wat ben ik blij voor jullie dat je 2 mooie emmies aan boord hebt!!! :). Hopelijk morgen ook nog het mooie bericht dat het 3e embryootje de vriezer in kan. De komende 2 weken veel ontspannen, een beetje bewegen en genieten van het feit dat je al zover gekomen bent! Al begrijp ik ook dat het 2 hele lange weken gaan worden...

@ Dolfijntje: heb je het fijn gehad in Maastricht? En wanneer hoor je iets van Dr. S?

@ MI87: nog even reageren op je kuikenverhaal: getverdegetverdegetver! Wat een smerig verhaal. Ik eet graag eieren maar dit is mijn grote angst altijd geweest. Brrr... :$

Wat een gedoe had jij van de week zeg. Balen dat je klachten maar niet overgaan! Hoe gaat het verder? Hou je het wachten een beetje vol? Helpt de rust je om weer een beetje jezelf te worden of wil je het liefst gewoon zo snel mogelijk verder en kan die rust je gestolen worden?

Wat zielig dat jullie katje in het bos was achtergelaten. Wie doet dat nou?! :(. Wel fijn dat ze nu een warm thuis heeft gevonden bij jullie! Wat zoet dat ze door haar groeiachterstand verhoudingsgewijs grote oren en poten heeft. De foto kan ik helaas niet vergroten dus ik kan haar niet duidelijk zien. Gezellig hoor, een kleintje en een oude oma!

@ Klaasje: hoe gaat het met jou? Jij bent ook wat kort van stof deze week ;). Waarschijnlijk in afwachting van je intake?

@ Poppetje: wat balen voor je dat je zo slecht te stimuleren bent! Bah! Niet leuk! Maar wat goed dat de arts in Gent zich niet druk maakte, want dan hoef jij dat inderdaad ook niet te doen! Spannend hoor, maandag of dinsdag de punctie :)

@ ICSIchick: sterkte met de laatste wachtweek! Al iets meer gaan voelen of nog niks? Je hebt echt te vroeg getest hoor, veel vrouwen maken pas veel later voldoende hcg aan om een positieve test te hebben. Nog even geduld!

@ Mariska: welkom op ons topic! En wat balen voor je dat je je bij ons aan moet sluiten :(. De doorslaggevende reden om voor DD te gaan, was bij ons dat Dr. Scholtes DE man moet zijn op het gebied van laag AMH. Ik ben hier op het forum echt overtuigd om voor DD ipv Gent te gaan, vanwege mijn lage AMH. Dat ze in Gent liever schijnen te zijn, maakt me dan niet zoveel uit!

@ Herfst: dank je wel meid. Wat een spanning en onzekerheid voor jou zeg! Vreemd ook, je schommelende fsh! Had je de punctie vandaag gepland staan? Hoe ging het?

@ ik: ik vergat te vertellen dat ik gister mijn controle echo had en mijn baarmoeder is weer helemaal schoon. Ze was er van onder de indruk, blijkbaar gebeurt dat niet altijd zo snel en op de natuurlijke manier. Daar ben ik dus wel blij mee! Ik vertelde haar ook over ons afscheid op het strand en toen schoot ze helemaal vol. Ze zei dat de meeste vrouwen van schrik niet durven kijken of het weggooien/wegspoelen en er later spijt van krijgen. Ze vond ons afscheid heel bijzonder. Toch leuk om te horen!

Zo, ik ben weer bijgekletst! Fijne avond :)

x

2. ICSIchick

ICSIchick Lid

27 apr 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ola!

@miss76 thx voor lieve reactie. Ja te vroeg zou nog kunnen.... Is omdat echt iedereen om mij heen in dit traject vroeger heeft getest dan gebruikelijk en dan al een licht streepje zag.... Maar als ik nog ff geduld heb, wie weet....

@babsie thx voor je bericht. Ik heb de kruidvat 2st voor €5,-- gebruikt (met pipetje) omdat iedereen zei dat deze zoooo gevoelig is :)
    Hé maar jij hebt je eerste tp las ik!?! Wauwsie meid! Bijzonder hoor! Nou ik ga duimen voor je!

3. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hi ICSIchick!

Ik heb op de eerste dag dat ik testte (was NOD) zowel die van het Kruidvat, als 2 testen van Clearblue gebruikt (1 waarop staat zwanger en hoe lang je zwanger bent en 1 waarop een kruis komt te staan) en die van het Kruidvat gaf een streepje dat bijna niet met het blote oog te zien was, terwijl de anderen duidelijk positief waren. Voor mij was de Kruidvat test dus juist degene die het minst goed aangaf dat er hcg in mijn urine zat. De dagen erna werd 'ie wel steeds donkerder. Bovendien is die Kruidvat test niet bedoeld om voor je NOD te testen, daar zijn er maar een paar van, waar dit specifiek op vermeld staat. Of ken jij dames die met de Kruidvat test al voor hun NOD positief testten? Die hadden dan wel een hele hoge hcg waarde!

Liefs, Miss

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    ICSIchick geen menstruatie biedt nog altijd hoop he?

Poppetje hoe gaat het met jou dan? Bijna aan de beurt voor actie toch?

Herfst80 ben benieuwd naar jouw verloop!

Miss weer helemaal terug :). Fijn dat je lichaam zich al weer heeft weten te herstellen en je koppie ook de goede kant op gaat. Blijft voorlopig wel even zitten denk ik en dat mag ook gewoon.

Troostpoging is dan niet echt geslaagd nee. Zag een foto van je super lieve katje, die beesten doen het altijd goed he? Die van mij is ook zo'n ziel waarmee ik vaak genoeg door de kamer dans en telkens bij me op schoot trek :D. Ze komt er nog voor aangerend ook die muts.

Ik ben de afgelopen dagen fijn druk geweest. Druk met uithuizige werkprojecten en druk met ons huis want we mochten weer het eea bestellen en aansturen. Verder heb ik de keukenkastjes weer volgeduwd met pillen, poeders en producten om de suiker en tarwe inname creatiever te veranderen.
    Merk al wel dat mn broeken ruimer zitten! Wegen kan ik niet want de weegschaal zit ergens in de boedelopslag :D

En ja, wachten op de intake! Nog minimaal 2 tot 3 cyclussen te gaan dus we maken het thuis gewoon gezellig. Ik blijf gewoon hoop houden!

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Klaasje, morgen hoop ik, de laatste echo voor de punctie, eindelijk!!!!

En ik ben zo dol op katten, hoewel ze me vanochtend wakker hebben gemaakt en net lag ik ff te slapen en kwamen ze me weer terroriseren. Mag schijnbaar niet slapen ofzo.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oooo allemaal kattenliefhebbers haha. Ik herken het hoor! Als ze vinden dat je nu wel genoeg geslapen hebt dan gaan ze gewoon bovenop je staan en je uit bed koppen. Of de bekende zeurmauw opzetten: mrrrrrrrrra?

O en ze zorgen er ook voor dat je toch vooral niet vergeet wanneer het etenstijd is. Ach ja 1 blik in die zwoele knijpoogjes en je smelt.

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Haha heb er oa één van vijf kilo, meneert gilt in de ochtend hongerrrrr en daarbij danst hij op het kussen naast mijn hoofd alsof hij patrick swayze is in dirty dancing. En tja hebben ze eten gehad, heeft die oude lul van 12 miauwend zijn dertig gekke minuten.

Maar hou van alle drie mijn katten want kan me geen leven zonder voorstellen!!! Maar ook mijn oude doos, de hond van 8,5 is geweldig.

8. Nietjes

Nietjes Actief lid

12 feb 2013
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1168 Nietjes, 1 jun 2013
    Laatst bewerkt: 1 jun 2013
    Durf het bijna niet te zeggen ben zo onzeker en bang. Maar ik had gister een positieve test . 21-06 een echo zo spannend en eng! Laat het alsjeblieft goed gaan! Jullie kunnen hier misschien weer positieve energie uithalen :).

9. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Nietjes!!!! Wat was jouw amh ook al weer??? Oh super voor je zeg!!!

Herfst, hoe gaat het met jou? Heb je de punctie inmiddels gehad en hebben ze een eitje gevonden? Ben echt heel erg benieuwd en duim voor je!

MI87, vraag me niet waarom maar ik heb echt het gevoel dat jij zwanger bent, wanneer heb je voor het laatst getest?

Miss, dikke knuffel voor jou... Ik snap helemaal dat je hier iets minder bent (dat ben ik nu ook om dezelfde reden) Fijn dat de controle afpraak goed ging en dat het allemaal schoon is. Vond je het niet confronterend om een lege baarmoeder te zien? Daar heb ik de eerste paar fm's flink last van gehad.

Babsie de tweelingmama ;) hoe gaat het nu 2 dagen na de TP? Ze zijn nu al genesteld als het goed is, zo spannend! Maar ik heb echt zo'n goed gevoel over deze poging, echt, je gaat zwanger zijn!

Hier gaat het wel redelijk. Nou ja, eigenlijk niet zo. Donderdag leek mijn masker ineens af te vallen en het muurtje wat ik om me heen had gebouwd was ineens niet meer zo sterk. Er kwam veel binnen bij me en daar had ik even wat moeite mee. Ik ben na de teleurstelling van afgelopen poging maar gewoon weer door gegaan en het ging ook echt goed met me, maar schijnbaar was er toch verdriet wat er nog uit moest.
    Volgende week vrijdag heb ik evaluatie met dr S, ben heel erg bang dat hij gaat zeggen dat hij het niet meer ziet zitten... Ik probeer op dezelfde dag een afspraak te plannen met mijn immunoloog zodat we alles helder hebben. Ik vind het nog steeds zo gemeen van mijn lichaam dat het de embryos als lichaamsvreemd ziet en daardoor als een bedreiging en ze er uitwerkt.... Gewoon gemeen!

10. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nietjes: wat fantastisch zeg! Hoeveel waren er teruggeplaatst? En zijn die 6 allemaal doorgedeeld? Van harte gefeliciteerd meid!

11. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dolfijn: het is ook gemeen! Heeeeel gemeen. Ik denk aan je!

De rest: moest erg lachen om alle kattenverhalen, zo herkenbaar!

Hier: 2 dagen na tp. Gisteren erg zenuwachtig gevoel. Daar baalde ik van want wil juist zen zijn. Vandaag alweer beter. Probeer positief te blijven en me zoveel mogelijk te houden aan de do's en don'ts. Wanneer zou ik de eerste symptomen kunnen krijgen?

12. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nietjes: gefeliciteerd!!! Geeft ons allemaal toch weer een beetje hoop :)

13. Nietjes

Nietjes Actief lid

12 feb 2013
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ allen dankjewel. Mijn amh is 0.7. En heb nog 5 cryo's in de vriezer van à kwaliteit. Het ziekenhuis is ook verbaast en ik zelf nog meer. Snap er soms niks van. Voor ik echt blij kan zijn wil ik eerst een kloppend hartje zien op de echo. Elke keer als ik moet plassen ben ik bang zou toch niet ongesteld zijn worden.....

14. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ Nietjes: gefeliciteerd meis!!! Wat een heerlijk nieuws! Ik snap dat je bang bent maar dit is toch al een hele stap verder dan je ooit gekomen bent? Geniet er gewoon van zolang het duurt en hopelijk is dat tenminste nog 8 maanden :). Ik zou natuurlijk ook bang zijn als ik weer zwanger ben, maar tegelijkertijd ben ik van plan er van te genieten als het zover is. Want voor hetzelfde geld behoor je tot het veel hogere percentage vrouwen bij wie het goed gaat en dan heb je je voor niets zoveel zorgen gemaakt! Maar ik weet het hoor, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. We duimen hier in ieder geval keihard voor jou en jullie kleintje dat hij/zij lekker blijft zitten!!!

Liefs, Miss

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Nietjes, van harte meis! Dit was je eerste punctie, eerste TP en IVF toch? Of zit ik er even helemaal naast?
    Jouw AMH bewijst eigenlijk weer het tegendeel: dat het ook prima mogelijk is om wel zwanger te worden en zelfs nog 5 toppers in de vriezer!
    Hoe oud was jij ook alweer?

En meid, bedenk maar dat de kans dat het goed gaat nog altijd groter is dan de kans dat het misgaat!

Ik duim voor je!

Ook voor jou Bdotsie, zo spannend!

En dolfijntje en Miss, jullie gevoel begrijp ik ook zo goed en herken het ook zo. Doet me pijn om te lezen, omdat ik dat ook heb meegemaakt. Besef telkens weer wat voor een geluk ik mag hebben. En wat gun ik jullie dat allemaal ook...

Veel liefs en klavertjes vier voor iedereen.

16. Nietjes

Nietjes Actief lid

12 feb 2013
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1176 Nietjes, 1 jun 2013
    Laatst bewerkt: 1 jun 2013
    @ mis en juulzon dankjewel zo lief hoe jullie altijd met iedereen meeleven hier. En dat geld natuurlijk ook voor de rest hier. Kan er wel om huilen mijn hormonen zijn ook zo in de war pff. Jullie berichtjes doen me goed. Ik ben 1 keer spontaan zwanger geweest toen wist ik nog niks van mij amh toen een miskraam met 5,5 weken dus wil ook zo graag die grens iig over. Het is mijn eerste ivf en eerste tp. Heb verder nog nooit behandelingen gehad. Ik ben 26 jaar en behalve mijn amh hebben ze verder nooit wat kunnen vinden. Bij mijn man en mij niet alleen dat stomme amh

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hier maandag weer terug naar Gent voor een echo, de grootste folikel zal wel gesprongen zijn maar dan is er nog genoeg over. In totaal zag ze er vanochtend 12. Als alles dan Ok is maandag laat de pregnyl en woensdag de punctie.

18. ICSIchick

ICSIchick Lid

27 apr 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nietjes VAN HARTE gefeliciteerd!! Wat enorm fijn zeg voor je!!

@dolfijntje ik voel zo enorm met je mee :'-( dit traject is zo enorm oneerlijk en je kunt er ook niks van begrijpen, want het zag er zo goed uit :(
    Ik hoop dat je nog de kracht hebt om nog een poging te proberen. Verder, zoals ik Dr S ken, denk ik écht dat hij je nog een kans zal geven gezien je reactie op de medicijnen en je bevruchting resultaat. Succes en hou vol. Ik weet uit ervaring hoe zenuwslopend het is als niet zeker weet of het zh je nog wil helpen. Ik heb het ook een keer meegemaakt, was een week lang een wrak en huilde meerdere keren op een dag, vreselijk was het. Hou vol meid!!!

19. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nietjes, ik snap je ongerustheid heel goed. Steeds toch broekloeren zodra je naar het toilet gaat, maar het komt goed! En 21 juni is een mooie datum voor de echo! Ik denk dat ik 3 jaar geleden een amh had van 0,4 (is dat een logische daling naar nu 0,14?) maar toen had ik ook 6 embryo's en zwanger van 1 en 5 in de vriezer, zo geweldig! Snap nog steeds niet hoeveel geluk (en ongeluk) we toen hadden. Gebruik je nog utrogestan? En hoe voel je je verder?

Poppetje spannend!!! Je grootste follikel springt niet hoor, je eigen cyclus is geremt dus die blijft gewoon doorgroeien en stopt op een gegeven moment. Zit een lekker verschrompeld oud eitje in dan, of niet en blijkt het gewoon een goed eitje te zijn. Mooi aantal follikels heb je verder zeg! Hoe voel je je?

Icsichick bedankt voor je meelevende woorden, als ik mezelf toespreek dan denk ik ook dat dr S nog wel door wilt gaan. Ben alleen heel erg benieuwd wat dr P, de immunoloog voor plan met me heeft... Hoe voel jij je nu trouwens? Nog niet ongesteld? En gaan jullie gelijk door volgende maand als dit mislukt?

Ik heb vanmiddag even alle administratie van het afgelopen half jaar gedaan. In een map alles wat wel vergoed is en een gedeelte wat niet vergoed is, wel zo overzichtelijk voor de belastingaangifte voor volgend jaar. We hebben de drempel nu in ieder geval al overschreden dus kan nu al niet wachten tot het uitbetalen volgend jaar :)

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nietjes, gefeliciteerd!!!! Ik zou het ook spannend vinden. Gelukkig ben je snel over de 5,5 heen. Hopelijk zie je snel een kloppend hartje. Ik met 5,6 dus moet snel lukken!!!!

Dolfijntje, gekkie! Ik ben na 5 weken wel een hele avond ongesteld geweest hoor! En nu zit ik weer rond mijn eisprong als het goed is. Dus ik weet niet waar dat gevoel dan vandaan komt. Gekke meid.
    Dikke knuffel! Af en toe moet je in die muur van je ook de ramen openzetten om te ventileren. Anders word het muf en duister daarbinnen. Ik blijf duimen voor ons allemaal!!!!

Deel Deze Pagina