Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zitten meer en meer te denken aan een doggie. Ik heb gewoon de drang om voor iets te zorgen en aangezien dat kind maar niet komt... Een doggie die ik overal mee kan nemen ( makkelijk karakter) en die ervoor zorgt dat ik lekker afleiding heb en die mijn knuffels wil ontvangen. Heb 2 katten die stierlijk verwend zijn maar ik heb nog veeeeeeel meer opgekropte liefde...zucht

2. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ik ben nog steeds een stille meelezer en wil toch Nietjes even feliciteren! :D Hier nog zo'n uitzondering; ook een amh van 0,7 en een vrieskist vol dankzij de 1e ivf. Geniet! Je hele zwangerschap blijft onzeker en je blijft van moment naar moment leven. Kloppend hartje, combinatietest, 20 weken echo, levensvatbaar, etc.
    Ik duim voor snel nog meer vruchtbaarheid in dit topic!!!

3. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Nietjes, gefeliciteerd...!!

Babsie, ben hard voor je aan het duimen dat het plakkers zijn...!!

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dolfijntje, tot zover voel ik me prima.. maar na de punctie komt er angst. Gent belt wel de dag na de punctie hoeveel eitjes ik heb gehad en hoeveel er bevrucht zijn. Dat haalt wel iets angst weg, maar stel er zijn bevrucht, dan de angst, delen ze goed.. pffffffffff.. Jij weet als geen ander hoe ik me voel. Als je een poging zonder bevruchtingen hebt gehad, is de volgende poging gewoon doodeng!

En tja, het aantal is mooi.. maar weet niet of ze allemaal goed zijn. De laatste keer had ik er 9 waarvan 7 bruikbaar dus reken nu op een zelfde aantal. Hoewel ze nu wel meer folikels hebben gezien. Maar heb echt liever 4 eitjes en bevrucht dan zo veel en niets..

5. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @poppetje: ik herken die angst ook wel. Had de vorige poging slechts twee eitjes en die bleken allebei niet bruikbaar te zijn. Hopelijk brengt de volgende poging ons ook wat beter resultaat.

Hebben jullie nu eigenlijk verder nog aanvullende technieken gebruikt in Gent?

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    assisted hatching doen ze alleen bij niet topembryo's maar dan standaard. Bij een topembryo is de schil de hard of zoiets..

Verder geen bijzondere technieken. Maar als de uitslag hetzelfde is als poging 1 laten wij de muizentest doen. Maar de professor wilde eerst nog een keer normaal proberen omdat hij niet direct problemen zag. Neem je heel je dossier mee? Scheelt testen extra ;)

7. Elfjes

Elfjes Actief lid

19 dec 2012
    143
    0
    0
    Nederland
    Hallo dames,

Ook ik ben denk ik van de partij ben. Ik kreeg afgelopen week te horen dat ik een FSH waarde van 24 en eenLH waarde van 16 heb. Ik weet nog niet wat dit allemaal voor mij gaat betekenen, maar ik weet wel dat een waarde van 24 erg hoog is. Na dit bericht sta ik echt op instorten. Ik voel mij onzeker en ben bang. Aankomende week heb ik een afspraak bij de gyn. En krijg ik te horen hoe en wat.

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Gefeliciteerd Nietjes!!!! Wat mooi dat je 1e IVF meteen een rake poging was. Op naar een mooie termijnecho!

Hoi Elfjes, welkom! Geen leuke uitslagen, en iedereen hier kent het vreselijk angstige gevoel. Schrijf mee, lees mee en vraag. Hopenlijk brengt het je op het spoor waar je moet zijn.

FSH waarden fluctueren veel, kan bij een volgende meting zomaar lager zijn. Mijn advies zou zijn om in een volgend gesprek te vragen of ze ook wat andere waardes van je willen meten: Amh, oestradiol en progesteron. Dat maakt je plaatje aangaande eisprong en eicelreserve completer.

Verder zou je kunnen vragen of er een IVF poging voor je in het verschiet ligt bij je arts. Wanneer je hier een nee op krijgt of advies voor iui zou ik bij een buitenlands ziekenhuis aankloppen met ervaring met deze rot aandoening.

Verder zou ik zeggen, lees hier het eea terug, wellicht geeft het je moed en ideeën voor de toekomst!

9. Elfjes

Elfjes Actief lid

19 dec 2012
    143
    0
    0
    Nederland
    Dit is de tweede keer dat ik FSH heb laten prikken. Toen was ie ook al hoog. Ik denk dus niet dat ie lager wordt. Progesteron heb ik ook laten prikken. De arts zag namelijk wel een groeiend eiblaasje. Achteraf, middels progesteron waarde, bleek het eitje niet gesprongen te zijn.

AMH heb ik nog niet laten prikken. Ik zal er naar vragen. Hoelang duurt de uitslag hiervan?

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hoe hoog was je FSH de eerste keer dan?

Amh duurt even, gemm tussen de 3 en 6 weken. In NL. zijn ze niet happig op het prikken van AMH. Er is in NL ook nauwelijks adequate behandeling voor POF. In bv België, Duitsland en Engeland is men al wel zover.

Verder kost het wachten op uitslagen maar ook op behandelingen stik veel tijd. Vandaar mijn voorzichtige tip om alvast te vragen of men je kan en wil behandelen. Voorkomt onnodig wachten, want tijd is bij ons POF'ers helaas schaarser als gemiddeld.

11. Elfjes

Elfjes Actief lid

19 dec 2012
    143
    0
    0
    Nederland
    Ik weet niet wat de waarde de vorige keer was. Ze zei toen wel dat ze niet echt bang was voor vroege overgang o.i.d. Ze zei dat ze voldoende eiblaasjes zag op de echo en dat mijn oestrogeen goed is. Deze zou volgens haar laag moeten zijn als er sprake is van overgang.

Achteraf denk ik dat het tegenstrijdig is met de informatie die ik nu heb gekregen. Ze zei deze keer dat ik verminderd vruchtbaar ben ivm hoge FSH waarde. Ze kon mij niet meer vertellen dan dit, omdat ze op dat moment de uitslag van mijn LH waarde niet had.

Is IVF in zo een geval de enige optie? Is hier een wachttijd o.i.d voor? Volgens mij zijn ze in Turkije ook verder en sneller met Ivf. In Nederland is het allemaal zo moelijk, lastig en bureaucratisch.

12. ICSIchick

ICSIchick Lid

27 apr 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Elfjes,
    Klinkt misschien een beetje raar, maar welkom hier. Wat een vervelend en naar nieuws heb je gekregen :( Ik herinner mij nog tot de dag van vandaag toen ik dat nieuws kreeg. Pfffff ik heb mij suf gelezen over "verminderde eicelvoorraad" en wát dit nu betekende. Ik heb veel gehad aan het boek "vruchtbaarheid voor dummies" en een boek van ivf goeroe Zita West. Verder is er op buitenlandse (engelse en vooral Amerikaanse sites) veel meer te vinden over een "verminderde eicelvoorraad" en hoe en welke testen er meer over kunnen zeggen. Zie deze link Antral Follicle Counts, Testing Ovarian Reserve Predicts IVF Response
    Heel veel sterkte deze aankomende tijd en stel hier al je vragen!

13. Elfjes

Elfjes Actief lid

19 dec 2012
    143
    0
    0
    Nederland
    Bedankt voor jullie warme welkom. Voelt goed :)

Ik ben niet echt assertief en laat alles over mij heen komen. Helaas ga ik soms heel snel mee in alles wat mij gezegd wordt. Hebben jullie nog tips voor mijn aankomende afspraakmet de arts? Ik zit inmiddels al 3 maanden in de mmm en ben nog niet echt verder.

14. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Dag Elfjes,
    Is het een idee om maandag opnieuw contact te zoeken met je dokter? Dan zal je LH waarde ook binnen zijn. Zonder die waarde weten ze waarschijnlijk niet waar je inmde cyclus zit en daar is de interpretatie van de FSH waarde van afhankelijk.
    Daarna kan ze misschien vertellen of je in de (pre-)overgang zit. Als dat het geval is, wat ik niet hoop voor je, zijn de mogelijkheden in Turkije misschien wel minder omdat daar bijv. geen eiceldonatie mogelijk is.
    Succes!

15. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met nog maar 3% batterij even snel een reactie:
    Elfjes, welkom! Ten eerste: wanhoop niet. Bloedwaardes zeggen iets, maar ook niet alles. Hoe je reageert op de hormonen is van groter belang. Het is nu nog niet voorbij voor je, er zijn nog genoeg mogelijkheden maar je moet nu wel antwoorden krijgen van je arts: wat is zijn plan? En hoe is je cyclus? Ik reageer morgen langer, nu snel dit versturen ;)

16. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en dat je arts genoeg eiblaasjes (follikels) zag op de echo is een SUPER teken, dus echt, wanhoop niet!

17. Elfjes

Elfjes Actief lid

19 dec 2012
    143
    0
    0
    Nederland
    #1197 Elfjes, 2 jun 2013
    Laatst bewerkt: 2 jun 2013
    Minigirl, ik heb nadat ik de arts heb gesproken nog ff gebeld en kreeg van de secretaresse te horen dat mijn LH waarde 16 is. Weet niet wat dit betekent. Ik hoor het dinsdag waarschijnlijk.

Eiceldonatie is voor mij vanwege geloofsprincipes toch niet mogelijk.

Dolfijntje, fijn om dit soort reacties te lezen. Ik hoop dat het ons allen gegeven is.

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Elfjes, wat hier al gezegd wordt: laat je niet teveel afschrikken door je bloedwaarden, zegt echt niet alles. Sommige meiden worden meteen laag AMH na 1 IVF zwanger, het kan! En drie maanden in de MMM is natuurlijk al te lang, want niemand wil de MMM in, maar alle kansen staan nog open! Het zal straks pas echt wat gaan zeggen als er een behandelplan is. Zijn de zaadjes van je man wel in orde? En hoe is je natuurlijke cyclus? Heb je wel een eisprong, heb je ook ovutesten gedaan? Vermoed van niet als ik je cyclusdagen zie... Wel waardeloos... Hoe oud ben je trouwens? Kon ik zo snel niet lezen, vandaar mijn (misschien wel overbodige) vragen.
    Hopelijk krijg je snel een behandelplan, dan kun je 'echt' van start! Overigens, wel goed dat je al zo snel (relatief) na het stoppen met de pil de MMM in mag (had je liever niet gewild,weet het!), maar meestal zeggen ze minstens 2 jaar 'proberen', tenzij je ouder dan 34 bent....
    Veel sterkte.

Nietjes, ging jij nu nog bloed laten prikken? E dringt het al tot je door? :) ?

Poppetje, sterkte en succes morgen! Duim!

Mariska, in principe doen ze om Gent dus kosteloos assisted hatching. Je kunt dat zelf aangeven. Bij mij hebben ze het ook wel bij een blasto gedaan. Je kunt dit bespreken met je arts, ze staan voor alles open.

Andere meiden, ook sterkte met wachten op ... Volgende behandeling, meer duidelijkheid,de volgende afspraak... Geluk!

Xxx

19. Elfjes

Elfjes Actief lid

19 dec 2012
    143
    0
    0
    Nederland
    Juulzon, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik ben 28 jaar. De zaadjes van mijn man zijn nog niet onderzocht. Ik vermoed dat dit binnenkort gaat gebeuren.

Mijn cyclus is echt een rotzooi, zie mijn onderschrift.
    Ik heb helaas geen eisprong. Ik geb ongeveer 1,5 maand terug metingen gehad. De arts heeft wel een groeiend eiblaasje gezien. Deze is uiteindelijk niet gesprongen. De arts vertelde mij toen dat ik dus blijkbaar geen eisprong heb en dus ook geen menstruatie. Ik dacht dat dit het probleem was totdat ik afgelopen week te horen kreeg dat mijn FSH waarde te hoog is. Wat het probleem nu is, is mij een raadsel.

Ik ben denk ik snel doorverwezen,omdat mijn menstruatie erg lang uitbleef. Dan heeft proberen niet echt zin.

Ik ben erg benieuwd wat mij aankomende dinsdag te wachten staat bij mijn nieuwe arts.

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Elfjes, balen zeg... Wel goed dat je zo snel actie hebt ondernomen. Wij hebben het achteraf gezien erg lang aangezien. Mijn cyclus was ook niet regelmatig en ben toen (tevergeefs) aan de clomid gezet. Kan me de uitslag van het bloedonderzoek destijds niet herinneren, maar maakt in principe niet uit: clomid gaf mij iedere maand mooie eicellen en had ook een eisprong, maar tevergeefs...
    Zou als ik jou was ook vragen om een HSG onderzoek. Google maar even. Kun je in elk geval zien/achterhalen of de eileiders toegankelijk zijn. Mochten ze je aan de clomid willen zetten, gebruik het max 6 pogingen! Bij menig fertiliteitscentrum zijn ze er overigens geen voorstander van.
    Afhankelijk van de kwaliteit van de zaadjes van je man, zullen ze je zeer waarschijnlijk eerst aan de clomid zetten of anders zullen ze vermoedelijk iui willen proberen. Hiervoor zul je hormonen gaan spuiten om eicellen te doen groeien. Je zult waarschijnlijk met een lage dosering (puregon of Gonal F) beginnen...
    Maar check ook die HSG! In mijn optiek kun je die betr. Maar gelijk hebben gedaan dan er later achterkomen dat er misschien ergens een verstopping zit. Hoe is je postuur?
    Het viel mij op dat ook veel 'dunne' meiden problemen hebben met AMH en zwanger worden. Is jouw AMH eigenlijk ook geprikt?

Succes meis!

Deel Deze Pagina