Ik lijk nu trouwens ongesteld te worden ;-( 14 dagen na vorige keer? Dacht eerst ovulatiebloeding, maar dit is wel heel veel daarvoor?! Raaaaaar?! Iemand herkenning?
Ik heb ook gewoon hele slechte ervaringen met het EMC waar ik heb gelopen met m'n twee IVF-pogingen, dus dat helpt niet bepaald mee. Misschien dat ik daardoor een beetje doordraaf
Ik heb de eerste normale cyclus na m'n eerste IVF heel veel last gehad van tussentijds bloedverlies. Ik had bloedverlies vanaf m'n eisprong tot aan m'n echte menstruatie. Was volgens mij toch een soort reactie op de hormonen ofzo. Misschien heb jij nu ook zoiets?
Ik zeg wel heel eerlijk dat ik vooral afknapte op mijn streekziekenhuis toen men zei dat zij IVF überhaupt niet nodig vonden bij ons omdat 'alleen het AMH' een beetje tegenzat. Ik heb toen lief gelachen en dacht vervolgens, zo poeier je de rest dan maar af maar mij niet😉 Wanneer ze toen iets van zicht op behandeling hadden gegeven had ik waarschijnlijk daar ook m'n poging wel gepakt. Ach, het is zo gelopen...
Dag dames, Ik ben vandaag bij de arts geweest. Zij vertelde mij dat een hoge FSH waarde alleen niet veel zegt. Het zegt wat i.c.m AMH en een echo. Mijn AMH heb ik, voor mij nieuw, schijnbaar vorige week laten prikken. De uitslag heeft ze nog niet en dat gaat nog even duren. De echo was niet goed. Ze heeft maar 7 eiblaasjes gezien. Ze vindt dit erg weinig voor iemand van mijn leeftijd. Ze had meer willen zien. Nu dus alleen nog die AMH waarde waarvan ze overigens niet verwacht dat ie hoog is. Als deze laag is, dan kunnen ze mij niet verder behandelen, zelfs geen IVF. Ik moet nu wederom een maand in onzekerheid wachten. Dit is toch wel behoorlijk slecht nieuws. Ik ga van het ergste geval uit. Het doet echt pijn. Wat moet ik nu?
Elfjes, potverdorie zeg! Dat hebben ze dus bij mij ook geflikt! Van te voren al zeggen: als dit of dat zo is dan geven we het maar meteen op. Ik zou er geen genoegen mee nemen. Ze weten niet eens hoe je reageert op een behandeling en wie weet met de weinige eitjes die je hebt raak je wel gewoon zwanger! Hier hetzelfde verhaal. Ze wilde 1 IVF proberen (dat MOET gewoon) maar ze zeiden al als halverwege blijkt dat ik onder de 3 follikels blijkt dan breken ze af en ben ik uitbehandeld (zie geschiedenis eerste poging). Ik had uiteindelijk bij de poging follikels, 5 eitjes, 5 bevruchtingen, 1 verse a terugplaatsing en 1 cryo van a-kwaliteit. En van die verse ben ik zwanger geraakt (al is het misgegaan om totaal andere redenen) Nu krabbelen ze terug en bieden ze me nog een IVF aan. Dit kan je van tevoren allemaal niet weten daarom vind ik het belachelijk dat ze meteen dan opgeven. Als je nu totaal geen enkee eicel had om mee te werken dan was het zo...ze kunnen niet toveren, maar jij hebt er verdorie 7 klaarliggen! Dar betekend dat in ieder geval de helft wel mee moet doen met stimulatie. Ik zou wel met een hoge dosis starten en niet eerst klungelen met 100 of 175 van puregon of wat je dan ook krijgt. Daar ga je waarschijnlijk niet veel op reageren (ja 1 of 2 follikels had ik ook bij die dosis)
@Elfjes: wat een rotverhaal zeg. Ik vind je zhuis echter wel erg kort door de bocht. Ik denk dat ik je zou adviseren om een afspraak voor een intakegesprek te maken in Gent en Dusseldorf. Je kan daar meestal op z'n vroegst over 3 maanden terecht. In die tijd kan je dus 'rustig' de uitslag van je AMH afwachten, kijken wat het ziekenhuis zegt en je indien nodig verdiepen in de technieken en behandelingen die het buitenland biedt. Het is altijd makkelijker om zo'n afspraak naar een later tijdstip te verschuiven of te annuleren, dan op korte termijn een afspraak te maken. Je hebt dan iig iets achter de hand als je ziekenhuis echt niet wil meewerken. Ik zou dat zelf een geruststellende gedachte vinden. Maar let wel...dat is mijn mening en wordt dus gevormd door mijn ervaringen in een Nederlands ziekenhuis (en die ervaringen zijn niet positief). Ik weet inmiddels wel dat er in het buitenland nog genoeg artsen zijn die in je geloven als je volgens Nederlandse artsen uitbehandeld bent. Geef de moed dus niet direct op doordat een arts je nu zoiets verteld heeft op basis van heel weinig gegevens. Sterkte meissie!!!
Nietjes, hoe is het nu met jou??? hang je al lekker boven de pot? Of valt het nog wel mee? Hoop dat alles goed gaat met je!
Mariska en MI87 Ik blijf gewoon hoop houden, hoe klein de kans ook is, er is altijd nog een kans. Eigenlijk vind ik ook dat de arts te snel heeft gezegd dat het bij een laag AMH niet mogelijk is. Wat gaat er dan gebeuren met de 7 die ik wel heb? Gaan ze daar dan niets mee doen? Ik heb het idee dat ze mij snel als "kansloos geval" heeft gekwalificeerd. Ze vond het niet eens nodig om zaadonderzoek te doen, want volgens hen was de samenlevingstest goed. Veel zaadcellen gezien die bewegen. Maar dit zegt toch niets over of ze sterk genoeg zijn? Ik wil idd niet een maand lang achterover zitten en afwachten. Ik wil zelf ook iets doen. Ik ga me verdiepen in het buitenland. Moet ik om een afspraak te maken alvast toestemming vragen van mijn verzekering?
Je moet een doorverwijzing van je arts of behandelende arts hebben. Ik vond de huisarts makkelijker dan op de gyn afstappen van: Ik heb geen vertrouwen in u, wilt u ff een brief typen dat ik naar DD of Gent ga?? Tenminste...dat vond ik ook moeilijk. De huisarts kent je wat beter en als je uitlegt dat ze je hier niet willen behandelen en daar wel dan kan ze daar een verwijsbrief voor maken. Daarnaast moet je voor je verzekering een behandelplan van de gyn. in DD of Gent hebben en opsturen, en ook een prijslijst van dat ziekenhuis. Als je dat allemaal gedaan is dan krijg je waarschijnlijk van je zorgverzekeraar een akkoord en wat ze willen gaan vergoeden. (meestal kun je dat al opzoeken op de site) Dit was voor mij bij Menzis. Zal wel overal ongeveer hetzelfde zijn. Heel veel geregel en let goed op met declareren. Je moest een beetje 'creatief' declareren las ik wel eens bij de andere meiden omdat NL niet alle dingen als 'goedgekeurde behandelmethode' bestempeld. Zoals bijv. assisted hatching. Als je die bij je IVF declareert heb je kans dat je de hele behandeling niet vergoed krijgt. Je moet dat soort dingen dus weer apart indienen. Maar de meiden die al in het buitenland lopen moet je dat maar vragen. Word je al duizelig? Nou, ik wel! Ik blijf nog ff in NL hihi. Heb zelf alles klaarliggen voor een overstap maar je moet wel ff je koppie erbij houden.
Ja, je kunt vast een afspraak maken voor DD of Gent. (weet niet wat je wilde) Als je maar zorgt dat alles rond is voordat je start met de IVF/ICSI. Wachttijd is 3 maanden. Dus dan kun je de afspraak maken en daarna 3 maanden de tijd om alles te regelen. Feit blijft wel dat waar je in NL alles vergoed krijgt je zoiezo in het buitenland toch af en toe zelf iets moet betalen wanneer je zaken als assisted hatching, dhea en zo gaat gebruiken. (dingen die niet in NL gebruikt worden) Leg ik het zo goed uit meiden? Ik zit zelf in NL maar dit is wat ik van julie tot nu toe heb opgestoken ; ) Geef me maar billenkoek als het fout is!
O in mijn eerste bericht bedoel ik dat je met assisted hatching zelf moet betalen. (dus niet apart declareren wat ik eerst dus schreef..ja je kunt het proberen) oke ik maak er een zootje van, ik ga alweer
Haha, het is wel to much informatie, maar ik ben nog niet duizelig... Ik begrijp dat je mij niet 100 % advies kunt geven, omdat je zelf geen ervaring hebt. Maar je probeert het in ieder geval, mijn dank is groot. Knuffel.. Ik ben zelf ook aan het snuffelen, maar het is anders als je erbij wordt geholpen door meiden die in de zelfde situatie zitten. Een soort van vraagbaak.
hoi dankje voor het vragen . ik denk dat het goed gaat.... de onzekerheid is nog steeds erg aanwezig. bij alle krampjes in mijn buik slaat bijna de paniek toe. En heb inmiddels vieze gelige afscheiding stelt me ook niet echt gerust en soms lijkt het wel donder pff. sorry voor de omschrijving haha. verder doen mijn hormonen het wel goed. grotere borsten, pijnlijke tepels maar vooral stemmingsveranderingen! arme man van mij. niet misselijk helaas wil ik zeggen dat lijkt me zo'n fijn teken.
@ elfjes wat mijn ervaring is dat ik gelijk in Nederland heel serieus ben genomen. Zodra mijn Amh bekend was is direct het ivf traject in gang gezet. Geen uiu eerst ofzo gewoon gelijk ivf. mijn ervaring in Nederland is tot nu toe goed. reageer voor iemand in mijn situatie goed en ik heb nu nog 5 cryo's maar hoop die voorlopig niet nodig te hebben. Wat ik wil zeggen er is ook wel hoop in Nederland. Maar ik vind ook dat je niet te lang moet wachten en anders door moet gaan. wij hebben in gedacht 2 pogingen hier en dan evt. DD maar hoop dat niet meer nodig is. maar het is zo waardeloos een laag amh ze weten er eigenlijk niet te weinig van zeker in Nederland!
Mariska, bij ons ligt het zeker aan onze ervaringen met het emc. Wij hadden ook voor een second opinion naar een ander zh in nl kunnen gaan maar ook wij kozen voor Gent. En blij want in Gent ben je geen nr maar echt mens en ze zijn veel meer betrokken. Hoeveel artsen in nl laten zich op een vrije dag bellen om te weten hoe je echo is gegaan?!
Nietjes, hoeveel eiblaasjes/eitjes/eicellen of wat dan ook zagen ze op de echo in jouw eierstokken? Bij mij zegt ze nu al dat als mijn AMH heel laag is, dat ik niet beanded kan worden. Zelfs geen IVF.
Elfjes, wat ik hoor van dd is dat ze ook dames met een heel laag amh helpen. Ze gaan je daar stimuleren met een schema op jou als persoon aangepast. Helaas hoor je hier in nl van diverse ziekenhuizen, waaronder het emc, dat ze je snel opgeven. Niet zelf zomaar opgeven hoor!!!
Poppetje, dat vind ik ook. Ik vind het slecht hoor. Waarom zijn ze nou zo terughoudend en vinden ze het hier maar eng. Jeetje zeg. Jij gaat weer van start zie ik. Spannend hoor.
Elfjes, het is allemaal geen hogere wiskunde hoor de verzekering en behandelen in het buitenland. Neem even contact met ze op, dan weet je het eea. Verder is het fijn wat geld achter de hand te hebben om voor te schieten en extra's in de behandeling. Bereid je voor dat je nog zoveel en zolang moet wachten op alles. Ik zou zeggen pak morgen de telefoon en bel zowel Gent als Düsseldorf voor een intake. Daar moet je nog zeker nog wat maandjes op wachten (zomer vakantie) en in de tussentijd heb je alles wel rond. Ik heb 27 juni m'n intake in DD, heb al m'n bloedwaardes geprikt en heb 1 formulier uitgeprint van m'n verzekeraar wat de arts invult and that's it. Kan je ook aanbevelen dit hele topic eens vanaf het begin door te lezen. Niet omdat we je niet willen helpen maar dan lees je zoveel van verschillende verzekeraars, artsen, vitamines en nog zoveel meer! Kansen genoeg maar pak de mogelijkheden met beide handen!