Hoi babsie bedankt voor het vragen. Nee het is bij die ene kleine bloedig gebleven morgen een week geleden. Hoop dat het daar ook bij blijft en dat het gewoon door de baarmoeder komt omdat die extra doorbloed is....?!? Zwangerschapssymptonen zijn zeker nog aanwezig worden zeker niet minder eerder meer. Hebben à.s. Dinsdag een echo hoop zo dat het goed zit en we een hartje zien kloppen! Hoe is het met jou?
Poppetje, gefeliciteerd hoor. Wat een goed nieuws! Zou mooi zijn als je ze niet nodig hebt, maar toch mooi om in ieder geval achter de hand te houden! Bedankt voor je duidelijke uitleg ISCIchick, fantastisch. Het is zoveel duidelijker nu! Nog even een vraag van mij Wat denken jullie van Clomid voor mijn situatie? Als ik het goed begrijp stimuleert Clomid alleen de eitjes die in de wachtruimte liggen, niet de grote voorraad waar ik het mee zal moeten doen. Dus stel dat ik de komende ronde een paar follikels klaar zou hebben liggen, dan heb ik meer kans dat er een goede rijpt, of misschien zelfs twee, en het verhoogd ook de kans op meerlingen? Ik weet in ieder geval dat het een betaalbare optie is voor mij. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening of het wat zou kunnen zijn voor mij. Verder nu weer op het 'wachtbankje'. Ik heb zeer gevoelige borsten en was gisteren doodmoe. Ik vraag me af of dat zou kunnen betekenen dat ik een goede hoeveelheid progesteron in mijn bloed heb? Ik heb vorige ronde namelijk progesteron creme gebruikt, en daar stond dit als bijwerking in. Deze ronde niets gebruikt omdat de dokter mijn eigen waardes (zonder hulp) wil testen. Maar ik moet zeggen: ik heb altijd een dag of twee/drie na mijn eisprong een dag dat ik werkelijk doodmoe ben en overdag MOET gaan slapen, en zeer gevoelige borsten (de ene keer wat meer dan de andere). Ik ben erg benieuwd. Woensdag weer naar de FS en die laat zeker mijn progesteron testen. Als ik niet genoeg zou hebben, krijg ik de 'bollen'
Angelhope: clomid is zeker wel een idee maar ik dacht dat je dat wel altijd moet nemen onder controle van een arts hier in Nederland. Weet niet hoe dat daar zit? Maar goed, voor die controles zou jij je man niet nodig hebben dus zou zeker een mooie optie zijn. Dan rijpen er 2 of 3 wat net even wat meer kans geeft. Je kunt daarnaast ovutesten gebruiken en thuis het moment supreme benutten. Nietjes: wat fijn dat het bij die ene bloeding is gebleven en dat je al flink wat kwaaltjes hebt nu. Ik zit ook steeds met een smile op mijn kop als ik een zwangerschapskwaaltje voel. Geeft toch weer wat meer zekerheid. Poppetje: dank je voor interesse. Ik voel me intens gelukkig! Afgelopen vrijdag ook nog een clear blue test gedaan met zwangerschapsindicator gedaan en die gaf zelfs aan dat ik verder ben dan ik in werkelijkheid ben. Ben wel heel nieuwsgierig of ik zwanger ben van 1 of 2. Het maakt me niet uit hoeveel, als er maar een hartje klopt bij de eerste echo op 26 juni. Maar hoe voel jij je nu in die afgrijselijke wachtweken?
Ik ben doodmoe van die bollen, borsten doen alleen pijn als je er aan zit, vind alleen die aderen op mijn borsten gek.. Verder af en toe een vaag steekje en voelt beetje apart maar kunnen ook nog de eierstokken van de punctie zijn. En ik droom heel vaag. Al met al..enige wat ik kan doen is wachten en dat haat ik!!!! Na de uitleg over dhea maar even gestopt, stel dat er een poging drie moet komen, dan begin ik wel weer..eitjes mogen niet op. Hoewel weet niet hoe snel dat gaat natuurlijk.
Ja, heel herkenbaar poppetje. Het is verschrikkelijk, die wachtweken. Ik dacht ook dat al mijn kwaaltjes door utro kwamen. Eerst waren mijn borsten heel pijnlijk, toen werd dat minder maar ze bleven wel pijnlijk als ik erop drukte. Uiteindelijk bleven ze wel stevig...
Lastig hè.. Gelukkig pakte het wachten bij jou goed uit. Spannend straks weer de eerste echo van je uk. Zwanger worden stelt je geduld op de proef, zwanger zin duidelijk ook!!
Wilde even zeggen dat ik heel hard mee duim voor iedereen hier..!!! Spannend voor iedereen de komende periode... X
Morgen ga ik weer naar DD. Het was maar 1 follikel, je bent waarschijnlijk in de war met de ronde ervoor. Zit morgen op CD 7 en hoop echt dat er toch nog wat meer te zien is. Ik heb een vragenlijst klaar en wil nu echt tijd en antwoorden van Dr S. Ik wil met hem overleggen wat wijsheid is. Als hij verwacht dat er volgende rondes misschien wel meer klaar kan liggen dan sla ik deze ronde over. Ik heb maar 3 behandelingen, en vind 1 follikel echt veel te weinig. Mocht hij nou zeggen dat het maar de vraag is of er überhaupt nog wat komt dan laat ik het wel doorgaan. Ook wil ik duidelijkere uitleg waarom hij bij mij kiest voor een semi-natuurlijke cyclus. Misschien denkt hij wel dat ik heel wat pogingen ga doen, mocht dat nodig zijn. De vorige x zei hij zoiets dat een volledige cyclus spuiten altijd nog kan. @Babsie, ik ben zo ongelofelijk blij voor jou, echt!! Spannend of het er 1 of 2 zijn. Heb je een voorgevoel? Je hebt blijkbaar wel meer hcg, aangezien je volgens de test wat langer zwanger bent. Kan dat ook komen door een tweeling? @Nietjes, voor jou ben ik natuurlijk ook heel blij! Gelukkig is het bij die ene bloeding gebleven! Dinsdag al de echo, ik duim keihard op een prachtig kloppend hartje! @Poppetje, blauwe aders en vaag dromen.... Klinkt als de goede symptomen! Hier op zp is er een topic over de eerste symptomen. Heb je daar wel eens gelezen? Wanneer mag je testen?? @Angelhope, ik heb helaas geen antwoord op jouw vragen. Ik ga moren ook met Dr S overleggen of clomid niet wat voor mij is, aangezien ik zeer onregelmatig menstrueer en dus verrekte weinig klaar heb liggen. @Juulzon, dank voor je meeleven weer! Gaat alles goed met jou? Ik ben dit weekend samen met de kameel lekker op pad geweest. Zaterdag naar het zomercarnaval in R'dam, hotelletje genomen en vandaag lekker geshopt in Utrecht. Heeft ons goed gedaan! Even samen weg en genieten.
Fsk, had gedroomd dat ik twee positieve testen had en Gent belde dat ik zwanger was. Maar kan ook mijn diepte wens zijn.. Vrijdag moet ik bloed laten prikken. Hoop zo dat mijn rode duivels niet door komen!!!
MI87 welkom terug!!! Fsk, ben positief maar zo bang dat mijn gevoel ongelijk heeft. Dat de utrogestan me voor de gek houdt.. Maar ga er wel voor hoor!!
Ha dames , Babsie, ik heb ervaring met tweelingen, was in ieder geval twee keer zwanger van een tweeling. Inderdaad heb je dan meer hcg aan en kunnen je symptomen dus ook sterker zijn. Maar goed, het HOEFT niet, want elke vrouw en elke zwangerschap is anders. En blijkbaar maakt de een nou eenmaal meer hcg aan dan de ander. Hoe zou je het vinden, om een tweeling te krijgen? Voor mij persoonlijk is er niets mooiers dan dat. Ik ben zelf ook van een tweeling, dus ik weet hoe leuk het is om tweeling te zijn. Hard werken de eerste paar jaren, maar later wordt het juist weer makkelijker, wanneer ze lekker met elkaar kunnen spelen. Nietjes, spannend hoor zo'n eerste echo. Nog even volhouden. Fijn dat het bloeden in ieder geval gestopt is. Nogmaals, ik heb toen ook flink wat helderrood bloed verloren en daarna niets meer. En dat was bij mijn enige goede zwangerschap. Ik ga duimen dat het voor jou ook allemaal goed is! Poppetje, ook al zo spannend bij jou. Hopen op een positieve test, dat geeft ons allemaal weer hoop! We houden het erop dat het een voorspellende droom is geweest! Wanneer wil je gaan testen? FSK, ik ben benieuwd wat jouw dokter zegt over Clomid, zou je dat nog even willen laten weten? Ik heb vrij regelmatige menstruatie, en ook de eisprongen zijn heel regelmatig. Vooral na mijn laatste ma kun je de klok erop gelijk zetten! En ook heel regelmatig die symptomen na de eisprong (pijnlijke borsten en een dag of twee doodmoe) dus ik begin te geloven dat het met de progesteron na de eisprong ook wel goed zit. Daarom blijf ik het zo moeilijk vinden om te geloven dat ik zo'n slechte eicel reserve heb. Afgelopen jaar maarliefst 5 keer zwanger geworden Ooh, Utrecht, mijn stadsie woar! Ik MIS Nederland zo! Hier: ik zit erg op de schommel qua gevoelens. Het ene moment ben ik optimistisch en denk ik dat het vast nog wel gaat lukken, het volgende keer denk ik dat ik het maar uit mijn hoofd moet zetten. Vrijdag weer naar de naturopath geweest en die hamerde weer flink op het bloedgroepdieet, maar nu las ik op internet dat het grote onzin is en nergens op gebaseerd. Tja. Ik denk nu dat ik maar met mijn 'gezonde' verstand ga eten. Beetje meer volgens dat vruchtbaarheidsdieet, maar vooral niet al te streng doen. Verder wil ik yoga gaan doen en proberen om me te ontspannen en er wat minder mee bezig te zijn ja ja.. Woensdag terug naar die FS en dan ga ik om Clomid vragen. Ik ben bang dat hij nee zal zeggen, want ik heb hem er al een keer eerder om gevraagd en toen zei hij dat het voor mij niet zinvol was. Ik heb toen niet doorgevraagd, want toen wist ik er NOG minder van dan nu Kan iemand hier bevestigen dat Clomid niet je 'complete' reserve sneller leegmaakt, maar alleen de eicellen die klaarliggen voor die komende ronde sneller of beter doet groeien? Ik heb het vermoeden dat hij misschien heeft gezegd dat het geen optie is voor mij omdat ie bang is dat er teveel eitjes groeien tegelijkertijd. Afgelopen ronde had ik er in totaal 4 als ik het goed begrepen heb. En mochten er vier doorgroeien en springen, dan is dat teveel, toch? Hoe dan ook, ik ga het woensdag vragen. Zou helemaal mooi zijn als het niet meer nodig was natuurlijk.
Angelhope, lees stil mee en eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom je Clomid zou moeten slikken als je een regelmatige cyclus hebt... Meestal wordt dit voorgeschreven bij ovulatie inductie. Misschien dat onderzoek naar de vele miskramen zinvoller zou zijn... Is je schildklier wel eens onderzocht? En je immuunsysteem? Zou daar eens naar vragen bij je huisarts. Andere meiden, het is weer spannend op dit topic! Op mijn nieuwe blogje, dit keer wel onder het zwangerschapstopic, al mijn updates... So far so good... Leef nog een beetje van mijlpaal naar mijlpaal en de volgende is de 26 weken; levensvatbaar... Ondertussen ook hard aan het klussen in het huis om aan de babykamer te kunnen beginnen.. Hoop daar over een paar weken mee te kunnen beginnen! Nu werken, helaas... Met het mooie weer ... X
Ha Juulzon, Bedankt voor je input Ik heb inderdaad al jaren een slechte schildklier, maar heb daarvoor medicijnen en ik hou zelf goed in de gaten dat die rond de optimale waardes voor zwanger worden blijven. Verder is de oorzaak voor de miskramen een gen dat ik heb: MTHFR, ik heb beide mutaties Niettemin kun je daar ook wat aan doen door actieve foliumzuur te slikken in plaats van de normale foliumzuur. Ik heb een verhoogde kans op miskramen, maar het is absoluut niet zeker dat ik een miskraam zou krijgen mocht ik weer zwanger worden. Anders zou ik er natuurlijk niet aan beginnen, en ook mijn FS zou dan niet aanraden om vooral zo snel mogelijk proberen zwanger te worden. Kortom, aan die dingen werk ik al zo goed als ik kan. Maar die lage eicelreserve, daar heb ik nog niet echt een passende 'oplossing' (bij gebrek aan beter woord ) voor gevonden. IVF is voor mij te duur, en ook het hormoon dat mijn FS voorstelde is te duur. Cytropin, iemand hier daarvan gehoord? Ik moest dat minimaal 3 maanden spuiten (300 dollar voor twee weken) voordat het uberhaupt effect zou gaan hebben. Ik krijg hier (in Australie) niets vergoed omdat ik al twee gezonde kinderen heb gehad (maakt niet uit dat het maar 1 goede zwangerschap is geweest, en je kunt er ook vraagtekens bij plaatsen of je het onder de noemer 'goede zwangerschap' kunt plaatsen aangezien ik bijna het loodje had gelegd door zware zwangerschapsvergiftiging). Ik zal moeten roeien met de riemen die ik heb, en ben dus op zoek naar iets dat ik kan proberen dat geen bergen met geld kost. Ik heb inderdaad gelezen dat Clomid wordt gebruikt bij een onregelmatige cyclus, maar ook in andere situaties. En voor zover ik begrijp verhoogd het je kans op meerdere follikels die groeien (als je die hebt natuurlijk) en dus meer kans op een beter ei en dus meer kans op een bevruchting, zonder dat het je 'basis voorraad eicellen' sneller op maakt. Vandaar dat ik me afvroeg of het voor mij een oplossing is. Maar ik twijfel er inderdaad aan, vandaar mijn vraag hier Ik ga het woensdag dus aan mijn FS vragen, maar ik zou graag bewapend zijn met wat info van de ervarings deskundigen hier Verder ben ik me aan het verdiepen in dieet, goede sporten en yoga/ontspannings technieken. Hopen dat het helpt Wat heerlijk dat jij zomaar uit jezelf zwanger bent geraakt zeg! Ik kan me voorstellen dat het spannend blijft. Mag ik vragen wat bij jou 'het probleem' was? Was jij ook een poffertje? Misschien kan ik daar nog wat hoop uit putten
Even ego meiden, het is zeker dat ik juli ga beginnen met de IVF/ICSI behandeling!! Ein-de-lijk gaat er na al het wachten voor het eerst iets gebeuren. Ben zo opgelucht en zo blij!