Babsie, hoe mooi ! Wat een verschil dan met de vorige keren zeg... Denk dat het bij jullie dan ook echt aan de kwaliteit van het zaad heeft gelegen... Immers, nu de eerste IVF-D gelijk raak! Maar hé, wat maakt het uit: als deze twee maar goed doorgroeien! Enne, de kans dat het misgaat na een kloppend hartje is al een stuk kleiner hoor! Probeer er maar van te genieten meis! X
Babsie, een tweeling! Meid, gefeliciteerd! Geloof me, niets is zo leuk als een tweeling hebben, en ik kan het weten want ik ben er een, en ik heb er een en had er bijna twee Laat je door niemand aanpraten dat het moeilijk of zwaar gaat worden hoor (ik stond er versteld van hoeveel mensen negatief reageren op het bericht dat je er twee gaat krijgen ). Als ze tegen mij hier zeggen: oh you've got double trouble', dan zeg ik altijd: no, they are terriffic twins! Nu hopen dat ze allebei goed blijven plakken, maar inderdaad, als je twee hartjes hebt gezien ziet het er meteen al een stuk beter uit natuurlijk. Geniet er maar lekker van! Er is ook een heel leuk boek over tweelingen, ik heb het zelf van mijn oom cadeau gekregen toen ik zwanger was van mijn jongens, mijn oom heeft ook een twee eiige tweeling namelijk. Boek heet: Het Tweelingen boek en is geschreven door Lenny Duijvelaar en Anjo Geluk. Echt een aanrader!
Zit net aan een bakje vruchtenyoghurt met een handje chiazaad en een handje gojibessen. Las wel dat ze niet teveel mogen worden gebruikt dus denk dat ik ze om de dag eet. Voor de energie kan ik ze wel gebruiken want de laatste dagen heb ik het gevoel alsof de zwaartekracht extra zwaar staat.
Is jullie ook verteld door de groenteboer dat ze niet meer mogen worden gegeten bij zwangerschap en borstvoeding? Mij namelijk wel.
Lieve Natasja, wat een vreselijk naar bericht! Heel veel sterkte aan je zus en aan jullie als familie. Ik weet precies hoe je je voelt, ook ik was zo dankbaar dat mijn zusje snel zwanger was en dat mijn lot haar bespaard bleef. En nu dit drama. Mijn zusje's zwangerschap wordt morgen beëindigd . Ik hoop en duim heel hard dat het met het kindje van jouw zus toch nog goed komt!!! Xx
@ Babsie: hier ook nog even mijn blijdschap uiten over jouw tweeling!!! Ben superblij voor jullie @ allen: ik was de laatste dagen erg neerslachtig, vandaar even weinig op het forum geweest. De situatie met mijn zusje, mijn teleurstellende eerste follikelmeting, het effect van de hormonen en mijn angst dat ik niet meer te stimuleren ben, hakken er allemaal behoorlijk in. Ik hoop maar dat er morgen toch iets te zien is bij de tweede follikelmeting, ik kan wel wat goed nieuws gebruiken! Kom daarna snel weer meekletsen. Veel liefs!
Angelhope: bedankt voor de tip. Als ik wat verder ben ga ik het bestellen. Leuk om jouw ervaring te horen. Hoe voel jij je? Mi87: heb na mijn positievetest even opgezocht of ik de superfoods mocht blijven nemen, maar nee dus. Dit vooral omdat ze een ontgiftende werking hebben. Moest echt even afkicken. En heb jij al meer symptomen na je innestelings-roestverlies? Heb je mijn link voor innesteltips nog gezien?
Geen goed nieuws helaas Hoofdje is in 2 dagen nog veel verder gegroeid. Komt nu overeen met 35 weken (9 weken voor dus) Gyn kon ook bijna geen hersentjes vinden. Het is dus einde verhaal, het kindje (een neefje hebben ze me net verteld) zal niet levensvatbaar zijn, snik snik. Maar omdat ze al bijna 27 weken is mag de zw niet meer afgebroken worden. Dit is dus waarschijnlijk de reden waarom ze zoveel vruchtwater en harde buiken heeft. Haar lichaam is zichzelf waarschijnlijk al aan het voorbereiden voor een vroegtijdige bevalling. Volgens de gyn zou het nu het beste zijn dat ze zo snel mogelijk uit zichzelf gaat bevallen waarna het kindje dan zelf zal overlijden. In het slechtste geval zal hij nog een tijdje blijven zitten en dan zal het waarschijnlijk een ks worden... Ze hebben er vanmiddag nog een vergadering over gehad en ze moeten met spoed naar het Radboud. Maar door het weekend, wordt dat dus maandag pas. M'n zusje zei ook al, als het hoofdje in 2 dagen zoveel gegroeid is, zal het Maandag al wel rond de 40 weken zitten. Dus misschien wordt hij dan al wel gehaald als hij nog niet zelf is gekomen. Pfff, vind het zo erg. Hoe alles in een paar dagen om kan slaan. Bij de 20 weken echo was alles nog goed en dan denk je dat er niets meer mis kan gaan
Miss, jullie morgen heel veel sterkte bij dit moeilijke afscheid. De wereld is zo ontzettend oneerlijk en vooral ook zo ontzettend hard
@natasja: wat vreselijk voor je zusje. En natuurlijk ook voor jou als tante woorden schieten tekort. Zo oneerljk!!!! Heel veel sterkte meid. En een dikke knuff @miss: jij okk een dikke knuff en heel veel sterkte!!
Och natasja wat erg! Al die nare berichten en dan het sombere weer... Wat een bikkelharde strijd moeten sommigen toch voeren en hoe makkelijk word het anderen weer in de schoot geworpen. Zo oneerlijk. Hele dikke knuffel. Km an niets zeggen en weet niks te zeggen wat het leed verzacht dus daarom dikke kus!
Babsie, een lijst? Je bedoeKt niet die link naar de 90 dagen lijst voor goeie eicellen? Dan heb ik hem gemist...ga ff zoeken. Ja ik ben erg moe vandaar begonnen aan die superfoods. Ik heb sinds gister een naar gevoel op de maag, vol met lucht heb ik het idee en ik slaap slecht en erg emotioneel. Gister had ik veel krampen in de baarmoeder. Vandaag niet. Maar ik dacht misschien bij dubbele sprong ook dubbele hormonen? Spontane wonders daar hoop ik al niet meer op. Ik krijg 20 augustus de uitslag van de bloedwaardes. Tot die tijd is het uit de neus eten.
Ja heb het gevonden! Leuk die tips! Nou die vitaminen slikte ik tijdens de ivf en na de terugplaatsing dronk ik veel rooibos thee en warm, had vaak n kruikje op de buik en bij douchen een paar minuten de warme straal op de buik. Bij mij was het ook raak dus ik geloof wel dat het helpt. Gister zitten janken...zucht emo muts om niets ne
Nou mi87: roep dat nou maar eens niet zo hard met je dubbele ei en je bruinverlies op dag 5 na ei! Ik heb ook heel wat afgejankt na terugplaatsing....
Babsie, ik voel me nu een beetje schuldig tegenover jou dat ik hier de situatie van mijn zusje heb geplaatst. Dat moet wel erg confronterend zijn... 1000 maal sorry daarvoor...!! Ik zit al vanaf Woensdag alleen thuis omdat vl naar Assen is voor de TT. Had hem gister wel ff aan de telefoon maar hij wilde liever nog niets horen over de situatie omdat hij er dan ook natuurlijk de rest van het weekend mee rondloopt. Ik moest het echt ff kwijt. Ik heb dit nog nooit meegemaakt en al helemaal niet zo dichtbij. Nogmaals mijn excuses als het wat te confronterend was...!!
Daar krijg je de rillingen van. Een identieke situatie bij Natasja en Miss... Meiden, voor alle twee en jullie lieve zusjes zo ontzettend veel sterkte. Ongelooflijk dat niks jullie bespaard blijft... Ik heb ook mijn intake achter de rug bij Dr. S. Hij was in ons geval erg positief ondanks het lage amh. Heb gisteren ook al een echo gehad ( ik was dag 8) en daar zag hij 12 eicellen liggen. Bij mij uit het amh probleem zich dus niet in het aanmaken van eiblaasjes maar in het kwalitatief laten groeien. Ik start dus met de pil, en al volgende week op 3 juli. Ik zal de pil niet lang slikken. Het is puur om 1 dominante follikel van de 12 te gaan temmen. Het stuitte me even tegen de borst die pil maar ja, hij heeft ons zo'n fijn gevoel bezorgd tijdens de intake en hij kon zo helder uitleggen waar ons specifieke probleem zich bevind. 3 juli starten met de pil, 10 juli terug voor echo en start van de stimulatie. Onze trein is gaan rijden, eindelijk!
Zo, ik ben er weer hoor! Wat word je toch gaar van zo'n dag in de auto Ik reageer vanavond of morgen weer op jullie hoor, even bijkomen en vriendlief zometeen thuis verwelkomen en bijpraten! Er was helaas nog steeds niet veel te zien vandaag. Toch wil Dr. S niet afbreken. Er zaten 2 follikels, 1 van 20mm en 1 van 22mm. Daar was hij, gezien mijn extreem lage AMH, eigenlijk best blij mee. Ik heb hem gezegd dat 1 van die 2 waarschijnlijk de cyste is, die al ruim een jaar naast mijn linkereierstok zit. Ondanks die waarschuwing vindt hij dat we het moeten proberen. Als we geen eitjes vinden, is het geen officiele poging dus dan verlies ik er niets mee. En anders hebben we toch maar mooi 1 of 2 eitjes benut! Hij kan namelijk niet garanderen dat een volgende poging, met andere hormonen, meer op gaat leveren. Hij denkt zelfs dat het verschil minimaal zou zijn. Met mijn AMH had ik op 450 ie Menopur het beste moeten reageren en dat is niet of nauwelijks gebeurd. Bovendien raakt mijn voorraad op en we weten niet hoe lang we nog hebben. Daarom wil hij liever nu doorpakken. Ik heb daarmee ingestemd dus ik heb maandag de punctie! Ik vind het erg spannend want de slagingskans is natuurlijk niet hoog. Aan de andere kant heeft deze ene follikel wel alle Menopur tot zich genomen (en dat was geen misselijke dosis ) en hopelijk heeft ook de DHEA weer goed gedaan (ik ben daar onlangs tenslotte nog zwanger van geworden). Het wordt overigens ICSI met assisted hatching en de terugplaatsing is al op woensdag! Sjongejonge, wat spannend ineens x Miss