Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Assisted hatching. Helpt bij het innestelen maar is hier verboden. Nederland volgt de rest van de wereld ongetwijfeld over een paar jaar, zoals wij met zoveel vooruitstrevende technieken de laatsten zijn die het 'durven'. Wat dat betreft is NL echt het sukkeltje van de klas :x

2. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net eerste meting gehad voor onze ICSI in Gent, maar weet niet wat ik er van moet denken :(
    Ik heb in totaal 11 follikels, waarvan 2 grote van 14 mm en de rest is +/- 10 mm.
    Geen idee dus of ik hier wel of niet blij mee moet zijn. Hoop snel iets te horen van Gent, zodat ik weet waar ik aan toe ben.

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik duim met je mee Mariska! Lijkt mij niet slecht hoor, ook al zijn er 2 iets groter. Maar goed, ik ben een leek in vergelijk met sommige meiden hier. Positive thinking en fingers crossed!

4. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Mariska voor een poffer 11 eicellen klinkt helemaal niet slecht.
    Nope klinkt juist erg goed.

Wat je vaak ziet is dat het soms toch weer even bijtrekt. Dat de kleintjes ook mee gaan doen.

Aan de andere kant je kunt ook langer door gaan met stimuleren.
    Bijv. tot dat de eicellen 22mm zijn dan hebben de kleintjes ook groei mogelijkheden.

Dan zijn die 2 misschien te groot maar dan heeft de rest nog alle kans om mee te doen!

Succes!

5. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    @mariska: klinkt inderdaad niet slecht. Al hebben wij nooit ivf/icsi gehad. Ga duimen dat er een mooi aantal reipe cellen geoogst kunnen worden

6. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt goed hoor Mariska! Ik duim ook mee voor en mooie opbrengst!

7. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska: ik zou bijna zeggen; wat doe jij op de poffertjes site ;)?
    Ik denk dat ieder hier een gat in de lucht zou springen bij 11 follikels. Dat kunnen er nog meer worden ook!
    Maar ik sluit me volledig aan bij het antwoord van Gabrie.
    Ik zelf had er 5-7 klaarliggen. Bij mij groeide links als kool en de rechts deed helemaal niks. Pas bij de derde fm deed rechts ineens mee en die maakte een enorme inhaalslag. Uiteindelijk werden er bij de puntie 10 eitjes gevonden waarvan er 4 goed genoeg waren voor ivf. Dr s zei dat je er vanuit moet gaan dat ongeveer de helft afvalt dus dat klopte wel ongeveer. Ik denk wel dat er een paar (die eerste groeiers) overrijp waren geworden maar dat maakt niet uit met deze aantallen. En al helemaal niet met jouw aantal! Dus smile! Geniet van je weekend!

@allemaal: lief dat een aantal van jullie aangeven het niet erg te vinden als je hier als zwangere over je symptomen schrijft maar ik vind het toch niet passend. Voor mijzelf was dit forum een plek waar ik me 'normaal' voelde, waar ik me niet groot hoefde te houden. Ik vond het zelf wel erg moeilijk om de zwangerschapsverhalen van anderen te horen. Het deed me zo terugdenken aan mijn eigen zwangerschap en dat vond ik erg confronterend.
    Ik herken wel dat ik veel blijer kon zijn voor mensen die ook in mm hadden gezeten, die het ook meer gunde als miep van 3 deuren verderop die door haar pil heen zwanger raakt en dat nog een prestatie vindt ook.

Zoals Juulzon ook al eerder zo mooi beschreef voel ik me nog erg verbonden met jullie. Ik ben nog maar 8 weken zwanger (morgen) en ik denk dat jullie wel begrijpen dat ik ondanks mijn enorme blijdschap nog heel voorzichtig ben na wat wij mee hebben gemaakt in 2009.
    Ik kijk op het moment nog net zo vaak op het forum als toen ik niet zwanger was. Nu ik weet dat het het ondanks dat het vaak zo uitzichtloos leek zomaar ineens toch raak kan zijn kan ik niet wachten tot dit jullie ook gaat overkomen. Jullie verdienen het stuk voor stuk!
    Ik blijf jullie op de voet volgen!

Moest overigens erg lachen over de 'inbraak' van het VGZ! Best een goede zaak! Maar waar waren ze toen ik ze nodig had???

8. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens nog een mail terug gekregen van de klinisch geneticus. Ik deelde in mijn mail naar haar mijn zorg over de twee zusjes van Miss en Natasja en de situatie van Danitcha. Ik vroeg haar dus vrouwen met een laag AMH/POF een verhoogde kans hebben op een kind met een afwijking. Dit was het antwoord:

Ik heb zowel navraag gedaan bij onze fertiliteits gynaecoloog alsook bij mijn collega klinisch geneticus. Er is ons geen relatie bekend van POF/laag AMH met een verhoogde kans op een kind met aangeboren afwijkingen zoals een hydrocephalus of afwezige nieren.

We weten wel dat er een iets verhoogd risico is op een trisomie 13,18 en 21, dit komt doordat de eicellen opraken en zich ouder gedragen dan op basis van leeftijd verwacht mag worden.
    Overigens zit u met een AMH van 0,68 nog niet in de POF groep lijkt mij....

U moet zich realiseren dat ieder ouderpaar 3-4% kans heeft op een afwijking bij het kind en dat u niets weet over deze vrouwen hun familie. Sommige vormen van POF zijn gerelateerd aan een genetisch probleem waardoor het risico voor die vrouwen veel hoger is.

Dusss... Adem in, adem uit, Babsie de neppoffer!

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lieve Babsie, jij hebt het ook gewoon dik, vet verdiend dat je zwanger bent! En verder ben je gewoon een lieverd!

Ik begin ook wat mopperig en af en toe zelfs zuur te worden... Sowieso zou ik de komende maand het liefst als kluizenaar door het leven gaan.

Mijn vriend begon vanmorgen dat hij van z'n moeder hoorde dat zijn zusje ook bezig is. Toen dacht ik even lelijke dingen... Terwijl een van m'n beste vriendinnen nu zwanger is en ik het daar nooit over denk. Moet ook zeggen dat zij zo lief voor me is dat ik op mijn beurt blijf zeggen dat we ook gewoon haar zwangerschap te vieren hebben!!!

M'n schoonzus even minder dus, komt ook wel omdat ze geen moment onbenut laat om over de ex vriendin (in z'n studententijd hè) te beginnen omdat ze dikke vriendinnen zijn. En zij dus sinds mijn vriend nooit meer aan de man geraakt is en hoe sielug dat wel niet is...
    En deel II van de irritatie gaat over familiebijeenkomsten waar iedereen iets kookt en zij standaard met een afbakstokbrood aan komt zetten. En dat al zeker 3 jaar lang. Het is gewoon niet eigen, een piepert, en ik heb niks met haar mentaliteit. Zo!!

Ik laat me even lekker kennen en lekker gaan, lucht op!

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Babsie, maakt dit jou een pannenkoek dan haha?
    Leuk om te horen juist dat je een buikje krijgt, staat vast prachtig op die slanke pootjes van je!

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha Babsie de pannenkoek. Ben ik er dan ook een met 0,9? Ik vind poffertjes wel ietsje lekkerder maar ach. In de koekenpan lig je toch...

Klaasje, lekker luchten hoor. Sommige mensen zijn nu eenmaal onuitstaanbaar en al helemaal als de hormonen gieren. lekker laten wapperen!

Gabrie, ik had er maar 5 dus 11 is veeeeeeeeeeeeeeeeel! Hopelijk gaat de rest gewoon meedoen in de loop van de dagen en ik las al dat aderen hadden gezegd om te proberen iets langer door te gaan als dat nodig is. Daar kan ik me bij aansluiten. Succes meid!

Nou kipjes zaten gister en vannacht vredig bij elkaar maar vannochtend moest Sjuultje voortdurend OP de kuiken klimmen en pikken. Ik heb ze eruit gehaald, in een aparte kooi gezet en tegen het kippenhok zodat ze elkaar wel zien maar niet bij elkaar kunnen komen. De kuiken zijn pas 8 weken en ze mogen liever niet eerder dan met 18 weken bij een volwassen kip vanwege de rangorde dus. Dat trekken ze niet als kleintje.
    Maar ik probeerde het gister ff, je weet nooit. Misschien gaat het ook beter als de ren sraks af is, dan kunnen ze lekker van elkaar weg en zitten ze niet op elkaars...snavel.

Ondertussen eten ze uit mijn hand en lopen ze mee als ik langloop naar de schuur of weer terug naar de achterdeur. En kletsen kunnen ze ook zeker! Ze reageren echt op je. Sjuultje kan ik laten springen door een wormpje hoog te houden. (heb meelwormen gehaald...ieeeuuuuww maar o zo lekker voor de kipjes)
    Naja had ik vorige week niks met kippen, deze week zijn het superleuke beesten en onderhand een ezpert aan het worden (veel inlezen). Bovendien heb ik van de boer gehoord dat de eieren heel lekker zijn ondanks de maat (maatje xxl hihi) Dan gooi je er gewoon wat extra in de pan en kook je ze ietsje korter (3 minuten) smaken hetzelfde als de ei van de gewone maat kip. Ik bewaar ze in een eierdoosje in de koelkast en zet met een potlood de datum erop dat ik ze geraapt heb, dan weet ik zeker dat ik FiFo eet. Juultje is van een ras die niet echt veel eieren legt...1 in de 3 dagen maa rde Cochin kuiken die gaan wel veel meer leggen. Dan komen er strasks als de ren en het nachthok af is nog 3 krieltjes bij. Dan heb ik 3 paartjes. gezellig!!!!!!!!

12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Klinkt zo schattig die kippenclub van je! Wij hebben echt een stadstuin dus kippen worden m niet maar de dag dat ik buitenaf woon komen ze!

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ooo ik had er nooit wat mee. Wist niet dat je er zoveel interactie mee hebt. Ze banjeren nu met de sokjes door het gras. Heb de tralies van de caviakooi ff op ons gazon gezet, dan kunnen de kuukens ff de poten strekken. Maar tis meer veer als kuiken hoor. En ze hebben van die bolle konijnen staartjes. Heel poepig.

Nu mogen jullie helpen voor de andere drie namen. Lekker Hollands en boers. Wel voor hennetjes. Er komt nog eenzelfde als Juultje dus daar hoort nog een naam bij. Zat zelf te denken aan Sjoukje. Die vond ik op een site.

En nog 2 Chabo's. Die worden zwart, met lichtgrijs gepareld. Beetje voor de afwisseling in kleur. Dus denken maar!!!!
    Denk dat ik straks maar villa kakelbont op het hok ga schilderen.

14. Elfjes

Elfjes Actief lid

19 dec 2012
    143
    0
    0
    Nederland
    Ik vind Freddie wel een leuke naam :D:D:D:D:D

15. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha voor een meisje?

16. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stien, marie en buurvrouw janssen

17. Elfjes

Elfjes Actief lid

19 dec 2012
    143
    0
    0
    Nederland
    Ik dacht voor een mannetje :(

Okee, ehmmmm Stella dan :D:D:D:D
    Of Keesje :D of toch maar Hedda

18. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    @mi: hahaha wat gezellig:) een echt kippenclubje dus bij jullie:)

19. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klaasje: dankjewel! Wat lief van je!
    Begrijp het verhaal over je schoonzus helemaal. Sommige mensen triggeren je nou eenmaal wat sneller dan anderen. En wij poffers en neppoffers zijn nou eenmaal wat sneller geïrriteerd. Heel normaal hoor! Maar het goede nieuws is dat dit mag in deze functie! Dus lucht je hart maar lekker, want een afbakstokbrood??? Come on, dat kan ook echt niet!

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heb hier nog een afbakstokbrood liggen...

Buurvrouw Jansen haha.

Speciaal voir elfjes, Een hen is een vrouwtje en een haan is een mannetje.

Nou werd ik wakker en door de weeks laat ik om 7 uur juultje uit haar nachthok. Nu was het 8 uur en ik denk...ik hoor een haan kraaien. Wel niet zo hard ietsje zachter, maar hetzelfde geluid... Het was Juultje die vond dat de deur open moest. Ben maar snel naar beneden gerend en heb haar eruit gelaten, toen hield het kraaien meteen op en ging ze scharrelen. Wat een maffe kip.

Deel Deze Pagina