Bedankt meiden.!! Zo nu ga ik een hele dosis HCG jullie kant op strooien!!! In de hoop dat jullie allemaal heel snel mogen volgen.. Hetnis jullie zo gegunt meiden
Echo van vandaag was niet bepaald top. Rechts: 3 follikels (2.11 - 1.32 - 1.11), dus met een beetje mazzel heb ik 2 follikels die aangeprikt kunnen worden aan die kant. Links: 4 follikels (1.91 - 1.91 - 1.09 - 1.05), dus dat zijn er maar 2 die ze kunnen aanprikken. Weer een magere score dus. Ben blijkbaar toch echt meer een poffer dan een pannenkoek Moet vanavond nog een keer de Gonal F zetten en dan morgenavond om 23 uur de Pregnyl. Punctie staat gepland voor donderdagochtend. Heb er echt de balen van. Kan nu alleen maar hopen dat het goede eitjes zijn en niet net als de vorige keer onbruikbare exemplaren.
Mariska11: van 6 follikels kun je makkelijk zwanger worden hoor! Laat je hoofd niet zakken en blijf positief, meid! Er hoeft maar 1 gouden ei bij te zitten...
Waren het er maar zes, maar zoals het er nu naar uitziet mag ik blij zijn met vier follikels. Maar ook daar kan je zwanger van worden. Ik weet het, maar het valt gewoon weer tegen dat het er zo weinig zijn.
Mariska, je hebt er maar eentje nodig he Ik weet het, het is moeilijk, maar blijf positief denken. Het had erger kunnen zijn...
Mariska, het is een domper hoe je het ook wend of keert. Al die getallen bij de 'normale' ivf-ers kunnen we alleen maar jaloers op zijn. Je doet zoveel moeite en je eierstokken willen niet mee. Ik wil je opbeuren maar ik begrijp ook heel erg je frustratie. (we zitten hier allemaal niet omdat we eieren teveel hebben) Toch heb je er in ieder geval 4 waar je er ook 0 hadden kunnen hebben. Ik ga heel hard duimen dat er gewoon goede bruikbare eitjes tussen zitten die bevurhct raken en teruggeplaatst kunnen worden. Ik lees is je geschiedenis dat het je al een keer gelukt is tot 2 embryo's. Nog niet opgeven! Stap voor stap! De eerste stap: in ieder geval 1 bevruchting. Dan gaan we weer verder kijken meid. Kop op! Je kan het!!! OERPOWER!!!!!!!
Over eieren gesproken... Onze Juultje heeft haar tweede ei gelegd. Klopt dus wel. Haar soort legt 70 eieren per jaar, dat is 1,3 per week. Ze is nu 2 weken bij ons en 2 eitjes, eigenlijk hoort ze ook gewoon bij onze groep vind je niet? Vanavond gaan we ze eens proberen...ben er zo trots op dat ik ze eigenlijk niet wil opeten maar ja, als ik dat niet doe lopen ze straks zelf de koelkast uit en dat is pas zonde.
Thanks meiden! Ik laat m'n koppie ook niet hangen hoor, maar ik baal er wel van. Zat net te kijken en bij de eerste IVF zijn er bij de punctie ook nog twee follikels aangeprikt die bij de laatste meting (2 dagen ervoor) ook slechts 11 mm waren, dus wie weet. Ben wel bang dat die grote follikels misschien eerder springen. Iemand enig idee hoe groot die kans is bij deze afmetingen (21 en 19 mm)?
Hi , het is me de afgelopen week niet gelukt trouw te schrijven op dit topic! Er kwam zoveel op me af dat ik er niet altijd de puf voor had. En ik heb sinds zaterdag 3 dagen op het strand gezeten, dus gelukkig ook leuke redenen om niet online te zijn Ik ga mijn best doen de schade in te halen! @ Bittersweet: nog 3 nachtjes slapen! Hou je het een beetje vol? En hoe voel je je? @ Logan: wat heftig dat jullie ook al 2 keer hebben meegemaakt dat het bij de echo niet goed zat. Daarom des te geweldiger dat het vandaag goed zat!!! Gefeliciteerd!!! @ Danitcha: wat super dat je bijna mama wordt, maar wat heftig dat er afwijkingen zijn gevonden. Ook ik was benieuwd in hoeverre onze pof-kindjes een hoger risico lopen op afwijkingen maar mij is onlangs ook verteld dat dit los staat van elkaar. Wat betreft dat jouw kindje een kleintje is: ik ken nog iemand die haar hele zwangerschap in de zenuwen heeft gezeten omdat haar kindje veel te klein zou zijn. En dus zou er van alles mis kunnen zijn, weet even de details niet meer. Haar kindje is inderdaad een ukkie, nu nog steeds, maar maakt het helemaal prima! Heel veel geluk gewenst en ik hoop van harte dat je kindje gezond ter wereld komt! Nog bedankt voor je tips over mijn behandelplan. Zie onder voor wat ik vandaag met Dr. Scholtes heb besproken! @ Natasja: lieve schat, ik heb de afgelopen week met je meegelezen en wat hebben jullie een zware tijd met z'n allen. Ik vind dat je er super moedig mee om bent gegaan hoor, petje af voor jou!!! Heel veel sterkte met het verwerken en met het steunen van je zus. En met de crematie woensdag. Het is niet niks wat je nu meemaakt, want je hebt het zelf ook al zwaar genoeg. Wel super dat je ongesteld bent geworden. Wie weet gaat de DHEA je helpen een normalere cyclus te krijgen? Dikke knuffel! @ Elfjes: wat vreselijk voor je dat je zo'n lage AMH waarde hebt . Maar wel fijn dat de arts in Turkije er nog in gelooft. En terecht want zolang er follikels zitten, kun je nog een IVF poging doen. Ik zeg snel van start dan maar! Heel veel sterkte! @ MI87: wat een heerlijke kippenverhalen! Ik ben gek op dieren zoals je weet dus ik kan me helemaal voorstellen hoe gezellig het bij je is Wat dacht je van Juultje, Lizzy en Babetje? Net als de nichtjes van Donald Duck Enneh.. hoe staat het er bij jou ook alweer voor? Net ongesteld geweest maar nog geen nieuwe poging gestart dus? Ben even kwijt wanneer jij zou gaan beginnen?! @ Babsie: jeetje, wat aangrijpend om te lezen dat je bij de zwangerschap van je zoontje al vanaf het begin onrust voelde. Bijzonder toch, hoe vrouwen dingen vaak haarfijn aanvoelen. Zo had ik (zoals ik jou al verteld heb) altijd al een voorgevoel dat ik moeilijk zwanger zou worden. Terwijl de hele wereld altijd denkt dat ik gemaakt ben om te baren met mijn Hollandse heupen en borsten. Dat zegt dus helemaal niets helaas. Heel mooi ook hoe je omschrijft hoe mooi je je zoontje vond. Dat was 'ie ongetwijfeld ook. Maakt helemaal niets uit wat er aan hem 'mankeerde', het feit dat hij jullie kind is maakt hem prachtig! Heel bijzonder ook dat hij nog zo lang bij je heeft gelegen. Tranen in mijn ogen en brok in mijn keel... Kus voor jou! @ Angelhope: hoe gaat het met je? Fijn dat je je zo zwanger voelt, dat is een goed teken! Ben je vandaag weer voor een echo geweest? Wat betreft laten testen op het gen: ik weet niet of ik dat wel wil omdat ik het al moeilijk genoeg vind om er nog in te geloven. Stel dat ik dat ook heb, denk ik dat ik helemaal geen hoop meer durf te hebben. En wat brengt het me om het te weten, behalve veel angst en onzekerheid? Of denk je dat het wel goed is om het te weten? @ FSK: wij hebben het allebei niet getroffen inderdaad, al prijs ik mezelf nog 'gelukkig' dat er iedere maand nog 4 of 5 follikels klaarliggen. Daar heb je alleen niet zoveel aan als ze nergens meer op reageren. Wat betreft mijn afgelopen poging: ik heb een rekening gekregen (en had dit ook zo met Dr. S besproken) van 300,- waarop staat dat het een afgebroken cyclus betreft. Ik heb dus nog steeds 3 pogingen Ik heb begrepen dat er zeker wel meer follikels tevoorschijn kunnen komen dan je aan het begin van je cyclus ziet liggen. In het VU beweren ze overigens van niet, maar ik weet van genoeg dames hier dat er toch echt meer follikels kunnen gaan groeien dan je in eerste instantie ziet. Bij mij helaas dus niet, maar wat niet is kan nog komen! Ik heb woensdag de uitgangsecho en zal dan nog eens aan Dr. S vragen of meer DHEA slikken zinvol is. Mijn waarde was al aan de hoge kant, daarom mocht ik maar 25mg. Ik denk dus niet dat ik omhoog mag. Vervelend voor jullie zeg, die chaos in Egypte. Hoe gaat het met de familie van je man? Dr. S is volgens mij van 15 juli t/m 7 augustus (of rond die data) op vakantie. Ik ga mijn poging met een andere arts doen, Dr. S doet woensdag alleen de uitgangsecho. @ Klaasje: hoe gaat het met je? Ik mail je snel terug hoor! Wij gaan denk ik tegelijk beginnen met stimuleren, ik verwacht mijn menstruatie ook rond de 15e. Gezellig hoor, gaan we het 'samen' doen . En ik hoop je echt in Dusseldorf te zien woensdag! We rijden door naar vrienden die in Duitsland wonen dus we nemen onze pup mee, die kan je dan ook meteen ontmoeten Herkenbaar verhaal trouwens van je schoonzus. Daar mag je je aan irriteren hoor!!! Pfff.. ik doe het zelfs al @ Mariska: ik duim heel hard voor voldoende follikels!!! @ Lamaris: welkom bij ons clubje. Wat een klap zal het voor jullie geweest zijn deze uitslagen te krijgen. Stel gerust al je vragen en lees een eind terug als je de tijd hebt, er zijn al zoveel nuttige onderwerpen besproken! Heel veel sterkte! @ Verzekeraars: ik las vandaag dat ONVZ in hun uitgebreide pakket IVF onbeperkt vergoeden. Dat pakket heet Topfit. Geen idee of je je zomaar in kunt schrijven met onze geschiedenis, maar bij het forumlid dat erover schreef, lukte dat wel na 3 IVF pogingen! @ ik: ik had willen vertellen hoe het gesprek met Dr. S vanmiddag ging, maar ik moet me enorm haasten om niet te laat te komen op de afspraak met mijn vriendin in het Vondelpark. De tijd gaat altijd veel sneller dan je denkt als je zoveel pagina's terug moet lezen en wilt reageren op iedereen. Verslag komt dus morgen. Even in het kort: Puregon en Menopur ipv alleen Menopur en pas na 5 dagen stimulatie de boel platleggen. ALS er dan tenminste iets is gaan groeien. Ik ben er blij mee! x Miss
Miss, het is zeker de moeite waard om te weten of je dit gen hebt. Het is een vrij veel voorkomend gen (ongeveer 40% van alle mensen heeft het!), en er zijn dingen die je kan doen om je kansen met maarliefst 75% te verbeteren! De meningen over de juist aanpak zijn nogal verdeeld, daarom ben ik erg veel tijd kwijt aan het me erin verdiepen, maar ik heb nu wel bijna een plan van aanpak gevormd, en dan hoop ik dat ik het echt los kan gaan laten. Tuurlijk, het is niet leuk om te horen dat je dit gen hebt. Maar dat verandert niets aan of je het hebt of niet. En als je het wel hebt, en je weet het, dan kun je er wat aan doen. Vandaar dat ik het juist bij dit topic de moeite van het noemen waard vond. Iedereen hier doet zo ontzettend haar best om een zwangerschap te krijgen, en als je dan na al die pijn en moeite je zwangerschap zou verliezen door iets waar wat aan te doen is, dat zou toch vreselijk zijn? Eigenlijk vind ik dat iedereen die wil proberen zwanger te worden, zich hierop zou moeten laten testen, dat het een standaard dingetje is dat dokters doen net als het aanraden van gebruik van foliumzuur. Dan kan er een boel leed voorkomen worden... Ik wou dat ik het eerder had geweten, dat is zeker.... Maar goed, misschien dat juist in dit topic de meesten hier ook wel op gecontroleerd zijn? Ik wilde absoluut niemand bang maken of ontmoedigen, meer juist helpen om miskramen leed te voorkomen. Ik ben inderdaad gisteren weer naar de FS geweest en ik kreeg een inwendige echo. Helaas geen hartje gezien, maar dat was ook nog wat vroeg voor 5 weken en 5 dagen. Ik vind het moeilijk om me te ontspannen en me geen zorgen te maken. Ik doe echt wel mijn best, maar ik leef eigenlijk in een continue spanning en onzekerheid en kan soms van pure angst zo ineens in huilen uitbarsten. Mijn symptomen zijn lang niet meer zo sterk en dat maakt me extra bang. Ik voel me totaal niet misselijk. Wel moe en af en toe hoofdpijn, maar ja, dat kan ook van de stress komen natuurlijk. Gelukkig krijg ik volgende week dinsdag weer een echo, dan bij het ziekenhuis voor de eerste keer. Hopelijk zien we dan een hartje. Dat beschouw ik als een volgende stap, maar nog lang niet genoeg om helemaal rustig te worden, aangezien we bij mijn laaste tweeling zwangerschap ook beide hartjes hebben zien kloppen, en toen was het toch twee weken later mis met allebei. Vandaar dat ik het hele proces in stappen probeer onder te delen, om mezelf niet compleet in de paniek en angst te verliezen. Eerste stap was zwanger worden, tweede stap was de eerste echo en stap drie is hopelijk een mooi hartje volgende week. Dan komt nog de combinatietest en de 20 weken echo. Als we die allemaal halen zonder problemen, denk ik dat ik wel iets geruster zal worden Sorry, ik was niet van plan zo uit te wijden. Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot met mijn zorgen. Ik besef me maar al te goed dat velen van jullie met mij zouden willen ruilen, en ik ben ook heel dankbaar voor deze zwangerschap hoor. Maar de angst overheerst nogal, door de lage AMH voelt het als mogelijk de laaste kans, en na 5 miskramen op rij en dan nog die diagnose van het gen, dan is het moeilijk om kalm te blijven Lieve dames, ik hoop voor iedereen hier heel gauw een prachtige plakbeeb en ik duim voor iedereen in dit topic. Juultje included!
Oh, wat word ik hier weer bang van. Maar mijn buik groeit echt belachelijk hard, dat lijkt me een goed teken, toch? Angelhope: 5 wkn en 5 dgn is idd nog vroeg. Volgende week moet er gewoon een hartje kloppen. Sterkte met het doorkomen van deze week! Miss: lijkt me een prachtig plan om mee aan het werk te gaan. Dit keer minimaal 5 mooie follikels, toch?