Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Meiden

even berichtje van mij.
    Het gaat helemaal niet goed. Maandag waren we dolblij. Maakte me zo ongerust door bloedverlies dat ik zkh heb gebeld. We mochten komen en tijdens de echo was een kloppend hartje te zie alleen groei liep beetje achter. We moesten volgende week maandag weer terug komen maar dinsdag avond ging het helemaal niet goed. Kreeg ontzettende buikkrampen en bloedverlies werd erger. Gister weer gebeld en mocht meteen komen. Het hartje klopte nog maar vruchtzakje was al aan het krimpen. En nu komt het mooie dat ik gewoon nog door moet gaan met medicatie omdat het hartje nog klopte en ik nog wel 1% kans heb dat het goed gaat. Pff wat een ellende en ben zo verdrietig. Zit er even helemaal doorheen. lees momenteel wel mee maar even de kracht en energie niet om te reageren. Had zo gehoopt dat we de mmm eindelijk eens achter ons hadden kunnen laten, maar helaas heeft het niet zo mogen zijn.
    Ik trek me verder even terug heb wat tijd nodig dit een plekje te geven maar weet wel dat ik jullie allemaal schatten vindt en julllie heel veel succes wil wensen verder.

Liefs

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh Bittersweet, er zijn geen woorden voor wat je nu doormaakt. Iedereen hier zal intens voor je hopen dat je die 1% mag zijn.

Heel veel kracht en sterkte, zorg goed voor jezelf.

3. Justmo86

Justmo86 Lid

27 sep 2011
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb al veel meegelezen op dit forum, maar nog niet vaak zelf wat geplaatst.
    Aangezien jullie veel weten van dit onderwerp wil ik mijn zorgen met jullie delen en kijken wat jullie ervan denken.
    Wij hebben een intake gesprek gehad voor IVF/ICSI in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen. Ik ben 27 jaar oud en tijdens het voortraject (cyclus volgen en proef IUI) zag alles er bij mij goed uit. Alleen was mijn schildklierhormoon iets verhoogd bij bloedprikken (1 x), maar de gyn zei toen dat dat toch goed was. Ze zei dat mijn hersens wat meer hormoon moeten aanmaken om het ei te laten springen. Tijdens de echo bij het intakegesprek op cyclusdag 6 waren in mijn rechter eierstok maar 2 kleine eitjes te zien en 1 follikel van ongeveer 1cm (overgebleven van vorige cyclus?). Mijn linkereierstok kon ze na lang zoeken en drukken op mijn buik niet vinden. Tijdens eerdere echo's was deze wel altijd goed te zien en tijdens het volgen van mijn cyclus was er altijd 1 mooi groot ei (rond 25 mm) en een aantal kleintjes (3/4). Nu heb ik bloedgeprikt voor amh en die uitslag krijg ik pas over 4 weken.
    Na het lezen van o.a. jullie verhalen ben ik nu heel bang dat ik een lage eicelreserve heb. Wat vinden jullie van mijn verhaal?

Groetjes
    Justmo86

4. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    @bittersweet he bah meid.. ontiegelijk veel sterkte toegewenst. Dit is zoooo oneerlijk!! Hele dikke knuffel

5. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Bittersweet, wat ongelofelijk oneerlijk is dit toch! Heel veel sterkte gewenst en ik duim ontzettend hard voor die 1%!!!!

6. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Bittersweet. Wat verschrikkelijk! Ik bid voor die ene procent! Sterkte.

Angelhope, dat wist ik niet, dat 100 mg kinderasperine ook mocht. Ik knipte altijd een stukje af van die van 100 mg. (die zijn te koop bij het Kruidvat in een groen met wit doosje)
    Over de utro, ik had van de gyn maar meegekregen tot 9 weken en heb in dit forum nog bijgesprokkeld tot 12 weken :). En stoppen was doodeng! Ik heb het afgebouwd tot ze op waren. En bij ook maar 1 krampje of druppeltje bloed had ik ongetwijfeld bij m'n gyn op schoot gezeten ;). Maar nooit iets gemerkt...
    Zwanger zijn blijft doodeng, vooral de eerste weken en helemaal als de kans om zwanger te worden al zo klein is. En dan ook nog met jouw geschiedenis.... Positief blijven, genieten, en geloven in je kleintje! Ik heb het bijgeloof dat zo'n kleintje dat laatste voelt... praat ertegen, aai je buik, etc...

Justmo en Wondertjes, ik hoop dat jullie amh meevalt!
    Ik heb ook een korte lf.

FSK. Helaas is asperine geen wondermiddel om je eitjes te vermeerderen, dan had ik je nu een verhuisdoos opgestuurd. Was dat wondermiddel er maar! Het meest lijkt DHEA in de buurt te komen, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Wel heb ik zoveel mogelijk vitaminen genomen, ik geloof wel 20 op een dag :). Op buitenlandse fora had ik gelezen wat bij kon dragen tot een betere eicelkwaliteit, maar die receptjes zijn in dit topic ook regelmatig besproken...

7. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan inderdaad rechtstreeks contact opnemen. Volgens mij is de wachtlijst van Gent korter, maar ik heb zelf gekozen voor Düsseldorf. Daar heb ik veel positieve verhalen over gelezen.
    Ik durf geen uitspraken te doen over jouw situatie, dat zou ik aan de arts overlaten.

8. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Danitcha. Dhea slik ik al (verhoogde dosering) en verder ook het bekende lijstje van vitamines e.d.

Welkom hier Justmo86.

9. Justmo86

Justmo86 Lid

27 sep 2011
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dankjewel :)
    Ik hoop dat ik dit de komende 4 weken een beetje los kan laten, maar dat is zo moeilijk! Dat hoef ik jullie vast niet uit te leggen..

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Hi Justmo, welkom!

Echobeeld zegt wel iets maar niet alles he? Je AMH zit in de wacht maar heb je ook je FSH,LH (cd 3) en Progesteron (cd 21) laten meten? Dan weet je iig hoe je overige hormoonwaardes zijn gerelateerd aan vervroegde overgang en progesteron op cd 21 zegt of die grote follikel ook daadwerkelijk een kwalitatief goede follikel kan zijn.

Hoe lang zijn jullie al bezig? En wat is er allemaal al onderzocht? Sorry, dat ik het zo direct vraag ;)

11. Justmo86

Justmo86 Lid

27 sep 2011
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Klaasje,

Bedankt voor je reactie. Ik heb wel een FSH en LH meting gehad toen ik in mijn andere ziekenhuis liep maar ik weet daar niet precies de uitslag van. De bloedwaarden waren toen 'goed', met als opmerking dat mijn hersenen dus iets meer hormonen moesten afgeven om tot een eisprong te komen. Dan denk ik (nu) dus misschien aan een hogere FSH. Ik weet ook niet of dat wel op cd3 is.. dus waarschijnlijk moet ik dit maar vergeten.
    Mijn progesteron is ook eens gemeten na mijn eisprong omdat ik een korte lf heb (10/11 dagen, soms minder). Toen bleek dat dat gewoon goed was, maar vanwege vroeg bruinverlies mocht ik utrogestan proberen. Dat hielp de ene cylcus wel en de andere cyclus niet. Verder hebben ze het zaad van mijn man onderzocht en dat werd telkens slechter, dus vandaar nu doorverwijzing voor IVF/ICSI. Hij moet nu voor de uitslag van AMH ook nog eens een potje inleveren om nog een keer te zien of het beter/slechter is.
    Wij zijn bezig vanaf vorig jaar maart.

12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat is allemaal wat Justmo, al een heel tijdje ziekenhuis in, ziekenhuis uit dus...

Het is absoluut niet mijn bedoeling om je overstuur te maken maar aan die 'goed' heb je niet zo veel. Probeer je oude dossier boven tafel te krijgen of prik opnieuw. Natuurlijk worden en vrouwen zwanger met een korte LF, maar die hebben niet ook nog allerlei andere 'problemen' zoals de weinige follikels op de echo oa.

13. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bittersweat alle kracht toegewenst en dat jullie die 1% mogen zijn!

Justmo86: heeft de arts geen enkele uitspraak gedaan over de hoeveelheid follikels? Bij mij deed ze dat direct na de echo namelijk! Je hebt bij het Radboud verpleegkundig spreekuur! Daar kun je met tussentijdse vragen naartoe bellen...denk dat dit wel een vraag is waarvoor je kunt proberen te bellen!

FSK dat snap ik!

Klaasje82 ik heb je antwoorden aan justmo86 ook opgeschreven op mijn lijstje met vragen voor het ziekenhuis! Dus bedankt!

14. Justmo86

Justmo86 Lid

27 sep 2011
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

De arts zei wel dat die 2 follikels wel weinig waren (ze wilde er 10 zien), maar er zouden er in de andere eierstok wel meer kunnen zitten. Die kon ze toen alleen niet vinden :(, waardoor ik nu een beetje bezorgd ben. Daarna zei ze dat ik AMH moest laten prikken en we dan wel meer zouden weten.
    Maar nu maak ik me dus zoveel zorgen dat die 4 weken wel erg lang duren :(.
    Ik voel wel mijn eisprong veel vaker aan de linkerkant, en tijdens het volgen van mijn cyclus waren er wel steeds follikels aan beide kanten. Daar probeer ik me maar aan vast te houden :).
    Misschien bel ik nog wel even naar het Radboud om het te bespreken. Bedankt voor de tip!

15. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Justmo86 tegen mij zei ze inderdaad ook dat je beide eierstokken bij elkaar opgeteld 10 de grens is!
    Ik had er de eerste keer links 5 en rechts 3 tweede keer rechts 5 en links konden ze niet vinden maar was ook niet nodig want volgens haar was zo wel duidelijk dat ik toch onder de grens hoorde omdat er daar niet ineens veel meer zouden zitten!
    Hoop voor jou dat het allemaal meevalt!
    Had je ook afgelopen dinsdag een vieva afspraak? Wanneer mogen jullie komen voor de uitslagen?
    Kun je ook via mijn zorgnet inloggen in je eigen dossier?

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Bittersweet, duim zo hard voor je dat je bij die 1% hoort!!! een hele dikke knuf voor jou

17. Justmo86

Justmo86 Lid

27 sep 2011
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Wondertjes,

Wij hadden dinsdagmiddag de afspraak inderdaad. Ik weet niet wat vieva is?
    Wij krijgen over 4 weken een telefoontje met de uitslagen.
    Ik kan volgens mij ook inloggen, maar ik heb me nog niet aangemeld.
    Wat zeiden ze bij jou over die grens? Als je onder de 10 zit, gaat de behandeling dan niet door of wel? Daar heeft ze bij ons niks over gezegd.. Alleen dat je maar 1 behandeling krijgt als AMH lager is dan 0,1.

18. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Justmo86 Evaluatiegesprek van intake is vieva!

Wij ook dus dan hebben we elkaar wellicht gezien...wat "grappig" hoe laat waren jullie er?

Wanneer hebben ze ja AMH geprikt? Dinsdag of eerder al?

Bij ons heeft ze daar ook niets over gezegd omdat ze dus aan het onderzoeken zijn wat de oorzaak is bij mij, bij mijn man is alles in orde, en daar komt dus verminderde eicelreserve uit op basis van die echo's en andere bloedwaarden, AMH moet dat bevestigen en geeft een beeld van " de ernst" volgens haar!

19. Justmo86

Justmo86 Lid

27 sep 2011
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij waren er om 14.00 uur en stonden pas weer om 16.00 uur in de parkeergarage, dus lange dag.
    We hebben beiden dinsdag bloed laten prikken en krijgen over 4 weken telefonisch de uitslag. Welke dr. hebben jullie? Wij dr. Martens. Ik was wel tevreden over haar.
    Wij zijn daar terecht gekomen met het idee dat bij mij alles goed is, dus ik hoop dat de AMH straks meevalt en we snel kunnen starten!

20. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Alle nieuw meiden welkom!!! Goh wat zijn er toch een hoop met een slechte eicelreserve...en dan zeggen ze nog in NL dat het niet veel voorkomt. Amehoela.

Bittersweet, wat vind ik dit rot. De hele situatie is verschrikkelijk. Niets moet, alkes mag dus geef jezelf ff voorrang op dit moment. Ik weet nog hoe de angst bij mij de hele dagen door mijn lichaam gierden. Wanhopig omdat je dat wat je eindelijk hebt niet wilt verliezen maar waar je niks aan kan doen om het te stoppen. Verschrikkelijk gewoon. Dikke knuffel.

Ik las laatst eens dat het zooezo goed voor je was om dagelijks asperine te nemwn... Of heb ik dat gedroomd? Twijfel of ij ermee zal starten weer.

Deel Deze Pagina