Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Over Radboud, Peperstraten was een hele fijne rustige man. Legde alles heel goed uit en was heel geduldig, zelfde bij kolk. Die heeft mijn hsg gedaan. AUTSJIE! Moest wel lachen want het is een erg lange man die dan vervolgens een 'duikje' neemt tusen je benen. Met de HSG zat hij helemaal gebogen whahaha.

Beerendonk is erg rustig ook en meelevend. Ze praat altijd zachtjes en ingetogen maar vind haar niet altijd even royaal met antwoorden op vragen. Vooral niet als je met dingen aankomt als DHEA en andere dingetjes die je op internet hebt gelezen.

Braat heb ik ook een paar keer gehad (die met de boblijn) met mijn IVF en die vind ik erg doortastend en ik had toen een probleempje met gegevens en daar gaat ze meteen achteraan en binnen no-time is het opgelost. Bij haar kun je vragen stellen, krijg je goede antwoorden en als er iets is word het meteen geregeld. Ook als dingen niet goed lopen gaat ze erachteraan. Maarja ze is staflid geloof ik dat ze toen zei. Ze weet precies hoe alles hoort en niet hoort. Ook hele fijne gyn.

Beide dus heel fijn hoor maar beiden op een andere manier.

2. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    MI87 leuk die beschrijvingen van artsen! Hoe ziet het er voor jou uit na de controle van 25 juni?
    Denk jij dat ik het Radboud morgen kan bellen en vragen om telefonisch consult ivm AMH waarde?

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lamaris, een IVF in Nl of DD/Gent is echt anders meis.

In NL mag je max 300 ie spuiten, dat is al heel snel veel te weinig met een laag amh. Ook begin je in NL al voor je stimulatie met remmers (decapeptyl oa). Met slappe eierstokken door de Amh moet je juist niet zo snel en hevig remmen maar juist stimuleren.

Kortweg, Gent en DD stimuleren meer, remmen veel later en laten je ook combinaties van hormoon nemen voor en kwantiteit en kwaliteit. Dat is in NL allemaal niet. Verder doen beide klinieken technieken als assisted hatching en embryoscope. Kunnen wij goed gebruiken met laag amh. Google maar eens raak op deze termen.

Verzekeringen vergoeden ook gewoon. Je krijgt er alleen flink reistijd bij cadeau.

4. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    @ MI87: dank je wel voor de uitleg! Ik heb inmiddels ook op YouTube een fantastisch instructiefilmpje gevonden, stom dat ik dat niet eerder had bedacht. Maar super dat je hier met vragen altijd meteen terecht kunt :)

Ahum.... maar nu moet ik met het schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik blijkbaar een beetje verstrooid ben :). Ik haalde net namelijk de Puregon uit de koelkast en ik zie ineens dat ik een ampul heb gekregen van 600 ie en niet van 300 ie! En terwijl ik dat zie, herinner ik me ineens het gesprekje dat ik in de apotheek had over of ik hier genoeg aan zou hebben voor 3 dagen omdat 225 x 3 = 675. Maar toen legde ze me uit dat er inderdaad 100 ie extra in zit voor als men iets verspilt, dus totaal 700 ie. Ik heb werkelijk GEEN idee waarom ik dat gesprekje vergeten ben of waarom ik dacht 300 ie meegekregen te hebben. Ik denk dat de assistente dit aantal noemde ofzo want het gesprekje met haar was echt heel ingewikkeld en ging wel degelijk over het verwisselen van ampullen en 2 x prikken voor 1 dosis. Of ik ben gewoon een beetje aan het doordraaien van die gekke molen waar ik in zit. Laten we het daar maar op houden ;):D. Voor wie er nog meer Puregon moeten gaan spuiten in iedere geval fijn dat het een keer besproken is, toch? Hahaha, ik ga zo maar naar bed geloof ik, voordat ik nog meer rare dingen doe of zeg. Mijn shot zit erin dus ik kan met een gerust hart gaan slapen!

@ Mariska: ik duim voor goed nieuws morgenochtend! Fijn dat het je is meegevallen! Rust nu maar lekker uit meis!

5. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klaasje: dank voor je aanvulling in mijn verhaal voor Lamaris en Wondertjes. Wilde het net gaan beargumenteren maar had het niet mooier kunnen beschrijven!

Mariska: klinkt goed meid! Ben benieuwd hoeveel er bevrucht zijn. Breng je ons snel op de hoogte?

Miss: wat klink je heerlijk stoned! Zou bijna weer gaan verlangen naar
    zo'n overheerlijk shot. Het is dat ik zwanger ben want mijn ampulletjes lijken me ineens te roepen vanuit de koelkast boven ;)!

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha babsie, je zit nog helemaal in het ritme van de afgelopen tijd. Je moet toch echt de trein uit en een ander station pakken hoor! Jouw kaartje is niet goed voor 'hormonevile' jij moet eruit bij 'bigbelly town'

Miss, weltrusten hoor. Maar had je niks meer herinnerd had je nog wat aan mijn verhaal gehad. Ja die 100 extra is heel fijn. Ook om stiekem wat bij te spuiten ahum. Ben tot nu toe nog braaf geweest hoor maar de verleiding is er wel...wie zal jet merken als ik 400 spuit ipv 300? Heb er met 300 maar 5 dus zal toch niet ineens dan aan de 20 komen ; )

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    En ik zit bij station 'stuckington' heterron heeft opvallend veel wachtbankjes en de trein naar 'cryo paradise' is vertraagt.

8. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben op aanraden, van weet niet meer wie eigenlijk, dit topic vanaf het begin aan het lezen, wat een pagina's en dan is er nog een voorganger....poeh poeh....wel super fijn al die info!

Morgen ga ik Radboud bellen en als het antwoord met niet zint direct dd erachteraan....net met manlief besproken en die is het gelukkig eens!!!

9. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    #1889 Miss76, 11 jul 2013
    Laatst bewerkt: 11 jul 2013
    @ Angelhope: bedankt voor je uitleg over het gen. Duidelijk verhaal! Ik had niet begrepen dat je er iets aan kon doen, vandaar dat ik het liever niet wilde weten. Maar dit verandert de zaak! Ik zal het binnenkort eens laten prikken.

Ik hoop voor jou dat je snel duidelijkheid hebt! En natuurlijk mag je je zorgen met ons delen. Het is niet niks wat je al hebt meegemaakt dus het is niet meer dan logisch dat je in de zenuwen zit. Klets het hier maar lekker van je af hoor!

@ Poppetje: dank voor de info over onvz. Kon het me ook al niet voorstellen, maar dacht dat het een forumlid wel is gelukt om er na 3 IVF pogingen binnen te komen en zij heeft daarna nog pogingen vergoed gekregen als ik het goed heb begrepen. Zal haar eens mailen om het te vragen!

Fijn voor je dat je volgende maand je cryo teruggeplaatst krijgt! De cijfers in Gent klinken goed. Dat moet toch gaan lukken met jouw mooie blasto's! :)

@ Klaasje: wat leg je alles super uit aan de nieuwe dames! Hoe gaat het met je na gister? Alles duidelijk? Goed gevoel? Hopelijk snel ongesteld, dan kun je van start! Mooi om te lezen dat je nu 'zin' hebt om te gaan spuiten ipv dat de angst overheerst. Ik herken dat gevoel hoor, op een gegeven moment ben je er echt klaar voor om aan je eerste behandeling te gaan beginnen!

@ MI87: oh ja, natuurlijk. Jij moest wachten op je uitslagen, dat was ik even vergeten toen ik je vroeg waarom je niet verder mocht. Trek je de wachttijd een beetje?

@ Elfjes: ik zeg buitenland! In NL krijg je in de meeste ziekenhuizen een te lage dosis hormonen en leggen ze je cyclus plat met pil en/of Decapeptyl, allemaal dingen die voor een laag AMH desastreus zijn.

@ Marjah: van harte gefeliciteerd met jullie dochter! En dank je wel voor het starten van dit topic, ik had niet geweten wat ik zonder had gemoeten! Ongelofelijk wat jij hebt moeten doorstaan voordat je mama mocht worden. Ik ben ontzettend blij voor je dat je nu eindelijk je kindje in je armen hebt mogen sluiten. Ik zou graag wat meer over adoptie willen weten (bijv. wat de mogelijkheden zijn als 1 van de 2 te oud is), zou ik je daar een keer een pb over mogen sturen? Heeft geen haast hoor, ga eerst maar lekker genieten van en met elkaar :)

@ Bittersweet: ik denk aan je! X

@ FSK: wat heftig dat je schoonfamilie in Caïro woont in deze situatie! Veel sterkte en hopelijk keert de rust snel terug. Vreselijk wat er nu gebeurt! :(

Hoe voel jij je? Gaat het goed met 75 mg DHEA of heb je al een baard ;)
    Hou je het wachten een beetje vol? Hopelijk snel ongesteld zodat je kunt starten!

@ Natasja: ik heb nooit bruinverlies.

Hoe is het gister gegaan? Was het een mooi afscheid? Hoe zwaar en verdrietig het ongetwijfeld ook was? Dikke knuffel!

@ Danitcha: fijn dat je jouw tips en ervaringen met ons deelt!

@ Wondertjes: welkom! Hopelijk ben je al wat wijzer door de andere antwoorden. Ik hoop dat je AMH meevalt. Dat schema van AMH en leeftijd staat ergens op dit topic. En ik zit bij Dr. S in Düsseldorf. Er is een topic van Düsseldorf dames en ook 1 van Gent, misschien kun je je daar ook eens inlezen om te bepalen waar jij je het prettigst voelt. Mij werd verteld dat je met een laag AMH naar DD moet gaan, dus dat advies heb ik meteen opgevolgd. De wachtlijst is lang maar als je er achteraan blijft bellen, krijg je best snel een eerdere plek als er iemand heeft afgebeld. Ik was uiteindelijk ruim 2,5 maand eerder aan de beurt dan gepland!

@ Justmo86: jij ook welkom! Zonder te weten wat er in je linkereierstok klaarlag, kan ik er weinig van zeggen want het kan zomaar zijn dat de meeste follikels deze maand toevallig in die eierstok zaten. Op basis van je eerdere echo's (totaal 4 of 5 follikels toch?) kan ik echter wel zeggen dat het erop lijkt dat je een lage eicelreserve hebt. Ik zou willen dat ik iets anders kon zeggen! Bij mij liggen er iedere maand 4 of 5 klaar en dat is voor mijn leeftijd (36) al dramatisch weinig. Maar ik hoop en duim heel hard voor je dat het er meer zijn en dat het meevalt!

Het VUmc heeft mij na de eerste onderzoeken trouwens naar huis gestuurd om het nog een HEEL jaar zelf te proberen omdat volgens hen alle uitslagen goed waren. Terwijl wij het al ruim een jaar zelf geprobeerd hadden, ik 35 was en er (dit hoorde ik helaas een jaar later pas) maar 9 follikels klaarlagen bij de antrale follikelmeting. Hoezo alles goed en het nog een jaar zelf proberen?! Ik ben daar nog steeds ZO boos over! :x
    Dit was overigens in januari 2012, bij de eerste IUI poging in oktober had ik nog maar 5 follikels per maand. Zo snel kan het dus achteruit gaan! Ook toen heeft het VU mij niet ingelicht trouwens, dat deden ze uiteindelijk pas in februari 2013 omdat ik toevallig uit nieuwsgierigheid vroeg of ze wisten of ik nog een gezonde eicelvoorraad had...

Moraal van mijn verhaal: zorg dat je er bovenop zit!

@ Lamaris: zeker spannend morgen, ben benieuwd! Hopelijk valt het mee, ik duim voor je.

@ Dolfijntje: ik mis je! Ben je nou nog niet terug van vakantie?! ;)

@ kinderaspirine: heb het misschien gemist maar vanaf wanneer wordt aangeraden om dit te gaan slikken? Vanaf punctie of al eerder?

@ Babsie: hahaha, is inderdaad best lekker vertoeven hoor zo in mijn eigen twilight zone :D. Jij niet meer van snoepen hoor! :p

Hoe voel jij je?

@ MI87: oh oh, nu breng je mij ook ineens op ideeën! Haha, nee hoor, zal bij mij niet gaan lukken. Ik heb nu 700 ie en ik moet daar 675 ie van spuiten dus die 25 ie extra zullen vast niet veel doen. En in NL haal ik zaterdag 900 ie dus dan kom ik precies uit (4 x 225 = 900). Helaas pindakaas voor mij ;)

En haha, jij klinkt net zo stoned als ik :p

Truste allemaal, ik duik mijn bedje in! Xx

10. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha Miss, gelukkig geen baard. Dr S zei ook dat ik meteen terug moet naar 50 mg zodra ik vervelende bijwerkingen krijg. Gelukkig is daar geen sprake van. Wel vervelend dat wachten inderdaad. Ik wil zo graag door. Hoe langer het allemaal duurt hoe minder eitjes denk ik. Het gaat zo snel achteruit. Om heel eerlijk te zijn ben ik me nu al aan het oriënteren op een leven zonder kids. Ik wil zo graag kinderen, maar het ziet er echt niet goed uit voor ons. Ik ben nu aan het onderzoeken welke studie ik eventueel wil doen als het niet zo mag zijn. Klinkt misschien vreemd, maar ik wil graag wat om handen hebben en niet meer stil staan. Nou gewoon hopen dat ik snel weer ongesteld word. Ik vind dit leven in onzekerheid ook niks. Ik denk dat ik liever zou horen dat het echt niet meer kan, dan nog tijden zo doorgaan.

11. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha MI87, die stationnetjes! :D

12. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    @miss: allereerst geniet van je vakantie met manlief en de logeerpartij:) wat fijn dat de arts mee wilde denken en toch de combi wilde proberen, en wat een toeval dat je nu die afspraak hebt inderdaad en niet pas later. ik ga heel hard voor je duimen dat deze behandeling aanslaat meid!!

@wondertjes: Ik weet niet precies hoe ze in het buitenland naar AMH waardes kijken maar Babsie heeft je daar al mee geholpen zie ik;) Ikzelf ben 25 en heb een AMH van 0,6.

ik hoop dat ik dan onder die "weinig" van;)

@mariska: ik duim voor een positief telefoontje vandaag!!

@FSK: ik krijg tranen in m,n ogen van je laatste post, ik gun het je echt heel erg meid en hoop dat jullie echt een wondertje mogen krijgen!!! hele dikke knuff meid

@MI87: hoe is het met de kipjes:) en smaakte de eitjes?

@hier: so far so good

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Kipje heeft pas in 4 dagen tijd 3 eieren gelegd...en dat voor een kip met een gemiddelde van 1.3 ei per week. (Heb haar dhea gegeven)
    Ze smaken heel goed. Ze zijn kleiner maar de dooier is net zo groot als van een gewoon ei. Dus het eiwit is ietsje minder veel maar het gele is toch altijd het lekkerste gedeelte vind ik.

Ze word wel steeds mondiger. Gisteren ging ze tekeer, tokken en springen omdat ik voor het raam stond en pas toen ik met een boekje en stoeltje bij haar kwam zitten ging ze weer lekker haar eigen gangetje. (tot 2x toe) Ze wil gewoon gezelschap. De kuiken kunnen er nog niet bij maar ze groeien als kool. Af en toe slaat het piepen om in een wat meer volwassen getok maar nog steeds nog vele octafen hoger dan een normale tok. Erg cute.

Ik zet de kuiken met de kooi tegen de kooi van Juul aan zodat ze elkaar wel zien en horen en dat vind ze ook gezellig. Gaat dus allemaal goed.
    De ren is in aanbouw maar we wachten voor het gras te gaan groeien. Dat duurt maar en duurt maar. Maarja. Het is weide gras en die is stukken beter bestand tegen de kippenpootjes ; )

14. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    MI87: hahaha...de arme diertjes aan de dhea....dadelijk krijgen ze zo'n super zware stem. Alsof een kerel je uit bed brult 's morgens...

Wondertjes: jouw amh is inderdaad op een andere manier gemeten. Natasja heeft ergens nog een grafiek geplaatst op dit forum maar weet zo gauw niet meer waar die staat...

15. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    @mi87: whuhahaha dhea kip!! lig hier helemaal dubbel:) wil je misschien een foto plaatsen van de kipjes? ben wel heel benieuwd nu hoe ze eruit zien.

16. lamaris

lamaris Niet meer actief

#1896 lamaris, 12 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2013
    Dames, vooral Babsie en Klaasje, jullie hebben ervoor gezorgd dat ik weet wat me te wachten zou kunnen staan en daarvoor ben ik jullie zo dankbaar! Want dat betekent dat ik niet meer zo in het duister tast en zo hopelijk geen kostbare tijd hoef te verspillen aan behandelingen die toch bij voorbaat al geen zin hebben!
    @FSK: zo erg he, die gedachten. Ik ben nogal een doemdenker van nature en ik heb ook al heel wat nachten wakker gelegen....wat als ik nooit een kindje mag krijgen...het is vooral de onzekerheid dat mij nekt: ik haat het om niet te weten wat er gaat gebeuren!!!

De ongesteldheid heeft niet doorgezet. Gister een beetje bruin bloed. Gelukkig heb ik gisteren al gebeld met het zkh over wat te doen,want de antrale follikeltelling moet ergens tussen cd2-4 en de afspraak staat voor vanmiddag. Ik heb nu ook een afspraak voor maandag gemaakt. Dan zou ik toch wel ongesteld moeten zijn! Betekent wel weer een weekend wachten. Jammer genoeg heb ik ook nog niks gehoord over het AMH. Het prikken is ook al weer 2,5 week geleden!

17. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Er wordt hier nog meer getokt als in het hok van Juultje bij MI87 ;). Er komen leuke en heftige dingen voorbij...

FSK: Behlave dat je zo dapper bent hoop ik nog steeds voor je dat er een behandeling en dus kans op kindje mag komen voor je. Knuffel!

Natastja: Ik denk aan jullie!Hoe voelt je zus zich? Gaat het ziekenhuis haar wel een beetje helpen?

Logan: Natuurlijk geloof ik in jou! Je bent alleen wel een wonder, en hoe zeer ik dat iedereen hier gun is de spontane kans wel klein he?

Babsie, Miss76: waardeer jullie humor :D

@nieuwe meiden: na mijn eerste keer lezen hier heb ik het hele forum een week genegeerd. Totale shock en ontkenning tegelijk. Alle passerende emoties zijn zo herkenbaar!

Verder heb ik echt geen aandelen Dusseldorf, en ben ik ook geen Jehova der POF'ers. Het trekt me gewoon zo aan dat er zo weinig bekend is over ons, laat staan te behandelen. Ik heb zelf ook een jaar stilgestaan. Ik krijg mijn eerste AMH uitslag al in feb 2012, niet vanuit een kinderwens maar vanuit een erfelijkheidsonderzoek. In ben met een amh van 0.7 naar huis gestuurd, door iemand die notabene promotie onderzoek deed naar POF, met de woorden niks aan de hand en veel plezier in de slaapkamer. Hoef jullie niet te vertellen dat dat jaar in de slaapkamer iets opgeleverd heeft. Ik heb 1 geluk gehad, mijn AMH is van feb 2012 tot feb 2013 gelijk gebleven. Om een idee te geven, ik heb 12 follikels liggen bij een AMH van 0.8.

Over mezelf; een collega belde me gisterenavond of het toch wel goed ging met me. Vanmorgen had ik een meeting met een andere collega die ook al zei dat ik er niet uit zie. En mn maatje van IT idem. Misschien is het er nu aan de buitenkant dan toch in aan het hakken. Ik ga gewoon lekker eigenwijs door, toch bijna weekend!

Verder is de bezorgapotheek service ook iets waar ik de kriebels van krijg. Ons huis ligt nl in puin, we hebben geen electra, laat staan een koelkast dus alles wordt vanmiddag afgeleverd op het bedrijf van mijn vriend. Fingers crossed!

Edit: ik vind Gent ook zeker een goede optie hoor meiden! Ik heb zelf DD gekozen door de meiden hier en overleg met mijn huisarts die ook voor me is gaan zoeken op POF en behandelen, Hij was ook positief over Gent..

18. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is dit forum en vooral dit topic fijn zeg! Voelt echt enorm fijn dat jullie helpen met antwoorden waar kan! Dat geeft me moed!

Heb vanochtend met het Radboud gebelt, het telefonischspreekuur van gyn zat vol, ze ging toch proberen me er tussen te krijgen en anders belt ze me zelf terug, want ze vond de waarde inderdaad behoorlijk laag, zien het erger zei ze maar dit is laag dus niet iets waar je 2 weken bij moet wachten op duidelijkheid! Dus nu is mijn telefoon mijn metgezel, hoewel het zomaar na 5-en kan worden!

Bedankt voor de support meiden!

19. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lamaris mijn AMH is sinds gister binnen en was geprikt op 18-6, ze hebben er afgelopen dinsdag nog achteraan gebeld maar was er toen nog niet, ik zou dus rekenen op 3 tot 3,5 week als ik jou was!

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat fijn Wondertjes!

@voor degenen voor wie ik nuttig kan zijn, stuur me gerust een prive berichtje :)

Deel Deze Pagina