Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig Miss. Ik kreeg destijds dus andere instructies. Maar Nederland en Duitsland schelen ook hier dus in van elkaar!

2. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enneh, die paar wijntjes en decafé zullen echt niet uitmaken! Veel plezier!

3. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vanochtend de tp gehad van een 8-cellige topper en een 4-cellige topper. De 4-cellige loopt dus iets achter qua deling maar zag er wel super goed uit. Nu dus zwanger van een tweeling totdat het tegendeel bewezen is ;)

4. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska11 ik duim voor jullie!!!

5. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister onze ouders verteld hoe "de zaken er voor staan"! Toen vertelde mijn moeder dat ze met 40 in de overgang kwam! Ik had dit ergens wel verwacht...maar hakt er toch wel in!

Lijkt een erfelijke belasting denken jullie niet?
    Doen ze in het ziekenhuis iets met die info?

6. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Mariska ik ga heel hard duimen voor je

7. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Mariska! Wat goed!

8. lamaris

lamaris Niet meer actief

Wat jammer dat je moeder jou dat niet eerder heeft verteld. Het is volgens mij algemeen bekend dat vervroegde overgang erfelijk is via moederskant...ik ben nu wel heel gealarmeerd. Mijn moeder kwam na haar 50ste in de overgang, maar mijn vader zei me wel dat mijn tante -zijn zus- wel vervroegd in de overgang kwam. Zij en mijn vaders andere zussen en ook al mijn nichten hebben allemaal echter kinderen gekregen. Maar die hebben ze wel jong gekregen, en mijn nichten ook allemaal voor hun 32ste. Ik vraag me nu af of POF ook erfelijk kan zijn via vaderskant...ook vreemd vind ik dat mijn tweelingzus direct zwanger werd. Maar die was toen 32...

@mariska11: ik duim voor je...

9. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lamaris dat is inderdaad heel erg jammer! Ik begrijp ook niet dat ze daar nooit bij stilgestaan heeft! Ondanks dat ik eerder gevraagd heb of ze redenen weet voor mijn enigst kind zijn en de 7 jaren dat op mij gewacht is! Ik heb dat zelf tot nu helaas ook niet gedaan! Kan mezelf wel voor mijn kop slaan nu...maarja daar schiet ik ook niets mee op! Kun je iets vinden op Google over erfelijkheid via vaders kant? Wellicht heeft je zus erg veel geluk gehad! Heeft ze een of meer kindjes?

10. lamaris

lamaris Niet meer actief

Aan de andere kant wist ik ook niets van POF tot voor kort dus waarom zou je je ouders ernaar vragen?! Ik kan niets vinden op Google over erfelijkheid van POF via vaderskant. Verder ben ik heel regelmatig in mijn cyclus: 27-30 dagen met een goede eisprong (evenwel met een korte luteale fase en spotting voor mijn menstruatie: tekenen van POF). Ik had al wel aan 10 ándere mogelijke oorzaken gedacht waarom het niet wil lukken...het kan zijn dat mijn zus mazzel heeft gehad! Ze heeft 1 kind. Ik zal het nooit weten, tenzij ze voor de tweede gaan en het niet lukt...

11. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies! Zeker omdat wij ook al gezegend zijn met een zoon! Nooit bij stilgestaan! En ik herken je klachten van korte lf en spotting voorafgaand aan menstruatie! Heb jij nog info gevonden afgelopen dagen die voor mij/of andere ook interessant kan zijn? Ik heb morgen telefonisch consult! Als daar bruikbare dingen uitkomen dan laat ik het hier weten!!!

12. lamaris

lamaris Niet meer actief

Ik heb morgen de antrale follikeltelling. Ik ben van plan om aan de dienstdoende arts een aantal vragen te stellen. Dit is nu al de derde arts die ik krijg! Ze gaan steeds op vakantie zonder dat te melden. Ook is mij eigenlijk helemaal niets verteld over hoe het verder gaat na de echo en de uitslag van het tweede semenmonster en de AMH-meting. Dus dat is mijn eerste vraag: wat gaat er gebeuren? Eerst een HSG (mijn eileiders zouden verstopt kunnen zijn ivm een vroegere chlamydia-infectie) en dan IUI? Meteen IVF? Ik wil eigenlijk meteen naar IVF op basis van alle verhalen hier en elders op het www. Als zij dat weigeren ga ik voor een second opinion, ook omdat de wachttijd voor IVF bij Bronovo wel 12 weken is!

Ik heb ook al een mail gestuurd naar de kliniek in DD voor een intake. Afzeggen kan altijd nog, toch...

Ik ben trouwens ook meteen begonnen met het slikken van DHEA. Maar daarover ga ik niets vragen. Mijn gevoel zegt me dat de fertiliteitsartsen in NL hier weinig boodschap aan hebben.

13. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
  14. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij maakt er dus iets geks van! Eerste gedeelte klopt wel! Dan kom je op site en kun je het hopelijk vinden!

15. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend voor je morgen! Mij hebben ze ook nog niets verteld over behandelplan....ze zeiden dat ze dat pas konden bepalen als amh binnen was en in team besproken....misschien is dat bin jou ook zo!
    Lastig steeds even andere arts zeg!
    Slim van die mail! Ik denk er ook over! Wacht eerst gesprek van morgen even af! Hoe lang zijn. wachttijden daar? Heb je al intake datum?

16. lamaris

lamaris Niet meer actief

Thanks voor de link!
    De wachttijd in DD is ongeveer 5 maanden. Ik heb nog geen reactie van DD. Heb nl. niet gebeld maar het formulier ingevuld. Mijn Duits is niet zo goed en ik zou dichtklappen als ik een Duits sprekend persoon aan de lijn zou krijgen :)

17. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lamaris: Je krijgt geen Duits persoon aan de telefoon. Begrijp je hoor, was ik ook bang voor. Dat nummer dat ik linkte is speciaal voor Nederlanders...
    Hoor nog wel eens dat communicatie via de mail niet altijd soepel loopt dus wanneer je je in de aankomende dagen niks hoort zou ik toch proberen te bellen.

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik ben vanmorgen begonnen met m'n aller eerste spuit ever. Slik!
    Heb 20 min zitten draaien en toen heeft m'n vriend 'm erin gezet. We doen het dus echt samen.

Ik heb nooit IUI gehad, daar heb ik voor bedankt. Nu had ik DD al snel paraat. De intake dan, in die 4 maanden dat ik daarop moest wachten heb ik in NL alle mogelijke bloedonderzoek en hsg laten doen. Het duurde allemaal zo lang! En precies een maand na de hsg kwam de intake in DD. Uiteraard heb ik tot dat moment ook m'n mond gehouden in het ziekenhuis in NL ;)

Je moet een beetje bijdehant zijn in dit traject, tijd hebben wij POF'ers nl nu niet echt te over...

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh en toevoeging, intake DD 27 juni, eerste spuit 14 juli. Ben je sneller van start als in NL. Ook de feest en zomer weken draaien door in DD.

20. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mariska, wat fijn! Gefeliciteerd!

@Erfelijkheid POF, mijn zus en ik hebben het beide (lijkt dus wel in de familie te zitten), maar sowieso niet van moeders kant. Mijn moeder en haar moeder raakten op de normale leeftijd in de overgang. De moeder van mijn vader is op 40 jarige leeftijd overleden aan een hersenbloeding. Mijn vader was enig kind en zover ik weet wilden zijn ouders wel meer kinderen. Mijn moeder is ook enig kind, haar moeder heeft wel een aantal miskramen gehad.

Deel Deze Pagina