Mieksel wat jammer dat het niet goed is gegaan. Hele dikke knuffel. Hier staat voor dinsdag de afspraak voor de echo. Hopelijk komen ze geen gekke dingen tegen en kan ik alles in 't ziekenhuis afsluiten
Mieksel en Miss 76 wat verdrietig dat het bij jullie niet goed is gegaan. Jessie 82 bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd wat is in het EMC en DD zeggen. Wanneer heb je deze afspraken? Manlief en ik hebben met elkaar afgesproken dat Gent ons eindstation wordt.
Hallo allemaal, Ik heb mij hier aangemeld omdat ik op zoek ben naar antwoorden die ik vanuit het ziekenhuis niet krijg. Hiermee bedoel ik dat ik gevoel heb dat ze er omheen draaien en het mooier maken dan het is. Eigenlijk is het zo dat ik niet durf te vertrouwen op het oordeel van de gynaecoloog nadat ik de afgelopen weken informatie heb gezocht over de AMH waarde. Ik zal proberen mijn verhaal zo kort mogelijk op te schrijven. Ik heb een dochter gekregen 2 jaar geleden, van haar was ik na 28 rondes spontaan zwanger. Bij mij destijds geen afwijkingen gevonden maar er is toen geen bloedonderzoek gedaan op dag 3 en zeker geen AMH bepaling. Zaad man was iets onder de maat qua aantal, bewegelijkheid goed en een morfologie van 1%. (Waarover het zh zegt dat dat ok is. Na de bevalling hebben we geen anticonceptie meer gebruikt omdat wij wel verwacht hadden dat het weer even zou gaan duren. afgelopen winter begon het toch weer te knagen dus wederom naar het zh. Gynaecoloog gaf aan dat destijds alles goed was en hij nu aanvullend bloedonderzoek wilde doen omdat mijn eierstokken in totaal 7 eitjes lieten zien. Echter was dit een week na eisprong en moest ik op dag 3 terugkomen voor een nieuwe teling en het bloedprikken. Dit is dag 2 geworden ivm weekend. Totaal 11 eitjes in beide eierstokken. Daarna de cyclus gevolgd en een eisprong waargenomen op dag 11 (cyclus is sinds een jaar stabiel 25/26 dagen, voor zs dochter was dit 28-30 dagen). Daarnaast is gezien dat mijn bms op dag 9 ruim 9mm was met een mooie triple line en een ei van 18mm, 3 dagen later na het weekend was het eitje de dag ervoor gesprongen en mijn bms nog maar 5.2 mm. Echoscopiste vond dit ook vreemd en noemde dat het kan zijn dat de gyn mij een hormonale behandeling zou geven. Omdat ik wist dat er op AMH geprikt was had ik mij vast ingelezen. Ik weet graag waar ze het over hebben als we de uitslagen krijgen. Afgelopen week dan eindelijk na 6 weken de uitslagen. Ik had na 3 minuten al door welke kant het gesprek oo ging. Namelijk alles is goed en jullie mogen nog een jaar proberen. Ik moest enkel mijn cyclus in de gaten houden want als dat ineens zou veranderen moet ik terug komen. Hij noemde dat wij in het komend jaar 50-60% hebben om zwanger te worden en we zijn nog zo jong (27). Mijn antwoord was dat ik daar niets aan heb met oude eieren maar dit was absoluut niet zo. Zelfs over het bms zei hij dat ze dan vast een mm verkeerd gemeten hebben. Op mijn antwoord dat het er wel 4mm zijn hield hij zijn schouders op. Toevallig zat ik op dag 12 en heb ik gevraagd of hij nog even wilde kijken of er een ei zat en jawel 1 van 18 mm. Ook het bms werd gemeten, ik zag met eigen ogen dat het 7.5mm was maar tot mijn stomme verbazing zei hij toen ik m'n jas aan trok dat ee vanavond goed ons best moeten doen en dat het bms er ook zo mooi uit zag, weer bijna 9mm. En nee ik heb echt niet verkeerd gekeken, het was echt 7.5. Daar lieg je toch niet om als arts? Hieronder waar allemaal op geprikt is, zijn oordeel is dat alles er goed uitziet enkel het AMH is 'iets verlaagd'. Hij noemde wel dat het zou kunnen dat ik iets eerder als normaal in de overgang raak maar deed er heel luchtig over. Helaas heb ik niet alle waardes omdat hij steeds enkel noemde dat het goed was en ik voor de AMH al 3 x moest vragen naar de waarde tot ik hem kreeg heb ik het erbij gelaten. AMH: 0.8 Fsh: ? Lh Oestradiol Progesteron 7dpo: 67 En volgens mij nog wel wat maar ik heb de uitslagen toch niet. Zoals jullie waarschijnlijk gemerkt hebben zit het mij nogal hoog. Het was ook zeker niet mijn bedoeling zo'n enorm verhaal te typen, excuses en bedankt voor het lezen. Ik weet niet wat ik moet nu. Mijn man snapt er helemaal niets van en was op het eerste ogenblik flabbergasted dat ik niet tevreden was na het gesprek omdat de gyn zo lovend was. Ik heb hem inmiddels eea uitgelegd maar hij is bang dat ik door de dingen die ik lees bang word dat het bij ons ook niet lukt terwijl de gyn zo positief was en hij daar eigenlijk op wil vertrouwen. En dan ga ik weer twijfelen want voor de rest is inderdaad alles goed, iedere maand een eisprong en een heel mooi progesteronwaarde. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Miss 76 en mieksel, wat verdrietig dat het niet gelukt is, sterkte. Poppetje ik denk aan je! Femke, je AMH is wel laag, die van mij is 0,9 en met ivf heb ik nooit veel follikels en eitjes. Ik zou als ik jou was voor een second opinion gaan in DD en zou zeker niet te lang wachten met ivf. Succes!
Hiii iedereen, Ik kom net terug van mijn eerste afspraak (op 8 weken) Ik woon nu in Amerika dus ik weet niet of hier alles hetzelfde gaat maar ik moest erg zeuren om een echo! Maaaar... hartje klopt 172 en babietje meet mooi 8 weken en flutterde zelf even Ik moest gewoon huilen, ik kan het niet geloven. Mijn verloskundige weet alleen niet wat een Diminished Ovarian Reserve is? (ik geloof dat ze daar nog nooit van gehoord had) en terwijl ik bijna 38 ben word ik ook niet doorverwezen naar high risk. Is dit okay of moet ik aandringen op dingen? Hebben mijn lage waardes verder invloed op de zwangerschap? Verder voor jullie; ELKE maand gewoon thuis proberen, wat je waardes ook zeggen! Wij hadden deze maand maar 1 keer geklust! en ik zweer nog steeds bij 800mg CoQ10
Wat fijn Poa! Je zwangerschap loopt geen gevaar door laag amh, geen zorgen dus maar vooral verder genieten van dit grootse wonder.
Femke, ik zou second opinion aanvragen..., overstappen naar ander ziekenhuis... Poa, geweldig meid, gefeliciteerd!! Lieve Poppetje, hoe is het met jou? Moet veel aan je denken... Meiden, willen jullie met me meedenken: Maandag hebben we evaluatie van onze IVF-poging met de arts: 225 Gonal-F gespoten en decapeptyl. Korte protocol. 6 follikels, 6 eitjes en 4 bevrucht. 3 TPs, niet zwanger... Luteale fase was mbv utro tijdens cryo TP prima, 14 dagen, luteale fase tijdens verse TP (met utro) was slecht: 7 dagen na TP ongesteld. Eitjes dus wel bevrucht, maar 3 slechte start, uiteindelijk wel tot redelijk/goede kwaliteit doorontwikkelt, maar toch... Vragen: Hoe kan mijn luteale fase tijdens verse TP beter worden ondersteund? Missch toch lange protocol ivm kwaliteit eicellen? Menopur ipv Gonal-F ivm kwaliteit eicellen? Half spuitje deca voor meer groei? Ik hoop op jullie input, alvast bedankt!!
Hi meiden, tijdje niet gereageerd. Mieksel en Miss hoop dat jullie inmiddels weer vol goede moed in een volgende behandeling kunnen starten! En ook alle andere dames heel veel succes! Blijft toch heel bijzonder om zwanger te mogen raken als ik alles zo lees... Hier de 25ste een second opinion in het EMC en op 4 mei richting DD. Hoop natuurlijk op een totaal andere uitslag maar goed, dat is de hoop die spreekt. Bereid me maar voor op de keiharde eind conclusie...
Poa ik denk niet dat die waarde van invloed zijn op je zwangerschap. Gefeliciteerd met je mooie echo. Mieksel, ik had ik DD suprefact en synarell eentje heeft dezelfde functie als deca alleen minder heftig en de ander voor na de tp als ondersteuning voor je baarmoederslijmvlies. Ook gebruikte ik menopur en had het korte schema. Misschien een pipelle vooraf laten doen? Voor innesteling. Jessie heel veel succes met de second opinions
Hi Ladies. Ff bloed laten prikken op de 3de dag vd menstruatie. Fsh 35 en oestro 163. Wel iets beter dan de vorige keer (toen was het fsh 54 en oe 97) maar dit is toch alsnog niet genoeg om iets te kunnen doen qua beh?
Hi Jessie, Hoe oud is je kindje? Ik heb een vriendin die echt super vruchtbaar is maar bij haar duurde het de laatste keer wel 1,5 jaar voordat ze weer ongesteld werd. Ik heb geen antwoorden voor je qua behandelingen (ik ben alsnog nu spontaan zwanger geraakt, amh <0,1 fsh 12 en 37 jaar) Ik weet wel dat mijn cyclus dit laatste jaar weer 28 dagen was, met 5 dagen ongesteld zijn terwijl dat 2 jaar geleden soms 23 dagen was met 3 dagen beetje bloed. Ik denk dat het misschien nog wel kan dat je opeens na een jaar weer betere waardes zal hebben. Misschien dat DHEA ook nog kan helpen? Heb je al contact gehad in DD of Gent?
Hoi Jessie Hou hoop, want afgelopen week mijn FSH laten meten op dag 1 van mn menstruatie en toen was hij 13!!! De keer er voor was het 30, dus kan behoorlijk schommelen in onze situatie. Ik ben afgelopen vrijdag gestart met de 100 mg Clomid en mag as vrijdag voor echo om te kijken hoeveel follikels er zijn gemaakt. Jij heel veel succes vandaag. Ik duim voor je!
Hey Poa en missT80, mijn kindje is bijna twee. Ik word nog steeds ongesteld, alleen niet meer elke 4 maar elke 3 weken... Gisteren in emc geweest. Ook zij zeggen dat ze niets meer kunnen doen, ondanks dat op de echo een eitje te zien was. Daar doen ze niets mee omdat zij denken dat de eitjes die er komen met zulke waardes 'oud' zijn en toch niet bevrucht raken. Ik was zo enorm verdrietig! Ik kan in NL gewoon geen kant meer op. Ik hoop zo dat DD iets wil doen of kán doen...
Hi Meis, Ja zo'n uitslag komt heel hard aan, ik was ook helemaal kapot van mijn test uitslagen en heb een week lang alleen maar gehuild. En nu zwanger, spontaan. (2de spontane zwangerschap dit jaar) Dus je weet maar nooit. Ik heb het gewoon nog ELKE maand geprobeerd en zweer bij de 800mg coq10. (kijk ook naar DHEA) Eerst was mijn cyclus ook onregelmatig maar het laatste jaar weer regelmatig. En volgens mij kan het ook gewoon dat alles nog van slag is als je kindje nog maar 2 jaar is.
Hi Jessie82, Het beste kun je even coQ10 en DHEA en vruchtbaarheid googlen, en misschien wel in het Engels googlen. Ik denk dat als mijn cyclus hier nu slecht zou zijn ik eerst DHEA zou proberen. En het beste voor jou is misschien om toch een afspraak in DD of Gent te maken en hun daar ook te vragen naar DHEA. Ik woon nl in Amerika en hier qua prijzen zijn vruchtbaarheids behandelingen echt niet te doen. Het enige dat ik weet is dat ik in Nederland erg slechte waardes had en nu in het laatste jaar 2 spontane zwangerschappen dus ik denk dat waardes zeker kunnen veranderen.
Mag ik misschien hier vragen wat het verschil is tussen Q10, Coq10 en Ubiquinol. Gebruikt iemand hier 1 van bovenstaande producten? Wat is jullie ervaring hiermee en welk merk zouden jullie aanraden?
Hoi Jessie Hoe is het vorige week in DD gegaan? Ik kan je helaas niet verder helpen met antwoorden op je vragen omtrent medicijngebruik. Liefs
Hoi, Ik ben nieuw op dit forum. Ik zoek al een tijd meer informatie over POF en zwanger worden en kom vaak de (grappige) titel van dit forum tegen. Ik ben 34 jaar en heb een zoontje van (bijna) 3 waar ik natuurlijk van zwanger ben geworden en vrij snel gezien mijn verleden van schildklierkanker. Nu wil ik al heel lang een brusje maar ik werd niet zwanger en kreeg bloedingen tussen ovulatie en menstruatie. Uit onderzoek bleek een verhoogd FSH (24 later 15) en later ook een laag AMH (weet ik niet meer denk 0.8), AFC telling was 8 en onlangs nog maar 4. Ik zit nu bij het VUMC en werd nadat bleek dat het semen van mijn man ook nog eens niet goed was meteen ingepland voor ICSI. Alleen bleek ik de cyclus voor aanmelding zwanger. We waren zo opgelucht en blij en dankbaar! Helaas bleek met 7 weken de zwangerschap niet goed en is MK met 9 weken opgewekt. Ik heb toen even ziekenhuispauze genomen en opnieuw tests aangevraagd. Nu bleek het semen van man prima in orde (10x zoveel, dankzij vitaminecomplex & voeding) en wordt IUI geadviseerd wat qua stimuleringsprotocol veel beter met mijn POF combineert. Vanochtend had ik de CD3 echo (waarop dus maar 4 eitjes te vinden waren) en vanavond zet ik de eerste prik. Maar ik merk dat ik naast hoopvol me ook verdrietig en alleen voel en ik er misschien toch goed aan doe om op een forum ervaringen te delen en steun te zoeken. Vandaar Ik wordt niet heel blij als ik IUI ervaringen in het algemeen lees en al helemaal niet in combinatie met POF. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Maar ik blijf me vasthouden aan het feit dat ik toch natuurlijk zwanger werd 8 maanden geleden en er wellicht nog hoop is voor me.