Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 3 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Miss76, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clau1983

Clau1983 Actief lid

21 apr 2013
    216
    0
    16
    Amsterdam
    O vandaar homeland. Wat belachelijk dat ze voor de AMH bepaling op haar kop krijgt. Bij mij weigerden ze in NL het te bepalen toen ik erom vroeg. Het had volgens hun geen toegevoegde waarde.
    Mag ik vragen wat jouw uitslagen zijn? Wat is je AMH en FSH enzo?

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Fijn dat de Belgische gynaecologe eigenwijs was Homeland. Mijn Nederlandse ziekenhuis deed 6 weken (!) over amh prikken en uitslag. In Dusseldorf heb ik de herhaling moeten prikken, 59 euro armer en 24 uur later wist ik waar ik aan toe was.

Mocht je toch de wachttijd van Gent voor lief nemen onthoud dan altijd 1 ding. Als Poffer moet je echt in het buitenland zijn! Die paar die het in NL lukt is mooi maar ik zou het er persoonlijk nooit op durven gokken.

Goed gedaan Clau mbt je werk! Nu hopen dat de cyste snel vertrekt.

3. Homeland

Homeland Niet meer actief

Ik reageer even op deze manier.
    Ja erg blij met haar. Het is in een NL ziekenhuis (vandaar ws het gezeik tegen haar) maar zij is een Belgische, opgeleid in Gent door dr. Sutter oid, kan dat? Toevallig was ik ongesteld en zat op dag 2 toen ik mijn afspraak had en bloed werd afgenomen. Mijn fsh is 30 en amh weet ik niet de exacte waarde van maar veel te laag en mijn oestrogeen ook. Ik was zo overdonderd, zat daar alleen omdat vl afspraken op zijn werk had waar hij echt niet onderuit kon, waardoor ik het niet allemaal meer kan reproduceren. Morgen ws meer info. maar ze kon bij de echo iig geen eitjes zien. Gezien de waarden denk ik dat het heel erg moeilijk gaat worden maar ik laat het pas rusten als ik er voor onszelf alles aan gedaan heb wat we willen en kunnen doen. Maar wat heb ik vandaag veel en hard gejankt zeg! Pffff....

4. Homeland

Clau wat vervelend van die cyste. Hopelijk een goede laatste poging!

5. Homeland

6 weken tjees!!! Tnx voor de tip. Heb al een aantal pagina's van deel 2 van dit topic gelezen en had daardoor al en voorkeur voor Gent (bij het eerste intakegesprek was het nog Rotterdam of Gent).
    Wat heerlijk dat je spontaan zwanger bent :) Hoe voel je je?

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De grond slaat idd onder je voeten vandaan als je hoort dat je vervroegd in de overgang gaat komen. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee ook al heb ik het dikke geluk om toch moeder te zijn geworden.

Deze zwangerschap is idd spontaan, verloopt prima. De tweeling van nu 14 maanden zijn wel via IVF in Dusseldorf verwekt, ik heb er nooit rekening mee gehouden dat het spontaan zou lukken,, artsen zeiden ook dat de kans daar op zo ontzettend klein is, en we hebben het ook sinds 2011 vruchteloos geprobeerd, tot de zomer van 2015 dus.

Als deze dame opgeleid is door Prof de Sutter heeft ze een zeer goede leerschool gehad. Deze vrouw is echt een autoriteit op fertiliteitsgebied in de Benelux en is de kennis van de Nederlanders ver voorbij. In Dusseldorf is Dr Scholtes de POF en fertiliteitskenner. Je kunt van beide wel filmpjes op Google vinden, krijg je een beetje een idee.

7. Homeland

@Clau, vwb verlof, de Wet Arbeid en Zorg er even op naslaan en leidinggevende mee om de oren slaan...slap...slap!

8. Homeland

Tnx!
    Ik vraag me overigens net af of ik wel in dit forum mag meekletsen. Op mijn 39e is het mis gegaan met mijn cyclus. Ben nu 40 en word dit jaar 41.

9. Homeland

Heb vandaag mijn waarden gezien op de spoedverwijsbrief van de Gynaecoloog maar daar word je echt niet vrolijk van Amh <0,1. Ook geen follikels gevonden met de echo dus ik ga er, na verdieping op intranet, vanuit dat het niets meer gaat worden :(

10. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hallo allemaal!

Vanochtend ons intakegesprek gehad in het LUMC en dat voelde ontzettend goed. De arts was aardig, nam alle tijd voor ons (met als gevolg een bomvolle wachtkamer toen we weggingen ;)) en gaf ons het gevoel het welzijn van de patiënt voorop te stellen. Zo krijgt onze donor alle gesprekken op 1 dag: intake, medische onderzoeken en gesprek met de maatschappelijk werker. Bij de meeste ziekenhuizen en klinieken moet je 3 keer komen, wat erg tijdrovend is voor de donor (die daarna ook nog eens de behandeling ingaat, met de nodige ziekenhuisbezoeken), en zit er steeds een paar weken tussen de afspraken, wat de boel natuurlijk ontzettend vertraagt. Verder krijgt de donor het korte protocol, wat ook erg fijn voor haar is. We worden donderdag gebeld of we mogen starten (is een formaliteit, maar we moeten besproken worden in het teamoverleg) en dan worden alle afspraken ingepland. Manlief en ik hoeven alleen nog naar de maatschappelijk werker en sperma- en bloedonderzoek te doen. Het was wel weer even gek om een ziekenhuis in te lopen en om de medische mallemolen weer in te gaan. Er schiet dan toch meteen weer van alles door je heen, met name de herinneringen aan de wanhoop die ik gevoeld heb tijdens de 15 behandelingen die we gehad hebben. Maar nu gaan we een heel nieuw traject in, met enorme kansen, die ik met mijn eigen eitjes nooit gehad heb. Dus ondanks de angst dat ook dit weer kan mislukken, heb ik goede hoop dat we na al die jaren misschien toch nog een kindje gaan krijgen..

@ Homeland: welkom op ons topic. Wat een vreselijk nieuws heb je te horen gekregen. Ik wilde al eerder op je reageren, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om je te vertellen wat je je inmiddels zelf ook hebt gerealiseerd: het ziet er zeer somber uit. Geen follikels, een onmeetbaar AMH en een FSH van boven de 15 voorspellen redelijk nauwkeurig dat het niet meer gaat lukken met je eigen eitjes. Je kunt nog van alles proberen om de kansen te vergroten dat je op de natuurlijke manier zwanger wordt, zoals:

- acupunctuur
    - de cursus van Rika Lukac doen en leven volgens de regels in haar boek Innesteling
    - de boeken en cd's van Julia Indichova bestellen (of van mij lenen) die beweert dat je met een gezonde levensstijl (zowel fysiek als mentaal) je kansen enorm kunt verhogen, ook al zit je al met 1 been in de overgang.

Maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik hier nog in geloof. Al deze dingen (die ik allemaal gedaan heb) hebben mij heel erg het gevoel gegeven 'als je maar hard genoeg je best doet en het braafste meisje van de klas bent, dan word je zwanger', waardoor je bij ieder kopje koffie of wijntje dat je drinkt (al is het er maar 1 per maand) gebukt gaat onder een enorm schuldgevoel en jezelf aanpraat dat het door dat ene kopje koffie weer niet gelukt is die maand. Wat natuurlijk totale onzin is. Het is vooral een kwestie van heel veel geluk hebben!

Je zou natuurlijk altijd nog voor een 2nd opinion naar Gent of Dusseldorf kunnen gaan, maar zonder zichtbare follikels ben ik bang dat zij ook niets meer voor je kunnen betekenen. Hooguit zou Dr. Scholtes je kunnen adviseren een paar maanden DHEA te gebruiken. Wat ik zeker zou doen als ik jou was. Dat is een hormoon dat je eierstokken weer een beetje wakker kan schudden, waardoor er hopelijk toch nog wat follikels gaan groeien.

Heel veel sterkte gewenst en stel hier gerust alle vragen die je hebt, ook over eiceldonatie.

@ Clau: succes met wachten, hopelijk is de cyste volgende maand verdwenen!

@ de rest: hoe gaat het met jullie?

Liefs,

Miss

11. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Oh en natuurlijk mag je op dit topic meekletsen! Bijna niemand hier heeft POF (dan zou je voor je 40e al geen cyclus meer moeten hebben), maar zo zijn we nu eenmaal ooit genoemd door de topic-starter. Dit topic is bedoeld voor iedereen die vervroegd in de overgang is geraakt of gaat raken. En daar hoor jij helaas zeker bij. Op je 39e al een onregelmatige cyclus en zulke slechte hormoonwaarden hebben, is echt veel te vroeg.

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallo allemaal,

Ik ga even een positief verhaal hier neer zetten, ik hoop dat jullie dit niet vervelend vinden.

Jaren geleden heb ik hier ook actief geschreven omdat ik er achterkwam een poffer te zijn.

We wilden graag voor een 2 kindje gaan (1ste kindje via 4e IUI geboren na 3 jaar proberen) en dat lukte maar niet. We werden doorverwezen voor IVF. Toen 2 IVF pogingen gedaan volgens het lange protocol in Enschede waarbij geen follikels wilden groeien. Toen is mijn AMH gemeten en die bleek <0,1. Ik werd naar huis gestuurd met de mededeling dat ze me niet meer konden helpen.

Heb toen een second opinion aangevraagd in Dusseldorf en daar wilden ze me nog wel helpen. Ik heb een IVF behandeling gehad met 350 menopur en vanaf dag 7 cetrotitide erbij. Score was 5 eitjes en die zijn allemaal bevrucht (zaad van vriend was gelukkig helemaal prima). Embryootje 4 is blijven plakken en wordt bijna 4 jaar. Net voor mijn 40ste verjaardag is hij geboren.

Ik ben dus heel blij dat ik naar DD ben gegaan.

Inmiddels is de overgang bij mij al echt begonnen. Sinds 1,5 jaar heb ik opvliegers en is mijn menstruatie ook zeer onregelmatig. Hierdoor heb ik ook een baarmoederverzakking gekregen waaraan ik ruim 2 weken ben geopereerd. Dat gaat heel goed en heb nu nergens meer last van.

13. Homeland

Tnx Miss voor je lieve reactie.
    Wat fijn dat jullie zo'n goed intakegesprek hebben gehad! Zou geweldig zijn als jullie een kleintje krijgen :)

Het ziet er idd heel somber uit. 20 mei hebben we een afspraak in Gent en dan verwacht ik ook wel dat we een definitief 'we kunnen niets doen' gesprek. Dat is voor ons ook meteen het eindstation hoe zwaar dat ook zal zijn om te verwerken. Gelukkig staan we er hetzelfde in.
    Kan me voorstellen dat je van alles hebt gedaan waarvan je dacht dat het je kon helpen.
    Ik houd jullie op de hoogte van het verdere verloop.

Wauw Nataly wat een mooi verhaal en van mij mogen positieve verhalen altijd!

14. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Nou meiden, positieve ovulatietest gehad en startecho, baarmoeder is klaar voor TP, dus Pregnyl gezet.

Zondag TP van een cryo als alles goed gaat!!!!
    Wat een heerlijkheid en luxe zo'n cryo TP in vergel met IVF.
    Vraagje: mijn fert.arts gaf aan dat als we nu seks zouden hebben, we wel kans hebben dat m'n huidige eitje ook bevrucht wordt. Ze raadde het echter niet af.
    Wij hebben zoiets, toch meer kans op zwangerschap (ook op event tweeling), maar alles is welkom!
    Hoe deden jullie dat? Wel/niet seks?

O ja, en als je utro gebruikte bij cryo, vanaf welke dag en hoeveel gebruikte je? Mijn zkh deed wat twijfelachtig en uiteindelijk moet ik morgen starten met gewoon 3 x 2 bollen. Lees op internet dat het in niet gestimuleerde cyclus ook vaak minder is...?

15. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ook hier ff

Lieve Miss heel veel s6 en geluk toegewenst!
    Dat jullie oooh zo lang gekoesterde wens in vervulling mag gaan
    Ik zal keihard voor je duimen;)

16. lamaris

lamaris Niet meer actief

#56 lamaris, 5 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2016
    Dag ladies. Ik ben hier lang niet meer geweest.
    Ik heb niet alles teruggelezen maar heb wel gezien dat Poppetje77 en Julia zwanger zijn. Van harte gefeliciteerd! Echt een droom die uitkomt.
    Het lijkt wel alsof het uiteindelijk alle Poffertjes lukt om toch nog een kindje te krijgen. Helaas hoor ik na vele pogingen (nog) niet tot die gelukkigen. Er zijn wel wat andere ontwikkelingen rond mijzelf. Maar omdat ik vermoed dat mensen die mij irl kennen meelezen deel ik dat niet hier op het open forum. Ben actief op besloten fora en facebookgroepen. Het gaat verder prima hoor. Wou toch nog wat van me laten horen en niet zomaar 'off the grid' verdwijnen zoals zo vaak toch ook gebeurt.

17. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Hoi Mieksel,

Ik breek weer eens in.
    Mag ik vragen wat jouw keuze voor eigen cyclus bepaald heeft?

Mijn zwangerschap resulteerde helaas in een miskraam en wij hebben nu nog 1 cryo over. Ik mag kiezen maar ziekenhuis neigt naar gestimuleerde cyclus, echter vooral vanwege de planning.
    Ikzelf neig naar natuurlijk, heb van mezelf regelmatige eisprong rond dag 14, maar wel korte lf. Echter zou de utro daarbij kunnen helpen...
    Zie op tegen de progynova...
    Ik geloof dat jij deze.fde overweging had dus ben benieuwd hoe jij (jullie) de keuze gemaakt hebt (mocht je het willen delen :))

18. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Mieksel fijn dat het mee viel. Hopelijk over 2 weken en positieve test in handen ga voor je duimen.

Homeland ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Lijkt me zo Kurt om dit nieuws te krijgen. Hopelijk kunnen ze in België nog wat betekenen.

Miss wat fijn dat de intake mee viel bij 't lunch en ook dat ze alle 3 de afspraken op 1 dag plannen.

Bij ons is het nog steeds rustig, vandaag de papieren binnen gekregen van 't ziekenhuis ivm second opioin die we hebben op 7 maart. De blieduitslagen zaten erbij en had en fsh van 7.3 en een amh waarde van 0.6. Bij alles wat is getest stond wel een opmerking bij. Best wel confronterend om op papier te zien dat de overgang staan komt.

19. Homeland

Heel veel succes Mieksel!!
    Dat is idd confronterend Anke, dikke digi knuffel!
    Mijn gynaecoloog is geweldig! Dankzij haar kunnen we volgende week vrijdag al terecht in Gent. Het klinkt mss gek maar ik hoor liever dan het nieuws wat waarschijnlijk negatief is gezien mijn waarden dan pas in mei.

20. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Mieksel heel veel succes vandaag!

Reageer later even goed op iedereen.

Deel Deze Pagina