Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Marjah hoe is het met jou?

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Be-lach-e-lijk! DD moet ff stoppen met prutsen, zeg :(.
    Maar je schreef ook iets heel anders op FB, dus ik denk ook echt dat DD soms wel eens voor hele mooie dingen kan zorgen...

@krampjes: SPANNEND!

@ Loessie: ECD, wat spannend. Vertel eens verder!

@hier: COMPLEET in de war...
    weet ff niet meer hoor...
    Ben net bij de homeopaat vandaan, maar ik schijn dus volgends hem habituele miskramen zelf te veroorzaken, doordat bij het echte hechtingsproces van de vruchtzak, mijn BM overprikkeld raakt en denkt dat het er maar eens even uitgekotst moet worden. NOUW JAAAAHHH :$
    Dus daar weer korreltjes voor gekregen.

Wat nu?

Geertgen is misschien nog geen optie, aangezien we eerst in een universitair zh miskraam onderzoek willen laten doen.
    Verder weet ik niet hoe Geertgen is met het gebruik van middelen, die nog niet 456.097x getest en beschreven zijn.

MCK is in ieder geval van mening dat zij, als geen onderzoeksintstituut niet van plan zijn om middelen voor te schrijven.

Marija... misschien ook eens naar mijn homeopaat?
    Maar misschien kan ik hem ook vragen of hij iemand in jouw buurt weet. Al... Al... Al... weet ik al dat hij niet erg veel contacten heeft met andere homeopaten, omdat hij vind dat de meesten kwakzalvers zijn.

SEG weet iemand iets over bepaalde spuiten die je kan zetten na herhaalde mks? Er zat een stagiaire bij de homeopaat, die zei dat twee vriendinnen iets gespoten hadden. Volgens haar was het geen heparine.

Ik denk wel, dat ik misschien nog ergens prednison vandaan moet gaan toveren als de mck niet mee werkt. HA geeft wel wat, maar wil eigenlijk een hogere dosis. Zucht, dus zoek eigenlijk een zh/arts/kliniek/..., die me dat wil geven.

Verder:
    intralipid. Ik weet het niet... Zal het? het is wel een oestrogenen boost, en laat ik die nou net missen (maar ondersteuning door homeopathische middelen, die wel weer een eisprong terug getoverd hebben).
    Extra progynova slikken, ook al misschien ooit nog cryotp in eigen cyclus?
    aspirine?

Ik hoop zo dat er iets uit gaat komen bij de miskramen poli...

Ik twijfel echter heel erg tussen LUMC en UMCU.
    Wat zal ik doen?

UMCU staan alle afspraken al (eind juni mk poli, eind augustus IVF poli en wachtlijst van 2 maanden, maar misschien is gesprek met psych nog nodig) en heeft eicel-bank. LUMC wil verwijsbrief, bla bla.

Weet iemand iets over ECD in UMCU en LUMC?

Ben benieuwd...

Kus, M

@vliegmaatschappij: air opium...
    (krijg opium van de homeopaat om iets minder te vliegen)

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ieoor;geen reactie op sms of huis telefoon!
    Wo bist du?

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Heeft er nog iemand vrij vandaag?

5. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Toch hebben we de laatste tijd best wel wat nieuwe aanwas. Is het lage AMH virus besmettelijk of zoiets?

En het stikt hier ineens van de ecd-ers...

Wel gezellig :)

Maar toch... ook al staan we bij de clubjes en vinden we dat we een infocentrum zijn, toch denken meiden dat ze te veel zijn. Dat is jammer :(. Zo had ik laatst een pb van iemand, die niet wilde/durfde mee(te)schrijven.

Zo jammer.

Dus, nieuwe meiden! Welkom!
    Dit clubje is van iedereen en voor iedereen. Vind het dan ook soms raar dat mensen het mijn topic noemen... :(. Ja ik heb het gestart en ik balk hier het meeste, maar dat komt omdat ik me toch minder thuis voel in andere clubjes. Iedereen wordt maar zwanger en ik niet. Maar daar lijken meer meiden last van te hebben hier. Okee, dus eigenlijk zijn we de kneuzenclub. Maar laten we daar nou eens even verandering in brengen. Toch?

Ik ben namelijk van plan om breezerslettig zwanger te raken (en dit keer te blijven) door die rare homeopaat van mij. Nee.... niet door de homeopaat, maar door zijn korreltjes en DOOR mijn man. IEUW! homeopaat is niet erg aantrekkelijk en wel erg oud.

6. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Marjah........................google eens naar Clexane

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    toch stolling dus...
    misschien is dat het. Ik ga het volgende week of de week erna vragen :)

8. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Marjah,

Ik ken iemand met wie ik contact heb in mijn weblog Mareille28. Zij loopt in het universitair medisch centrum utrecht en heeft daar ook eiceldonatie gedaan. Wel om andere reden dan ons nl ivm endometrise, maar misschien kan zij je vragen beantwoorden. Weet wel dat zij bij volgende terugplaatsting prednison zal gaan krijgen! Hopelijk heb je er iets aan.

XXX
    Bttersweet

9. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik had ergens gelezen dat een aantal dames dat hadden gekregen bij meerdere miskramen.

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi Marjah (en andere dames!)

Ik was/ ben dat van die PB. Ik lees altijd met jullie mee, maar vind het moeilijk om me aan te sluiten. Jullie zijn een vast clubje, wat al veel samen mee heeft gemaakt, elkaar kent en ik krijg zo'n indringer gevoel wanneer ik zou reageren... Maar nu toch maar :)

Mijn AMH is ook prut, 0,67. Dat is eind 2011. Wij zijn in een sneltreinvaart via Nederland in Gent terecht gekomen. Daar hebben we afgelopen januari onze 1e ICSI gehad, maar helaas mislukt en geen cryo's. 2e ICSI in maart is afgebroken. Nu mag ik in juli weer starten voor een herkansing van poging 2.

Maar jullie zijn zeker wel informatief hoor! Ik ben vrij nieuw in het hele traject, maar sta toch al op een punt waar ik zonder jullie nog niet had gestaan. Ik slik namelijk DHEA (heb ik hier uit het topic opgepikt, had er nog nooit van gehoord) en krijg deze maand de pipelle (hier of bij Juul vandaan). Dus meiden, info is er zeker!

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haha, dag kiekske!
    Jij stiekeme meelezer, die niet meer stiekem is ;)

Goeso voor aansluiten!

Enneehhh, misschien leren wij weer van jou! :D
    En als wij het niet zijn, dan zijn het wel wee anderen.

En je weet wat ik gezegd heb. Iedereen die zich hier nieuw aansluit, die loopt hier in "wip" zwanger weg.
    Duzzz, ook daarvoor geldt dat je hier kan gaan zorgen voor een positieve roze flow.

Moet ook zeggen dat ik dat erg confronterend zou vinden (zie eerdere berichtjes over gunnen van allerlei dames hier), maar toch! ROZE rules.

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Bittersweet! Ow jaaaah! zij liep in UMCU. Laat ik nou de hele tijd denken dat zij in het Erasmus loopt. Maar daar loopt iemand anders die ik ken ;), wie zou dat nou zijn?

Ik zal haar eens uithoren :D

Kus!

Man is thuis dus ik ga ff lunchen

13. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Marjah, smakelijk!

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat ik meteen roze wegloop. Ik heb er niet zo'n goede hoop op.

Bij poging 1 (kort traject) hadden we 6 emmy's, maar geen enkele heeft dag 5 gered. Ook onze excellentje in de buik dus niet.
    Bij poging 2 (lang traject) maar 1 eicel.

Ze denken dat mijn eicellen al niet meer goed zijn. Nu hebben we ht advies gekregen om de embryo's tot dag 5 te volgen. Als ze het weer niet redden, is het eigenlijk al einde verhaal...

Dus... Ik ben bang dat roze mijn kleur niet is. Maar de gun factor begrijp ik ontzettend goed!

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik! Ik heb vandaag vrij!

Hoeveel Prednison wil je gaan gebruiken?
    Ik had 100 tabletjes van Pfeiffer gekregen, maar kan denk ik aan nog wel een recept komen, als jij maar wel je bloed laat checken op ontstekingen als je het gaat gebruiken.

Ik snap dat gebeuren van die homeopaat niet zo goed. Jij wel?

Net ff teruggezocht wat ik toen bij meisje op 3.1 dag schreef:

Hmm, ik wordt nu nog niet volkomen krankjorum van steekjes ofzo.
    Hmm
    hmm
    hmmm
    hmmmm

Blehh... Is het al volgende week woensdag?

Dan is het namelijk 14 dagen na de punctie, dus de breezersletjestestdag... Manlief is dan vrij en ik hoef dan pas 's middags te werken, dus best kans dat ik dan over een staafje ga piezen...

Ik schreef eerder die week:

Welkom Kiekske!

15. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Hoi lieve meiden,

ik voel me de laatste dagen erg klote, daarom ben ik er even niet geweest... Ik praat jullie zo wel bij, nu de rest eerst...

Marjah, jij zit ook in een spagaat... ik vind het wel raar dat ze niet verder onderzoeken bij je, dat moet je wel doen voordat je weer gaat starten. Maar in Nederland doen ze toch niet zo veel, ook niet in de ziekenhuizen die jij genoemd hebt. Ik heb me namelijk al daarin verdiept :) Ze hebben alle standaard onderzoeken die ze bij mij in A. gedaan hebben, alleen die bieden ze daar aan. Dr. S. heeft nu wat andere dingen erbij geprikt. Ik kan je wel de lijst mailen, volgens mij kun je de meeste dingen via je huisarts laten prikken. Verder denk ik toch ook wel dat het factor zaad ook bij jullie een rol speelt. Mijn eerlijke mening is dat je het niet moet opgeven, meen is serieus. Ook al kan het nog zoveel teleurstelling opleveren die je moet verwerken, geef het nog niet op. Maar ik ben het met je eens dat je wel eerst alles moet laten onderzoeken. Hoe gaat het trouwens met jouw bloedverlies? Dank trouwens voor de homeopaat. Ik loop bij een osteopaat en die zei dat mijn darmen eigenlijk ook schuldig kunnen zijn, en de vorige keer zei ze zal dat ik bij haar moest komen als ik zwanger ben. Maar stomme ik deed het niet omdat ik niet wist of dat kwaad kon :( De volgende keer (hopelijk) ga ik dat zeker wel doen! Trouwens ik had vorig jaar Prednison gekregen van Pfeiffer, maar omdat ik er zo slecht op reageerde en niet nodig had heb ik nog een doosje thuis staan. Deze mag je gewoon hebben en als het goed gaat kun je altijd een recept erbij krijgen van hem of Maartje :) Dikke knuffel en ik hoop dat je er uit zult komen.

Koosje, jij hebt een prachtige embryo aan boord :) Volop genieten dus!!! Ook al zijn de wachtweken zo slopend, een mens krijgt toch weer hoop en dromen. Ik hoop dat het gaat lukken bij je! Ik duim!

Ieoor is lekker op vakantie, hoe heerlijk is dat... hopelijk zondag een verassing... wonderen moeten blijven bestaan...

Maartje, wat duurt het lang zeg... 3.1... ik testte de laatste keer met 3.2 positief... maar moet zeggen dat ik dat ook slopend vond omdat het dan alsnog mis kan gaan... dus als je het kunt volhouden - doen! Ook voor jou duim ik.

Gabrie74, lees ik nou dat jullie in september gaan beginnen? Wij hopelijk ook, dus misschien zien we elkaar dan :) Wat voor uitslagen moet jij nog krijgen eigenlijk?

Gabrielle, zo moeilijk als je man niet opnieuw wil proberen en jij misschien wel... ik weet niet wat ik tegen je kan zeggen... het is allemaal zo k... :(

Juulzon, ook jij in een dipje... :(:( jij hebt ook zoveel gevochten... en als ik het zo lees, dan kan het niet zo zijn dat jullie geen kansen meer hebben??? :( Maar waar ligt de grens? :(

Bittersweet, wordt nu ook spannend. Ik ben benieuwd hoe jouw zus gaat reageren op de hormonen. Weet je ook welke hormonen en dosis zij gaat spuiten? Ben wel benieuwd... Rust goed uit om je energie op te bouwen...

Nieuwe dames, welkom... ik heb me ook net aangesloten bij dit clubje, dus hoe meer zielen... ook jullie horen er gewoon bij!

Hopelijk ben ik niemand vergeten...

Nu even een stukje over de afgelopen dagen... ik moet zeggen dat ik steeds dieper in een gat val... Ik zal maar bij maandag beginnen... Maandag naar de huisarts geweest om bloed te laten prikken op hcg en prolactine op advies van dr. Scholtes... Bij de huisarts moest ik ook gelijk huilen... het lijkt er op dat het nu pas eruit komt :( helemaal... of ik geef me er nu pas aan over... Anyway... di de uitslag gekregen, HCG zat op 14,9 en prolactine op 214!!! Dus de te hoge waarde in DD was waarschijnlijk vanwege het stress... ik weet het anders ook niet... Di heb ik op het werk ruzie gehad met mijn leidinggevende... tijdens werkoverleg.. ze maakte een rare opmerking en ik flipte gelijk :x (doordat in natuurlijk kut in mijn vel zit). Daar was het bij gebleven... wo mailde ik de uitslag naar dr. S (van HCG en prolactine) en stelde een paar vragen. Hij regaeerde alleen dat de HCG op 0 moest zitten en dat ik opnieuw moest laten controleren. Maar ik moest ook bellen van hem met de assistente om de rest van de uitslagen te vragen (ondertussen had ik dr. Pf. gemaild of de uitslagen van dr. S klaar waren). De assistente zei aan de tel dat alles binnen was, maar dat ze het nog met dr. S moest overleggen en mij in de middag zou terugbellen. Prima. Ik ben uiteraard niet meer teruggebeld... Maar pf. mailde de uitslagen, dus vandaar dat ik mijn AMH wist. Toch vraag ik me af hoe dat kan... nog steeds... ik heb vanaf de laatste meting (2.05) wel 3 puncties gehad... 18 eicellen, 10 eicellen en 13 eicellen met 225IE). Betekent het dat mijn eicellen allemaal zo snel mogelijk eruit willen? Als mijn AMH in 2 jaar tijd zo erg zakt, betekent het dat ik mischien nog een jaar de tijd heb... dat kwam wel even hard aan... alleen hoe ik zo goed op de stimulatie reageer, geen idee... Afijn. Vanochtend belt de assistente mij terug en spreekt in dat dr. S had gezegd dat ik voor de uitslagen naar dr. Pf moest. Ik terugbellen... andere assistente aan de lijn.. dus ik zeg hoezo moet ik dr. Pf bellen? Dr. S heeft zelf de onderzoeken opgevraagd en aan de hand daarvan bepalen we het protocol. Zij: och, ik zal wel met hem overleggen en dan bel ik u terug. Dus een uur later word ik teruggebeld. Ja zegt zij, dr. S heeft gezegd dat u de HCG opnieuw moest prikken. Ik zeg: ja, dat weet ik, dat heeft hij mij de vorige week ook al gezegd en dat heb ik ook gedaan en dat heb ik hem ook gemaild. Zij: och... Ik zeg ja, en nu? hij zei dat we een TC moesten maken...ik zei: nee, sorry, ik wil gewoon langskomen. Ik heb het gevoel dat hij zo geen idee heeft waar het over gaat. en aan de telefoon moet alles snel, snel... Ik wil graag lansgkomen! dus volgende week donderdag gaan we weer naar DD... maar ik word wel een beetje gefrustreerd van die man zo... ok, hij heeft het druk, maar ik heb meer dan genoeg geld in zijn cliniek gestoken en hij mag best gewoon normaal nadenken!!! Och ja, en gisteren zei mijn leidinggevende letterlijk dat ik mijn excuses moest aanbieden... Toen ging ik het aan haar vertellen van de miskraam... en zij gaf er niets om... vuile kutwijf... een workoholic die geen kinderen heeft... ze zei misschien moet je maar even afstand nemen van kinderen krijgen...en niet zeggen goh wat goed dat je hier gewoon bent en je niet ziek hebt gemeld... dus ik was gisteren aan het einde van de dag gesloopt :( behalve dat mijn AMH laag is, weet ik eigenlijk nog steeds niets... hij heeft niets over DHEA gezegd (de waarde is 3,7 en moet zijn tussen 1,7 en 10). Dus erg hoog is het niet. Wat denken jullie? Zelf gaan slikken of wachten op wat hij gaat zeggen volgende week? Maar ik ben zo gefrustreerd :( HCG daalt ook erg langzaam, nog steeds komt er bruine prut uit en ik heb ook geen eisprong gehad... dus maandag weer een afspraak bij de gyn in A om te kijken hoe of wat...

Zo, nu ga ik maar weer eens aan het werk... ben verdrietig, moet en alles.. dikke knuffel lieve poffertjes van me

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ieoor was net gewoon aanwezig, hier op zp
    maar ze wil niet de telefoon oppakken...

betekent dat nou dat ze niet thuis is,
    of dat ze me negeert

:D:(;):$:D

17. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Marjah misschien was ze ingelog maar geen tijd om te reageren.......
    Ze wil je vast heel graag spreken maar ze heeft geen tijd........wie wil JOU nou niet spreken!!

Jeemig Marija....wat een verhaal. Kinderloos workaholic moet eerst ff zelf haar excuus gaan aanbieden. En ja gewoon een gesprek eisen van die dr. S.

Ik wacht op de tweede meting van DHEA...... ze zijn het kwijt!!!
    Mijn vorige uitslag was 11 das dan toch goed?? Het zal ook wel.

18. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    #2198 Gabriellle, 14 jun 2012
    Laatst bewerkt: 14 jun 2012
    Marija, meid, wat een week voor je. Die leidingevende van je is vreselijk. Wat een gebrek aan empathie en wat een stomme adviezen. Ik zou ontploffen (doe ik soms ook bijna tegen mijn nooit getrouwde, geen kinderen baas). Over je AMH waarde: kan het geen stomme, foutieve momentopname zijn. Het is idd raar dat het zo snel gezakt is.
    Verder weet ik niet zo veel te zeggen, want ik heb ook een enorme down week. Dikke knuf.
    (O ha, over mij, het is niet zo dat mijn man het niet meer zou willen, hij laat het aan mij over. Ik moet tenslotte al die ellendige puncties willen doorstaan, hij zegt geen nee. Maar hij trekt er niet meer zo aan. Hij is ook al die teleurstellingen zat.)

Maartje, je maakt jezelf gek zo. Ga morgen naar de Kruidvat ;)

Kiekske, welkom hier.

Marjah, zou dat echt zo zijn, hier aangesloten en jawel, in een 'wip' zwanger? dan moet ik maar eens gauw gaan wippen ;)

19. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Gabrie74, 11??? Dat is heel goed dan lijkt me :) Op mijn blaadje staat
    DHEA
    EIA Serum 3 8 , ng / mL 1,3 - 9,8

dus als ik maar 3,8 heb dan moet ik gauw gaan slikken :) en als jij 11 hebt, dan ben je nog een jonge blom :)

Gabrielle, sorry, dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen... Tja, ik hoop eigenlijk ook dat het een verkeerde meting is ivm HCG en zo... dus ik ga het nogmaals doen hoor als mijn cyclus weer terug is.

Ieoor zei toch dat ze ging vliegen? :) of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen? :) Of bedoelde ze het niet letterlijk? :)

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    #2200 marjah, 14 jun 2012
    Laatst bewerkt: 14 jun 2012
    Marija, ik heb zo mt je te doen...

En het is zo niet fijn om in deze periode ook nog eens ruzie te hebben met mensen. Stomme leidinggevenden ook altijd.

En dat DD gebeuren. Ook lekker.
    Volgende week dus weer heen, weet je al wat je tegen uber S gaat zeggen?

Ik hoop zo dat je snel een beetje op kan krabbelen, want zo te horen heb je nog een lange weg te gaan. Jammer dat je hcg niet gewoon lekker op 0 zit en dat je gewoon weer een cyclus begint te krijgen. (ook hier btw nog geen cyclus in aantocht, bloeden is echt minder/niets).

Ik zou je willen knuffelen en zeggen dat alles goed komt met ons. Kon ik maar toveren...

Ziekenhuizen in nl tov DD
    Tja, pfeiffer wil me alleen maar advied geven over immunologisch onderzoek. Iets waar ik nog steeds het nut niet helemaal van zie. Okee, je kunt misschien zien dat je immuunsysteem op dat bepaalde moment niet geactiveerd is.
    In mijn geval heb ik geen a-tpo, parietale celle, bijnierschors en ovaieel weefsel. Dus niet de standaard (voor mk) activatie markers. Daarnaast kijken ze alleen naar CD4/8 en Tregs en wat cytokines. Leuk, maar volgens mij kan dat morgen anders zijn, als ik in de trein naast een snottebellig kind heb gezeten. Het is een moment opname. Dus JA! ik ben wel voor prednison, maar dat is volgens mij niet echt met dit soort metingen uit te te te ... eeehhh bevestigen of het wel/niet zou helpen in het verbeteren van de niet-afstoting van je emmie (?!?).

Dus, geef gewoon prednison, want 1 virusje en je hele CD4?CD8/Tregs/CD56 verhouding gaat volledig mank.

Waarom zouden ze in DD zoveel onderzoek doen naar immunologie, terwijl in Gent ze daar niet echt mee bezig zijn? Ik weet wel, DD heeft een embryoscope en Gent niet, daarentegen doe Gent pipelle en DD niet.

Wat ik wil zeggen... Als het echt belangrijk zou zijn, dan zouden er veel meer (buitenlandse ziekenhuizen) dit willen laten meten.

Daarentegen kan ik wel weer veel meer met vitamines en andere fundamentele stoffen die ten grondslag liggen aan de opbouw van cellen/hormonen/etc. Daar kan ik weer wel in komen.

In Utrecht heb ik ooit al eens een hele lading dingen laten meten, waaronder dus de antistoffen, corisol, prolactine, DHEA, TSH etc. en bij de HA D3, B12, B6, TSH, T4. Wat niet meegenomen is de stolling en wat mk gerelateerde dingen.

Ik wil Scholtes daarom vanavond vragen wat voor metingen hij nog voorstelt. Ik wil weten welke bijzondere onderzoeken hij me kan bieden, ten opzichte van Utrecht (of ergens anders).

Kan ik dat dan niet gewoon hier ook gaan aanvragen? en anders overleggen dat ik het meeste hier doe en het restje in DD?

Ik heb ook een gespek met scholtes gevraagd omdat ik wil weten wat we nog kunnen testen bij mijn man. In nl denken ze alleen maar aan tellingen, maar het schijnt zelfs dat ze bij de mk poli, alleen mij onderzoeken en misschien wat chromosoontesten in het bloed van mijn man. Het sperma zelf schijnt niet onderzocht te worden.

enniewee, ben een beetje opstandig vandaag.
    (heb nu opium, dus misschien wordt het nog beter ;))

Wat ik wel bedacht is het volgende. Jullie weten misschien wel mijn achtergrond qua werk en anders pb je me maar, als je het wilt weten ;). Misschien staat het wel op FB?

Gisteren sprak ik met de dr van de kliniek. Zij zei dat sperma op een bepaalde manier wordt geteld. En laat ik nu net dat heel vaak gedaan hebben... Alleen beweeglijkheid scoren gaat niet... Of althans ik ken de klassificaties niet.

Maar... man wil best even meewerken aan een simpel teltestje van mijn kant ;). Kan het dus nu doen en over een paar maanden, om te kijken of de aantallen mooi zijn na het gebruik van allerlei vitamientjes etc.. Vlak voor een eventuele start van een nieuwe poging kan ik uiteraard nog eens kijken... en dus beslissen of we die maand echt gaan beginnen. Tja... ook daar garantie tot aan het hek, want een virusje en de boel ligt weer in puin. Maar goed. ff tellen kan geen kwaad.
    Ik doe er niemand kwaad mee, alleen zal ik maar niet gaan vertellen wat ik aan het tellen ben... zullen mensen wel een beetje raar kijken.

Ik kan de kwaliteit niet beoordelen, maar wel of er iets geks is gebeurd met de aantallen, zoals de laatste keer.
    Want om van 12 miljoen * 90% naar 1 miljoen * 33% te gaan is wel dramatisch.

Kijk die 80 miljoen van maartje dr vent dat halen we nooit, maar toch... de 5-10 en goed beweeglijk moet te doen zijn.

Eerst uber S lastig vallen, dan de arts in ons plaatselijke ziekenhuisje en dan eind juni goed beslagen ten ijs komen op de mk poli.

Ow ja en ik ga nu de IVF-verpleegkundige van UMCU bellen.

Deel Deze Pagina