Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik snark
    Jij snarkt
    Wij snarken.

Wij hebben gesnarkt (stam + t ivm het kofschip)

Dames, nog een paar dagen en dan weet ik dat het niet gelukt is dan dam ik vast wel weer ff in.

Blehhh

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Visite is weg nu slapen.

Truste meiden

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    ... en ik lees mee....
    Heb niet zo te melden, alleen maar knuffels uit te delen omdat ik jullie allemaal lief vind. En welkom Kiekske hier :) !

xxxxxxx

5. Marija

Marija Bekend lid

29 aug 2010
    555
    0
    16
    Mijn waarde is 3,8 ng/mol en referentiewaarde is 1,3 - 9,8.

Maartje, hoe kun jij een andere ref. waarde hebben dan ik als beide bij Pf hebben geprikt?

Zouden jullie gaan slikken met mijn waarde of wachten wat uber S zegt donderdag??

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Marjah, slik dat spul niet..hoeft ook niet in mijn oude lijf :(

Ieoor, hoe gaat het met je?? Ik houd je vast..smak...

Maartje, ooooooo wat is dit killing toch elke keer he??? Bah, bleeeh, om GEK van te worden....meis...ik hoop inmens voor je, gewoon omdat je een lieverd bent en je lekker een tweede wuppie verdient..ook al ben je dan dat dikke, vette, sletterige kutwijf met al een beeb:D...en ook nog een wonderschone beeb, dat maakt je extra gruwelijk :D

Bij mij slaan zenuwen nu al toe..op dag 2 na terugplaatsing denk ik al van alles te moeten kunnen voelen, al een soort magisch gevoel te kunnen hebben 'dat er iets zit' en omdat ik dat niet voel moest ik vanochtend al ontzettend huilen in de auto (geen lekkerder plaats dan huilbui in de auto..). Ben mij ineens ook erg bewust van dat het de laatste kans is voor def op adoptie over te gaan...vind het allemaal doodeng, verdrietig, soms ineens hoopvol...killing!! :(:(

Kus Koosje

7. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Maartje is gewoon zwanger! Ze is gewoon een sletterig :pkutwijf die bij de eerste poging boemmm gelijk zwanger is. Hoop het uiteraard voor je. Alhoewel dat best weer auwww doet!!

En Koosje die doet een Marjahtje! Laatste cryo boemmm zwanger worden.

Ik wil ook een kind wat mij later zal gaan bezoeken in het bejaardentehuis.......:)

8. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Juul: hoe sta nu in het hele traject, na de evaluatie van afgelopen maandag? Ik heb de 28e de pipelle en meteen een afspraak met Dr. de Sutter. Is onze eerste keer bij haar en ik ben erg benieuwd. Zal ook eens een mooi vragenlijstje opstellen...

Meiden op het wachtbankje: verschrikkelijk!!!!!!!! Wachten, wachten, wachten. Vanalles voelen en niet weten waarom. Slopend... Succes...

Even een vraagje aan jullie:

Mijn AMH is dus laag, 0,67. Ik had bij de 1e poging 7 eicellen waar er 6 van zijn bevrucht, 5 doordeelden en waarvan er 1 is teruggeplaatst. Helaas dus geen cryo's (Ik weet eigenlijk niet of ze dag 5 echt niet gehaald hebben, of dat de kwaliteit gewoon niet cryo-waardig was. Zet ik op mijn vragenlijstje).

Nu lees ik bij meiden in het '1e ICSI in juni' topic dat er veel van hen ook 'maar' 7 eicellen hebben.
    Bij mij wordt zo getwijfeld aan de kwaliteit van mijn eicellen nav het bovenstaande resultaat + de afgebroken poging in maart, maar als ik dit dan bij anderen lees, was mijn poging toch helemaal niet zo slecht? Ik was zo rustig ondertussen bij de hele situatie en nu krijg ik weer steeds meer ???.

Die 7 is toch wel ok? En die afgebroken poging lag naar mijn mening aan pilgebruik + misschien wel de acupunctuur. Had ik beide bij poging 1 niet.

pfff.... wat maakt dit je toch altijd onzeker. bah!

9. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Kiekse hoeveel heb je gespoten ?
    Hoeveel spuiten de andere dames?

10. Herfst80

Herfst80 Lid

4 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Bedankt voor het warme welkom! Ik lees en leef mee, probeer zo af en toe te reageren maar kan nog niet helemaal bij houden wie, wat hoe (ga ik wel proberen).
    Zie dat er een aantal dames op een enorm spannend wachtbankje zitten, gek he (of eigenlijk niet), maar je gunt het iedereen hier meer dan sommige mensen om je heen...Wens jullie allemaal zo veel succes en duim mee...

En tsja Maartje idd, was ook graag die trut geweest die zwanger was, of bij voorkeur straks die "ene-weet-je-nog-die-kwam-op-het-forum-en-was-direct-zwanger"...maar inmiddels maak ik me geen illusies meer hoor (na; "zou ik dan toch voordat we met iui starten spontaan zwanger zijn" , het zou een wonder zijn als ik in deze periode voor een nieuwe poging toch spontaan zwanger ben, of de topper; (bij de uitgangsecho) mevrouw, u hoeft niet te starten u bent zwanger) helaas..;)

Voor nu hoop ik heel erg dat jij het in ieder geval bent ...

En op de vragen die gesteld zijn; ik loop in het EMC. Daar geloven ze er niet in dat een hogere dosis Menopur een betere score oplevert. Op mijn verzoek spuit ik de komende poging 225 EH. Aangezien er (door de arts) weinig hoop is op een eventuele goede uitkomst, denk ik dat ik toch idd ga vragen om een verhoging naar in ieder geval 300 EH. Als het toch erop of eronder is, waarom niet dan?

Mbt een third opinion in Belgie, DD (of wat mij betreft de andere kant van de wereld); dat gaan we ook zeker doen (al hoop ik met heel mijn hard dat dit gewoonweg niet nodig is). Ik ben blij dat het EMC het aan wilde en een kans wilde wagen. We hadden ook een afspraak in het Maasstad (die werken samen met Gent) maar in het Erasmus was ik simpelweg eerder aan de beurt.

Ik ben niet van plan op te geven. Wanneer het eindigt in het EMC ga ik zeker orienteren (wellicht via Maasstad) richting Gent of DD (en dan heel veel vragen aan jullie stellen).
    Mbt eiceldonatie; hier ben ik nog niet klaar voor. Adoptie is voor ons geen optie (dat is voor mij een gevoelskwestie, ik weet niet, ik zie ook in mijn omgeving anderen supergelukkig zijn met hun adoptiekind(jes) maar heb altijd al het gevoel gehad dat dit niet bij mij past).

Eiceldonatie komt dichter in de buurt van wat ik wil. Alleen dan weer niet van een onbekende donor, niet van mijn zusjes (ook een gevoelskwestie en daarnaast is het mogelijk ook zo (hebben meegewerkt aan een pof onderzoek) dat zij beide ook in dit clubje gaan passen)...Heb nogal wat lastige wensen op mijn lijstje staan. Voor nu is de gedachte dat ik geen kindje heb wat 100 (of nouja 50)% van mij is, nog onverteerbaar..Ik wil (net zoals jullie sterke dames hier) alles geven en proberen voordat ik daar over na ga denken. Af en toe denk ik er heel heel heel voorzichtig aan.Want de gedachte aan helemaal geen kindje is is nog veel zwaarder...

En nu ga ik weer aan leuke dingen denken! Fijne vrijdag allen! X

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik had bij poging 1 7 dagen deca + 300 menopur. Deca vanaf dag 3, menopur vanaf dag 5.

Poging 2: 2 weken microgynon 50, vanaf dag 3 na pilstop halve eenheden deca (continue) + vanaf dag 5 300 menopur.
    Resultaat: 1 eicel.

12. Herfst80

Herfst80 Lid

4 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm..zie dat ik nogal lang van stof ben..;) Zal dat wat gaan beperken..en mider over mezelf praten..

13. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Kiek, 7 eicellen is helemaal niet slecht zou ik zeggen...op grond waarvan wordt er getwijfeld, alleen het aantal?? waarom is de andere poging afgebroken, niet voldoende eitjes die rijpten?? Enne..twijfels mag, als ze maarw el doorbehandelen :D

Herfst, eiceldonatie kan prima met een bekende donor..klinkt mss gek maar met mijn ex hadden wij een oproep op de viva-site geplaatst en los van dat het natuurlijk niet storm loopt zijn er daar wel twee heel goede meiden op gekomen die hun eicellen voor ons en nu voor mij hebben gedoneerd..t kan dus wel met bekende donor.
    Maar klinkt ook dat je eerst nog heel erg moetw ennen aan het idee en als dat is gezakt en goed voelt, dan komt die donor 'vanzelf' als je er voor gaat.

Koosje

14. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    JA Herfst, ga jij jezelf lekker restricties opleggen over hoe lang je mag schrijven :D:D....niet doen hoor!!

15. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Herfst: lekker schrijven!

Koosje: ze twijfelen omdat we geen cryo's hadden en omdat poging 2 dus is afgebroken ivm maar 1 eicel.
    Voor poging 2 twijfelden ze aan het zaad van manlief (TESE), door poging 2 is de 'schuld' naar mij verschoven.

De herkansing van poging 2 komt eraan en ik ben zo bang voor het resultaat... Dit kan toch niet al einde verhaal zijn??? :(

16. Herfst80

Herfst80 Lid

4 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koosje; wat bijzonder dat twee (onbekenden) dit zomaar voor je willen doen!

Poging 1: Deca vanaf CD 21 en Menopur 150 EH erbij vanaf CD 3 nieuwe cyclus. Resultaat; 0(!) follikels. Afgebroken op CD 11.

(Heeft iemand dit trouwens meegemaakt? Mijn hele cyclus lag plat, geen baarmoederslijmvlies opgebouwd, niks. De arts kon niet aangeven wanneer mijn cyclus were op gang komt. In de bijsluiter van deca staat dat dit 7-12 (!!) weken na de laatste spuit kan zijn..slik...Daarna volgt pas poging twee...Ik heb een hekel aan wachten)...

Komende poging kort protocol; Orgulatran (weet nog niet vanaf welke dag maar vroeg, aangezien ik steeds een vroegtijdige eisprong heb), en 225 EH Menopur

17. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Kiekse, het lijkt mij dat er nog best mogelijkheden zijn..je lijf kan eicellen produceren (mss niet in alle pogingen gelijk hetgeen wel doet twijfelen kan ik mij voorstellen maar toch..) en je man's zaad is van een dusdanige kwaliteit dat er bevruchtingen kunnen optreden, zoveel pogingen hebben jullie nog niet gehad..lijkt mij nog niet hopeloos, wel moeilijk maar niet hopeloos..en uit moeilijke situaties zijn al zoooo vaak toch beebjes geboren bewijst dit forum steeds weer..maar eng blijft het..bah!!

Lekkers chrijven over de spanning en twijfels, meiden hier hebben zoveel expertise opgebouwd!!

Koosje

18. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Koosje: dat gevoel heb ik dus ook...

Bij poging 1 bleek op de dag van de punctie dat mijn man geen zaadcellen in zijn staal had. De ingevroren zaadcellen bewogen niet en uiteindelijk is het een acute TESE geworden. Ik had om 8 uur de punctie en manlief is pas om 14:00 uur geopereerd. Dit leek ons niet de meest ideale situatie voor de eicellen. Wij hebben het idee dat dit meegespeeld heeft in het niet-aanwezige-cryo verhaal.
    Maar of dit zo is???

Gent heeft aangegeven de embryo's nu tot dag 5 te willen volgen om te kijken of de embryo's het nu wel redden. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen ze de conclusie trekken dat mijn eicellen niet meer goed zijn. Eiceldonatie zou dan de laatste optie zijn.

Pfff.... zorgen, piekers.... Nu weer proberen rustig te worden, afleiding zoeken, enz. Want ik wil zo stressloos als mogelijk de poging in.

Koosje: wat geweldig trouwens dat je via een forum iemand (2 iemanden) hebt gevonden die eiceldonatie wilden doen. Super zeg!! Wat bestaan er toch goede mensen op deze wereld!

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Weer even vluchtig bijgelezen,

Maartje, je wil vast niet lezen dat ik het koud hebben en rillen herken...... , ga het dus ook niet schrijven.....;)

Ga ff verder duimen....
    Er komt roze aan.... T moet gewoon... Ik voel t... Ik wil het...!!

20. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Kiekse kan het zijn dat de deca te veel remt?

Bij mijn vorige poging had ik 4 eicellen en 1 bevruchting. Dus ook niet echt vet!

De poging daarvoor 7 onrijpe eicellen.

Kieske, het beste bedje is het baarmoeder bedje heb ik altijd geleerd.
    En als ze de 5 dagen wel overleven en (hoop het niet!) je krijgt daarna een miskraam waar ligt dat dan aan??

Ken iemand die heeft na 5 dagen pas de tp gehad, zwanger, vervolgens bij 11 weken en 6 dagen een miskraam.....tja?!

Deel Deze Pagina