Wat een lieverd is jouw zus...en wat moeilijk moet dat voor jou zijn geweest om dit bij je zus waarvan je houdt te zien. Ik bedoel, ik vond het al erg bij een donor die veel verder af stond...herken erg het schuldig voelen naar haar, t is haar eigen keuze maar toch.. Gelukkig kan je het nu fijn voor haar maken en haar goed verzorgen, ik hoop zo op een goed resultaat voor jullie!! Enne...over ruim twee weken weet je het al Lieve groet, Koosje
ja idd mag 21 juli testen. nou ja als terugplaatsing doorgaat, maar kan mij niet voorstellen dat er niet 1 mooi embryo bij zal zitten. ben nu al nerveus voor maandag.
Bittersweet, wat een mooie score. Ik duim voor mooie emmies en een tp binnenkort. En wat knap van je zus. Echt, vroeger zou ik geroepen hebben dit voor een vriendin over te hebben. Maar nu niet meer. Ik heb altijd zo' n pijn, en zelfs met een roesje heb ik daarna zo'n napijn. Echt knap van haar dat ze nu zegt dat ze het nog eens zou doen. Zussenliefde! Ik hoop alleen dat het niet meer nodig zal zijn..... Dat je dus snel zwanger bent! Ieoor, het telegraaf artikel, zoals zo vaak met de telegraaf, zet al een bepaalde toon. Ik werd al onwel van het lezen van hoe dit geschreven is. Die reacties vind ik niet een zo schokkend. Wat verwacht je. Mensen hebben zo vaak een meninig zonder verstand/gevoel van zaken. Laat gaan laat gaan.
Hoi Meiden, Een hele spannende dag vandaag, want vandaag is de dag van de punctie. Hij begon al vroeg. Was al om 6 uur uit bed, omdat mijn man niet meekon naar het ziekenhuis ivm werk moest ik zijn goedje al vroeg weg gaan brengen. Dus hij 7 uur zijn goedje gemaakt en ik direct door naar ziekenhuis om dit in te leveren om 8 uur. Toen weer terug richting huis. Uiteindelijk was ik kwart voor negen thuis. Heb nog een tijdschrift een hele lieve kaart en een reep hazelnootchocolade voor mijn zus gehaald en een paar gebakjes. Toen was het inmiddels half 10 en opweg naar zussie. Kwart voor 10 was ik er en we zijn maar direct weggegaan. Dat was maar goed ook want of we het uitgekozen hadden een wegafsluiting ivm spoedreparatie dus moesten we omrijden. Het was errug druk nu natuurlijk op de weg. Eindelijk aangekomen in het ziekenhuis opzoek naar een parkeerplaats. Wat een drama is dat zeg uiteindelijk ergens in een hoekkie nog een plekje gevonden t's maar goed ook dat ik een klein autotje hebt die past makkelijk ergens tussen. We waren 10 over half 11 binnen dus gelukkig nog optijd. Al snel werden we geroepen en ging het van start. Infuus erin bloeddruk en saturatiemeter aangesloten en hierna naar de punctiekamer door. Daar aangekomen mocht ik op een stoel naast haar gaan zitten. Wat was ik opeens zenuwachtig geworden zeg en hoopte ik maar dat het mee ging vallen voor haar. Het ging van start voorbereiding treffen en plaatselijke verdoving gezet en hierna morfine in infuus. Toen werd mijn zus niet zo lekker erg duizelig en ze kreeg het wat benauwd waar ze erg van schrok. Ze moest goed blijven doorademen want mijn zus is heel gevoelig om te gaan hyperventileren. Toe begonnen ze eerst aan de linker kant met aanprikken. Dit was goed te doen en pijnscore ging van 4 naar 0. Maar omdat ze best lang bezig waren met het aanprikken raakte de verdoving wat uitgewerkt en hadden ze zoiets van liever geven we niet meer bij omdat ze er best heftig op reageerde. Dus zo gezegd zo gedaan en verder met de rechterkant aanprikken. Nou dit was even heel pijnlijk. Had zo met haar te doen en door die pijn ging ze zich ook erg spannen waardoor die rechter kant follikels aanprikken door de gespannenheid echt gevoelig bleef. Ik moest zelf bijna huilen, omdat ik die pijn gewoon voor haar had willen dragen. Maar zo lief als ze is zei ze naderhand alweer ik zou het zo weer voor je doen. De schat! Eindelijk was het klaar voor haar en kon ze naar de uitrustkamer. Hier hebben we ongeveer 1 uur gewacht op de uitslag. En uiteindelijk toch nog 14 eicellen gevonden, maar er werd wel bij gezegd dat we er zeker rekening mee moesten houden dat de helft af zou vallen ivm niet rijpe eicellen. Zaadkwaliteit was voor bewerking 25 miljoen en na bewerking 5 miljoen en goed beweeglijk dus goed genoeg voor ivf. Nu wachten tot maandag en dan wordt ik tussen half 9 en 10 uur gebeld of terugplaatsing doorgaat echt superspannend hopelijk komt er in ieder geval 1 heel mooi embryo uit. Wel nog gevraagd als er cryo's zijn of ze per stuk ingevroren mogen worden. Toen vertelde ze dat je bij een cryoterugplaatsing zowiezo als ze beide goed zijn je kan kiezen voor 1 of 2 terugplaatsen, maar ik heb liever toch maar 1 teruggeplaatst per keer dus vandaar mijn vraag. xxx bittersweet
Lieve Bittersweet, Wat een avontuur he? Meis...ik hoop echt van ganser harte dat er as maandag een mooie score komt en dat t dan snel raak zal zijn. T geeft mijw el een goed gevoel dat jouw donor jouw zus is en het zaad van je man, dat is hartstikke 'eigen' en dichtbij hoe het bij jou zou zijn gegaan..dat geeft mij vertrouwen voor jou. T is volgens mij nooit aangetoond dat ECD met naaste familieleden en dsu overeenkomst in genetisch materiaal betere uitkomsten geeft maar gevoelsmatig stelt t mij wel meer gerust. Ik vond het best 'vreemd' dat ik een embryootje in mij droeg met compleet vreemd zaad van een donor en ook totaal niet eigen genetisch materiaal van de eiceldonor..voelde ergens toch als helemaal een lucky shot. Meis, heel veel succes met deze wachtdagen en vooral maandagochtend vroeg... Toitoi! Koosje
Bittersweet het was een spannende dag gister. Vervelend dat je zus zo heftig reageerde op de medicatie en ontzettend vervelend dat ze zo'n pijn heeft gehad. Wat een schat dat ze aanbod het nog een keer te willen doen!! Gaat het vandaag weer wat beter met haar? En hoe is het met jullie? Begint het nu spannender te worden;de ECD an sich? Ben je nu zenuwachtiger dan met eigen materiaal? Of maakt het geen verschil? Hoe dan ook. het zijn nu weer hele spannende dagen; wachten tot maandag duurt lang!! Succes!
Ik wil jullie als stille meelezer heel veel "plezier" wensen voor morgen! Zelf heb ik een tijd meegeschreven onder een andere nick "Brigges" misschien zegt het jullie nog iets. Na het stoppen met de MMM kon ik het ff niet meer aan en heb ook mn account verwijderd. Ik heb wel vaak meegelezen en ook meegeleefd met jullie. Praktisch meegehuild bij de miskramen van Gabrie en Marjah. Als ik het goed heb begrepen van Marjah komt Juulzon morgen naar me toe om wat spulletjes op te halen. Of Marjah komt zelf..geen idee ik zit morgen klaar Meiden hou je sterk! Ik denk aan jullie en aan jullie heftige traject. Kus Lindanails (een typische breezersletterige naam...maar niet mijn echt naam uiteraard...lol)
Hoi ieoor, Heb haar vanochtend gebeld en gelukkig gaat het nu heel erg goed met haar. Ze heeft geen last meer gelukkig. Verder het was van mijzelf al wel spannender moet ik zeggen omdat ik toch al rekening moest houden dat het niet goed zou zijn. Maar nu is het weer spannend omdat ik hopelijk terugplaatsing zal krijgen en dat ook weer voor de eerste keer zal zijn. Dus ben benieuwd hoe ik het ga ervaren allemaal en hoop so op goed nieuws maandag. Heb nu echt zoiets er zou toch zeker wel 1 mooi embryo ontstaan moeten zijn kan me echt niet voorstellen dat dat niet zo is. Maar ja wel in mijn achterhoofd houdend dat het ook wel eens niet zo zou kunnen zijn. xxx bittersweet
Bittersweet ik snap je twijfels maar laten we uitgaan van het positieve. Er zitten minimaal 3 mooie Emmy's tussen. Let maar op. X
Hoi hoi, Ik vertrek zo. Even een berichtje van Marjah: ze is later omdat ze haar koelbak met lekkers en waar lekkers in moet, is vergeten... Maar ze doet haar best zsm er te zijn! Tot zo allemaal en dikke knuf voor Gabrielle en Marija en de andere lieve, nieuwe meisjes hier. Xxxx
Enne............................is het gezellig? Wij zijn blij dat we ons oude huis nog niet verkocht hebben. Daar hebben we een schuur van 6 bij 8 meter waar we dus vanmiddag mijn verjaardag vieren met een partytent ervoor. Wat een slecht weer is het hier zeg, het regent al vanaf 10.00 uur Vanaf 1 augustus gaat het huis trouwens in de verhuur.
Nataly gefeliciteerd met je verjaardag! Gabriellle hoe gaat het met jou na vandaag? Bittersweet en met jullie?
hoi ieoor hebben jullie een leuke middag gehad? met mij gaat het goed hoor. ben alleen toch wel erg zenuwachtig voor morgen hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen. mijn zus belde nog op heeft gisteren een beetje teveel gedaan waardoor ze nu een hele opgezette buik heeft heb maar gezegd dat ze echt rustig aan moet doen en goed moet drinken. als het goed id gaat mijn zus morgen mee met de terugplaatsing mijn man kan waarschijnlijk niet vanwege zijn werk. hopelijk kan mijn zus oppas regelen want ze zouden ergens heen gaan maar dat gaat niet omdat 1 vd kinderen ziek is. dat zou je net zien he anders moet ik misschien wel alleen mocht het niet lukken. xxx bittersweet