Hier ook geen schrijfmodus. Maar ik spiek wel, vooral nu heel spannend voor Bittersweet. Ik duim nog steeds. Ik heb ook steeds minder behoefte aan zp. Het gaat wel steeds beter met me, en ik begin steeds meer helder te zien wat mijn zwangerworden-/kinderwens is en hoe daarmee om te gaan. Er zijn nog steeds dingen die onverklaarbaar moeilijk zijn: de ene keer heb ik geen enkele moeite met een pasgeborene, de andere keer kan ik alleen maar janken. Soms is het nog steeds slikken als iemand aankondigt zwanger te zijn, soms is het goed. Maar het gaat steeds beter. Ik zie Felix* ook in veel dingen en ik zie ook steeds scherper wat zijn enorme betekenis is voor ons, ook al is hij snel vervlogen. En ik zie ook steeds meer, of helderder, of hoe zal ik het zeggen, meer in berusten, hoe geweldig het is dat we zo'n fantastische dochter hebben...en dat dat ook niet voor iedereen weggelegd is. Dus, niets op medisch gebied, nog even werken aan de psyche, al dan niet bewust. Ga binnenkort genieten van een lange vakantie en ben dus nog minder online. Succes en knuf aan iedereen die weer bezig of binnenkort gaat beginnen.
Dames, ik heb nog een vraagje . Vandaag prikinstructie gekregen. Vorige week kreeg ik te horen dat ik het korte protocol kreeg in de natuurlijke cyclus, omdat het niet goed is de cyclus van vrouwen met een laag amh stil te leggen. Ik krijg Puregon, waar ik het niet helemaal mee eens ben, maar ik kan moeilijk het recept veranderen . Nu hoorde ik vandaag van de verpleegkundige dat ik er ook decapeptyl bij moet spuiten, ook in het korte protocol. Ik dacht juist dat we dat niet gingen doen . De gyn zat in de nachtdienst, dus daar kon ze het niet aan vragen, maar ook de andere verpleegkundige vond dat ik de decapeptyl moest spuiten. Klopt dat wel? Weten jullie dat? Ik ben zo bang dat m'n cyclus plat gelegd wordt en nooit meer terug komt....
Hoi Danitcha, Op welke dag zou je dan de decapeptyl gaan spuiten in het korte protocol? Heb zelf niet zoveel ervaring maar je moet in ieder geval naast het stimuleren nog iets gebruiken om te voorkomen dat je een eisprong gaat krijgen. En dat kan decapeptyl zijn of orgalutran of iets anders......Mijn donor heeft namelijk puregon gebruikt en vanaf dag 5 orgalutran erbij om eisprong te voorkomen ook in kort protocol! Hoop dat je hier iets aan hebt. Liefs bittersweet
ff snel: ik heb last van brekende klompen Ik heb post! LEUK! toch??? het was van MvM... een leuk wikkeldekentje als dank voor mijn deelname! NOUW JAAAAAHHHHH
Ja, moeilijk zijn de kwesties die jij noemt..zoals Bittersweet ook alz ei, jouw laatste IVF poging wordt gebruikt voor de ECD poging. De onkostenvergoeding is nergens vastgelegd natuurlijk maar uitgangspunt zal denk ik zijn dat je het de donor zo gemakkelijk mogelijk maakt, dus ik heb mijn donor een ruime kilometervergoeding gegeven, niet per km maar meer uitgerekend hoeveel km ze per keer maakt, wat de brandstof kost, afschrijving van haar auto dus ruim gerekend, ik heb onze donor E150,- per keer naar kliniek rijden gegeven, zij moest van ver komen. Event oppaskosten kunnen daar al bij inzitten of event vrij te nemen uren van haar werk. Wij hebben nooit iets op papier gezet maar als dat voor jullie gfoed voelt is dat natuurlijk zeker goed te doen. Aan het einde van de poging, na de punctie, heeft ze een mooie mand gekregen met allerlei lekkere dingen erin om weer aan te sterken, lekkere hapjes, blaadjes, lekker parfummetje etc en ook nog een weekendje weg. Dat gaf mij het gevoel dat ik haar ruim heb beloond, zoiets groots voor iemand doen die je niet kent vantevoren valt nooit in geld uit te drukken dus het gaat meer om iets vinden en hoogte van vergoeding waar jij je goed bij voelt. Spannend in september!! Bittersweet, ik vind het nog heel goed klinken...zal mij niets verbazen als je gewoon zwanger blijkt te zijn..nog eventjes! Marjah, belachelijk kado zeg van MvM :x:x..ik kreeg toendertijd een bloemenbon, veel gepaster vind ik.. Juul, net Vijftig tinten donkerder en Vijftig tinten vrij binnen gekregen ..nu zien of ik nog een paar dagen kan wachten tot mijn vakantie zodat ikz e lekker voor de tent kan lezen Koosje
Ik breek heel eventjes in, sorry. berichtje voor Juulzon: Juul weet je al wanneer je langs wilt komen? Ik heb niks meer gehoord?
Marjah, ik vind het bijzonder tactloos van MvM . Juist zij, die vrouwen helpen die in de mmm zitten, zouden zorgvuldig om moeten gaan met hun patientengegevens... En als ze niet de mogelijkheden hebben om al hun patientgegevens bij te houden, dan is een bloemenbon veel neutraler. Zou er toch melding van maken, niet om met een beschuldigende vinger te wijzen, maar zodat ze er misschien in de toekomst op kunnen letten, want dit kan toch wel een pijnlijk moment zijn, terwijl het juist hun bedoeling is om te bedanken. Bittersweet, ik moet de decapeptyl vanaf dag 1 nemen en de puregon vanaf dag 3. Ik zit überhaupt met nog zoveel vragen, dus ik ga volgende week nog een extra gesprek met m'n gyn aanvragen en het dan nog even navragen. Je mag bijna testen hè!!! Hoe voel je je? En hoe gaat het nu met je zus?
Hoi Danitcha, Verstandig om nog even op gesprek te gaan bij de gyn. Als je nog met zoveel vragen zit dan moet je dat zeker doen. Zorg ervoor dat je alles opschrijft dan kan je niets vergeten (waarschijnlijk heb je dat al wel gedaan denk ik). Met mij zus gaat het weer heel goed gelukkig. Is nu bijna helemaal van de pijnklachten af. Vandaag zei ze nog als het een 2de keer nodig is doe ik het weer voor je. Echt zo lief van haar. Nou hopelijk is het niet nodig en zit er bij deze een pakkertje bij. Heb zelf ook al aangegeven als het lukt om 1 beebje te krijgen ik daar dan ook dik tevreden mee ben en ze het dan zeker geen 2de keer meer hoeft te doen. Dat wil ik zelf gewoon niet! Met mij gaat het goed. Heb echt geen idee hoe test uit zal gaan vallen. Blijf zelf geen goed gevoel hebben, maar iedereen in mijn omgeving is heel positief mijn zus zei vandaag ook nog ik heb er een goed gevoel bij. Denk ook wel dat dat komt omdat je ook al zoveel teleurstellingen hebt gehad dat je er op een gegeven moment niet meer in gaat geloven, maar hopen doe ik zeer zeker wel. Heb nog steeds krampen en steken in buik, vandaag ook erg moe en wat misselijk. Ben benieuwd ga zaterdagochtend al vroeg testen wrs al rond 5 uur in de ochtend dan moet ik ook de medicatie inbrengen. Kan maar gebeurt zijn en ik zal blij zijn als ik weet waar ik aantoe ben! liefs bittersweet
Dieptepuntje Net werd er afscheid genomen van een zwangere collega. Precies.voor mijn neus. Man legt handen op haar buik ... * emo*
Marjah...liefie toch...au, au, au.....laat je lekker vertroetelen meis en huil goed uit...ik knuffel je! Bittersweet, sterkte morgen met testen...linea recta meldplicht!!! ...al zal ik het pas tegen 10-en lezen denk ik Koosje
Gets, au... Lieve Marjah, ik zou willen dat ik je pijn ook maar iets dragelijker kon maken. Hoe was de rest van de dag? Bittersweet, brr morgen de dag van de waarheid... Brrr, altijd eng, testdagen. Mijn ervaring of het die van je zelf is is natuurlijk het allerbrrrst, maar we leven allemaal met samengeknepen billen mee... Toi toi toi!! Hoe is het met de rest van de meisjes hiero?
Zwaai, zwaai... Duimen AAN voor Bittersweet... Knuffel voor Marjah, zo'n stevige die zegt 'begrijp wat je voelt...' Veel leesplezier voor Koosje, leest lekker weg hè... Heb deel 2 zometeen uit, weinig leestijdschrift gehad deze week...knuffff Maartje, hoe was je FM? Gabrie, succes de komende weken... Je kunt het . Danitcha, succes ook! Diana, welkom weer! Denk aan jullie! Xxx
Lieve meiden, Helaas geen goed nieuws een vette nega test. Had al zo'n gevoel eigenlijk al na vorig weekend toen voelde het al niet goed aan. Baal als een stekker en behoorlijk emo nu, maar we blijven positief we hebben nog 2 kansen dus hopelijk mag er een pakkertje bijzitten. Wilde nog wel aan jullie vragen. In principe mogen we gelijk verder met poging 2. Alleen zit vreselijk in dubio of ik niet zal proberen hem binnen natuurlijke cyclus terug te laten plaatsen (heb niet altijd een regelmatige cyclus maar verschilt van 5 weken tot 8 weken). Weten jullie waarmee er betere resultaten zijn binnen gestimuleerde cyclus of natuurlijke cyclus terugplaatsing? liefs bittersweet
Bittersweet meisje wat een teleurstelling. Dikke knuffel. Ga maar lekker even zwelgen dit weekend. Ik denk aan jullie. Voor wat betreft een nieuwe poging. Er zijn ZH die willen dat er een cyclus tussen zit. Bij het Geertgen redeneren ze zo: menstruatie is een soort reset knop. Alles staat weer op 0 dus klaar om te starten. Doe vooral waar je je goed bij voelt. Maar het kan alle 2 (behalve misschien als er een cyste zit, maar ik weet niet goed of dit wel of niet mag bij ECD... Moet je ff aan onze deskundige Marjah of Koosje vragen.
Meiden ik ben er niet veel. Even weinig behoefte en druk met andere dingen. En verder gebeurt er ook niks. Juul ik ben naar jouw genezer geweest. Wazig inderdaad maar ook wel herkenbaar soms. Mijn vitamine D was volgens hem zo enorm tekort.... Toen ik hem mijn vitamines liet zien die ik slik (ik had alles wat ik gebruik en slik meegenomen). En hem vertelde dat ik 4 tabletjes per dag van 1000 vitame D slik.... Snapte hij niet hoe dat kon. Zoveel slikken. Ik moet nu even met alles stoppen en hij gaat nadenken hoe hij mijn lijf weer zover krijgt dat ik wel de vitamines op kan nemen. Nu maandag urine opsturen van zowel mij als manlief.
Bittersweet, he gatverdegatver..au au au...ik had echt verwacht dat je zwanger was...cryos doen het nogal eens beter dan verse terugplaatsingen dus ik maak al vast wat hoop aan voor de cryo tp waar jij noig tijd nodig hebt om dit er te laten zijn ..dat doet zo'n pijn..wat weet ik dat nog goed... Vanuit medisch oogpunt is er geen reden om niet meteen de volgende cyclus door te gaan en kan dat ook in natuurlijke cyclus als je een cyclus hebt die redelijk regelmatig is, overleg met je arts over wel of niet tp cryo in gestimuleerde of natuurlijke cyclus en zeg wat voor jou goed voelt. Bij een cyclusduur van 8 weken zou je nog kunnen besluiten iom arts of het niet handiger is toch een gestimuleerde cyclus te doen, dan gaat het mogelijk sneller...maar ik kan mij ook voorstellen dat het fijner voelt het zo natuurlijk mogelijk te doen. Voor mijw as het het belangrijkst of ik er mentaal al weer aan toe was, lees of ik het weer kon opbrengen, meteen na zo'n grote teleurstelling een nieuwe poging te doen. Als ik ergens ook maar voelde 'nee' of anderssoortige weerstand in mijn lichaam dan wachtte ik een maand om tot rust te komen..dat is mij erg goed bevallen, pogingen met ECD vond ik qua mentale belasting mss nog wel zwaarder dan mijn IVF pogingen omdat alles zo perfect lijkt met jonge, goede eitjes dat de hoop extra hoog was voor mij..en dus extra hard als het niet gelukt was. Knuffel, Koosje
Hoi koosje, dankje voor je berichtje. Geeft me toch weer wat positieviteit te horen dat cryo terugplaatsingen het nogal eens beter doen! Ga maandag meteen bellen met ziekenhuis hoe verder. Wil toch wel graag gesprek met een arts dus ga kijken of dat deze week nog mogelijk is! Ik hoop het want zou het liefst zo snel mogelijk door willen. Heb wel het gevoel dat ik het aankan natuurlijk teleurstelling is groot maar het voelt gewoon goed om door te gaan. xxx bittersweet