Lief Juultje, Weet even niet wat ik moet zeggen..................... Mocht je een "luisterend"oor of oog nodig hebben je weet mij te vinden....................
Maartje: Je bent zwanger tot dat het tegendeel bewezen is! Dus geniet er maar van. Marjah ik hoop dat jullie er toch uit komen. Bittersweet ga je al voor je cryo? Koosje hmmzzzz jij bent toch niet ondergedoken met 1 of ander lekker ding?!! Ieoor hoe is met je mannetje? Knapt hij al weer op? Ik ben weer aan de pil om mijn menstruatie te kunnen gaan plannen. Dit mbt de behandeling in Istanbul. Alle meds heb ik bijna in huis alleen nog de Cetrotide. Weet niet of we er goed aan doen maar niet doen levert in ieder geval geen beebje op.... Dames een knuffel......
Lieve, Lieve Juulzon... Tranen in mn ogen van jouw bericht. Als íemand is waarvan ik de gunfactor heel hoog heb zitten... Je had wel vaker geschreven en gesproken over de verschillende opvattingen tussen jou en Juulman maar dat het nu dan echt zo hard aan het wankelen is... Wat afschuwelijk, wat afschuwelijk. Logisch dat je er nu compleet door heen zit... En ook dat je andere follikeltjes niet mee gingen groeien... Ik had nog zo voor je geduimd, hopende dat ze nu eens 'gewoon' zouden meegroeien... Ik weet gewoon niet wat te zeggen, niets wat ik kan zeggen kan jouw leed, jouw verdriet doen slinken. Ik wou dat we iets voor je konden doen. Ik kan me best voorstellen dat ik met mn meisje en kansjes in de vorm van morula's niet het eerste persoon is waar je aan denkt als je van je af wilt praten, maar mocht je dat toch prettig vinden.. Ik ben er voor je. Hier, aan de telefoon en in IRL ook. Lieverd, een hele dikke knuffel!
Nou Gabrie, in dat geval moet ik maar vast een banner uitzoeken.. Whaha lolbroek. Nou ehh, eigenlijk hanteer ik normaal wel dat zodra ik niet getest heb, ik hoop mag hebben en mezelf voor de gek mag houden dat ik heel misschien wel toch.... Maar ik heb niet zo veel krampjes als toen, dus ik denk dat ik maar ff wacht met een banner uitzoeken Bittersweet, normaal is mijn arts uber. S. Hij geeft altijd na de TP op zijn kalender aan de datum van over twee weken. Of de TP nu twee dagen na de punctie is of vijf dagen... Dat maakt hem niets uit. Altijd 14 dagen na de TP. Alleen heeft deze keer mevr. H. de TP gedaan en niets gezegd over de testdatum Dus ik kan testen wanneer ik wil 8 augustus, 1 dag na mn NOD (als ik die haal) is mijn streven. Want pas 14 dagen na de TP zou betekenen dat ik nu nog 9 dagen geduld moet hebben. Dat gaat hem dus in ieder geval niet worden Gabrie, ik vind het echt superspannend dat jij echt straks in Istanbul een poging zult ondergaan. En inderdaad, van niets doen lukt het in ieder geval niet. Ik hoop dat de Turkse lucht wonderen zal doen. Enneh, zul je zien dat je 'op vakantie' toch nog zwanger gaat raken... Ik gun het je enorm!! Gaan jullie, in het geval dat jullie drie embryo's hebben, ook voor een TP van drie? Hmm, Cetrotide... Ik heb dat niet meer in huis, maar ga eens om me heen informeren. Hoeveel schat je dat je ongeveer moet gebruiken?
Maartje elke zwangerschap is anders..... en juist nu met alle intralipid en prednisolon ....zul je zien heb je minder kwaaltjes. Met 2 mooie morula's heb je natuurlijk ook 2x zoveel kans. Dus plaatsen die banner! Ik vind het best eng...doodeng. Ik bedoel Duitsland was al over de grens maar nu gewoon naar Turkije?! Een terugplaatsing van 3......kan er alleen maar van dromen. Hoop dat er in ieder geval 1 emmie ontstaat. Mijn bevruchtingen zijn vaak nihil...helaas. Maar mochten er 3 emmies tot stand komen.Dan wil ik ze alle 3.
Juulzoon, ik heb onwijs veel respect voor de kracht van sommige vrouwen in dit topic. Al die teleurstellingen die jullie hebben gehad. Ik begrijp dat je dat soms allemaal niet meer kunt plaatsen... misschien professionele hulp? Maartje, goed dat je nog niet getest hebt, volhouden hoor!!! Bij een witte test kan ie nog posi worden en heb je nog geen zekerheid. Ik hoop voor je dat aankomende dagen snel gaan. Marjah, het zit jou zo te lezen ook niet altijd mee. Maar na regen komt altijd zonneschijn! Ik heb een heel handige man die onze droger al een 2x een nieuw leven heeft gegeven. Wat doet er precies niet? Misschien heeft hij een tip wat je kunt vervangen... Gabrie, wat spannend naar Turkije! Wanneer ga je? Succes! Hier gaat het naar omstandigheden goed. Ik had clomid-achtige bijwerkingen verwacht en dan maal 10 ofzo. (die clomid was echt een hel voor me, uiteindelijk heb ik geweigerd ze nog te nemen). Ik heb wat kleine opvliegers en ik heb af en toe een huilbui om niets. That's it. Maar ik spuit nog maar net. Is het niet zo dat de hormonen in je lichaam iedere dag toenemen en de kwaaltjes toenemen? Qua spuiten vind ik de deca erg branden en de puregon vooral erg veel (het duurt wel even voordat ik alles in m'n buik heb). Maar so far so good! Maandag de 1e fm!
Hey meiden, hier eventjes een berichtje vanuit Spanje. Hele dikke knuffel Juul, kreeg tranen in mn ogen toen ik je bericht las. Het is zo oneerlijk verdeeld he.. Even een kleine update, vorige week vrijdag zijn er 2 topembryo's teruggeplaatst. Het waren dag 3 embryo's, beiden A kwaliteit en 8cellig. We hebben maar liefst 6 cryo's, waarvan 4 topkwaliteit(8 cellig op dag 3) en 2 goede kwalitiet(6cellig op dag 3). We waren helem aal beduusd ervan, de artsen waren door het dolle heen. Deze uitslag is uitzonderlijk goed. . As dinsdag moeten we een bloedtest doen en tot die tijd is het spannend. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat, sorry dat ik zo weinig laat horen. Dikke knuffels!
Hoi Zara, Wat super zeg dat het zo goed gegaan is allemaal. Ga heel hard voor jullie duimen dat het gelijk raak mag zijn en mss zelfs wel 2 in 1 klap hihi. Succes in de spannende wachtweken!!! xxx bittersweet
haai zwaai, vandaag geen vrij gehad en ik sjees nu ook weer verder... lunch in plaats van eerste date? Goed! maar dan volgende week?
Meisjes!!! Ik kan niet eventjes op vakantie zijn en er gebeurt van alles... MAARTJE!! wauw...2 morula's aan boord...je ZOU toch zeggen...maar dat zeggen we al lang niet meer natuurlijk..maar toch...ik duim en hoop superhard...wat zou het superdepuperdepuper zijn!!!! ZARA...WAUWWWWWW...wat gaaaaaf!! Ooo meis...wat hoop ik dat hier iets, zeg maar gerust een heel mooi klein frummeltje, uit mag groeien..ook bij jou zeg ik: je ZOU toch segge'.......duimduimduimduim................................. Danitcha, jij ook weer bezig....ik duim!!! Hier alles rustig....voel mij erg goed, ben met goede vriendin twee weken gaan kamperen op Terschelling, wat een fantastisch eiland is het toch!! Geen lekkere hapjes opgeduikeld (voor Gabrie en eigenlijk qua uitgaan en flirterij heel rustig gedaan maar qwel heerlijk weer en erg genoten!! (zie je, ik kan best braaf zijn Heb post gekregen van Kind en Toekomst dat ik een korte vragenlijst moet invullen overw elk land en wensen etc, binnen twee weken hoor ikd an of zij kunnen bemiddelen en wanneer intakegesprek waarna ik off op de wachtlijst kom. Ik voel mij relatief rustig tav het hele kindergebeuren. Marjah, hoe is jullie intakegesprek gegaan voor adoptie?? Lieverds, bis spater, nu wasjes draaien! Kus Koosje
Lieve Juul, O liefie...wat moet dit een moeilijke periode voor je zijn...zeker als de relatie ook wankelt...gatverdegatver...ik voel met je mee en weet ook heel goed hoe pijnlijk zo'n relatiecrisis is juist in zo'n kwetsbaar traject als dit fertiliteitspad. Voor wat het waard is, ik heb zelf ook wel eens gevoeld dat een kindje er mogelijk bij mijn ex en mij niet in zat juist omdat we niet voor elkaar bestemd waren en vlak de kans (nog steeds) niet uit dat er wonderen kunnen gebeuren als een match made in heaven er is...aan de andere kant worden er ook heel veel kindjes geboren uit relaties die wankelen maar elk te lopen pad is anders voor elk van ons. Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik natuurlijk van harte hoop dat jullie jullie onenigheden weten op te lossen en dat de liefde overwint, maar ook dat MOCHT dat niet zo zijn er weer heel veel mooie kansen komen, op welk vlak dan ook.. Lieverd, huil, huil, wees boos, praat, deel...we zijn er voor je.. Liefs Koosje
Hi meisjes, ff een berichtje van mij vanaf mn wachtbankje. Nou ja, vanaf het wachtbankje? Echt rustig zit ik hier op het bankje. Loop steeds heen en weer te ijsberen Inmiddels zit ik op 12 DPO en ben compleet van het padje qua zenuwen. Heb nog niet getest. En het ene moment denk ik dat ik hartstikke positief ga testen, het andere moment jank ik alles bij elkaar omdat het natuurlijk weer niet gelukt is. Niet testen is zenuwslopend maar daar staat wel tegenover dat ik zo nu en dan mezelf wijs maken dat ik heel misschien... Ik Google mezelf best gek: hoeveel DPO testen veel mensen? Wat voelen veel mensen? Wat voelen veel mensen niet? Alles opzoeken wat ik toen in de tijd van mn zwangerschap van meisje geschreven heb. Nog ff 'geduld' en dan zullen we het weten... Gabrie, snap ik wbt aantallen embryo's... Maar wie weet is de lucht daar een stuk beter of zorgt een superdokter voor wonderen... Ik weet het niet, maar ik wil heel graag heel veel hoop voor jou hebben. Je vecht er ook zo ontzettend hard voor! Ga je ook een ietsjes ander protocol qua medicijnen doen? Danitcha, heel veel succes morgen met de eerste FM!! *duim* Laat je weten hoe het gegaan is? Zara, fijn weer iets van je te horen. Jeetje, wat een bevruchtingen en wat een scores!! Wauw!! En dus twee topperts binnen in buik!! Wauw!!! Spannend hoor!! Een echte echte echte kans.... Wat zou het mooi zijn als.... *DUIM* Wacht jij keurig op de bloedtest van dinsdag of ga je stiekem/ben je al stiekem aan het testen?? We mogen trouwens niet ongeveer tegelijk testen, maar precies tegelijk testen! Jouw donor heeft dinsdag een punctie gehad, toch? Ik ook, dus ik mag dinsdag ook testen. Ik heb alleen woensdag in mn handtekening staan omdat dat mn streven zal zijn (is mannetje vrij, dus als het negatief is zijn we eerst nog ff samen thuis). Marjah, volgende week daten lijkt me gezellig!! Ieoor, hoe is het met jou? Inmiddels al zelf surinaamse bami of nasi gemaakt?? Koosje, fijn om te horen hoe jij momenteel bezig bent. Lekker een vakantie, post en rustig voelen. Fijn!! Ik hoop dat je snel op de wachtlijst mag!!! Het moet!!!! *duim* Ben ik niet iemand vergeten? Bittersweet?? Zwaai!! En lieve Juulzon, al lees je nu vast ff niet mee.... Ik denk aan je en hoop dat ergens een lichtpuntje aan het einde van de horizon te voorschijn zal komen, op een dag!! *knuffel*
Hoi Meiden, Maartje duimmmmm voor je wat spannend he kan me jouw gevoel zo erg voorstellen. Ego: met mij gaat wel goed ben wel erg aan het nadenken over de toekomst. van het weekend gehoord dat laatste goed vriendin nu ook zwanger is dus ben de enige die over is voel me hier ontzettend klootte onder en heel erg alleen. Bang om iedereen kwijt te gaan raken omdat ze een andere fase van het leven ingaan. Maar ik wil hier zo niet over nadenken en hoop houden dat het bij mij ook ooit een keer zal gaan lukken. Weet even niet hoe hier mee om te gaan. Probeer positief te blijven en te denken dat als het het goede vrienden zijn je ze echt niet kwijt zal raken, maar is zo moeilijk want heb het met mijn ene beste vriendin al meegemaakt en die zie ik ook niet zoveel meer als vroeger, wat natuurlijk ook wel weer logisch is. Nooit meer spontaan uit eten gaan en zo nog meer kleine dingen die nooit meer zullen gebeuren, want alles zal straks afgesproken moeten worden. Wordt er erg verdrietig van als ik er aan denk en tegelijkertijd wil ik er ook niet aan denken en moet ik hoop houden want we hebben nog mogelijkheden genoeg alleen duurt het allemaal zo ontzettend lang en wil je ook zo graag. Voor nu maar de hoop dat woensdag alles goed zal zijn met de echo, want dat zal betekenen dat ik 6 dagen later weer een nieuwe terugplaatsing zal gaan krijgen, kijk hier erg naar uit maar vindt het tegelijkertijd weer superspannend en zenuwslopend worden! rest meiden dikke knuffel!!!! xxx bittersweet
Maart, poeh hee..wat spannund!!!!! Chapeau voor niet testen EN...heel verstandig Ik hoop het inmens voor je!! Lieve Bittersweet, moeilijk dat alle vriendinnen zwanger zijn of waren..gatver...mijn ervaring is dat idd vriendschappen (maar dat heb jij ook al gemerkt) veranderen als jij nog nietz wanger bent en de ander wel maar niet stuk gaan..wat je zegt: vriendinnen ben je door dik en dun toch..maar ja veranderen wel Maaaarrrr...laten we vooral niet de nu voor je liggende kansen vergeten...en die zijn mega goed!!! Het voelt bij jou zo extra goed omdat het jou zus betreft..genetische verwantschap dus. Datz egt vast wetenschappelijk niets maar gevoelsmatig voor mij wel ..voor wat dat waard is natuurlijk. Ik hoop het gewoon heel erg voor jou, daar zal hetw el aan liggen Vandaag meteen weer benodigde formulier op de bus gedaan..Kind en Toekomst krijgt alles wat ze ter invulling aan mij sturen per omgaande post retour gestuurd haha...dat kindje sal en moet zo snel mogelijk naar mij toe komen namelijk Ieoor, wat is jullie plannetje nu..of nog even geen plannetje?? En nog even: Maartje, succes met wachten..vreselijk die lattste dagen, hou vol!! Zaar, idem dito, nog eventjes!!!! Liefs Koosje
Hoi Koosje, lief je berichtje het is echt ontzettend heftig allemaal, maar dat hoef ik jou en verder iedereen niet te vertellen. We houden hoop in ieder geval er zijn nog genoeg kansen en mijn lieve sis wil het ook nog een 2de keer voor mij doen dus dat is wel ontzettend lief. Verder heb ik mij ook ingeschreven bij de eicelbank in utrecht om toch nog iets achter de hand te hebben zeg maar, dat voelt goed want als dit dan toch niet mag lukken is de hoop op dit er altijd nog. Weet dat hiervoor volgens mij wel een aantal jaren wachttijd zal zijn! Maar ben nog jong dus dat is een voordeel! Wat goed van je dat je zo goed bezig bent met de adoptie. Hoop voor je dat er snel een kindje voor je is dat moet wel want er zijn volgens mij genoeg kindjes die op en warm nest wachten! Zara hoe gaat het met jou? Gaat opschieten de testdatum ben zo benieuwd hoop so dat het gelukt is bij jullie! Voel je je verder goed! xxx bittersweet
Wow, Maartje en Zara.... Wat een spanning en hoop en vrees , maar vooral hoop voor jullie allebei. Heel veel succes met de laatste uurtjes voor je mag testen!!!!! Bittersweet, tja, vriedinnen die zwanger raken, vriendschappen die veranderen. Het verschilt heel erg per vriendin en per vriendschap, maar lastig blijft het wel. Laatst was ik op een feestje waar een vriendin zwanger is van te tweede. Natuurlijk, meteen raak, grrrr. Maar ze klaagde mijn inziens te veel, en toen het gesprek ging over dat er echt geen mooie jongensnamen bestaan en dat ze echt weer op een meisje hoopt, greep gelukkig een andere vriendin in. Ik reageer o zo'n moment altijd koel, maar nu nog kan ik me over opwinden. En... Een collega van mijn man is bezig met de 2de icsi, na de eerste was ze meteen zwanger en heeft een kindje. En ik merk dat ik nu al weet dat als ze weer meteen zwanger is na deze icsi, dat ik het heel moeilijk mee ga hebben. Tja, gevoeligheden. Jij, heel veel succes, hopelijk een mooie tp binnenkort. Voor iedereen, veel groetjes. Ik ben even heel weinig online. Lekker vakantie aan het vieren. Wat erg leuk is, maar soms ook moeilijk. Ik probeer alles op een rij te zetten wat gebeurd is, maar ik kan soms, ineens, tijden het autorijden keihard huilen en Felix heel erg missen. Ik probeer te argumenteren waarom we nu moeten stoppen met de behandelingen, en dagen achter elkaar gaat het goed, en ineens kan ik weer niets anders doen dat weer huilen en heel ongelukkig zijn. Het blijft emotioneel een achtbaan. Maar, we genieten ook van de vakantie. Dus... Ik kom pas over een paar weken vaker langs