Welke site heeft de organisatie waar jullie mee in zee gaan? En wat zijn de kosten voor ICSI daar dan? Human First kost 2000
Bittersweet ik heb helaas geen cryo ervaringen: ik kan je helaas geen raad geven. Maar als je twijfels of vragen hebt, gewoon voor jezelf opkomen!! Het zijn JOUW kostbare cryo's, daar moet je zuinig en bedachtzaam mee omspringen. Zo'n arts zou dat moeten begrijpen is mijn persoonlijke mening. Een beetje meer begrip, medeleven en tijd om aan je te besteden tijdens eens echo zou op zijn plaatst zijn denk ik (in het algemeen). Oftewel: gewoon bellen als je vragen hebt, of een extra afspraak in laten plannen en "eisen" dat je antwoorden krijgt! SO!!!!
Zara wat vervelend zo'n "meelevende" huisarts!! GRRR. Wat je al schrijft, je hebt al zo'n lange weg met enorme hobbels en kuilen achter de rug, nu is er eindelijk jullie glorie moment aangebroken en dan nog weten ze dat een beetje te verpesten met hun protocollen enzo. Bruinverlies schijnt niet erg te zijn hoor ik de ervaringsdeskundige hier steeds zeggen: en die zullen het wel weten! Geniet, voor zover je dat al kan, maar lekker op die prachtige wolk!
Koosje, wat mooi dat er een eindpunt in zicht is. Ja, het is ongelooflijk ver weg, maar je hebt wel een datum. Iets om naar toe te leven. Een zekerheid! En dat is een uiterste datum begrijp ik? Krijg je van te voren dan ook al meer info over het kindje? Ieoor. Niet accepteren hoor, kom op zeg! Hebben ze het dan zó druk? Zo'n gesprekje duurt een kwartiertje ofzo... November Bittersweet, ik weet niet hoe het zit. Het belangrijkste is dat na een bloeding je bms nog in tact is. Ik had vd week ook een kleine bloeding en toen kreeg ik wel meteen een echo om dat te checken. Nu zit ik in een ander traject, maar het lijkt me om hetzelfde te gaan. Maar als je het niet begrijpt, kun je het beste op de deskundigheid van de gyn vertrouwen. Dat probeer ik tenminste altijd maar.... Over buitenlandse ziekenhuizen (ik lees termen die ik nog nooit gehoord heb), ze doen toch ook meer met medicatie zoals dhea, prednison etc? Kan iemand mij het verschil vertellen tussen Gent en Düsseldorf. Ik wil alvast een intake plannen, maar na veel gegoogle kom ik er maar niet uit welke ik zou moeten nemen... Zara, fijn dat je uiteindelijk de bloedtest hebt gehad. Jammer dat het zo moeilijk moet gaan. Maar was de uitslag naar tevredenheid??? Over perfectionisme / acceptatie kinderloosheid. Oneens. Misschien dat je met minder perfectionisme er minder boven op zit, maar dat maakt het verdriet niet minder. Ergens geloof ik wel dat het met intelligentie te maken heeft. Minder slimme mensen denken wat minder, piekeren wat minder, waardoor het misschien minder pijn doet. Niet dat ik zo hoogbegaafd ben hoor . Gisteren en vandaag echo's gehad. Gisteren 6 follikels, eentje was verdwenen . Vandaag opeens 8 eitjes van ca. 18 mm. En nog 5 kleintjes van 11 mm. Waar ze opeens allemaal vandaan komen is mij ook een raadsel, maar ik ben blij!!! M'n gyn was ook een beetje verbaasd, ze heeft wel een paar keer opnieuw geteld. Morgen weer een echo, hopen dat de kleintjes ook nog mee gaan groeien. Maar met 8 ben ik ook überhappy, dat zijn 8 kansen! Ik besef dat ze door het lage amh van gammele kwaliteit kunnen zijn, maar dat merken we dan wel weer. Toch weer 2 gammele kansen meer dan gisteren .
Zaar, goferdegoffer inderdaad, goed dat die arts bijtrok anders waren we met een legertje daar heen gegaan :x:x Bittersweet, een gyn bij Geertgen zei bij mij de laatste keer dat een cyste geenkwaad kon..ik begreep dat ook niet zo, ik bedoel je hebt hormoonproducerende cystes...maar ik heb het toen zo gelaten.. Dat je een eisprong gehad zou hebben is niet erg, dat moet juist bij een tp in eigen cyclus: jouw ei springt en dan wordt de natuurlijk cyclus nagebootst, je eigen cyclus wordt alleen stilgelegd bij tp in kunstmatige cyclus dus bij de verse poging. Ik weet niet of het uitmaakt wanneer jouw ei springt, de laatste keer bij mij zat er 3 dagen tussen mijn ei en de tp, maar ik had niet het idee dat dat zo nauw kwam. T is altijd een keuze vind ik: er bovenop zitten en alles precies tot in den treure weten en navragen of vertrouwen en ervan uitgaan dat als het voorbestemd is het dan toch wel komt..zeg ik hier in dit topic met zoveel gedoe in de MMM...maar voor mij gold dat vertrouwen wel..tot ik het echt niet meer hield en er wel even bovenop sprong Danitcha, wauauauw!!! 8 fliekels is super!!! Ik duim voor de bevruchtingen...stel je voor Maartje, ik denk aan je!!! Even vraagje, ik wil graag een weblog over de adoptieweg maken die gratis is en waar een wachtwoord op zit EN die heel gemakkelijk is te maken...iemand ervaring met het maken van zo'n blog??? Ik heb natuurlijk al gegoogled en geprobeerd maar ik kan da'nie'! (help waar is die handige man?? Ik heb trouwens sinds het kleine beetje bloedverlies na de laatste poging, begin juli was dat, geen cyclus meer....voelt wel gek...en verdrietig, voelt niet meer vrouwelijk ergens..confronteert ook met ouder worden...voelt als falen...wel gevoelige boobs, dat dan weer wel...hoop gek genoeg dat ongi wel weer komt, mss ook omdat ik heel stilletjes hoop ooit nog eens dat 8ste wereldwonder te worden dat ineens met een nieuwe partner (is er nu nog niet) wel spontaan zwanger wordt Anyway...nu trusten!! Koosje
Koosje helaas niet zo computerig aangelegd hier! Sorry! Danitcha: wow wat veel follikels!!!!! Me is jaloers! (op een positieve manier dan hè!). Dit is jouw 1e poging toch? Waar ben je nu onder behandeling? En waarom denk je nu al aan overstappen naar een ander ZH? DHEA kun je zo bestellen op internet. Prednison heeft dr. Pf. mij geadviseerd en bij het Geertgen schrijven ze altijd alle receptjes die ik wil voor me uit. Bloedversdunners (zowel pillen als spuitjes), kinder aspirines en dus prednison. Enige waar ze niet aan meewerkte was toen nog Intralipid! DD: je moet er bovenop zitten, foutjes worden geregeld gemaakt. Het gezegde "vertrouwen is goed, controle is beter" gaat ook hier op. Als je daar tegen kan; prima te doen. Gent is helemaal in tegenwoordig, maar ik ben er niet kapot van! Lees ff een paar bladzijden terug, daar heb ik over Gent verteld. DD kost als ik me tenminste goed herinner: 2600 ex medicatie Gent kost 3600 ex medicatie. DD komt daar nog verplicht bij: 'narcose', dit moet je contant betalen: 200 of 250 euro. Verder kost IMSI en PICSI en AH ook extra. Bij Gent schijnt dat in de prijs te zitten , maar ik weet dat niet zeker. Google maar eens op IMSI, PICSI en AH als je niet weet wat dat is. Succes!
Koosje stomme rot cyclus! Ik snap je gevoelens wel. Maartje hoe gaat het? Ik maak me zorgen. Marjah wat ben je toch stil? Zara zit hoog boven op haar prachtige roze wolk. Enig idee wanneer 1e echo? Ik ga nu fijn poetsen en opruimen!!!!
haai, onverwachts toch op vakantie. Ook ben ik te druk met de adoptie, maar daarover later meer. Nee... er is nog geen kind op komst. Er is zelfs nog geen kans op kind op komt. Dus, tjuuuuuuuuuuuuuuusssssssssss aus das schones ....land
Koosje, misschien is het een idee om een blog van iemand anders te "pikken"? In het onderschrift zie je vaak links naar blogs. Misschien heeft je cyclus even nodig om weer op gang te komen na al het hormoongeweld. Het is nog te recent om definitief te gaan treuren hoor. Iemand hier (jij?) zei laatst hier ook dat het zomaar opeens raak kan zijn als Mr. Right langs komt. Ik geloof daar wel in! Ieoor, ik zit inderdaad pas in m'n 1e poging. En ik ben ook eigenlijk wel tevreden met m'n ziekenhuis (mca - vu). Ik kan altijd een afspraak maken, altijd bellen en er is voldoende persoonlijke aandacht. Ik loop alleen aan tegen die vaststaande protocollen. Ik kan over niets "onderhandelen". Ik had graag menopur-cetrocide gewild, maar het protocol is nu eenmaal puregon-decapeptyl (achteraf hoor je me niet klagen hoor). Maar als deze poging niet lukt, zou ik graag een ander hormoon de volgende keer proberen, want niemand weet wat het wondermiddel voor haar is, is toch een kwestie van proberen. Vandaar dat ik volgende poging verder wil kijken. En dan maar meteen naar het buitenland, daar doen ze toch meer (zoals de dingen die jij opnoemde, ik heb ze even gegoogled). Wat me ook erg aanspreekt is dat ze (ik las het over België) bij de punctie een laborant hebben zitten die kijkt of er een eitje uit het follikel is gekomen. Indien dit niet het geval is, vullen ze het follikel opnieuw met vocht en zuigen ze opnieuw leeg. Net zolang totdat er een eitje is gevonden. We hebben al niet zoveel eitjes, dus dan wil je ze er toch het liefst allemaal uit... Tot nu toe neig ik wel meer naar Duitsland. Maar goed, eerst maar richten op deze poging! Vanmorgen bij de echo waren er 10 follikels klaar voor de punctie, wihoeee! Waarschijnlijk gaat de rest niet meer groeien, maar ik ben oppertevree . Dat is het dubbele van wat m'n gyn vooraf voorspeld had, ze zei vanmorgen ook dat het echt niet beter kon. Ze zei er ook bij dat ik er vanuit moest gaan dat ze er rond de 7 eitjes uit zouden halen. Dat noem ik dus eiverspilling! Dinsdag de punctie Vraagje; hebben jullie nog seks gehad de dagen voor de punctie? Ik durfde het vanmorgen niet te vragen, dus ik doe het even openbaar op het net. Ik heb echt het gevoel alsof er knikkers in m'n buik zitten, van die grote bonken... Ben bang dat ze dan stuk gaan ofzo, maar wil m'n lief ook niet helemaal op rantsoen zetten, want volgende week hoeft hij waarschijnlijk helemaal niet in m'n buurt te komen. Marjah, fijne vakantie!!!
Heb je geantwoord... En daarna mijn blogje weer bijgewerkt voor de update. Toch maar... In het kader van gedeelde smart is halve smart. Jullie zijn allemaal lief. Marjah,wanneer vakantie? Ga vandaag of morgen lezen, ben nl nog thuis dus mail je gauw. Koosje, mooie banner. Staat je goed. En dank voor je lieve berichtje. Schatje! Zara, had je al gepbt, maar ziet er goed uit joh! Maartje, knuf... Denk aan je. Gabrie, overleef je de ramadan nog? Danitcha, succes. Gabrielle, knuffel... Bittersweet, duimen weer aan? Xxxx
Danitcha, je hebt gelijk...dit wil helemaal nietz eggen dat mijn cyclus nu helemaal weg is..we zullen zien Ik hoop op goede punctie bij jou!! Enne..7 eitjes uit 10 fliekels lijkt mij heel normaal..ik bedoel, niet in elk fliekel zit een ei toch? Maar goed, je schrijft ook over een methode waarbijz e toch uit elk follikel een ei halen..hmm..mss toch in elke een ei? Anyway..ik hoop op 10 wonderschone eieren uit 10 eiblaasjes..SO!! Marjah, druk met adoptie bezig..zal verzamelen van documenten zijn na intake?? meis, je weet niet hoezeer ik hoop dat jullie snel een prachtig negertje in jullie armen kunnen sluiten..wat zal het je goed staan!! Juultje, daar ben je weer even..fijn!! je onderschrift: 8e poging begonnen...betekent dat dat je nu aan het spuiten bent?? of gaat? Ik gun jou inmens inmens een blond krullebolletje..MOET!! Gabrie, jij aan de Ramadan?? Dat zal idd wel..logisch. Wat lijkt mij dat moeilijk!!! Op mijn Happinez scheurkalender stond vorige week een dag het voorstel om een dag eens mee te doen metd e Ramadan, gewoon om wilskracht te kweken..nu dacht ikd at wij MMM meiden al wel genoeg wilskracht hebben (me dunkt..) maar alleen de gedachte al naar mijnw erk te gaan zonder eten en drinken maakte dat ik toch maar een schaaltje muesli nam ....dus ik neem mijn pet voor je af!!! Wat houdt jou op de been, wat in je geloof maakt het net ff draagbaar opd e moeiljike momenten?? Met mij prima, voel mij goed en heb zin in mijn stemexpressie opleiding die 7 september begint..joecheieiei!! Enne...ga ik toch mooi al naar de 2 jaar, 11 maanden en 2 weken toe he?? Wie zei dat het niet snel ging?? HA!! xx
Ieoor: Wij hebben rechtstreeks met het ziekenhuis zelf contact opgenomen en ons dossier naar ze per mail gestuurd. De contacten tot nu toe zijn goed. Krijg gelukkig snel een reactie op al mijn zinnige en onzinnige vragen. Ramadan tja wat kan ik daar over zeggen......het went. De eerste 3 dagen zijn het moeilijkst maar daarna gaat het wel. En ja wilskracht heeft iedereen hier die weer een @#$@% poging moet ondergaan. Of alle papierwerk moet uitzoeken voor adoptie enz. Tijdens de Ramadan sta ik wel stil bij wat wij wel allemaal hebben.......en dat is best veel! Marjah lekker in Frankrijk geniet er van! Juultje een knuffel..........en tot volgende week?! Danitcha meid ...ahumm je "klinkt"als een breezersletje met je follikels! Succes met de punctie.
Gabrie, respect hoor dat je meedoet aan de Ramadan. Het is zeker goed om er bij stil te staan dat er mensen zijn die altijd in honger moeten leven. Ik probeer ook wel te beseffen hoe goed wij het hebben als ik weer eens zeur over rekeningen, werk, geld etc. En ik besef zelfs dat wij gezegend zijn dat er voor ons een mmm bestaat. Want ondanks de wilskracht, moet de mogelijkheid er ook wel zijn. M'n lief heeft vorig jaar in een mother & childcare kliniek in het buitenland gewerkt. Daar bestaat dus geen mmm, die vrouwen moeten het hebben van bidden, offers brengen, etc. En als ze pech hebben, neemt hun man gewoon een nieuwe vrouw. Terwijl die vrouwen misschien heel gemakkelijk geholpen zouden kunnen worden met een tabletje chlomid ofzo. Succes met vasten! Koosje, wat bijzonder dat je een stemexpressie opleiding gaat doen! Toevallig had ik het dit weekend met iemand over die zo'n vakantieweek had gehad. Haar verhaal was zo bijzonder! Maarre breezersletje . Eerder legkip! Afgelopen zaterdagnacht ben ik in het zkh beland met verschrikkelijke krampen en m'n buik zag eruit alsof ik al zwanger was. Ik dacht echt dat m'n eierstokken ontploft waren, zo voelde het. Het is m'n 1e ivf dus ik was aardig in paniek. Maar m'n eierstokken lekten en er was flink wat vocht in m'n buik terecht gekomen. Na 5 uurtjes mocht ik weer naar huis. Afgelopen dagen alleen maar gerust en nu gaat het al een stuk beter. Ik was wel bang dat hierdoor de hele poging werd afgebroken, maar gelukkig zijn we nog in de race. Dus ik ben hartstikke blij met de punctie morgen. Wel onwijs zenuwachtig, angst voor het onbekende. Maak me eigenlijk vooral ook zorgen om m'n lief. Bij de hsg is hij flauw gevallen, de held . Maar hij krijgt nu een stoel. Maar dan moet hij nog met de doos eieren naar het vu rijden, als dat maar goed gaat . Maar goed, eerst maar eens duimen op een goede oogst morgen!
Hoi Meiden, Was echt heel heel erg zenuwachtig dit keer. Vanacht heel slecht geslapen en vanochtend geen hap door mijn keel gekregen. Vanaf half 9 dus paraat te wachten op een telefoontje of onze cryo's goed ontdooit zijn. 9 uur nog geen tf. Ze belde om 9:15 met de mededeling dat terugplaatsing doorgaat jippie wat was ik blij zeg en de tranen sprongen in mijn ogen. we hebben in ieder geval na deze poging nog 1 kans over schoot direct door mijn hoofd. We moesten om 14:00 uur aanwezig zijn met een volle blaas. Nou met die blaas kwam het wel goed stond op springen. Had volgens mij best iets minder mogen zijn. Terugplaatsing was echt even pijnlijk die stomme eendenbek ook weer. Ze konden niet goed bij mijn baarmoedermond komen omdat die vrij diep lag uiteindelijk met een langere eendenbek is het gelukt en was de pijn ook weg gelukkig. Er is 1 cryo teruggeplaatst een mooie morula in wording. De andere had het helaas niet overleefd. Wij zijn blij in ieder geval en hopen dat dit de plakker zal zijn over 11 dagen weten wij het. Spannend!!! xxx bittersweet
13 follikels aangeprikt en 13 eitjes gevonden. Ik ben blij!!! Nu duimen voor bevruchtingen.... Bittersweet... wauh!!! Dat ziet er echt onwijs goed uit. En zo snel al testen... spannend!!!