Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Bittersweet, JAAAAH!!!! Dat ziet er mooi uit, een bijna morula is heel goed...welke dag hebben ze ontdooid?
    Duimen gaan aan!!!

Danitcha, ik ben het eens met Gabrie: dit is echt een breezersletterige actie hoor :D...10 eitjes!!!!!!!!! Hier MOET toch 1 mooie plakbeeb bij kunnen zitten...duimen voor jullie beiden dubbel-turbo-aan!!!

Ik voel het: dit is de start van een roze golf!!!!

Koosje

2. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    #2922 bittersweet, 14 aug 2012
    Laatst bewerkt: 14 aug 2012
    Hoi Koosje,

Ze zijn op dag 4 ingevroren en gisteren ontdooit. Mag ik vragen waarom je dat vraagt zegt dat nog iets?
    Hoop het echt een roze golf zou zo mooi zijn.
    Voor nu ga ik genieten van deze mooie kans hoop heel erg dat het mag gaan lukken. Maar ben wel echt voorzichtig positief teveel teleurstellingen gehad dan is het moeilijk te geloven dat het ook een keer zal gaan lukken.

Danitcha
    Nou meid idd echt breezersletterig en dat met een amh van 0.7 moet op iets moois uit gaan komen. Hebben ze iets gezegd over de rijpheid vd eitjes bij de punctie donor vertelde ze er al meteen bij dat waarschijnlijk de helft niet rijp zou zijn en daar hadden ze idd gelijk in. Ga heel heel hard voor jullie duimen.
    Idd he heel snel testen schijnt bij cryo's 11 dagen te zijn dacht nl 15 dagen, maar had schema verkeerd gelezen goed dat ik het nog even heb nagevraagd aan de arts!

xxx
    bittersweet

3. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Bittersweet, de dag van ontdooien zegt wel iets over een hoeveel daags embryo het is en dat weer iets over het aantal cellen dat past bij de dag. Zoals ik het begrijp is het een dag4/5 embryo en dan is een morula stadium prima!! ...en ook datz egt niet alles..meiden worden ook zwanger met minder cellen-embryootjes dan het aantal cellen dat er voor staat-dag..begrijp je het nog? ;)

Anyway, een supermooie kans: mooi aantal cellen, een cryo die het heeft overleefd (dus een survivor :D)..ik zeg TOP!

Koosje

4. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Koosje,

Thanks voor de uitleg is me helemaal duidelijk. Blijft afwachten natuurlijk. Ga in ieder geval leuke dingen doen van de week en vh weekend en ga volgende week gezellig bij vriendinnen langs. Probeer wat afleiding te zoeken om er zo min mogelijk aan te gaan denken anders maak ik mezelf gek. 11 dagen is gelukkig niet lang dus denk dat ze wel voorbij zullen vliegen!

xxx

5. kniffel

kniffel Actief lid

27 jan 2011
    380
    0
    16
    Wauw dat zijn er veel. Wanneer krijg je te horen of er een TP zal zijn?

6. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Bittersweet, je embryo is dus al wat ouder en daardoor kun je eerder testen. Tot nu toe heeft het embryo het super gedaan, ik hoop voor je dat dat zo door gaat. Kan bijna niet anders, zou je denken toch?

Ik hoor morgen of er bevruchting heeft plaatsgevonden. Dan is vrijdag evt de tp.
    Ze hebben me niet verteld of de eitjes rijp zijn of niet. Ik ga er ook niet van uit hoor, aangezien de meeste follikels de laatste dagen uit het niets zijn op komen dagen. Maar als de helft niet rijp is, dan is de andere helft dus wel rijp! Maar ik hoop gewoon dat we iig 1 bevruchting hebben. Dat is toch niet zoveel gevraagd van 13 eitjes?
    Ondertussen zijn m'n eierstokken wel weer gaan lekken en heb weer een mega-pens met alle bijkomende kwaaltjes, blehhhh. Dus nu veel drinken en rust. Maar de gedachte van een evt zwangerschap maakt veel goed ;).
    Oja, nog een vraagje, ik heb allemaal voedingssupplementen geslikt voor een goede eicelkwaliteit en zit nu te twijfelen of ik die nog door zal slikken nu de eitjes eruit zijn. Wat vinden jullie?

7. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Danitcha succes.

Juultje succes!

Ik duim voor jullie!!!

Rest: zwaai!!!!!

8. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Meisjes, ik durf het nog amper hier neer te zetten :). Het is alsof ik hier niet hoor, terwijl ik dat wel doe.
    We hebben 13 embryo's. 9 embryo's zijn goed genoeg. Dus vandaag de tp gehad van een 8cellige embryo en 8 gaan er de vriezer in.
    Ik ben voel me emo, flabbergasted, alsof ik de loterij heb gewonnen, etc. Dus vandaar dat ze het baby-achtbaan noemen...;)
    Maar het voelt goed! De hele dag was het bewolkt, maar toen we het zkh binnenliepen voor de tp verdwenen letterlijk de wolken voor de zon. Zo mooi... hopelijk zal het figuurlijk ook zo zijn.
    Vraagtekens zijn er ook, waarom lukt dit in een reageerbuis wel en in mijn lichaam niet? Waarom heb ik een laag amh? Zit het in het laatste stukje, de innesteling?

Wat is iedereen hier verder stil :(. Lekker genieten van de zon, vakantie en pauzes?

Bittersweet, hoe gaat het? Spannend hoor!!!

En met herfst?

9. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    hoi danitcha

wat een super mooi resultaat zeg meid. en dan nog 8 in de vriezer :$ kan mij voorstellen dat je verbijsterd bent. ga heel heel hard voor je duimen dat het mag gaan lukken. nu samen in de wachten weken hopen op een vruchtbare maand.

verder gaat het met mij hartstikke goed. voel me goed en het voelt nu heel anders dan de eerste keer. wel wat steekjes rond de eierstokken weet niet of dit erbij kan horen maar wacht het maar af. nog een week en dan zullen we het weten.

xxx
    bittersweet

10. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Danitcha gefeliciteerd met deze superscore en je mooie Emmy!
    Succes met broeden, laat je maar lekker verwennen.

Samen met Juultje op het wachtbankje. Dames jullie hebben heerlijk weer uitgekozen om te broeden; koud zullen de Emmy's het in ieder geval niet hebben!

Er wordt aan jullie gedacht!

Succes!

Fijne avond allemaal nog!!!

X

11. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ik voel een roze golf aankomen :D:D

WAUWWWW Danitcha....9 bevruchtingen die goed zijn en een prachtige 8-cellige ins Bauch :$:$:) ...wat fantastisch!!! Je ZOU toch zeggen...maar ook nu weten we het gewoon niet maar ik heb zulke goede hoop!!!!! Supergefeliciteerd!!! Droom, lach, broed, aai, kroel, droom nog meer, hoop, hoop nog meer, eet, drink, klets, werk...en dan is het ineens testdag!!!!

Bittersweet, goed broeden jij..this is an order!! :D

Lieve Juul, ook WAUWWWWWWWWWW...2 al heel ver doorgedeelde in je buik....jij gaat die ander zijn, let maar eens op!! :D
    Maar wat zullen jullie het spannend vinden zeg..enne, uit de zon blijven he, je weet maar nooit met zwangerschapsmasker en zo...meis, heel veel sterkte, gelukkig mag je al over 11 dagen!!

Wat een goed nieuws hier zeg!!

Zomerkus,
    Koosje

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    9 bevruchtingen???? Wauw!!!!!!!!

Stapje voor stapje... Maar dit is een hele mooie stap!! Wat zul jij blij zijn met zo veel bevruchtingen én zoveel cryo's!! Ik was helemaal verbaasd het te lezen. Wauw!! Er zijn dus ook poffers met veel eieren en veel bevruchtingen... Top!! Ben echt blij voor je!!

Juulzon, ik denk continue aan je!
    Twee prachtige embryo's in je buik!! Ik hoop onwijs dat jij, zoals Koosje al schreef, die ander bent... Soms hoor je verhalen van anderen die met een laatste poging.... Hoewel jij nu vast denkt: ja maar dat zijn altijd anderen... Jij bent voor een ander ook een ander!!
    Jij moet die ander zijn!! Maar ik snap ook heel goed je angst, om niet die ander te zijn...
    Hoe voel je je?
    Knuffel!!

De rest: zwaai!!

Was helemaal vergeten het hier te melden, maar ik heb volgende week een telefonische evaluatie met uber S. staan.
    Met Pfeiffer heb ik de boel al geevalueerd: hij wil dat ik heeeel veeeel infuusjes neem. Maar ik weet het ff wat het immuunprobleem niet meer. Elke keer werd ik de laatste drie keren (1x cryo en 2 x vers) met de prednison wel ziek, waarvan de laatste keer zeer minimaal (antibiotica) maar toch....
    Ik heb een zeer lieve prive infuusaanlegger, maar die woont ver weg waardoor het voor mij rondom spannende periodes ook weer belastend is om zover te rijden(naast alle DD ritjes), hoewel het altijd wel hele gezellige avondjes zijn :)) ook vind ik 2 keer per poging hen belasten met dit ook al nog al wat.. Ik las laatst ook ergens dat iemand het via de thuiszorg liet doen... Ik zal maar eens gaan uitzoeken hoe dat werkt...

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    nog in de vakantie modus, maar nog steeds bizar hard adoptiedingen aan het doen. En andere zaken, die er voor zorgen dat ik nu een asiel in mijn hoofd heb.

Vandaag gaat er een pakket van tig vellen naar de vergunninghouder.

JUUUUL!
    2 emmies :$

Danitcha: jij uber breezerslet die je bent ;).
    tiiiiiiiwring nog eens aan toe.

Bittersweet goeso ook voor jou voor de emie

Op naar plakkende plakkerds.

En die wonderen waar maartje het over had, tja die gebeuren bij anderen
    In dit geval zijn jullie de anderen ;)
    dus aangezien de wonderen ALTIJD bij anderen gebeuren is het gewoon zo dat er een wonder gaat gebeuren bij een ander! SO!
    en ik hoop in drievoud

14. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Dag dames,
    Ik ben (al een week of zo..hahaha) jullie hele topic door aan het spitten. Wat komen er veel nare (maar ook leuke dingen) naar boven. Ik heb met jullie meegehuild, maar ook gelachen en dacht, hier zitten mensen die iedere dag weer opnieuw geconfronteerd worden met alle ins en outs die een MMM met zich mee brengt. En wat heb ik respect hoe jullie het ondergaan en elkaar oppeppen/stimuleren/adviseren/ondersteunen ! Hoewel het niet altijd even makkelijk is en de nodige ellende voorbij komt, hebben jullie ook nog (genoeg) plaats voor leuke dingen. Ik voel me betrokken bij jullie allemaal en dacht, ik ga me eens aanmelden bij dit gezellige " clubje". Ook al ervaren jullie het niet als een clubje. (ja, ik heb het gelezen, hoe verontwaardig jullie waren dat jullie als een clubje werden bestempeld..hahaha....)
    Ik zal in het kort (als dat mogelijk is) mezelf effe voorstellen met mijn bijbehorende bagage.
    Ik (40 jaar, poe, ja, zou oud, maar ik zie eruit als een jonge bloem van 30, echt waar...), met mijn man 40 (ja, die ziet er ook nog jong uit, hahahaha) zijn in 2007 getrouwd en dachten, we gaan eens "effe wat kinderen nemen, het liefst 2". Daar het niet wilde lukken, zijn we in begin 2008 naar de huisarts gestapt en een dooverwijzing gevraagd naar het ziekenhuis. Ze stelde voor om nog effe door te klussen, maar wij hebben erop gestaan, om toch al wat onderzoeken te laten doen, om zeker te weten dat niets ons in de weg stond. Wij zijn toen naar het zh in Genk gegaan (wij wonen ook in Belgie, maar zijn NL's) en daar begonnen de onderzoeken, wat een spannende periode was. Dat was lang niet zo spannend als de uitslag !....mijn man zijn zaad was dusdanig slecht dat het spontaan niet zou lukken, boem !! daar zit je dan, en nu ?.. we zijn toen de ICSI molen ingerold (IVF was helemaal niet meer aan de orde). 1e ronde, gestimuleerd, maar afgebroken, vanwege slechte hormoon/bloedwaardes. IK heb toen dagen aan een stuk gehuild, ik dacht...waarom ? en gaan we hiermee door, want volgende maand kan het net weer zo zijn ? manlief mij opgefleurd, dus ronde 2, daar gaan we weer. We hebben toen 2 embryo's teruggeplaatst gekregen en mochten op kerstavond testen, nou, dat was een leuk kado geweest, helaas.....fijne feestdagen waren dat.
    We hadden nog een cryo over, dus in maart (na wat gestuntel met mijn cyclus) tp gehad (na bange uren of die 1 cryo wel ging ontdooien), maar ook weer niks. In mei weer een nieuwe ronde, tp gehad, maar weer niks. In juli, opnieuw, en TP van 2 toppers en zelfs deze ook niet... tja, dan zakt je toch de moed in de schoenen. Had er schoon genoeg van en hebben dan ook 2 1/2 jaar pauze ingelast, was gewoon te veel (op zo een relatief korte periode) en prive kwam er ook nog eens van alles aanwaaien.
    Dit jaar opnieuw opgepakt, want die leeftijd he, dat zit toch in je nek te hijgen. Dus in mei begonnen, maar de hormonen sloegen niet aan (5 ampul menopur) en er was maar 1 follikel, dus heb ik de poging afgebroken, want voor 1 follikel ga ik niet verder (weer een kostbare poging weg). Heb toen op de rode duivels mogen wachten, en die kwamen maar niet, dus een maand later, kiekeboe, daar zijn we dan.
    In juli nieuwe kans gegrepen, en het zag er goed uit, zou 6 follikels te zien zijn, maar bij de punctie bleek er maar 1 eicel te verkrijgen (nog steeds niet te begrijpen voor mij), die ook nog eens abnormaal groot was, dus bye bye tp. Ik heb toen gehuild en tegen mijn man gezegd, ik wil niet meer. Iedere keer weer die K!@#$%^ teleurstellingen. Ik heb toen ook nog eens een week lang (echt) pijn gehad van die punctie (wat ik normaal nooit heb).
    Na denken denken denken, was ik behoorlijk teleurgesteld in ons ziekenhuis en heb eens met mijn man gebabbeld, is Dusseldorf nog een optie voor ons (ondanks dat ik niet meer wilde). Hij stond er wel voor open. Dusseldorf is maar een uurtje rijden van ons, dus hij wilde wel. Gelijk gebeld voor een afspraak te maken, helaas, lange wachtlijst, 11 december was de eerst beschikbare plek. Nou ja, dat neem je dan maar aan, maar niet van harte. Ik zeg tegen mijn man, ik ga Dr. S. eens een mailtje sturen, waarin ik onze geschiedenis uitleg en ik toch al 40 wordt, of we niet eerder mochten of eventueel op een wachtlijst konden als er iemand zou uitvallen. 2 dagen later werden we gebeld, of we de week erop al konden komen (15.08), tuurlijk !.
    Ik moet zeggen, het is een heel andere aanpak wat ze daar hebben, daar kijken ze echt naar de persoon zelf en niet naar standaard protocollen. Dr. S. vroeg wat eigenlijk de reden was waarom het zaad zo slecht was, daar konden we geen antwoord op geven. Hij vondt het onbegrijpelijk dat er verder geen onderzoek naar gedaan was en dus is ons 1e onderzoek in dusseldorf geboren. Ik heb bloed moeten afstaan (ze zouden gaan checken op AMH en DHEA en nog wat, geloof ik) en mijn man heeft ook bloed afgestaan, (waarvan we hopelijk morgen de uitslag krijgen). Ik denk dat mijn AMH van dusdanig slechte waarde zal zijn, dat ik daar eens op ben gaan googlen en kwam zo op jullie topic uit. Het staat dan nog niet vast dat mijn amh slecht is, maar dacht, bij deze dames voel ik me wel thuis en trek mijn stoute schoenen aan, ipv als gast mee te lezen/voelen.
    Ik ben dan wel een oudere muts uit het zuiden des lands (terwijl jullie allemaal "daarboven" vertoeven), maar ik heb inmiddels wel geleerd dat je directe omgeving niet altijd de troost kan geven die je nodig hebt, want zo een traject is niet niks. Ik dacht toen we begonnen, ooh joh, dat doen we wel effe, wat hormoontjes spuiten en dan hoppa, daar is het resultaat...maar, helaas....het ligt toch wel een stuk gecompliceerder/dieper. Zonder lotgenoten die het ECHT begrijpen en weten hoe het voelt, wordt het toch verdomd zwaar.
    Nou, tis toch een heel verhaal geworden, maar dan hebben jullie een idee.

Liefs,
    Jolanda

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Marjah, als je wilt schrijven over adoptiedingen... Ik ben erg geintresseerd!!

Jolanda, welkom hier (in ons niet-clubje ;))
    Een heel verhaal, maar heb het vol intresse gelezen. Ik heb ook een Dusseldorf-chickie. Ik hoop dat S. jou goed gaat helpen!!

Later meer, maar nu een luie Ipad arm ;)

16. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Jolanda wees vooral welkom!

Dit "cluppie" deelt helaas veel leed en leed maaaaar wij blijven in wonderen geloven.

Spannen over je AMH. Ben benieuwd wat de uitslag zal zijn.

Marjahhhtje hoe was je vakantie??

3 dames op het wachtbankje. Hoop dat er een mooie roze golf voorbij gaat komen.

De beebjes van Juultje hebben zich nu al lang vast genesteld en geven nu een klein bergje HCG af....

17. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Meiden, onwijs bedankt voor jullie verwarmende woorden! Ik moet eerlijk bekennen dat ik van de woorden van Koosje tranen in m'n ogen heb gekregen (ik heb het nog vaak terug gelezen :)). Werkelijk mijn respect dat je zo kunt zijn na zo'n lange weg die je zelf hebt behandeld. Maar wats keburt met "karma" en "wie goed doet goed ontmoet"? :(

Maartje, infuusjes moeten toch idd wel mogelijk zijn via de thuiszorg of de huisarts? Succes met je gesprek van de week!

Juulzon. Ze hebben zó gelijk! Jij kan voor ons die ander zijn!
    Succes!

Welkom Jolanda! :)
    Ik heb je verhaal gelezen. Heftig. Hopelijk worden er in dd oorzaken gevonden die je aan kunt pakken en waardoor je wél zwanger raakt.
    Wel super dat ze nu naar de oorzaak van de zaadkwaliteit kijken. Bij mijn lief was het zaad ook slecht. Volgens onze gyn was het zinloos om naar de uroloog te gaan. Dus hij is toen op eigen houtje naar de ha gegaan voor een verwijsbrief, want hij kreeg geestelijk last zijn "mannelijkheid". De uroloog heeft wat foto's gemaakt. Toen een operatie (er zaten kluwen spataders). De kans op succes was 50%. En ja hoor, deze ivf had hij opeens 20 miljoen zaadjes!!! :D
    20x zoveel als alle keren ervoor. Ik weet zeker dat als hij dit niet had gegaan, we niet zoveel bevruchtingen hadden.
    Wanneer krijgen jullie alle uitslagen?
    Ps. wel super dat jullie al eerder terecht konden!

18. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    @danitcha,
    Het blijkt helaas maar altijd weer, dat je altijd je gevoel moet volgen. Goed van jullie dat jullie niet geluistert hebben en toch verder zijn gegaan met die verwijsbrief. Wat goed, dat jullie zaadjes explosief meer zijn geworden. Hopelijk gaat dit jullie ronde worden. Ik zag dat je nu ivf hebt gedaan en volgende week mag gaan testen. Spannende energievretende tijden zijn dat, die wachtperiode. Hoe voel je je verder ?
    Hopelijk komt morgen de uitslag van mijn man zijn bloed. Wat we daar precies van mogen verwachten en/of horen, is mij niet helemaal duidelijk, maar dr. S zal het wel toelichten. Ik krijg mijn uitslag pas volgende week (29.08), dus ik zal nog effe geduld moeten hebben.

@maartje84 / Gabrie74,
    bedankt voor jullie welkom. Zitten jullie momenteel in afwachting van iets en/of in een behandeling. Kon dat niet zo goed uit jullie onderschrift halen.

Liefs,
    Jolanda

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    ZWAAI.

Geen internet dus ben niet hier!
    Sorry allemaal!!!

Help, ik kan mijn AMH cijfers niet meer vinden; weet iemand mijn uitslagen misschien uit zijn hoofd????

Truste!

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    OHja

Jolanda welkom hier helaas!
    Enne; niet iedereen komt van boven de rivieren......

Deel Deze Pagina