Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    haai,

ben ff te moe om te reageren op alles...
    wel update over pleegzorg: gisteren de eerste bijeenkomst gehad.
    We hadden ons in december ingeschreven en we mogen nu .... al!

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ow ja, koos! in heb je gevriend op skype

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ow ja de (.)(.) zijn nu klein, maar lijken af en toe ontzettend vol.
    weet niet. Ik maak mezelf gewoon gek ;)

4. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb vandaag een goed gesprek gehad met de arts. Ga proberen om terugplaatsing te doen binnen natuurlijke cyclus en dan met echo monitoring, hopelijk werkt mijn lichaam eens een keer mee. Ben benieuwd of het gaat lukken we zien wel! Anders kunnen we altijd nog gaan prikken en weer met medicijnen gaan beginnen. Nu in ieder geval even een paar maandjes rust even geen medicijnen heerlijk!
    Volgende week lekker op vakantie heb er echt heel veel zin in en ben er erg aantoe. Waar ik wel van stond te kijken is dat ze misschien toch nog open staan mocht het na de 2de keer doneren nog niet gelukt zijn om dan nog een 3de keer te gaan doen:$, dacht echt dat ze hier absoluut niet voor in waren maar blijkt toch anders. Biedt toch weer perspectief, maar hopelijk is het echt niet nodig en zit er een keer een pakker bij daar gaan we voor moet gewoon so!!!

xxx
    bittersweet

5. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Juul, bij mij stelt de ongi momenteel ook nog niet veel voor hoor. Als dat m'n bms moet voorstellen, nou dan begrijp ik wel dat het niet gelukt is. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en je lichaam kleur bekend, rood of roze ;).

Bittersweet, fijn voor je dat je weer wat lichtpuntjes hebt gevonden. Tp in je eigen cyclus lijkt me ook veel natuurlijker, hopelijk brengt het geluk!

Marjah, pleegzorg is toch ook lekker moederen. En hopelijk gebeurd er ondertussen een wondertje.

Ik ga dus nooooooit meer aan iemand vertellen dat we in een behandeling zitten. De hele dag berichtjes en telefoontjes van vrienden en familie met "en,en?" :x

6. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Danitcha,

Herkenbaar reacties van vrienden. Is heel heel erg moeilijk. Eerlijk gezegd zou ik ook willen dat ik het tegen niemand gezegd had dat we nu bijna 4 jaar geleden met onze kinderwens begonnen zijn. Het wordt steeds zwaarder en merk ook dat vrienden het steeds moeilijker vinden om ermee om te gaan. Zij raken wel allemaal zwanger bah niet eerlijk zou mijn onze beurt eens moeten zijn vindt ik!
    Maar ja probeer positief te bekijken en denk maar zo de laatste zal de beste zijn hihi!

Even vraagje aan iedereen. Heb nu de vitamine d binnengekregen maar klopt het dat het vitamine d3 1000 iu is of is deze niet goed anders moet ik hem terugsturen!

Juul hoe gaat het met je? Ben je nog ongi geworden? of heb je misschien nog een test gedaan?
    Je vroeg nog hoe het kan dat ik al ongi ben geworden, maar ik ben zaterdag al gestopt met de medicijnen dus vandaar. Eigenlijk moest ik nog 2 dagen doorgaan, maar voelde gewoon dat dat geen zin had!

xxx

Bittersweet

7. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Yep, hier komt de boel ook los hoor. Vandaag is rood....
    Weet nu waarom rood helemaal geen leuke kleur vind. Ik associeer het met milsukte pogingen...
    Net als wit. Hoewel ik wit stiekem wel prettig vind, alleen niet op tests...

En 1000iu D3 klinkt als dat je er dan 2 per dag moet nemen ;). Goed dus. Waar had je ze besteld en wat kostte het (als ik zo onbeleefd mag zijn?). Kun je dat eigenlijk ook op recept krijgen?

Heb echt onwijze last van mijn buik... Bah au Bah...

Nu nog even werken (bah, niet leuk, bah)

Hoest met Marjah's (.)(.) ?????

xxxx

(ook voor onze lieve meelezende stille in holletjes meisjes... )

8. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    #3108 bittersweet, 30 aug 2012
    Laatst bewerkt: 30 aug 2012
    Hoi Juul

Wat onwijs kl**tte meid. Had nog stille hoop dat mss toch nog gelukt zou zijn. Heel heel veel sterkte meis. Ik heb ook beide keren zo'n onwijze buikpijn gehad echt wee achtig niet leuk bah!

Heb de solgar d3 1000 IU bij www.vitaminstore.nl besteld kost voor 250 stuks 29,10euro. Je kan het mss wel op recept krijgen, maar vraag me af of de zorgverzekering het dan zou vergoeden. Ik denk het namelijk niet omdat het een vitamine is!
    Wat ik me trouwens nog afvroeg ik heb ook omega 3 700mg moet ik daar 1 of 2 van innemen? Deze vond ik trouwens wel erg duur zeg!

xxx
    bittersweet

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

*breekt in*

Bittersweet: van omega 3 moet je naar de EPA en DHA kijken. Samen moet je hiervan min 500ie per dag binnen krijgen. Van de capsules die ik heb, moet ik er drie per dag innemen. Bij staat dit ook op de verpakking.

*breekt uit*

10. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Kiekske,

Thanks heb gekeken en betekend dat ik er dan 2 per dag in moet nemen.

Liefs
    biitersweet

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi lieve meisjes,

Wat een hoop verdrietige berichtjes weer... :(
    Verdorie!!

Ik vind het zo erg voor jullie, lieverds, nog altijd met lege armen... Hoewel ik mijn eigen weg en leed nu ook niet als heel eenvoudig kan beschouwen (hoe graag ik dat zou willen), weet ik dat ik wat dat betreft ook niet te hard moet piepen... Ik heb tenminste iets, zoveel...

Gisteren had ik trouwens de herkansing wbt telefonisch consult met Uber S. Hij was heel rustig en netjes. Hij leek veel tijd voor mij te hebben. Heel fijn was dat, wat een verademing ook met als je daar gewoon bent. Hij had zich ook goed in mijn dossier verdiept.

Hij vertelde me het een en het ander over DHEA. Dat hij toch echt, ondanks mijn bezwaren, zou willen zie dat ik het ga gebruiken. Hij hoopt dat mijn bevruchtingspercentage hoger gaat worden omdat de kwaliteit vaak beter schijnt te worden bij dames like me. Ook vertelde hij mij dat 7 van zijn patienten (ook dames like me :$)spontaan zwanger zijn geworden tijdens het gebruik. :$:$:$
    Omdat ik het wel doodeng vind om te gebruiken (ivm kans op definitief lagere stem en veel lichaamsbeharing) heeft hij besloten dat ik slechts 25 mg per dag moet gaat gebruiken, minimaal 6 weken, maar liever in ieder geval 8 weken.
    Ik vroeg ook aan hem of hij het slim acht om m eileiders eens te laten doorspoelen, aangezien hij het over spontane chickies had gehad). Hij zegt dat dat naw veel pijn gaat doen en weinig zal opleveren (omdat ik nooit een blindedarmontsteking of soa's heb gehad) maar dat het sowieso geen kwaad kan. Wel adviseerde hij dan een waterecho, indien mogelijk in lokale ZH, ipv het doorspoelen met contrastvloeistof omdat dat minder pijnlijk is.

Nu twijfel ik: ga ik al die moeite doen hier in het lokale ZH, wil ik de pijn (indien waterecho niet kan) ondergaan en (valse) hoop gaan krijgen?

Verder nog gevraagd naar of hij echt denkt dat wij nog een kans gaan maken, of dat wij 'het met de tijd maar moeten leren accepteren'...
    Hij zei dat wij nog lang niet op dat punt zijn. Hij zei dat mijn eicelkwaliteit erg bagger is, dat is een feit. Maar hij legde mij uit dat als je veel goede bevruchtingen hebt, dan heb je aardig wat om uit te kiezen waardoor je de echte absolute toppers kunt terugplaatsen en je grotere kansen maakt. Bij mij heb je niet zo veel om uit te kiezen waardoor je meerdere behandelingen moet ondergaan. Hij zei nog dat hij de kans zeker niet uitsloot dat het nog een keer ging lukken. En laat dat nou net even de woorden zijn welke mij een fijn gevoel gaf, het gaf mij hoop en blije gevoelens in mn buik.

Bij een volgende poging gaan wij een paar dingen weer anders doen:
    Ik zal niet meer de embryoscope gaan gebruiken, maar verlengde cultuur in de gewone stoof zodat op dag 3 de embryo's AH kunnen ondergaan en weer terug de stoof in. Dat gaan ze, indien er zoveel zijn, met 3 of 4 toppertjes doen. Risico van het vak is wel dat ze alle vier zooo geweldig zullen zijn en op dag 5 nog helemaal in shape zijn. In dat geval zullen slechts 2 (heel misschien 3) toppertjes willen terugplaatsen en zal de resterende embryo niet ingevroren kunnen worden. Door de AH zal het embryo gaan kristalliseren en dus kapotgaan met invriezen. Maar als ze slechts 2 gaan AH'en lopen we kans dat er geen enkele of slechts 1 AH embryo teruggeplaatst zal worden en dat zou jammer zijn.

Het voelt goed dat ik, indien het er zal zijn, weer dag 5 + AH zal krijgen. Mijn dochter was dat namelijk ook...
    Nu ga ik binnenkort er achteraan om te onderzoeken of ik de infuzen via de thuiszorg kan krijgen. Zo ja, dan moet ik maar echt denken aan DHEA te gaan bestellen..

Marjah, wat *flabberquested* van jou (.)(.)!!
    Hoe is het nu?

Juulzon, heb in jouw topic geschreven.

De rest, ff een zwaai!

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Over de visolie: een hele hoge dosering zou hetzelfde of een vergelijkbaar effect als het Intralip infuus kunnen hebben.

Bij de Tuinen verkopen ze een extreem gedoseerde variant.
    Als je goed de aanbiedingen in de gaten houd valt de prijs ook wel mee.
    Ik meen dat hij drie maal zo gedoseerd is als de rest. Ik neem daar dagelijks twee van in (ben een tijdje terug overgestapt van Bional op deze ;))

13. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Maartje,

Jij klinkt goed meis!!! Eindelijk normale conversatie met S mogelijk..godzijdank!! (eigenl;ijk toch te zot dat je daar al zo blij om kunt zijn, zou gewoon standaard moeten zijn :x)

Jouw plan klinkt goed en wat superfijn te horen dat hete cht nog niet bekeken is...op naar een brusje!! zelfs dus met jouw mindere eitjes...t kan t kan!!
    Voelt ook goed dat je weer dezelfde tp gaat krijgen als waar t de vorige keer mee is gelukt..eindelijk!!
    Enne..de lichaamsbeharing bij stoppen gebruik DHEA gaat werw eg toch??

Juul,
    Nu wel duidelijkheid..en op naar 15-9! Slaap goed vantevoren want die Pfeiffer geeft zoveel info en praat zo snel..ff bijblijven!!
    Knuf!

Koosje

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Maartje, klinkt goed!

Tip voor iedereen, check eens wat Amerikaanse sites! Daar is vitamine D3 in hoge dosering een STUK goedkoper! Net als DHEA... Mijn broertje gaat in sept weer naar de VS en ik ga hem vragen of hij weer een voorraadje D3 en evt ook Omega 3 mee kan nemen... (mits hij tijd heeft..) Zou zeggen: check je omgeving even of er geen mensen naar The States gaan, het scheelt behoorlijk wat...

Trusten allemaal!

xxx

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    * breek effe in* Zoals Juul zegt in de VS is het een stuk goedkoper, ik bestelde voor de MMM en mijn mjoeder voor haar hartfalen altijd alles via iherb.com
    als je boven 150 of 200 dollar besteld dan willen ze ene kopie creditcard maar daaronder niet. verzendkosten zijn ook heel redelijk en boven de 40 dollar heb je al korting. verzending via DHL en vaak heb je het binnen 2-3 dagen. DHEA is hier ook verkrijgbaar

Ik heb in overleg met mijn moleculair arts deze uitgezocht
    Doctor's Best, Magnesium, High Absorption, 100% Chelated, 240 Tablets - iHerb.com (2 per dag niet samen met visolie want dat verzeept het)
    Now Foods, Omega-3, Molecularly Distilled, Cholesterol Free, 500 Softgels - iHerb.com (2 per dag)
    Source Naturals, Vitamin D-3, 1,000 IU, 200 Tablets - iHerb.com (2 per dag)
    Rainbow Light, Just Once, Prenatal One, Food-Based Multivitamin, 150 Tablets - iHerb.com (1 per dag)

samen ongeveer 75 dollar, DHEA hebben ze van 25 mg maar ook tot 100 mg en beste redelijk ook met de koers. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft...

Maartje je noemt de bijwerkingen als zorg, mischien is deze dan wat voor jou Source Naturals, 7-Keto, DHEA Metabolite, 50 mg, 60 Tablets - iHerb.com

Juul; ik weet trouwens niet of je nog belangstelling hebt voor wat er allemaal in mijn koelkast ligt? Ik weet dat de toekomst onzeker is maar anders kan jij het misschien weer delen met iemand die het nodig heeft?

*breek weer uit*

16. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Dames,
    Ik heb gisteren mijn recept gekregen voor het DHEA medicijn. Wat mij verbaasde, was dat iedereen het via internet besteld, maar dat mijn apotheker het zelf maakte ? (het is wel een stuk duurder, dat dan weer wel) ik vroeg me af of dat dan wat uitmaakt...lijkt me niet, maar ik heb het niet eerder ergens gelezen. Bovendien kreeg ik het advies om vitamine D te nemen (2000 eenheden per dag), dus die heb ik ook maar gehaald (in de vorm van druppels). Deze heb ik trouwens gewoon bij de natuurwinkel gehaald. Die goede man wist me te vertellen dat 2000 een normale dagelijkse hoeveelheid is en dat zwangere dames zelfs 10.000 nodig zouden hebben per dag (lijkt me wel veel, maar hij zel het wel weten). Neemt iemand van jullie ook visolie (is dat omega3) ? had begrepen dat het normaliter een combi DHEA / Vitamine D en visolie is en niet alleen maar 1 of 2 van deze 3 ?

@maartje,
    Wat fijn dat Dr. S. zoveel tijd voor je uitgetrokken heeft en je weer positieve hoop heeft gegeven, joehoe !! Het is toch weer een strohalm voor aan vast te houden, ondanks dat het misschien toch moeilijk te geloven is, dat het zomaar zou kunnen..
    Ik lees meer en meer dat Dr. S. bij vrouwen met vermindere eicellen/laag amh/slechte bevruchtingen, dat medicijn DHEA voorschrijft (in combi met vitamine D) en ja, het komt ook vaker voor dat mensen spontaan zwanger ervan worden, gek he...als dat nou zo een top super wonder middel was, dan zou het standaard voorgeschreven moeten worden (in het begin van onderzoeken) om een boel ellende te besparen, maar er zijn ook genoeg dokters die er skeptisch tegenover staan en dat het helemaal niets zegt.
    Ik zou zeggen, luister naar je eigen gevoel en handel daarnaar.
    Wat ik wel nog te horen heb gekregen is, dat VOOR je begint met het nemen van de medicijn DHEA, dat je bij je HA bloed moet laten trekken (te controleren op bepaalde waarden, dat geeft dusdorp wel door) en 6-8 weken, weer bloed laten nemen, zodat ze iets hebben ter vergelijking. Ik ga vandaag bloed laten trekken en beginnen met dat medicijn. Ook zijn de bijwerkingen van dat medicijn hier en daar wat minder, ik ga het proberen en wil gewoon alles uit de kast halen, want van wachten, wordt je ook niet vrolijker, dus ik ga ervoor. Misschien ga je wel gelijk met mij op, als je ook gaat beginnen. Suc6 met de beslissing !...xxx

Hoe is het met de andere dames hiero ?

groetjes,
    Jolanda

17. Herfst80

Herfst80 Lid

4 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik lees nog steeds met jullie mee, en volg het wel en wee van alle (ook nieuwe) meiden...de energie ontbreekt echter om te reageren...Of nouja..kan het soms amper opbrengen om me met m'n eigen ellende bezig te houden, of erover na te denken, het lukt dan niet om op anderen te reageren.. Graag had ik de meiden in de ww een hart onder de riem willen steken, en nu, nu het wel potverdrie weer niemand gegund was, iets liefs willen zeggen... En ook de andere dames, die vertellen over bijzondere nieuwe gebeurtenissen of moeilijke momenten delen, gewoon wat willen zeggen...alleen lukt het soms even niet... Dus bij deze; ik lees en leef met jullie allen mee...

En probeer alle raad, overwegingen en opties die jullie noemen op te slaan en mee te nemen voor het vervolg...

(Mini update; er waren follikels, uiteindelijk 3 + een kleine, punctie gehad, 2 (!) eicellen, geen bevruchting.........Hoewel de arts ons aangaf (voor de zoveelste keer, maar goed, de beste man is wel realistisch), dat de kans zeer minimaal is dat het lukt, mogen we door....Dit keer met ICSI (hoewel hij denkt dat het probleem ligt bij de slechte kwaliteit van de eicellen en niet bij iets anders, aangezien het zaad ook van goede kwaliteit is)...maar toch...Menstruatie kwam al 11 dgn na punctie...helaas...een follikelcyste..dus op naar volgende maand)...

Heb nog lang niet zoveel meegemaakt als jullie...maar het "hakt er toch allemaal wel in"...

Maartje, jouw gesprek met de arts geeft mij dan ook weer een beetje moed...

En Juul, jouw buurkindjes verhaal maakte dat ik volschoot...wat mooi..

En dan Nathaly, (ik las even terug), dat is dan ook maar meteen mijn voorbeeld, 2 prachtige kindjes met een amh van <0.01....!

Grtjs Herfst

18. jantina1976

jantina1976 Nieuw lid

30 nov 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik breek ff in voor Maartje. Ik wil even reageren op het gebruik van DHEA. Ik gebruik nu op aanraden van dr S al drie maanden dit middel en dan de 50 mg per dag en ik heb nergens last van. Dus geen overbeharing of een lagere stem. Juist voel ik me energieker door de DHEA.

In september gaan wij weer voor een nieuwe poging en dan hoop ik dat we deze keer op dag 5 blasto's hebben. (dit is onze derde poging voor een brusje)

En dat dr S over de telefoon meer tijd heeft dan tijdens het persoonlijke contact, komt me erg bekend voor. Daarom heb ik ook besloten om het behandelplan telefonisch te bespreken ;)

Groetjes Jantina

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

aangezien ik niet erg in de schrijfmodus ben, merk ik dat ik wat moeite heb om alles en iedereen te beantwoorden/bemoedigende woordjes toe te spreken etc. Ik heb alleen al moeite om iedereen bij te houden :D.

Maartje: goeso voor uber S die eens tijd had. Goeso voor plannen!
    Ik hoop zo dat die plannen weer eens gaan werken, want hij heeft het al eerder geflikt.

Herfst: wat een #$&*$%^*(#%^( zooi...
    Ik hoop ook dat er bij jou straks wat positievers te melden valt...

Die DHEA moet echt maar eens laten dien wat het kan.
    Ik wil gewoon ff een paar spontane zwangerschappen en een paar gigagoede IVFs, want dat MOET!

@koosje: bedankt voor je mail. tje, er is er al een af gevallen (van die hoefijzers)....
    (.)(.) en rare dromen hebben helaas niet geleid tot een vette pens neiging.

Oftewel, pleegzorgcursusdag 2 is van de week en ik ben gigantisch hard aan het knutselen aan mijn brioef etc voor adoptie en het verzamelen van alle documenten.

Iedereen zegt altijd dat het zo veel is... en toch valt dat stiekem best mee. Je moet wat regelen, ja. Maar echt enorm moeilijke dingen zijn het allemaal niet. Gelukkig maar!

en dat wil vast wel iemand weten, dus laat ik het voor zijn:
    -geboorteacte (van alle inwonenden)
    -huwelijksacte
    -werkgeversverklaring
    -belasting en financiele overzichten
    -levensverzekering
    -zorgverzekering
    -verklaring omtrent gedrag
    -medische verklaring (mag van eigen ha zijn)

-brief 1-2 kantjes
    -foto's

en als je voor de VS gaat, dan ook nog 3 referentiebrieven (buren, collega, vrienden)

Okee, op sommige dingen moet ff een ofifieel stempeltje van de notaris, maar zelfs dat is makkelijk te doen. Je gaat naar een notaris (die dit soort dingen doet) en je vraagt aan de balie of iemand even de handtekening wil verfieren. CHECK! stemple! KLAAR!

Althans, zo lijkt het nu...

Ben benieuwd.

Iemand interesse om onze brief te lezen? Koosje?
    Okee, zal de brief niet zomaar aan iedereen sturen, maar degenen die me goed kennen mogen altijd ff schieten.

Fotoboek zal ik ook ff pdf-en ;)

KUS!

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Droom lekker allemaal!

Deel Deze Pagina