Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    #3121 Gabriellle, 2 sep 2012
    Laatst bewerkt: 2 sep 2012
    Hallo allemaal, ik kom even om het hoekje kijken. Wat vind ik het jammer om over al de teleurstellingen te lezen. Want je hoopt altijd dat als het bij ( een van ) jullie lukt, heb ik ook meer kans. Niet dat ik nu meteen ontmoedigd wordt, maar je hoopt op wonders voor iedereen, jezelf meegerekend.
    Ik merk wel nu ik niet meer dagelijks met zp bezig ben dat ik het allemaal beter los kan laten. Ik ben zelfs in een positieve flow: weer aan het werk, dochterlief op school, ik begin met een cursus mindfulness, en ben de herfstvakantie al aan het inplannen. Ik heb zelfs tijdens de vakantie ruim een week voor 2 meisjes gezorgd, dus ik had eventjes 3 dochters ;). Daar heb ik vooral van genoten: een tafel vol, haren vlechten, spelletjes doen, ruzies sussen, de voor ons ongebruikelijke drukte ervaren. En het was zoals ik al dacht: erg leuk, ook al vermoeiend soms. Mijn gemis om nog een kind werd niet erger, ik kreeg alleen meer een bevestiging dat ik een leuke moeder kan zijn voor meerdere kids. En dat het nu maar bij een (levend) kind blijft, is een heel acceptatieproces. Maar... Binnenkort gaan we naar de pleegzorg avond. Ik ben zo benieuwd.
    Ik heb we nog steeds dagen, of momenten, dat ik huilbuien heb, dat ik om Felix* onwijs moet huilen, of dat met veel pijn in mijn hart naar een babywagen kijk. Maar die momenten koester ik ook steeds meer, ze horen bij me, en zullen altijd bij ons horen net als Felix*. Ik ben ook nog niet aan toe om een beslissing te nemen of we wel of niet nog eens icsi gaan doen. Ik be nog te veel met alle verdriet bezig. Grappig genoeg zegt mijn man nu wel dat hij het wel wil. Ik kan het even niet aan. Ik vind het ook van sommige van jullie ook zo knap hoe jullie maar steeds doorgaan. Chapeau!

Koosje: wat een bijzondere ervaring zo'n adoptiegesprek. Er staat je heel wat op te wachten, vooral op emotioneel gebied. 3 jaar klinkt nog zo ver weg, en tegelijk zo mooi dat je daar naar uit kan kijken.

Maartje: superfijn zo goed gesprek met je arts. Uiteindelijk is de keuze wel aan jou, wel of geen dhea, maar als hij zo positief over is, hmmmm... Ik zou het wel ten minste even proberen. Heb je veel bijwerkingen, kun je hopelijk snel stoppen. Veel succes.

Marjah, wat ben je ook goed bezig. Een hoop paperassen en een hoop info te verwerken. Maar dat je stappen zet in die richting geeft ze vast ook veel energie. Ik denk aan je!

Bittersweet, wat een onwijs lieve zus heb je. Toch is zo' n nieuwe poging wel steeds zwaarder en spannender daardoor. Ik hoop dat de nieuwe tp in natuurlijk cyclus goed aanslaat. Ik geloof daat wel in!

Juulzon, nog steeds niet ongi? Raar, toch? Wat zegt je arts? Het is kl*te genoeg zo, nu dit nog.

Danitcha, ik weet dat je er nu even niets aan hebt, maar echt meid, je hebt nog 6 emmy's op je wachten. Dat is nog geen zwangerschap en zeker nog geen baby, maar wel even nog een paar goeie kansen. Probeer positief te blijven!

Herfst, blijf hopen op mooie folikkels en mooie bevruchtingen. Het isniet makkelijk, ik weet het. Ik dum voor je!

2. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Marjaahtje, stuur maar door die brief..heb ik meteen een idee voor die van mij ;)
    Jullie moeten voor VS trouwens veel meer documenten verzamelen dan ik voor Bulgarije, ik hoef geen financ overzichten, levensverzekering of zorgverzekering.
    Mij bekende kinderarts heeft geantwoord trouwens dat ze wel wil meedenken in de special needs, komt dus goed ;) Ik heb samen met mijn mams en twee vriendinnen bedacht dat ik het lijstje special needs toch echt kort wil houden, adoptie is al een handicap op zich natuurlijk en zo lang ik in mijn eentje ben..wel een aantal special needs (wil de kansen ietsje vergroten) maar moet wel goed voelen en behapbaar blijven. De regelarij valt idd best mee, op de dag zelf van het gesprek dacht ik dat het errug veel was maar er eenmaal mee ad gang loopt het wel. Ik ben ook foto's aan het maken van de leefomgeving, vind het wel jammer dat ik geen tuin heb maar alleen klein balkon maar ik stop er gewoon een foto van twee speeltuintjes bij mij om de hoek bij met veel groen en natuurlijk een zee-foto wat immers op loopafstand is :)..lijkt me wel opwegen!

Gabrielle, goed weer van jou te horen!! Ik vind het zo knap juist dat jij tijd neemt te rouwen..soms denk ik dat ik in de MMM ook amar steeds 'gewoon' door ging, jij wordt 'geholpen' door groot verdriet, dus je moet wel stilstaan maar je neemt die tijd ook, goed 4 joe!

Gabrie, houd je ons wel op de hoogte als je echt start in Istanbul?

Liefs,
    Koosje

PS zegge dames, ga ik nu al naar de 2 jaar en 10 maanden toe? wat gaat dat sneeeeel!!! :p

3. Ody

Ody Nieuw lid

9 okt 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik kom hier waarschijnlijk ook meeschrijven. We zijn nu anderhalf jaar ´bezig´ voor een tweede. Afgelopen donderdag ben ik geopereerd aan alle verklevingen aan mijn eileiers door een eerdere blinde darmontsteking. Dat is gelukkig allemaal goed gelukt, want aan het einde van de operatie waren beide eileiders weer doorgankelijk.
    Helaas heb ik ook te horen gekregen dat ook de tweede keer mijn FSHwaarde te hoog was en ik dus waarschijnlijk vervroegd in de overgang ga.
    Normaal gesproken na een geslaagde operatie moet je het weer een half jaar ´zelf proberen´, maar vanwege mijn FSHwaarden wil de gyn gelijk starten met IUI. Hoewel mijn man en ik eigenlijk hadden afgesproken niet de MM in te gaan, zijn we nu enorm aan het twijfelen. Door die vervroegde overgang is het wellicht nu of nooit.

Ik ga een poging doen dit enorme topic door de spitten naar info, maar als jullie alvast wat informatie kwijt willen ben ik er blij mee. :D

4. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Ody,

Schrijf lekker met ons mee meid. Kan een hoop opluchtig geven kan ik je zeggen. Er zijn een hoop meiden met veel ervaring in de mmm. Ik ben iemand die al redelijk snel heeft besloten dat zelf doorgaan niet veel zin meer heeft omdat gewoonweg bij eerste ivf is gebleken dat eicellen echt niet meer goed zijn en ik een hele lieve zus heb die heeft aangeboden mij te willen helpen. Helaas na 2 terugplaatsingen nog niet zwanger maar we geven de moed niet op hoor!
    In welk zkh ben je onder behandeling? En wat is je leeftijd?
    Hoop dat jullie meer geluk hebben meid ga heel hard voor jullie duimen. Vraag me alleen af of het niet verstandiger is om direct te gaan starten met ivf? Heb je dat alwel een keer gevraagd of willen jullie daar zelf niet aan beginnen? Zal je zeggen dat ik merk dat je je grenzen steeds meer gaat verleggen als je eenmaal gestart bent in de mmm. Doe waar je jezelf goed bij voelt stoppen kan natuurlijk altijd nog.

Liefs
    Bittersweet

5. Ody

Ody Nieuw lid

9 okt 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Bittersweet! :)
    Ik ben 32 jaar en onder behandeling in een regulier ziekenhuis in Gorinchem, omdat mijn huisarts daar hele goede ervaringen had met fertiliteitsproblemen.
    Ik heb al een dochtertje van 4 jaar, ook toen zijn we 2 jaar bezig geweest met zwanger worden, maar dit was wel een spontane zwangerschap zonder enige vorm van medische hulp.
    Mijn FSH was de eerste keer 16 en de tweede keer 11, dus zeker nog niet skyhigh. Ik ben ook nog gewoon regelmatig ongesteld en heb een tijdlang ovulatietesten gebruikt en die kwamen iedere keer rond dag 12 braaf op. Wellicht zit ik nog helemaal in het begin van de overgang ofzo? Ik begrijp nu ook dat er eigenlijk meer onderzoek moet worden gedaan om een vervroegde overgang vast te stellen?

Over 3 weken moet ik samen met manlief terug naar de gyn om alles te bespreken. Eerlijk gezegd wil ik nog steeds de MM niet in en hoe meer ik er over lees, hoe sterker dit gevoel wordt. Rottige is alleen dat ik zo ontzettend bang ben dat ik hier over een half jaar/jaar/whatever anders over denk en dan ben ik misschien te laat.
    Scheelt natuurlijk ook dat ik al een dochtertje heb, waar we heel gelukkig mee zijn. Voor veel meiden hier is dat anders las ik wel. :(

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Welkom Ody!
    Nou jaaaa..ik vind een FSH van 16 en 11 nog niet rampzalig hoor!! Tegenwoordig wordt er ook niet meer gekveel aan FSH opgehangen maar lijkt AMH steeds meer te 'gelden'..hoewel ook dat niet alles zegt..snappie? ;)
    Dusss...als jullie al anderhalf jaar aan het klussen zijn en FSH verhoogd dan zou ik wel enige haast maken eerlijk gezegd..gelukkig gaat die MMM in stappen, wat is jou voorgesteld door docs??
    Niet wanhopen, lees eerst rustig rond op ZP, valt zoveel info te halen!

Bittersweet, hoest met jou? Wanneer gaan jullie verder voor tweede cryo?? gelukkig in eigen cyclus, echt fijner!

Koosje

7. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Koosje,

Gaat weer goed met mij hoor. Lief dat je het vraagt. Ik moet als ik volgende keer ongi wordt bellen en dan krijg ik vanaf dag 10 of 11 echo's om te kijken of er groei is en of er natuurlijk 1 gaat springen zodat ik weer een tp kan krijgen. Konden nu niet meteen verder omdat we op vakantie gaan zaterdag even lekker 10 dagen ertussenuit heerlijk heb ik zo'n zin in. Vindt het best spannend allemaal hoe mijn cyclus nu gaat zijn hoop op een redelijk regelmatige cyclus, maar ja uit ervaring is er geen pijl op te trekken ongeveer 8 cyclussen per jaar gehad de afgelopen 4 jaar! Ik kijk het voorlopig denk ik aan of het lukt tot het eind vh jaar. Mijn sissie zit nog midden in een verbouwing van huis en hebben het op het moment gewoon erg erg druk. Dus zowiezo als het niet lukt zal een nw poging volgend jaar gaan worden.
    Merk wel dat het steeds zwaarder gaat worden. Ga het ook niet meer tegen teveel mensen zeggen. Nu is het makkelijk omdat ik het zelf ook nog niet weet.

liefs
    bittersweet

8. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Lieve meiden.

Ik ben even niet op ZP, maar denk wel aan jullie.

X

9. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Meiden, ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn AMH waarde 0.92 is. Dat is te laag volgens dr S. in DD.
    Maar ik zie bij jullie allemaal veel lagere waardes. Ik hoef ook geen dhea te gebruiken.
    Wanneer is laag nou echt te laag? Heb ik nog goede kansen of moet ik me echt zogen maken? Volgende week donderdag hebben we een gesprek en behandelplan afspraak staan... maar ben zo benieuwd of 0.92 gewoon laag is toch best wel erg laag...

10. Yvonne73

Yvonne73 Lid

7 mei 2010
    73
    0
    6
    langs het IJsselmeer
    #3130 Yvonne73, 4 sep 2012
    Laatst bewerkt: 4 sep 2012
    @aklina, mijn amh is 0.17, dat is echt heel erg laag. Maar ondanks dit ben ik toch zwanger! Wel met de nodige kunstgrepen en een flinke dosis geluk, maar uiteindelijk dit fantastische resultaat.:)

Ik las net je blog en wilde daarop nog reageren. Een amh onder 0,5 houdt niet per definitie in dat je in de overgang bent. Ik heb 'gewoon' een menstruatiecyclus, geen overgangsverschijnselen etc. Mijn lage amh-waarde kwam dan ook als donderslag bij heldere hemel. Had er zelf niets van gemerkt. Volgens de arts, hoeft een laag amh ook niet gelijk te betekenen dat je in de overgang zit. Hoe dit precies zit weet ik eigenlijk niet.

Houd moed!

11. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Yvonne, bedankt voor je ervaring. Ik het het stukje in mijn blog aangepast. Iets genuanceerder gemaakt.

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Sorry! Manlief geeft al dagen de laptop mee naar zijn werk. Dus ik lees wel, maar schrijven vind ik op deze manier niet handig.

Ieg kussie to all!

13. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    En ik.....ga morgenavond, na nog even werken, naar Zwitserland tot 15-9!!
    Ik joel wat voor jullie mee daar in de bergen, liefs!!

Koosje

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zwaai en knuffel voor allemaal.

Koosjematroosje, geniet van de bergen meis! Na je vakantie hoor ik heel graag wanneer je even tijd hebt, wil graag wat met je delen.

Iejoor, fijne vakantie nog meisje!
    Nieuwe meisjes, 'welkom' helaas... Gelukkig zijn er nog altijd enkele, schaarse succesverhalen hier... Hou je daar maar aan vast, aan mijn verhaal hebben jullie niet veel, in elk geval geen mooi voorbeeld...
    xxxx

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Knuffel voor Juultje

Koosje fijne vakantie!

Denk aan jullie allemaal!!

X

16. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Meiden,

Reageer even niet zoveel. Zit een beetje in de knoop met mijn gevoelens. Kinderwens speelt echt iedere dag een rol nu, wordt er soms echt een beetje gek van wil gewoon het genieten van het leven weer gaan voelen en even geen teleurstellingen meer. Ben nu opzoek naar hetgeen wat ik wil doen en wat goed voelt. Tuurlijke laatste 2 cryo's laten we nog terugplaatsen, maar daarna ik weet het echt even niet meer ook niet of ik het mijn zus nog wel een 2de keer wil laten doen. Heb contact gezocht met een maatschappelijk werkster via het fiom. Hoop dat ze mij wat inzicht kan geven in bepaalde dingen en wat handvatten. Dat we een goed besluit kunnen nemen. Kom er momenteel zelf echt niet uit. 18 september eerste gesprek ben benieuwd!
    Verder gaan we zaterdag lekker op vakantie heb er heel veel zin in en ben er nog nooit zo aantoe geweest dan nu. Zal ons wel goed doen even weer een beetje tot elkaar komen. Goede gespekken hebben. Misschien is dit wel even hetgeen wat we nodig hebben en kunnen we er daarna weer tegenaan. Ik hoop het want voel me eigenlijk nog helemaal niet klaar om het al af te gaan sluiten!

Koosje hele fijne vakantie geniet ervan meid!!!!

Liefs
    Bittersweet

17. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Wat een verdriet allemaal (begrijpelijk hoor, begrijp me niet verkeerd), ik ben zelf ook niet in de opperste stemming om wat beter in mijn vel te zitten...Misschien moeten we met zijn allen op 1 of andere cursus/workshop gaan. Een boksbal / kussen en dan beginnen met het uiten van die emoties. Ik probeer ook maar wat te zeggen om het op te fleuren....zucht...
    Fijn dat er nog mensen zij die nog lekker vakantie / vrij hebben, geeft een goede afleiding en laat (gelukkig) zien dat er toch ook nog leuke dingen in het leven zijn.
    Dikke knuffel voor diegene die in de put zitten en moeilijk de rand kunnen vastpakken om eruit te klimmen en het zonlicht tegemoet te treden. xxxxx
    @koosje,
    Heel veel plezier daaro in de bergen.
    Liefs,
    Jolanda

18. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Juul, Ieoor, Bittersweet, Jolanda, Aklina, Koosje ...en wie ik nog snel vergeten ben...dikke knuffel allemaal. Veel verdriet hier, bah. We moeten in een posi-flow komen.

Ik ga vanmiddag naar de ha, eigenlijk voor bloedprikken voor mijn schildklier. Maar ik heb inmiddels een hele lijst van andere dingen. Want, na de laatste icsi is mijn cyclus helemaal van slag, dus ik wil ook hormonen laten onderzoeken. Ik heb gisteren tegen beter weten in mijn laatste zwangerschapstest in huis gebruikt, want ik ben nu al bijna 7 weken geleden ongesteld. Natuurlijk, niet zwanger. Maar zelfs na de geboorte van Felix was ik gauw weer regelmatig ongesteld, nu is het al maanden 5, 6, nu 7 weken, en nog niets te merken.
    Ik zou natuurlijk naar de gyn kunnen bellen, maar ik vrees dat ze dat allemaal niet nodig hebben aangezien we toch 'gewoon' icsi moeten doen. Ik wil mijn ha bewegen om veel meer te testen, ook mijn AMH waardes, en andere hormonen. Want volgens mij is mijn testosteron gehaalte ook erg laag, want ik ben nog noit zo lusteloos geweest. Ik ben benieuwd wat ze zegt en of ze meewerkt.
    Soms denk ik ook...zouden we ook niet aan DD moeten denken? Hmmm...

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    kom even zwaaien..... Ben jullie niet vergeten hoor....

Marjah,
    Ik denk deze maand nog beetje extra aan je.. Want het is weer DIE maand..l

Gabrielle
    Ook ik zal Felix* niet vergeten,.. Ik moet even slikken als ik je verhalen lees.....
    Ook heb ik een tijdje nog gedroomd over jullie... (ik had in m'n droom een mutsje laten nav de opmerking van jullie dochter)
    Hoe was het bij de huisarts...?

Rest
    een dikke knuffel... Ik hoop altijd wat positiefnieuws te lezen als ik even niet heb kunnen spieken... Ik hoop volgende keer....... denk aan jullie

Xxx

20. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Nog steeds laptoploos...

Kussie!

Deel Deze Pagina