Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Snap t niet 'de arts heeft niets meer in te brengen nu mijn cyclus al gestart is..'..je bent toch nog niet ongi? Als je bedoelt 'maar dat wordt ik vast voor vrijdag voor dat ik de arts zie'...waarom zou je meteen aan het begin van je cyclus al beginnen met progynova dan??? Ik begin helemaal nergens mee, wellicht na de Pregnyl nog wel ondersteuning in de luteale fase met oestrogenen, dat zal wel maar niet meteen hoor. Of begrijp ik t verkeerd?

Koos

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi Koosje,

ik ben nog net niet ongi, maar de temperatuur is al gedaald en ik heb al enorme hoeveelheid bruine afscheiding.
    dus vandaag of morgen ben ik ongi.

Ik heb uit mezelf al sinds februari 2009 al geen cyclus meer gehad. Dus dit is compleet nieuw voor me. Ik heb alle tps dus altijd op progynova (en utrogestan) moeten doen. Ik weet niet wat de arts dus nu vind van deze nieuwe (miraculeuze) cyclus. Ik weet dus niet of ze mee gaat werken aan tp in eigen cyclus. Ik weet dus eigenlijk gewoon NIKS. Als ik deze afgelopen cyclus niet gehad had, dan had ik op dag 1 dus begonnen met progynova, maar die laat ik dus nu achterwege. Ik wacht vrijdag dus af wat de arts zegt. Ik hoop niet dat ze per se met progynova wil, want dan moet ik mogelijk weer een maand wachten.

Ik zie wel! vrijdag weet ik meer.

3. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Hey meis,

Begrijp het nu...ik zou als je morgen ineens booming ongi wordt, morgen de gyn vast proberen te spreken te krijgen denk ik..mocht dat niet lukken of vind je dat teveel 'gedwing' zeg maar ;)..dan hoop ik voor jou op dat je ongi pas vrijdag def doorbreekt zodat je evnt nog vrijdag meteen met progynova kunt starten als je er met de gyn uit bent. Ook als je 'te laat' bent om nog te starten met progynova kun je wellicht toch nog de komende maand een afspraak krijgen rond dag 10 en kijken hoe je cyclus het doet, dwz hoe je bmdrslijmvlies opbouwt? misschien?

Moeilijk hoor..bah..wordt het nu juist weer ff onzeker door het heugelijke feit dat je een eigen cyclus hebt!!
    Wel wonderlijk hoor dat die natuurgenezer dat heeft weten te bewerkstelligen!!

Ik volg je en ben heel benieuwd, ik ga voor blauw en roze in ECD land!!

Koos

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    wonderlijk he!
    ik was ook erg sceptisch! maar had zoiets van "baat het niet, dan schaadt het vast ook niet". En zit ik hier te dubben over tp in eigen cyclus. Wie had dat gedacht! Ik in elk geval niet :D

Tja, nu vallen er wel wat dingen op z'n plaats. bijvoorbeeld ehoofdpijn die ik vroeger had en die plotseling weg was. Dat was dus het type hoofdpijn die ik nu ook heb. Dus dat het ineens veel onregelmatiger komt waarschijnlijk door het feit dat mijn hormonen in de war begonnen te raken.

@in de war... ja! Ik ben blij voor cyclus en de daarbij behorende goede dingen wat mijn gezondheid betreft. Wat minder blij, omdat ik nu ineens weer hoop ga krijgen. Het is niet veel hoop, maar wel genoeg om er wel mee bezig te zijn.
    *denkt nu aan de roze olifant*

@arts bellen. Ik voel me nu zo kut (hoofdpijn etc), dat ik niet weet of ik de arts wel wil bellen. Ik zie wel.

maar bedankt voor het meedenken :)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    En weeeer een ego van mijn kantje af ;)
    (eigenlijk moet ik nu studeren, dochterlief is niet voor niets dit ochtendje naar de opvang..) Maar wilde wel ff laten weten dat lief internistje-lief nu weer een lief internistje is. Hij heeft me gisteren nog gebeld, ik krijg een speciaal vitamine D drankje om mn waarde op te pompen én én én... Ik mag straks met mn Pf.-lijst naar hem toe, dan gaat hij kijken wat hij allemaal kan aankruizen zonder dat hij daardoor in de problemen komt (niet alles kán hij aankruizen omdat hij die uitslagen niet kan/mag interpreteren (deze lijst is vrij uitgebreidt, dus naw 'gewoon de standaarddingen' die ik via hem mag doen) dus anders kan hij in de shitpoep terecht komen dus....) Hij gaat me iig ff flink helpen mn Pf.-kosten laag te houden!! Jippppieee!!! :)

Hij is lief!! :D

*duiktNUNUNUweerdestudieboekenin*

:D

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    advies gevraagd!!!

ik ben ongi geworden en ik zou op dag 3 FSH laten prikken en dat valt op zaterdag en dan wordt er niet geprikt. Wat zouden jullie doen? vrijdag (dag 2) of maandag (dag 5)?
    Ik heb de kliniek wel gebeld om advies (word nog terug gebeld), maar ik vroeg me af wat jullie zouden doen.

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Effe snel.

Vrijdag!

Dag 2 of 4 is ook nog prima, maar dag 5 vind ik wel heel laat hoor.
    Dan is je FSH al weer aan het stijgen.

*duim duim voor mooie uitslag*

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ga ook mee voor dag twee!!

*duim*

Zou toch bizar (bizar MOOI) zijn dat 'ie nu mooi zou zijn!!

:)

Vanmorgen bij lief internistje geweest. Er is een hoop aangekruist en ditmaal heeft het labpersoneel slechts 1 keer zinloos mij geprikt en 1 keer met succes!!

Morgen mag ik de uitslagen al ophalen, maar dan ben ik werken, dus dat wordt maandag!! :)
    Dan neem ik het dinsdag mee naar DD!!

BTW DD is topsecret voor directe omgeving. Alleen liefste dinnetje (die ene die blonde, die Juulzon nog vaag van vroegah kende en inmiddels FB vriendjes mee is ;) en Marjah uiteraard al eens ontmoet had, maar ja die heeft mn gehele halve vriendenkring al eens ontmoet ;)))
    En verder is het dus niet topsecret voor de mensjes hiero. Niet dat ik hele goede hoop ofzo heb, maar we hopen een slettenbakkenactie te doen bij onze omgeving (family and friends) oftewel op een dag zeggen dat ik zwanger ben zonder dat men op de hoogte was van nieuwe actieeeeeeeplannuhhhh!!

:)

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Thnx meiden!

Nog een vaagje! Quinty belde me net (ook dag 2) en vroeg of ik ook oestrogenen liet prikken. Nu kan ik uiteraard nog wat op het formulier van de ha krabbelen, want ik ga toch niet voor de uitslag naar de ha. En kan uiteraard tegen de gyn zeggen, dat oestrogenen door de ha was aangevraagd ;)

Nu de vraag: wat zet ik op het formulier om oestrogenen aan te vragen? Er staat niets om aan te kruizen, dus moet het zelf in het vakje kriebelen.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Weet niet welke oestrogenen Quinty bedoelt, dus kan je niet helpen :(...

Hoop wel op TP in natuurlijke cyclus Marjah!!! Enne, zou ook zeker een echo vragen, weer bij MCK toch?

En zou net als de rest voor dag 2 bloedprikken gaan.

Ga nu slapen, morgen weer echo, om 07u30!!!!
    Moet eerlijk zeggen er wel een beetje tegenop te zien. Las net op het oude topic waar ik wel meeschreef, IVFdeel4, en daar hebben echt al die meiden opbrengsten van 14 en meer.. En vele bevruchtingen... En ik ben al blij met meer dan 5.... En dan zeggen ze ook nog 'jij hebt goed je best gedaan' over zo'n hoge opbrengst... En dan voelt het alsof ik niet goed mijn best doe :(, omdat ik maar zo'n lage opbrengst heb iedere keer... Kan ik toch niets aan doen? Word daar altijd een beetje verdrietig van....
    Maar goed...

Enneh, Maartje, ik spuit alweer een week!! De 23e is de 1e menopur erin gegaan, heb nu dus al 7 dagen gespoten. De vorige keer heb ik uiteindelijk 20 dagen gespoten ofzo (en opbrengst was 4... Dat verhaal kennen jullie).

Houd jullie op d'hoogte!!!!

Kussss!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    WHOEPS!!

*zattediepmetmnhoofdindestudieboeken;)tweeopdrachtenvandaagingeleverd* ;)
    Volgens mij zei je vorige week nog dat joe vriendjeliefje de naald zou gaan klaar maken. Kortom: ben vandaag een studiebol die ff van de aardbol was ;)

Marjah, ik heb ff zitten zoeken naar mijn lab formulier (lege voor mn schildklier voor volgende keer) maar kan niet vinden....

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Juulz:je doet zo hard je best en diep in je hart weet jij dat ook. Weet je wat pas hard werken is? De drie dubbele dosis aan hormonen je lijf in jassen. Dat is pas goed je best doen. Dat je lijf het dan nog niet begrijpt is gewoon enorm k**. de wegwijzers staan niet goed meer, er zijn gewoon te weinig plekjes waar de hormoontjes hun werk kunnen doen. Stomme overgang. Zou verboden moeten worden!

En je weet ook van mijn breezerslettig-donor-opbrengst van 21 eicellen... Wel 4 emmies...

Veel zegt dus ook niet alles.

3 uit 4 is toch echt een mooie score, vergelijkbaar met 4 uit 21.

Posi powerrrrrrrrrr
    Duim duim duim voor vandaag!

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Marjah, lief wat je schrijft! Dankjewel. Meiden hier begrijpen wat ik bedoel... Heb zelf ook ooit eens een persoonlijk record van 13 follikels gehad. Leverde met IVF toen slechts 2 matige emmy's op, dus dat viel tegen...

Is het nog gelukt met bloedprikken vandaag?

Mijn update staat op mijn topic, voor de geinteresseerden... Is wer een heel epistel geworden..

Iejoor, wilde nog even zeggen - mocht je meelezen - dat ik aan je denk en hoop dat het weer een beetje gaat. Dikke knuffel!

Gabrie, vroeg me af hoe het met jou gaat?? Met je buikje???

Maartje, studiebol :) ! Wel goed bezig jij!!!

En de rest, al dan niet andere MMM-meisjes, zwangeren met mooie buikjes of pasbevallen-forumgenotjes: ook knuffel vor jullie! Blijf ons hier vooral harten onder de riem steken :) !

xxxx

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Juulz! Ik vind je stiekem gewoon een enorme topper! Ziet er al goed uit, en het kan alleen maar beter worden :)
    Althans, vind ik! 5 ukkies en nog drie miniukkies, is best wel geul erg mooi! Ik ga ontzettend hard duimen voor alle 8.

Prikken is gelukt! Niet dat de muts wist in welke buis het bloed voor de AMH moest! Een hele consternatie.

Ik moest dus niet naar het ziekenhuis voor het prikken, maar ik mocht mijn bejaardestokkies naar het bejaardenhuis, dus de wachtkamer zat al vol met bejaarden die allemaal om 7 uur al klaar gaan zitten, terwijl het prikken om 8.30 begint. Zo gezellig is het daar. Ik was pas om 9.15 op mijn werk :(

Vandaag mijn gyn gesproken over de telefoon. Ik mag al op 8 dagen (donderdag) met ovutesten beginnen en Op zaterdag voor echo. Zo benieuwd!

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maartje: wat een spannend gedoe allemaal met al die labjes! gewoon dinsdag naar dd!

Woehoe het komt toch wel erg dichtbij, dat jij enorm slettebakkig zwang gaat worden.

Hoe was je werk vandaag?

16. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Juultje; ik duim mee voor 8 follikels. Wow; dat zou mooi zijn.
    Groei follikels, GROEI!!

Marjah; wat goed, gewoon een cyclus!!! gna gna. Wat goed!!

Maartje wat lees ik over Breezersletterigswangworden???
    Nieuw werk? Had ik ff gemist. Is het leuk?

Maartje; HELLUP; kan ik morgen nog naar de Freya dag dat jij weet????

Ik ga de keuken opruimen. BAH, zo geen zin in....

Toedels

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Voor diegne die zien willen, er staat een foto van Lars in mijn fotoalbum.

@Juulzon, ik had ook een opbrengst van 5 eitjes in de poging waaruit ik zwanger ben geworden. Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal goed komt en dat het ariel color gaat worden.

18. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    WAUWWWW Marjah...het geht dus oan in je eigen cyclus, joehoeoe!! Ik ben blij voor je, jij dus ook echo op dag 10, ik heb bij mijn gyn niets gehoord over ovutesten..bij mij gaat het met Pregnyl, weet eigenlijk ook niet precies, is maar goed dat we niet op mijn natuurlijke eisprong varen geloof ik want daar kan ik nou niet echt op bouwen :) Moet jij als je een positieve ovutest hebt naar doc en dan vlak erna terugplaatsen?? SPANNEND!!! Jij dus swang midden April, ik eind April..da's gezellig :))

Veul succes meis!!

Koosje

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hé Koosje, mag ik ook nog meedoen in April met swang worden ;) ?! Zit ook middenin in een behandeling ;) !

Iejoortje-lief, wat fijn jou weer even te lezen. Fijn! Heb trouwens een Iejoor-boekje in de kast staan, met allerlei uitspraken...

Zoals

'Wanneer je toevallig je staart kwijt bent,
    proberen ze je er vast van te overtuigen
    dat je hem hier of daar verloren hebt.
    Maar jijzelf weet ook wel dat iemand hem gestolen moet hebben.'

Iejoor kan overal tegen.....

'Als ze mij maar nergens de schuld van geven.'

en:

'Het is een goed idee om een huis
    voor jezelf te bouwen, maar je moet niet
    verbaasd staan als het terechtkomt
    aan het andere eind van het bos.'

Iejoors mening over het IQ van de andere bewoners van het 'hundred acre wood':

'Totaal geen hersens, sommige van die lui'
    -Iejoor

en:

'grappige dingen,
    ongelukken.
    Je hebt ze nooit,
    voordat je ze hebt.'
    -Iejoor

Wij gaan morgen niet meer naar de Freya-dag, maar ben benieuwd hoe het was, als je nog gaat (kunt gaan).

Marjaaaah! 7 april is ok! Kom maar buurten! Gezellig en té lang geleden! Komt Marjah-man mee? Just-let-me-know! Komen jullie broodje eten? Laat maar weten!Weet niet of Juulman thuis is, maar dat maakt niet uit. Enige uitzondering (zul je net zien....) is als wij naar Gent zouden moeten... En die kans is wel aanwezig... We moeten namelijk woensdag weer en ik schat het 60% kans in dat we dan zaterdag weer terug moeten. Maar met een beetje mazzel pas zondag... I'll let you know! En fijn dat het gelukt is met bloedprikken :) !

Maaaartjeeee, hoe was je laatste dagje Daar Werken? En hoe is met de mooie maartje-blauwoog-beeb? Hoop ook voor jou dat je een breezersltje mag gaan zijn deze ronde (ons lukt het toch niet meer om een Breezerachtige zaken uit te halen, dus laat jou het dan maar zijn :). Ik zeg: peach of pineapple-taste? Of lime, heeft zo'n fijn kleurtje :) !

@ego...

Vandaag kwam er een vriendinnetje langs. In de auto vanmorgen zei ik nog tegen vriendlief, ze komt vast vertellen dat ze zwanger is van nummer 2....
    Want:
    - op haar FB had ze al neergezet dat ze ziek en zo druk was, waarop ik had gesmst "als je te ziek bent, blijf vooral lekker in je bed" . Maar ze stónd erop langs te komen... (en dan heb ik al zoiets van, je moet me zeker wat vertellen....)
    - ze had het op de verjaardag van vriendlief al uitgebreid over haar rammelende eierstokken (ze is net 32) en dat er niet teveel tijd tussen moet zitten, tussen nummer 1 en nummer 2 (nummer 1 is nu 18 maanden...)...
    - Je weet maar nooit hoe snel het lukt (de vorige keer was in 1x raak).

Dus jawel... Al gauw kwam het nieuws eruit. En dan word er gezegd, na het nieuws, terwijl ik heel hard mijn best doe blij te kijken, "ik vind het zo erg voor jouhou.... En ook zo oneerlijk hé, want jullie zijn al zo lang behezig...(klopt)... Wat vind jij er nu van?".En tja, wat zeg je dan? "Inderdaad. Het is heel oneerlijk. En ja, we zijn inderdaad al veel langer bezig. En ja, ik had liever gezien dat ik nu zwanger was."

Tuurlijk zeg je dat niet zo direct. Er komt altijd weer zo een tranenwegslikkend antwoord in de trant van: "Nee joh, hartstikke leuk voor jullie. En ook voor de kleine, wordt ze grote zus. En jullie kunnen er niets aan doen dat het bij ons niet lukt, tuurlijk vind ik het oneerlijk, maar heel fijn voor jullie. Van harte. Hoe ver ben je al?"

Om vervolgens te horen dat ze al 5 weken zwanger is, ontzettend hoopt dat we nog samen zwanger zullen zijn, want dat zou zo geweldig zijn en dat ze al heel misselijk is, haar borsten al zo gevoelig zijn en dat ze voelt dat het goed zit en ga zo maar door. En oh ja, ze had nog iets goeds voor MIJ gedaan: gisteren was Moeders voor Moeders langs geweest. En ze mocht haar urine gaan inleveren. Want je kunt kennelijk ook afgekeurd worden.

En ik heb geluisterd en geknikt. En enthousiast gereageerd en gezegd dat ik het heel goed vond van MvM.En ik meende het ook wel hoor, begrijp me niet verkeerd. Ben blij voor ze en zij kunnen er ook niets aan doen dat het bij ons niet lukt. Maar heb haar ook geprobeerd uit te leggen wat ik vanmorgen schreef. Over een droom die ongrijpbaar is en de ooievaar die ons over het hoofd lijkt te zien. Al voel ik me haast schuldig, want eigenlijk wil ik haar blijdschap niet onderdompelen met onze verdriet en onzekerheid. Tegelijkertijd had ik het idee dat het haar ene oor in ging en het andere uit en dat ze luisterde uit beleefdheid. En dat dit bezoekje een beetje een verplicht nummertje was, maar dat is misschien helemaal niet waar. Dat is hoe het voor mij een beetje voelde soms. Maar goed, we hebben het voornamelijk over haar dochtertje gehad en haar prille zwangerschap.

Toen ze wegging heb ik wel even moeten huilen. En had knallende koppijn. Even in bad gelegen en vriendlief heeft de spuit weer gemaakt. Later kwamen mijn ouders nog even langs (kennen haar ook goed) en ik had het ze verteld.Gelukkig weten ze me altijd weer op te peppen en mijn mams reageert dan altijd erg lief. Ouders hadden een mega-lief cadeau meegenomen: een nieuwe grasmaaier voor ons gazonnetje! Onze tuin is namelijk opgeknapt (half april hopelijk echt af!). Echt té gek. En heb met mijn vader even mijn ziektekosten-paieren meegenomen. Hij zal ook nog eens informeren naar de vergoedingen enzo, er klopt iets niet helemaal namelijk. En woensdag rijdt hij weer gezellig mee naar Gent, want vriendlief zit met beoordelingsgesprekken op het werk.

Zo'n bezoekje zet mijn zinnen dan weer even op wat anders en dan bedenk ik me dat ik wel gezegend ben met zulke lieve ouders, mijn vriend... En lieve broers: want mijn oudste broer had een pakketje opgestuurd met een lief, grappig boekje van Toon Tellegen. Allemaal lieve dingen. En dat vriendinnetje bedoelde het ook goed, door het mij zo vroeg persoonlijk te vertellen. Als je zelf niet in de hele MMM zit is het ook lastig om onze situatie te begrijpen...

Maar toch, wilde het kleine stukje 'frustratie toch even delen met het papier' (en jullie uiteraard!)

Weltrusten allemaal en fijn weekend!!!

xxxx

20. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Lieve Juulzon,

TUURLIJK doe jij mee in de swang-trein van April..je mag zelfs vooraan!! :)

Wat omschrijf je het bezoek van je zwangere vriendin invoelbaar zeg...zo ontzettend moeilijk. Ik vind het wel erg uitmaken hoe het wordt verteld en vooral door wie. Ik bedoel, als het een goed vriendinnetje is bij wie je ook gewend bent emoties te laten zien en je kwetsbaar op te stellen, dan mogen jouw emoties (ook al is dat dan tranen op dat moment) er naast haar blijdschap ook zijn vind ik..da's nou net de essentie van vriendschap denk ik: elkaar ruimte geven en meeleven zelfs als dat totaal tegengestelde verhalen zijn.
    Dat van voor jou moeders voor moeders doen vind ik wel moeilijk..dat is voor mij zoiets als het verschil tussen medelijden en medeleven, niet gelijkwaardig maar ook dan maakt de toon de muziek. Hoe dan ook, het doet zeer, verlangen en die lege plek.

Maar gelukkig meis, wordt het in April allemaal anders :):D

Koosje

Deel Deze Pagina