Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@maartje: fijn dat je een goede vakantie hebt gehad. En bedankt voor je antwoord.

Ik heb net de FA gesproken en volgens haar zegt die waarde helemaal niets. Ook heb ik haar nogmaals gevraagd of ik gezien de vele mk-en utrogestan kon krijgen. Nu blijkt dat het erasmus het niet voorschrijft omdat er geen bewijzen van zijn dat het ook werkt. Wel mocht ik van haar eventueel via een andere arts proberen om utrogestan te krijgen. Dat gaan we nu dus allemaal even uitzoeken.

Dikke knuff lieve meiden.

2. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Maybe met jouw lage AMH, wil de arts straten met clomid begrijp ik: dus zelf proberen????
    Begrijp ik dat goed?

Hoe lang moeten jullie zelf proberen?
    En wat is het plan van de arts na deze verstreken tijd???.

Zonder je bang te maken: met dit AMH getal zou ik (met schade en schande wijs geworden), zelf proberen overslaan en direct starten met IVF / ICSI....

3. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Marjah ik bel je morgen ff, goed?

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    ieoor; morgen gewoon werken, dus in de avond. Maar ach het kan zaterdag ook wel hoor ;).

5. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@ivoor: ja zer zei dat m,n Amh eigenlijk niets zei. We zitten nu dus al in ronde 25en krijgen vanaf nu dus pas hulp. Manlief had 39 milj zaadjes per ml dus daar zal het niet aan liggen. Ga vanavond met manlief in gesprek voor een second opinion bij een ander ziekenhuis.

Iemand van jullie toevallig een arts die jullie kunnen aanraden

Liefs Maybe

6. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Maybe,

Ik ben 29 en heb al bijna 4 jaar proberen achter de rug. Pas afgelopen maand is mijn amh gecontroleerd en bleek veel te laag. Wat had ik graag dat eerder geweten. Mijn advies; niet negeren. Als je FA er geen waarde aan hecht zou ik je adviseren een second opinion te vragen bij Dr. Scholtes in Dusseldorf. Geen tijd verliezen meid. 6* is niet normaal! Past volgens mij ook niet echt in het PCOS plaatje, maar daar heb ik geen ervaring mee dus dat durf ik niet helemaal te zeggen. In Dusseldorf doen ze ook immunologisch onderzoek bij vrouwen met abnormaal veel miskramen. Clomid starten vind ik een magere behandeling. Zwanger worden s volgens mij niet jouw probleem, maar zwanger blijven. Daar help clomid mijns inziens niet echt bij.

7. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@aklina: bedankt voor je reactie. En dat is ook precies wat ik vertelde aan de FA. het zwanger worden lukt wel maar elke keer na 6-7 weken stopt het gewoon.
    We hebben er inderdaad ook over nagedacht over de grens te gaan kijken alleen word dat heel erg lastig omdat wij geen auto hebben helaas.

Als ik zo jou onderschrift lees heb je ook al aardig wat voor de kiezen gehad:(

8. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Maybe, in welke regio zoek je een arts?

9. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Binnen Nederland maakt het me niet heel veel uit. Daar us op zich redelijk te komen met openbaar vervoer. Wij wonen zelf in de buurt van Rotterdam. En lopen nu dus via het Erasmus

Sorry voor al mijn vragen dames:(

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Heb gehoord dat dr van K.a.s.t.e.r.e.n. in Alkmaar veel weet van vervroegde overgang. Ze heeft er ook een boekje over geschreven.
    Ze is wel erg direct en kortaf, maar wel eerlijk. Je gaat niet met nieuwe/veel hoop naar huis, als er weinig hoop is. Komt dus af en toe hard over, maar toch...

Ze werkt vaak samen met dr B.r.o.e.k.m.a.n.s. (geloof ik) in het UMCU, dus misschien is dat wat? Ook eerlijk, maar ze hebben een streng beleid om wie aan te nemen als patient en wie niet. Althans dat was onze ervaring. Ze willen immers hun cijfers hoog houden.

M.C.K. is niet echt je plek, denk ik. Een dame van het topic heeft er volgens mij vrij lang over gedaan voordat de diagnose POF gesteld werd. Ikzelf vind ze niet heel erg meedenkend en dossierkennis valt bij sommige artsen wat tegen.

Geertgen misschien???

11. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Openbaar vervoer naar dusseldorf word een mijl op zeven. Maar misschien 1x voor een 2nd opinion wel te doen? Gewoon om te horen hoe ze er daar over denken en welke behandeling er daar gestart zou worden.

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Gabrie deed het altijd per openbaar vervoer naar DD.
    Als je op tijd kunt boeken kun je voor 19 euro enkele reis. Vervolgens voor 5 euro een tram dagkaart (of wandelen kan ook)

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Goed zo Maybe; op naar een second opinion!!!!

Geertgen; ben ik heel lang en heel vaak geweest.
    Mijn ervaring is dat er veel kan en mag. AMH doen ze daar (althans deden ze daar) weinig mee, maar na 2 jaar proberen en 6* weet ik zeker dat ze je veel kunnen bieden.

Maar, qua immunologisch gebeuren; doet het Geertgen niet echt aan; daarvoor moet je naar Pfeiffer in Dusseldorf.

Bedenk me ineens; zit er in Utrecht ook niet een speciaal iets wat zich richt op miskramen???

Succes!

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ik zwaai en lees mee....
    Vanuit een soort van coconnetje..
    Op mijn eigen hoekje hier op ZP hier meer over...

Oh ja, op het Gent topic, waar ik momenteel iets actiever ben, worden de bloeduitslagen zeer uitgebreid besproken. Misschien een tip om eens wat te lezen. Moet een paar pagina's terug gaan, anders val je er midden in.

Liefs voor allemaal, xxx

15. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@juul: dikke knuff meid... de rest natuurlijk ook..!!

bedankt voor de tips. Gister met manlief besproken en het knaagt aan me als ik geen zekerheid heb of het nou PCOS is of dat het aan die te lage waarde ligt. Dus we hebben afgesproken om maandag geertgen even te bellen en het verhaal uit te leggen en een afspraak te maken.

Nu in ieder geval alvast weer ovu testen besteld voor de volgende ronde.. misschien dat ik met clomid m,n ei kan vinden.. want heb nog nooit een positieve ovu test in m,n handen gehad.

liefs maybe

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Net in de auto terug van een date met wat dinnetjes, waar veel gepraat werd over kindjes krijgen en andere levensdingen, zat ik toch weer eens ff te piepen. Op zulke momenten realiseer je weer wat meisjes zoals wij van zp moeten doormaken, hoe oneerlijk dingen zijn. Hoeveel verdriet we ook hebben.

Ook op zulke momenten realiseer ik me weer hoe wij mmmeisjes elkaar ondersteunen. Door dik en dun, in goede tijden en in slechte tijden.

In tegenstelling tot gesprekken met gewone vriendinnen ben ik blij dat ik af en toe hier met jullie weer ff kan levelen. Nu tegenwoordig niet zo frequent meer, maar in het verleden dagelijks. Dag of nacht

Jullie waren er altijd!

Wisten jullie hoe dierbaar jullie mij zijn geworden?

*einde bericht*

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Marjah wat lief.

En het is helemaal waar, jullie zijn mij ook dierbaar.
    Ondanks dat we elkaar vaak nog nooit gezien hadden (of inmiddels elkaar af en toe in het echt zien), heb ik toch het idee dat we elkaar heel goed kennen. We geven behoorlijk wat van onszelf prijs hier op het topic.
    Mooi vind ik dat.

Jammer dat het hier momenteel zo stil is.
    Ik ben bang dat we allemaal (bijna allemaal) in de wacht staan.
    Ik hoop dat het hier, over een tijdje, weer wat drukker gaat worden.

Ik ben aan het opruimen, was aan het doen, dat soort dingen.
    Maar vrees dat we vanmiddag de belastingpapieren bij elkaar moeten gaan zoeken: zo geen zin in...

Fijne zondag meiden.

18. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@marjah: al sta ik nu pas aan het begin van de MMM. Ik heb al veel verschrikkelijke dingen naar m,n hoofd gehad als "waarom stoppen jullie niet met proberen, schijnbaar is het jullie niet gegunt"

En dan merk je inderdaad de steun hier op het forum van meiden die je wel begrijpen.. en weten wat je doormaakt..

hele dikke knuff meid..!!!

@ieoor: Bah.. snap dat je geen zin hebt in die belastingpapieren. en uiteraard voor jou ook een dikke knuff..!!

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    *drietig*

7dpo en toch echt ongi
    Opvliegers
    Slecht slapen

Is mijn lijf weer terug bij af?

En verder: Geen kind

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Domme!!!!!!
    K zooi. Snap dat je boos, verdrietig enzo bent.....

X

Deel Deze Pagina