Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herfst80

Herfst80 Lid

4 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ook ik zit in de meelees modus...wat een stilte hier (voor de storm??).
    Wellicht hier een beginnetje; morgen uitgangsecho voor misschien start ICSI (na niet gestartte pogingvorige maand ivm cyste).
    Wil eigenlijk helemaal niet; bang voor teleurstelling (cyste zit er toch nog, weer geen follikels, of heel het traject in en weer geen bevruchting, dan komt het echte einde toch al een beetje in zicht, en dat wil ik niet)...maar goed...in mijn (ons) geval is elke maand er eentje waarin er net nog een eitje meer kan zijn dan de volgende maand dus er toch maar weer tegenaan...!

Alle meiden die het moeilijk hebben (en trouwens ook voor de anderen), veel sterkte!

Grtjs Herfst

2. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    SEGGGG.......wat is dat met die luie, vrijwel niet schrijf, allemaal met kont op de bank-stilte hiero???? :$

...we gaan weer aan de slag!!! :D:D:D;)

Liefies, nu ik weer ben uitgegalmd, zoals sommigen van jullie weten, en vandaag tot 14u in mijn net verschoond met donzen herfst-winterdekbed er weer op-bedje heb liggen slapen, dommelen, lezen, mijmeren...ben ikw eer ready to go!!

Pink traantje bij Marjahs dankbaarheid..je bent lief en zo nu en dan verdrietige indruk makend en zo begrijpelijk en soms zo veel tegenzittend en jij dan fier rechtop krabbelend..chapeau!! Ik ben nog niet eens zo heel lang bij het kluppie (o neehee..dat zijn we niet ;)) maar voel me helemaal opgenomen en vind jullie mooi, en lief en nog mooier en nog liever en dapper en volhardend en meer dan kindjeswaardig..en uiteindelijk de mooiste mamas ooit!!

En jij Ieoortje met je lieve elfenogen (zoals Juultje tijd terug zei en dat is bij gebleven), jij gaat er nog zo voor maar durft ook alle andere scenario's in beschouwing te nemen, zo 1 met je mannetje..en stiekum zo veel plezier van spannende verhalen buiten de vaste relaties!! Ik zal je nog voorzien..let maar weer eens op! :)

En Juultje..mooie natuurlijke pure meis..zo oprecht wat je ook doet en zo op zoek naar de waarheid, richting..zo voorstelbaar!

En lieve Maartje, Gabrie en Gabrielle, en de meisjes die ik nog iets minder ken maar die o zo welkom zijn omdat ze dezelfde strijdgenen in zich hebben als alle anderen hier: Herfst, Ody, Jolanda, Cerebrus..o gud..ik vergeet er zeker een aantal..ik omhels jullie alvast!

Met mij gaat het goed, ben terug van mijn stemexpressieweek, eerlijk gezegd wel met meer twijfels aangaande de opleiding dan waar ik mee ging..zo'n intensieve week leert mij dat het in deze tak van sport erg gaat om intuitief werken met energieen en dat verhoudt zich nog niet zo heel goed met mijn wetenschappelijke en begrijpelijk, controle achtige tak van werk waar ik in zit...veel strijd in mijn koppie dus maar dat gaat ook weer veel moois opleveren. Ik geloof echt in dat vrijwel niets voor niets gebeurt en ik laat t maar even gebeuren, de twijfels, de niet-weten hoe en wat..wat ik iig wel zeker weet is dat ik hard op weg ben naar mama worden! :D HA! al weer een maand verder :)
    Ik ben zo goed als klaar met documenten verzamelen dus die gaan deze week de deur uit, dan nog legaliseren van sommige documenten en dan gaan ze naar Bulgarije!!
    En dan gaanz e veeeeeeeel sneller dan gepland ineens het perfecte kindje voor mij hebben..let maar eens op!! :D

Let it be..

Intussen duim ik knetterhard door voor Gabrie die met twee 9 celligen aan boord nu mss al wel naar NL aan het terugreizen is?? Ik heb weer good vibes!!

Kus Koosje

3. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Marjah...lijf dat ouder lijkt dan het is of zou moeten zijn..it s****, au au...knuffeltje!!

Koosje

4. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Lieve koosje:

Ik duim heeeeeeel hard dat ze heel snel het perfecte kindje voor je hebben gevonden meid:)

@marjah: bah meid... absoluut niet leuk :(!!!!

@herfst: wat knap dat je er toch redelijk optimistisch tegenaan kan kijken.

al mag ik me helemaal nog niet aanstellen in vergelijking met wat jullie allemaal hebben moeten doorstaan.. vandaag toch even een traantje gelaten. Komende ronde is de MMM toch echt definitief als ik de eerste tablet clomid naar binnen gooi..

Morgen druk dagje.. eerst even UMC bellen voor inlichtingen.. dat is toch iets dichterbij en makkelijker voor ons te doen met het OV. En even naar de huisarts. want ga toch een poging doen om daar aan utro te komen.. niet geschoten is altijd mis

5. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Go Maybe, Go!! Utro via huisarts.. Ben benieuwd!!
    Amh van 0,6 laag en dat is dan weer t voordeel: dan schrijf je dus lekker bij ons :) welkom meis, hoop dat jouw weg id MMM kort gaat zijn!!
    Liefs Koosje

6. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@koosje: ik hoop dat de huisarts mee wilt werken.. maar meestal is het z,n stijfkop.. :( En ik hoop dat de weg kort is. Maar ik hou er momenteel rekening mee dat het nog wel eens lang kan gaan duren. En inderdaad. Ik schrijf "gezellig naar omstandigheden" met jullie mee:)

7. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    hoi meiden

net terug van vakantie vandaar even rustig vanaf mijn kant. ga morgen uitgebreid reageren!

xxx
    bittersweet

8. Jolanda1971

Jolanda1971 Actief lid

20 jul 2012
    458
    0
    16
    Vrouw
    Adminstratie
    Zuiden van NL
    Hier nog eentje die een tijdje "weg" was..had effe (dringend) vakantie nodig... Morgen weer de 1e werkdag, bleh...dus ben effe weer die (verstopte) energie aan het zoeken. Ik reageer in de komende dagen weer wat meer uitgebreid.
    Knuffel aan diegene die het nodig hebben en suc6 aan diegene die in een behandeling zitten.
    @Koosje, fijn dat je weer terug bent van vakantie (tenminste voor ons hiero). Hoop dat je flink gegalmd hebt en een hele fijne vakantie hebt gehad.

Liefs,
    Jolanda

9. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Truste allemaal.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Na een drukke dag Op Pad zit ik alweer even op de bank. De wereld is alweer bijna stil en de nacht is zojuist aangevangen. Tijd om te gaan slapen, ja, ik weet het...

Maar toch...

Ik las hier net, de mooie woorden van Marjah, Iejoor en Koosje en moest wel even reageren...

Het is inderdaad rustiger. Nu waren een paar meisjes hier in het buitenland of op vakantie en verder worden er momenteel haast geen pogingen ondernomen geloof ik.

En soms neem je juist in die rustmaanden een beetje afstand van het forum en lees je stilzwijgend mee...

Marjah, wat ráár dat je al ongesteld bent geworden... Wel heel vroeg... Nou, kan je vertellen dat ik vorige week zondag een smiley had en vermoed ster dat ik die maandag mijn eisprong heb gehad.... De 17e dus. En had zaterdag ook wat bruine spotting. Meestal een voorbode van menstruatie. Is nu weer opgehouden, maar de maandverbandjes en tampons heb ik gereed. Vertrouw mijn rare cyclus ook niet.. Toch raar. Hoe kan het nu dat de luteale fase maar zo kort duurt, vraag ik me dan af? Wordt er dan geen progesteron aangemaakt na de eisprong? Of niet voldoende? Kan me wel voorstellen dat je ervan baalt en er geen snars van snap#vindhetooknietleuk*duimnaarbeneden*....

@derest: knuffel voor jullie allemaal!

Ben heel benieuwd wat de herfst(stormen) ons hier allemaal gaan brengen...

Welterusten allemaal! Al liggen de meeste al op bed vermoed ik :)

xxx

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    #3211 Ieoor, 24 sep 2012
    Laatst bewerkt: 24 sep 2012
    Juultje toch met je mooie lieve woorden...
    Drukke dag gehad gister zo te lezen.

Vandaag iedereen weer aan het werk, of misschien wel heel andere plannen?

Werkse allemaal.

12. maybe3

maybe3 Niet meer actief

goedemorgen meiden,

hier net de HA gebeld, kan morgen terecht. Even zeuren om utro. Net het EMC gebeld omdat ik benieuwd was wat dan m,n FSH was. M,n fsh waarde was 8,4 op cd5. Dus maar ietsje te hoog.

verder rustig dagje vandaag.

dikke knuff

liefs maybe

13. Herfst80

Herfst80 Lid

4 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    (Ego aan) Nou tsja, wat zal ik er eens van zeggen...1 follikel rechts en links (uiteraard zou ik bijna zeggen) was wederom niet zichtbaar. Einde verhaal deze maand dacht ik, maar deze arts wil toch dat ik doorspuit en vrijdag terug kom met het idee dat er wellicht toch links wat kleine follikels zitten die mee zullen groeien en dan wel zichtbaar zijn. Voor mij voelt het een beetje als het uitstellen van de teleurstelling...de enige keer dat er links wel activiteit was, was deze wel meteen goed in beeld bij de echo...Ik heb wel gevraagd of wanneer er op deze ene follikel na niks meegroeit de poging omgezet kan worden in een IUI, dat geeft me dan het gevoel dat ik net iets meer heb gedaan deze maand dan straks gewoon stoppen en wachten op een natuurlijke eisprong... Iemand ervaring? Met toch opeen spontaan aanwezige follikels na een aantal dagen stimuleren? (Ego uit).

@Maybe; Volgens mij mag je idd best tevreden zijn met deze fsh...al weet ik verder niets over de combi amh, fsh en pcos...

@alle anderen; geloof dat er langzaamaan weer wat actie komt hier op zp, hoop voor een ieder dat dit ook enisgszins positief zal zijn..

Grtjs Herfst

14. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Lieve meiden,

Zoals beloofd weer eindelijk een berichtje van mij. Vanaf nu ga ik weer aktiever meeschrijven.
    2 weken geleden voordat we op vakantie zouden gaan is mijn opa overleden. Hierdoor hebben we vakantie moeten annuleren en zijn we een week later alsnog gegaan naar curacao. Heerlijk genoten en lekker ontspannen. Alleen heb ik tijdens mijn vakantie en zwaar gekneusde voet opgelopen dus vandaag naar huisarts en moest naar zkh voor foto gelukkig geen breuk. Nou zit ook niet echt mee volgens mij zit ik echt even in een pech fase.
    Nu ik even gestopt ben met de medicatie moet ik zeggen dat ik me veel beter voel. Vindt het eigenlijk wel fijn even niets moeten alhoewel de kinderwens wel steeds groter wordt en dit helemaal omdat nu al mijn vriendinnen zwanger zijn en ik me echt een buitenstaander ga voelen echt zo's shitzooi allemaal. Hoe moet je hier ins hemelsnaam mee omgaan dat weet ik even niet meer. Merk ook dat sommige vriendinnen het steeds moeilijker vinden met mij om te gaan alhoewel ik altijd heb gezegd wees alstjeblieft eerlij tegen mij en zeg ook alles waar ik bij ben en sluit me niet buiten. Volgende week afspraak fiom bij maatschappelijk werkster hoop dat ik wat handvaten kan krijgen ben benieuwd. Verder weinig nieuws te melden. Ben nog aan het wachten op mijn menstruatie nu op cd28 en heb nog niet het gevoel dat het eraan zit te komen ben benieuwd anders toch maar aan het twijfelen of ik niet weer met medicatie zal gan starten als het na deze maand niet gaat lukken. Jullie enig idee wat evt beter zou zijn medicatie ondersteund of via nauurlijke cyclus terugplaatsing? Wil graag zelf alles uitgeprobeerd hebben, maar ja als het niet lukt en mijn cyclus niet opgang komt dan zal er geen andere keus zijn denk ik. Stom lichaam ook.

Veel liefs
    xxx
    bittersweet

15. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Marjah,

Las ik het nu goed dat jullie in november voor een 3de punctie gaan bij de donor?

Juul
    Reageer zo in jou eigen topic!

Maybe,
    Welkom hier. Ben zelf ook onder behandeling in het erasmus mc. Lees maar even in mijn topic de weg naar eiceldonatie daar kan je heel mijn verhaal lezen. Hier werd ik door het erasmus in eerste instantie ook 9 maanden aan de clomid gezet. Vond het ook erg raar totdat er een arts was die vond dat er eigenlijk geen tijd te verliezen was en mij meteen heeft ingestuurd na 3 maanden voor een herbeoordeling daarna werd ik direct voor ivf doorgestuurd. Beetje gek hoor die verschillende meningen had eigenlijk ook even weinig vertrouwen toen meer daar toch doorgezet, maar ja dingen voor elkaar krijgen uitproberen van medicatie daar zijn ze echt niet van is geen evidence voor zeggen ze maar altijd maar ik heb zoiets baat het niet schaden zal het toch ook niet pfff. Vindt het goed van jou dat je een second opinion hebt gedaan.

Ieoor,

Wat fijn dat je heerlijk hebt genoten van je vakantie.
    Hoe is het trouwens afgelopen met de infectie die ze hebben gevonden?
    Heb je inmiddels de medicijnen al gekegen en hoe langmoet je die dan gebruiken? Kon het een oorzaak zijn vor het uitblijven van een zwangerschap. Ben erg benieuwd biedt toch wel weer perspectief!

Koosje
    alles goed met jou?

Herfst,
    Ben benieuwd meid jij bent toch ook onder behandeling in het erasmus mc? Heb je nu ook al een keer een punctie gehad? Bij mij raden ze wel aan om toch voor de punctie te gaan ondanks dat er weinig follikels zijn. Mocht er geen bevruchting ontstaan dan weten ze wel dat het echt aan de eicellen ligt en de kwaliteit gewoon slecht zal zijn. Bij mij is dat er dus idd uitgekomen!

Verder voor iedereen en hele dikke knuffel en denk aan jullie allemaal.

liefs
    xxx
    bittersweet

16. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@bittersweet: Allereerst gecondolleerd met jullie verlies meid. Wat fijn dat jullie daarna alsnog van een vakantie hebben kunnen genieten, wel dan weer erg vervelend dat je een ongelukje hebt gehad:(

Ik krijg nu trouwens ook geen echo's of iets dergelijk tijdens de eerste maand clomid. Ze belt over een week of 5-6 hoe het gegaan is. En beslist dan telefonisch of hij verhoogd word naar 100mg.

Even een vraagje aan dames die inderdaad ook clomid gebruikt hebben, steld dat ik eind van de middag ongi word. moet ik dat dan als dag 1 rekenen of de dag erna?

liefs maybe

17. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Maybe3

Als je helderrood bloederlies hebt moet je dat als dag 1 rekenen niet bij klein beetje maar als het echt goed doorgebroken is!
    Ik reageerde heel slecht op clomid veel bijwerkingen en heb 1 keer 3 weken met hele erge buikpijn gelopen doordat er een eiblaasje niet gesprongen was. Ik werd gewoon aan mijn lot overgelaten deze 3 maanden het is dat ik gebeld had voor de buikpijn toen kon ik komen voor een echo en had ik een ontzettend goede arts die zoiets had van moeten we hier wel mee doorgaan ga je doorsturen voor ivf. Mag nu ook geen clomid meer vanwege de bijwerkingen!

liefs

18. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@bittersweet: Ik had de eerste keer op de afdeling vruchtbaarheidsgeneeskunde ook een super lieve arts.. de laatste 2 keren had ik echt een sago.. heel kortaf.. en alles afgooien op studies die er maar eerst gedaan moeten worden, en beleid uit het EMC en het ziekenhuis waar ze hiervoor werkte:(.. terwijl ik daarvoor op het "jong zwanger" spreekuur een super arts had. Ze luisterde ook echt en die vond ik echt geweldig.
    Wat fijn dat ze in ieder geval dan gekozen hebben voor jou voor ivf.. al had ik natuurlijk veeeeeeeeel liever voor je gewild dat je dat helemaal niet nodig zou hebben:( Ik ben heel benieuwd of clomid gaat werken. Maar blijf wel heel erg met de angst van "ja leuk heb ik dalijk een super eisprong laat het weer met 7-8 weken los" Stiekem kan ik niet wachten tot m,n ongi begint en ik definitief met deze volgende stap kan beginnen.

liefs maybe

19. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Maybe,

Klink mischien erg negatief, maar iedere persoon is anders onthoudt dat goed! Hopelijk reageer jij er goed op. In ieder ziekenhuis is het wel wat volgens mij. Ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan hou ons op de hoogte in ieder geval.

liefs

20. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@bittersweet: ik zal jullie zeker op de hoogte houden... lees zowieso al langer met jullie mee. Vind het zo knap hoe jullie elkaar steunen.. en telkens door kunnen blijven vechten... echte girlpower die jullie hier tonen..

dikke knuff en veel liefs maybe

Deel Deze Pagina