Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    In DD kun je altijd een intake krijgen en onderzoeken laten doen als Scholtes dit wil doen. Ze zullen je nooit bij voorbaat weigeren. Als je daar een intake wilt hebben dan zou ik niet te lang wachten met het maken van een afspraak want er is nu nogal een wachtlijst van een aantal maanden.

Babsie34, ik geef Ieoor gelijk, geen eitjes meer verspillen (en ook geen kostbaar donorzaad) aan IUI maar meteen door voor ICSI om die weinige eitjes die je nog hebt optimaal te benutten.

Zo'n baarmoederfoto maken heet een HSG. Die heb ik ook gehad en daar kwam aan het licht dat mijn linker eileider verkleeft is.

2. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    @ Ieoor: Wij staan bij hun bekend als wanbetalers. Met andere woorden, wij hebben een basisverzekering omdat je nou eenmaal verplicht bent verzekerd te zijn anders hadden ze ons er helemaal uitgegooid. Omdat wij al problemen hadden met het kunnen betalen van de al hoge kosten (vriend loonbeslag, ik studiefinanciering) moesten we voor straf een jaar lang rechtstreeks aan het CJIB een nog veel hoger bedrag betalen -_- Hierdoor hebben we helaas nog steeds een aantal rekeningen open staan...

De bovenstaande situatie is natuurlijk ook de reden waarom wij nog niet actief bezig waren met zwanger worden. Loonbeslag loopt nog maar het einde komt gelukkig in zicht en ik hoor eigenlijk op dit moment af te studeren. Alleen heb ik dit even 3 maanden uitgesteld omdat ik door dit hele gedoe mij daar op dit moment niet echt op kan focussen.

Zo'n behandeling in DD komt op dit moment financieel dus helemaal niet goed uit. Maar om het in mijn situatie nog meer dan een half jaar uit te stellen tot we er financieel wat beter voor staan, is waarschijnlijk ook geen goed plan en verliezen we zo kostbare tijd. Pfff...

@ Nataly1972: Bedankt voor de tip van de wachtlijst. Volgens mij had ik namelijk op hun site gelezen dat er geen wachttijden zijn. Maar ja, als iedereen massaal naar DD trekt voorkom je dat natuurlijk niet. Maar eens een goed gesprek met mijn vriend aangaan over wat we het beste kunnen doen.

3. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ieoor, waarom moet je eigenlijk 25 dagen lang antibiotica slikken?

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36

Natasja ik heb even gekopieerd en geplakt.

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Nog een kopie

6. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Nog een stukje geknipt.

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Als je eenmaal een intake hebt gehad zijn er geen wachtlijsten meer maar voordat je de eerste afspraak hebt duurt vaak een paar maanden.

8. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, wat verwarrend allemaal. Mijn arts gaf aan dat mijn amh alleen aangeeft dat ik misschien een paar jaartjes eerder in de overgang zou kunnen komen. Nou ja, dacht ik nog, in beide families zijn de vrouwen overdreven laat in overgang dus een paar jaartjes eerder, ach...
    Ik begrijp ook niet waarom hij mij dan iui-d laat doen. Die man schijnt zo kundig te zijn. Maar als ik dit forum lees gaan de alarmbellen in mijn hoofd hard rinkelen!

Icsi passen ze toch alleen toe bij een slechte zaadkwaliteit?
    Het is zo balen dat wij met ivf nooit tot een punctie zijn gekomen. Ik heb dus geen idee hoe de kwaliteit van mijn eitjes is. Ik ben de afgelopen jaren niet meer zwanger geworden, denk ik. Maar de chromosoomafwijking van mijn vriend kan naast een gehandicapt kindje ook hele vroege miskramen geven. Ik ben wel een aantal keer over tijd geweest in de afgelopen jaren. En volgens genetica gebeurd het vaak dat het niet pakt doordat dit zaad toch afwijkt. Dus leef ik tussen hoop en vrees, ofwel: heel veel onzekerheden.

Ik heb al twee keer hsg onderzoek gehad, In februari de laatste. Dat zag er allemaal prima uit. Ik bouw ook steeds een goed baarmoederslijmvlies op (11), ook zonder hormonen is dat goed dik.
    Weet niet of ik daar nog iets positiefs uit kan afleiden?

@ natasja: 28 jaar, dat is wel heel zuur. Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet eerlijk voelt als je niet eens een kans zou krijgen. Ik zou er ook voor gaan vechten hoor! Ik had verwacht dat jij al een heel traject achter je zou hebben. Denk je al serieus na over eiceldonatie of is het daar allemaal nog te vers voor?

Wij liggen ook in clinch met onze verzekeringsmaatschappij. Ze wilden niet vergoeden en daarom heb ik een klacht ingediend. Ze gaan er nu opnieuw naar kijken. Tot die tijd betalen wij uit eigen zak. Erg zuur allemaal. Anderen krijgen gratis en voor niks kinderen, gaan fijn op vakantie, doen gezellige dingen. Wij hebben nog geen vakantie gehad dit jaar omdat wij onze vakantiedagen inzetten voor de behandelingen. Leuke dingen doen zit er ook niet echt aan. En dat terwijl je dat in een periode als deze juist zo hard nodig hebt....

9. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ aklina: las net een stukje van je blog en zie dat jij o.a vitamine d3 moet slikken. Is dit aan de hand van bloeduitslagen of raden ze dit standaard aan?

10. Yvonne73

Yvonne73 Lid

7 mei 2010
    73
    0
    6
    langs het IJsselmeer
    Hier ook een opsteker voor de nieuwe dames, net als nataly ook een heel laag amh, 0.17 en toch zwanger geworden bij dr. Scholtens (in samenwerking met nij barrahus)Ook met een hoge dosis hormonen en drie maanden dhea. Volgens mijn Nederlandse gyn zou ik nooit meer zwanger kunnen worden. Dat klopte gelukkig niet! Succes!

11. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Babs, inderdaad op advies van Dr. Scholtes: dhea, vit. D3, omega 3 en vsm mama... ele hap op je nuchtere maag... maar hopelijk helpt het.

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    helaas welkom alle nieuwe meiden!
    Ik kom snel ff langs om verder te beppen, maar nu bezig met gezellige documenten-verzamel-actie...

*op zoek naar mijn ipod, die ik gisteren nog op de bank heb gebruikt en die heb ik nu nodig voor mijn documenten-verzamel-actie*

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    PANIEKKKKKKK

toch ff ego-en ;)

ik schreef toch laatst dat ik op dag 7 dpo ongi was geworden? Nou ik loop nog steeds leeg. Maar het rare is dat mijn temperatuur nog steeds heel hoog is. nl 37,2! Maandag had ik een ontzettende steek in mijn bm (8 dpo) en net ben ik naar de wc geweest en ik loop naar beneden en krijg weer steken in mijn bm.

WAAAAAAAAHHHH

Ik vind dit zo niet leuk. Mijn lijf weet me toch altijd weer gek te krijgen.... Bah!

(en ga nu niet zeggen dat ik misschien zwanger ben, want dat haal ik zelf al wel in mijn hoofd, dus het is niet nodig om me nog gekker te maken, maar ik weet ook wel beter).
    Zo! wat een prachtige volzin ;).

einde ego

14. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Hmm Marjah, ik had bijna willen zeggen misschien ben je wel Z......

Maar je hoge temp geen virusje onder de leden?

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    GABRIE!!! hoe gaat het?

Marjah; dat gekke lijf blijft je maar gekke signalen geven. 'gewoon negeren'!!!!
    SO; dat is nog eens een tip waar je ECHT wat mee kan! Toch??? :p

16. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@marjah: bah.. absoluut niet leuk.. automatisch ga je dan toch weer denken "zou het dan misschien toch"

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Zat gisteren bij de huisarts voor de adoptiekeuring. Begint meneer toch zeker weer over loslaten en spontaan zwanger worden.

Ik heb niet echt gereageerd, ik heb alleen gezegd dat ik nu pas een kans heb. Hiervoor had ik niet eens een ei, en laat je de nou net nodig hebben om Z te raken???!

BRRRRRRRRRRRR

@Ieoor: wt een goede tip! Ik ga het proberen :)

Sorry!!!!! ben in een ontzettende ego bui...
    eigenlijk al sinds de mk van 31 mei....

Ow ja, had zondag een dinnetje op bezoek. Haar dochter is een uurtje ouder dan die van mij.... (althans mijn tweede vlindertje)

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zwaai! En welkom nieuwe meiden!!! Hopelijk kunnen jullie dit topic gauw weer zwanger verlaten... De ervaring leert dat nieuwe meiden hier het snelst zwanger raken, dus wie weet gaat dat ook voor jullie op ;)

Marjah, raaaaaarrrrr lichaam ook... Rare hoge temp. Zou zelf gewoon een test doen :). Maarja, ik ben dan ook testverslaafd.

Mijn cyclus is ook raaaarrrrr. Had dus vorige week zondag een smiley en heb maandag mijn eisprong gehad. Begon ik zaterdag, dag 5 DPO met licht bruin verlies. Heeft tot dinsdag een beetje aangehouden en daarna weer weg. Zit nu op dag 9 DPO. Normaal rond dag 12 DPO echt al wel ongesteld, maar heb nog nooit tussendoor bruinverlies gehad. Tuurlijk hoop je tegen beter weten in, dat dit dan een innestelling is ofzo, maar hé... realiteit leert dat dit na zoveel jaar toch wel een statistische onmogelijkheid is. Dus het zal wel. Temperaturen doe ik allang niet meer, dus daar kan ik niet over meepraten.
    Alleen dat onze lichamen maar raaaarrrrr zijn...

Ben onderweg naar Gent. Evaluatie met de prof. We zullen zien wat ze te zeggen heeft...
    Door het winkelen twijfel ik hoe ik hierin moet staan. Enerzijds wil ik haar vragen hoe ze tegenover Prednison en trental staat. Anderzijds twijfel ik over Nu Verder Gaan...
    Is dat wel wijsheid...?

Maar goed, wat is wijsheid....

Dikke knuffel voor allemaal.

En Gabrie, wanneer weet je nu meer? Wanneer mag je testen?

Marjah, lukt het met alle documenten? Wil je nog DHEA proberen? En jij Iejoor?
    Maartje, heb nog DHEA voor je.
    Koosje lichtmatroosje, vindjoulief!

Liefs voor alllemaal

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Juulzon: zit al een tijd aan de DHEA, ik denk sinds half juni. Helaas is mijn AMH niet ineens gestegen. Ik moest laatst bloedprikken voor adoptie en heb dat dus ook maar weer eens laten meten.

en juul ik heb je hulp denk ik wel ff nodig, als redigent (klopt dat woord).
    Ik moet toch nog wat toevoegen en intussen ook nog inkorten...

Dus mocht je je gedachten nog op iets anders willen focussen, dan weet ik wel wat ;)

Succes in Gent!

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Juultje ik heb aan je gedacht de laatste dagen!
    Hoe was het vandaag? Ben je wijzer terug gekomen?

Ik hoop dat je vol goede moed, en dapper als je bent, een mooie keuze kunt gaan maken over hoe nu verder in MMM land.

Marjah jij blijft maar druk met papieren verzamelen en teksten samenstellen! Succes daarmee.

Ik ga poetsen, vaatwasser uitruimen, opruimen en wachten tot manlief thuiskomt met de boodschappen! Ik heb honger. Ik ben al aan de kaas begonnen, kan me gelukkig beheersen om niet aan de pepernoten te beginnen....

Fijne avond.

Deel Deze Pagina