Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    @juulz:
    zo herkenbaar, maar wat koosje zegt. Het ligt er zo aan hoe iemand iets zegt, of hoe iemand in de periode ervoor heeft gehandeld. Bv Cerberus, die leeft mee met ons hier op zp. Als ik dan haar FB berichten zie over het zwanger (en bevallen) zijn dan heb ik daar redelijk neutrale gevoelens over. FB berichten van anderen heb ik daarentegen gewoon geblokkeerd toen ze begonnen te neuzelen over hoe leuk (of niet leuk) zwanger zijn is.

Maar je ZIET het gewoon aankomen. Het feit dat iemand per se wil langs komen, of langs komt op een raar tijdstip, of de neutrale vraag "en hoe gaat het ermee" zonder interesse te hebben in het antwoord, dan weet je al genoeg. Het komt allemaal omdat zij zich druk maken, maar beseffen niet dat jij degene bent die zich misschien al weken of maanden druk maakt, en dat ook nog eens zoveel maanden gaat doen. Elke opmerking van de persoon zelf, elke opmerking tegen deze persoon, bij elk feestje (of de zwangere er nu is of niet) etc.

Wat willen jullie nu eigenlijk? Ik ben voor bellen. een kort zakelijk gesprek, waarin je de pennen en kranten door de kamer kunt smijten, de tranen in je ogen kunt hebben, je op allerlei kladpapiertjes schrijft dat je het allemaal zo kut vind en in de tussentijd kunt zeggen "goh wat leuk"
    oftewel de quote van juulzon:
    Mensen denken dat je het fijn vind om dat gewrijf over dat buikje te zien, terwijl ze dat stralend (of bijna kotsend) vertellen. Nee! niet voor mij... Maar dat wordt niet gevraagd...

SMS is trouwens ook moeilijk. Vooral als je het 10 minuten voor een feestje doet (en ik zoals gewoonlijk mijn telefoon net even op zacht had staan en dus het sms-je gemist had). Dus de aankondiging kwam als donderslag bij heldere hemel. FIJN!

@spuiten klaar maken door vriendlief: :)
    @lieve papa's en mama's en broers :)

@ the joe-no-hoes: ik zie de joe-no-hoes eind april weer bij 't bedrijf

@7 april: ik moet er om 13.30 zijn, dus of er voor of erna. Ik weet nog niet of mijn husband mee komt, want het kan zomaar zijn dat ie eens NIET hoeft te werken :D. Bijna zijn de B van de BB klaar en kan de volgende klus beginnen. de B(B) moeten gekeurd worden.
    Lekker cryptisch maar voor degenen die weten wat BB betekent, is het duidelijk (hoop ik). Mocht je benieuwd zijn naar de B en de B, dan is deze info op te vragen bij de redactie.
    Wie zin heeft om mee te helpen met keuren is van harte welkom :D. Best gezellig hoor!

enniewee, zaterdag 7 april, dus.
    Ik zal dus met husband overleggen wat het handigste is. En... we zullen ook ff jullie echo afwachten van woensdag.

Ben je trouwens 21 april ook zu hause?
    de 20e eet ik met een paar dinnetjes in lelelele
    dus kan de zelfde avond weer terug crossen naar lalalalaH, maar kan er ook blijven tukken. De hele dag is dan om lekker de stad in te gaan en eventueel gezellig een bakkie te doen. Ik weet immers waar je huis woont!

En verder nog eetdeten met pof/pannekoek-ladies?
    wie heeft er uberhaubt zin om eens te daten? Niet in een pannenkoekenhuis hoor, want daar komen me te veel van die dingen die me ergens aan doen herinneren ;) (of eigenlijk :()

@april: DEAL!!!!!!!!!
    al heb ik zo'n vermoeden, dat ik toch echt lid ben van dat ene clubje*.... hebben jullie ff geluk!

*het "bij elk clubje waar ik me bij aansluit wordt iedereen zwanger behalve ik" clubje

Koosje: joe = lief dat je hier gezellig komt buurten :)

@hierzo: ben weer wat bijgetrokken, na een paar nachtjes tekort slaap.

mijn temp begint nu eindelijk te zakken en ik heb dus tot vanochtend echt gedacht dat ik niet ongi was geworden, maar dat ik een bloeding had en gewoon zwanger was. BAH! ik hou mezelf echt voor de gek!

2. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    kom dit onderschrift net tegen
    Tja

3. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    ...t is het 'April zwanger zijn clubje ZELFS Marjah' hoor!! :D
    Ik ben ook bang dat ik eigenlijk stiekum tegen alle niet aan toegeven en optimistisch blijven gedachten in al lid ben en ga blijven van dat enge waar niemand bij wil horen clubje..word er bang van.......wat dan??? Adoptie duurt nog zoooo lang, pleegkindje?? eerst maar weer eens op mannenjacht? (jullie hebben je vent weten te behouden ladies!!!..ik ben dus eigenlijk het zieligst ;)..)
    Kwee nie...k houd het dan toch nog maar even op het In April Zwanger Kluppie :) ...moet vandaag, morgen, overmorgen ongi worden, ik haaaaat die dipperige gedachten! Maar deze keer ongi wel begin van aftellen tot tp, dat dan weer wel!

Marjah, als je een kortere cyclus hebt (nu zo'n 23 dagen) zou ik dan met echo op dag 10 voor cryo-tp in natuurlijke cyclus niet te laat zijn? Ik ga toch maar eens ff bellen of echo dag 8 niet slimmer zou zijn..of idd ovutesten, maar ik heb geen goede eisprong meer..

Juulzon, hoest nu na bezoek dinnetje?

Koosje

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hé lieve vriendinnetjes!

@Koosje: lief :) ! Enne, zou idd voor een echo op dag 8 gaan. Je wil je ei gewoon niet missen en beter te vroeg dan te laat.... Dus bellen! Lijkt me voor jou misschien best lastig: enerzijds gewoon die enorm sterke kinderwens en anderzijds geen geliefde om deze mee te delen...Mag ik vragen hoe oud je bent? Nadeel wat je Op Een Gegeven Moment hebt (merkte is destijds al) is dat iedereen om je heen 'gesetteld' is, minder uit gaat en je door werk e.d eigenlijk altijd in hetzelfde 'clubje' zit en weinig nieuwe mensen ontmoet. En omdat iedereen in datzelfde clubje al gesetteld is, schiet het niet op. En daarbij, op 'jacht' gaan (via internet ofzo), daar staat je hoofd ook niet altijd naar...
    Weet je, laat eerst maar even gebeuren wat er in het tweede deel van jouw banner, in het roze staat!!! So!
    *en dan openen wij een nieuw topic met zijn drieen, Marjah, jij en ik* (en daar mogen andere oud-poffertjes ook in komen meeschrijven en Overige Meelev/zers ook)

@Marjah: helemaal herkenbaar wat je schrijft. Jij weet en herkent alles als geen ander met die vruchtbare omgeving daar In Jouw Deel Van Holland :). Voor wat betreft 7 april, wat jou/jullie uitkomt. Kan me enerzijds voorstellen dat het voor Marjah-man als wij zitten te kletsen wat minder is. Anderzijds lijkt het mij wle heel leuk om hem te leren kennen hoor! Laat woensdag wel even weten wanneer we weer naar Gent moeten. Als het overigens zaterdagochtend is, zijn we meestal rond 13u30 wel thuis. Maar wie weet is het pas zondag met mijn Slowwwww Eggs......
    21 april: hebben we geloof ik een feestje van de buuf in de middag (waar heeeeeel veeeeel kids rondlopen) dus mijn voorkeur gaat dan uit naar gezellig leleleleleh in met jou :) ! I'll let you knowwwww!
    Grappig van de Iknowwho's... al weten ze volgens mij niet van ons kennen...
    @april: daar MOET jij bij zitten! En koosje en ik ook. Vind ik. Zonder grappen. Wordt namelijk een leuke december/januari maand dan... En mogen wij ook eens een Merry Christmas hebben.. Vind namelijk dat wij dat verdienen....
    @temp... hoe je lichaam je soms voor de gek kan houden hé :( En die hoop heb ik ook toch weer iedere keer...

@Ego: was vandaag hartstikke moe en heb weer heel veel geslapen. Was opgestaan, was gedaan en gestofzuigd enzo. Om 14u ging ik wat voor mijn werk lezen, maar viel gewoon in slaap tot 17u17! Lekker lui dus...
    Gaat nu wel weer na bezoek van vriendinnetje. Het is een beetje zoals Marjah zegt en schrijft. Dat herken ik enorm. Eigenlijk voelt het een beetje 'leeg', als je begrijpt wat ik bedoel...

Gaan nu weer even de Spuit Voorbereidingen Treffen en Junk Spelen....

Werkse komende week allemaal!!!

PS Koosje, FB jij ook? PB me anders even, worden we vriendjes als je wil.

xxx

5. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    #325 Koosje, 1 apr 2012
    Laatst bewerkt: 1 apr 2012
    Hey Juul,

Shot weer gehad?? grow eggs, grow!!

Je hebt gelijk, zoals je schrijft ik ontmoet niet meer zoveel nieuwe mensen laat staan die ene passende lieve, leuke vent bij wie ik mij heel fijn voel in het wild ;) ...ik ben 42 (maar je zou t niet segge' ;)) en daarom dus die ECD, mijn eigen eitjes willen niet meer. Ach weet je, ik ben wel zeker van internetdaten, zo heb ik jaren geleden mijn ex ook leren kennen dus wil dat echt wel weer gaan doen maar zoals je zegt: ik moet er echt zin in hebben. Vorig jaar zomer heb ikw el weer een maand of twee op zo'n site gestaan maar dat was echt niet de goede timing, wilde eigenlijk niet, wel weer even goed voor mijn ego en na ex weer eens iemand anders gezoend (zonder liefde nix an)..maar ik wacht op het moment dat ik voel 'now is the time' en dan komt hetw el goed. Moet de nieuwe man wel van een beebje in huis houden :) !!

Fijn dat jij weer een beetje swang nieuws van vdinnetje achter je hebt kunnen laten..voordeel van 40+ zijn is dat niet veel vriendinnen nog zwanger raken..alle kids zijn geworpen en dus hopen zij nu weer op een verse 'worp' van mij, ze zijn echt erg lief! Heb jij ook dinnetjes om je heen die geen kinderen hebben of willen? Hoe oud ben jij eigenlijk?
    T is ook wel weer spannend nu voor jullie he?? hoeveel doen er nu mee? 8 toch? Ziet er wel goed uit hoor..en alweer bijna een nieuwe echo..gos, niet te doen al dat wachten, ik duim voor je!

En Marjah, wanneer is jouw dag 10? ben de komende week weekje weg dus tweede paasdag weer online, dan alleen maar blinkend nieuws he??!!

Koosje

PS Juul, ik FB niet, ben er nog zo een die niet eens een smartphone heeft :$:$..ja echt, ze bestaan nog!!

6. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Koosje! Ik was ook helemaal vergeten te antwoorden op je vraag over hoe bij mij de tp gedaan wordt :( stoute ikke! Nu probeer ik ff wat te typen op de iPod.

Ik heb dus blijkbaar wel een cyclus, al was je dit keer wat korter door een vroege eisprong op dag 11, ik heb wel nog een goede luteale fase van 14 dagen. Maar wat ik me dus afvraag bij jou, waarom ze het aandurven om bij jou een tp in eigen cyclus te doen als je niet echt een goede eisprong hebt. Weet je zeker dat je met pregnyl wel een eisprong hebt? 23 dagen cyclus... Dus als je een super luteale fase hebt, dan is je ei op dag 9 en ben je met dag 10 pregnyl dus te laat. Is je luteale kort, zoals de meeste dames hier, dan ben je ruim op tijd. Dus... Weet je wat je cyclus zo ongeveer is?

@samen swang?! Graag!
    @ zo niet: wij gaan voor adoptie, en dat duurt lang, maar is nog steeds mogelijk.

7. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Marjah, dus als t niet lukt met ECD dan adoptie voor jullie? Fijn dat te weten! Maar natuurlijk gaatd at helemaal niet nodig zijn :D

Ik duim voor jou Juul, bibber!

Hier: Ongi nog niet gekomen, dan wordt dag 10 toch ok, prima. Arts bij Geertgen weet dat ik niet meer zeker weet of ik elke maand netjes een eisprong heb (al lang geleden dat ik heb ge ovutest), deze maand is hetw el goed gegaan volgens mij gezien alle bijna ongi-klachten. Soms heb ikd at in een maand ineens helemaal niet. Arts zei dat als de komende maand dan net zo'n maand is hij nog wel kan bijsturen...ik laat het maar even bij hem en vertrouw er op dat de komende cyclus een topcyclus gaat worden!!
    Heb nog nooit in eigen cyclus een tp gehad dus ben benieuwd!

Grtz,
    Koos

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Haai lieve Koos!
    Wat klink je weer heerlijk strijdlustig.
    Lieverd, jouw mooie voorspelling moet echt gaan uitkomen!
    Ik duimmmm!

En natuurlijk ook voor Marjah en Juulz.

Zou toch wat zijn meiden, alle drie in april op roze.
    En dan idd, dicht dit topic!

Knuffels!

9. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ik zou best een nieuw topic willen maken.

" Poffers en pannekoeken misselijk van de roze en blauwe muizen!"

@koosje: ook goed, toch! als de arts er zeker van is dat alles des noods bijgestuurd kan worden :)

@juulz: ik heb gelogen!
    Ik ben de 13/14e in lelelele ipv 20/21e. Oeps!
    sjorrieeeee

Ben je dan ook zu hause?

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    wat een ongezelligheid hier ;)

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Mijn god, we worden oud!
    Ook al zijn we jong gestart, helaas zijn onze stokkies bejaard. Door alle wel zonder wee, zitten we nog steeds te prutsen om kinderen te krijgen. Maar nu zag ik een lid: naam1991!!!!

Jeempie!
    Krijg nou wat!
    (liefst een kind)

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vanaf de Ipad!!
    Wel meegelezen, maar geen tijd gehad om te rea'en. Nu ook niet, maar ff snel vanaf de ikkikker ff zwaaien en vertellen dat ik morgen naar dd ga voor een Deutsche Grundliche blutabname mit eine Spreche mit herr Frenchkissdissease. Heel eng, weer helemaal naar DD, tis weer zo echt. Alleen deze keer anders, heel anders...
    Duim me suf en kom morgenavond rea'en. Kus!!!

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Marjah, dan voel ik me idd wel bejaard ja :(
    1991....Toen was zij een ehhh baby en ik had tienermoeder kunnen zijn (nouja, bij wijze van spreke....). Schijnt weer hip te zijn, in je Zeer Vroege Twenty's moeder te worden... (moet je wel al een vriend hebben die dat ook wil...). Aan de andere kant, Vroegerrrrrrrrr was dat heel normaal... En als ik hoor wanneer je het meest vruchtbaarst bent, is het ook wel 'heel normaal'.
    Alleen tja, op haar leeftijd was ik A. nog niet gezegend met mijn Liefde van Mijn Leven en B.Nog bezig met andere dingen (studeren vooral... en sporten...)....

Maar, de 13 of 14e heb je wel Grote Kans dat ik thuis ben. Verwacht eigenlijk dat ik 10 of 11 april (of 12) een punctie zal hebben (Inshallah...) en ga rustig aan doen na de punctie. Ook weer een gevalletje van Ik Hou Je Op De Hoogte!

Kooooosje,verwacht jij morgen dan je ongi? En welke datum is dan je eerste echo? Kan ik Duimen Aan sms-en :). Dank voor je lieve PBtje!

SIkki, Dat sluiten van dit topic... Goed idee :). Jij al bijna verlof toch?

Nog een paar leuke naamsuggestie:
    *Poffertjes en pannenkoeken: een buik vol...
    *Van poffertjes en pannenkoeken naar beschuit met muisjes
    *Poffertjes en pannenkoeken, de ooievaar lust ze ook (eindelijk)

Maaaaartje, waaaar béééééén je....? Hoe gaat het met je? Het is stil... aan de overkant :) (maar we denken wel aan je hoor!).
    Trusten allemaal!

xxx

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Oh, daar was je!

Succes in DD!!!! Let us know!!!

xxx

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ff snel: whaha om namen voor nieuwe topic!

Maartje: succes!

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    REA komt morgen!! Nu slapen, maar niet voordat ik verteld heb dat Pfeiffer met zn kont in London zat ipv op onze afgesproken datum en tijd. Hij had mij dat niet van te voren verteld, wel had hij een verpleegkundige gevraagd of zij mijn bloed wilde prikken.

Ben best pissed, heb het onwijs druk gehad, zou liever volgende week zijn gegaan, maar neee dan was hij mitt Urlaub dus of ik vandaag kon komen...... Tuurlijk zijn congressen belangrijk, maar zeg dat dan... Dan kom ik op een ander tijdstip of laat ik bloed opsturen.

10 uur zat ik in de auto, kreeg om 11 uur een mailtje dat de afspraak 1 uur later werd en toen ik er kwam, bleek hij er niet te zijn. Vanaf half 9 was ik thuis! Dochter was nl mee, ik wilde niet haar naar de oppas brengen omdat ik haar al zo veel moest missen (retedruk ivm werk) en ik wil niet dat onze omgeving weet dat we weer in actie komen. Dochterlief had veel pauzes nodig, ff kruipen op kleedje ipv steeds in die rottige MC. Ondertussen in de file en slaperig (ik) worden dus wéér een rijpauze. En omdat ik nog een boodschap voor mn werk bij de ikea moest halen, heb ik dat op de terugweg dus ook nog gedaan. Fucking half 9 thuis.

ZUCHT!

SNARK!

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Pfff :( :( Kan me voorstellen dat je redelijk pissed bent lieve Maartje... Knuffel voor jou!

Truste allemaal!!!

xxx

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx Juul!
    Lig nu nog in bedje, bagger nacht gehad maar moet zo bij fysio zijn dus ik spring uit bed en kom daarna hier weer ff buurten :)

19. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Lieve dames,

Ik vind mij zelf onbeschoft dat ik niet de tijd heb genomen om met jullie mee te lezen en of mee te schrijven.

Heb ook niet echt alles terug gelezen mijn excusses daar voor.

Ik zag wel dat Nataly was bevallen en die wil ik natuurlijk van harte feliciteren!! Beter te laat dan nooit.....

Maartje weer in de race.. ohh wat spannend!!

Juultje hoe is het met jou?

Marjah alles oke?

Even heel echo.... jullie meiden zijn volgens mij allemaal wel een keer zwanger geweest. Voor mij is dit de alle eerste keer in heel mijn leven. Al die tijd dat ik bezig was met de MMM dacht ik: "Zodra ik zwanger ben dan ga ik helemaal uit mijn dak enz enz enz.

En nu het eenmaal zover is..........ben ik eerder deprie...
    Behalve jullie en mijn ouders weet nog niemand dat ik zwanger ben.

Ik wil niet klagen, ik had alleen een roze wolk verwacht.......
    Weet niet hoe ik het moet uitleggen..

Het spijt mij als ik mensen kwets met mijn uitspraken want ik kan mij voorstellen dat men denkt ..ppfff mens wat lul je nou ik had graag in jouw positie willen verkeren.

Vandaar dus dat ik niet meer zo actief ben.

Voor de rest blijf ik mijn hoop uitspreken dat iedereen hier zwanger wordt. En dan wel op zeer korte termijn.

Oh ja ik lees steeds meer over Dhea. Dat heb ik ook gebruikt maar wel op eigen houtje. Royal Jelly, VitD (Devaron) en Omega3 heb en gebruik ik nog steeds.

LIefs,

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Vanuit de auto terug een snelle update, de uitgebreide staat op mijn topic...

Maar: er zijn 4 echte kanshebbers... Net als vorige keer dus...
    de 3 rechts waren nog steeds gemiddeld 10mm, dus willen niet echt meedoen. Links zaten er 4 en was dus mijn dominante kant.
    Zaterdag terug en dan OF zaterdagavond OF zondagavond Pregnyl en dan OF maandag OF dinsdag de punctie.
    Zal dan Of Zaterdag 14-4 OF zondag 15-4 de TP hebben (MITS er bevruchting plaatsvindt). Het wordt dan dus een dag 5 TP, was de prof wel een voorstander van, ondanks dat er dan wel een (grotere) kans is dat niet alles wat bevrucht is (als er dus bevruchting is) door zal groeien... Maar, dan kan ze wel zelf de TP doen (had ik toch maar om gevraagd, mede door de verhalen van Sikki).

Dus, ik duim toch nog even door voor de 3 kleintjes, hoop gewoon op een extra kanshebber...

@Gabrie, als eerste: knuffel! En ik begrijp je gevoel toch wel hoor.. Helemaal omdat je nog in een onzekere periode zit. Enerzijds echt wel blij, maar jezelf ook indekkend vanuit een ongeloof en de angst omdat je weet dat het nog mis zou kunnen gaan. Eerst die 12 weken overleven. Maar, hoe ver ben je nu? Heb je al een hartje gezien?
    Enne, voel je niet schuldig voor niet schrijven, want we hebben allemaal zo'n fase ;). en daarnaast, kan me ook voorstellen dat het nu 'lastig is' om op dit topic mee te schrijven, voor jou bedoel ik dan. Omdat wij nog middenin de behandelingen zitten en jij middenin in je onzekerheid zit of alles goed gaat, maar je ook weer vindt dat je daarover niet op dit topic kunt schrijven...
    Tenminste, ik zou me kunnen voorstellen dat je dat zo ervaart.
    Maar, ALS dat zo is, weet dat wij heel graag met je meeleven en die depressieve gevoelens echt wel kunnen plaatsen / herkennen. Alles in dit heel traject - van begin tot eind (welk eind dat ook is: zwanger, niet zwanger, adoptie, nooit zwanger en nooit een kindje...) alles is dubbel...
    Hoop dat je langzaam maar zeker vertrouwen krijgt in je lichaam en jullie beebje. Dat zit daar echt in JOUW buikje. Jullie kindje! En ik weet zeker dat-ie heel hard zijn best doet om groot te groeien en jou een mega-buik te bezorgen, waar je ook op trots op zal gaan zijn :).

@all: zwaai!

xxx

Deel Deze Pagina