zwaai! Ow gabrielle, wat een prachtig stuk. Ik hoop zo dat dit de weg is die je vol zonnigheid .mag gaan bewandelen. Een regenbuitje af en toe mag, als de zon maar steeds weer terug keert. Prachtig dat je dat zo hebt kunnen verwoorden in een brief. Alle goeds! En heel veel succes met (orienteren op) pleegzorg Maartje: heel veel succes bij de info avond. Op zich vonden wij de cursus best leuk, maar we weten nog steeds niet of het wat voor ons is. Sowieso zouden we eerst voor weekend pleegzorg gaan, want zoals gabrielle al zegt; het zal te veel surrogaat voelen. Wat een berusting bij twee persoontjes in ene... wanneer zou dat voor de rest gelden? Net zolang totdat er 1 kind is... of .... ben benieuwd. Ook voor mezelf. Ik merk nog steeds dat ik 1) op zie om ooit (per ongeluk of niet) zwanger te raken. 2) adoptie per se wil 3) angstig ben om adoptie 4) doodsbang ben dat de adoptie mislukt 5) moeite heb met zwangerschappen van anderen 6) ... ik weet er nog wel 100 te noemen... kussie!
Lieve meisjes, Alweer even geleden, dit weekend had ik langer willen schrijven, dat ik kwam aanwaaien. Gabrielle, wat mooi geschreven lieverd. Je klinkt heel, heel sterk. Ervaar je nu ook een gevoel van opluchting? Vind je heel dapper. En fijn dat je af en toe blijft meelezen. Wat Maartje ooit schreef. Een Meisje kan wel uit de medische malle molen zijn, maar de medische malle molen zal nooit uit het Meisje zijn. En zo is het. Het blijft altijd een onderdeel van je Zijn. Je account hou je hier aan? Dus ik stuur je heel af en toe wel eens een bericht . Dappere meid... @rest: zwaai, zwaai... Ego: Na dat ***bezoekje aan de ha, de positieve ANA-uitslag (wat grote kans heeft te duiden op een auto-immuunziekte, helemaal in combinatie met Lupus aan moeders kant - al heb ik geen specifieke klachten...) is er nu nog een positieve uitkomst. Nou ja, niet dat het positief voor mij is, maar uit de testen van Serum Athene (waarbij menstruatiebloed is getest op aanwzigheid van o.a. Chlamidydia DNA en een aantal vaginale bacteriele infecties, blijkt dat ik nogal wat onder de leden heb... Zowel de Chlamydia DNA als de Ureaplasma species DNA als deLactobacillus / Gardenerella Vaginalis is positief!!!! Ben hier eerlijk gezegd best wel heel erg van geschrokken, omdat ik echt nergens last van heb en altijd veilig heb gevreeen (behalve in vaste relaties...). Kennelijk heeft een van mijn vaste partners in mijn 18-jarige seksleven ooit iets onder de leden gehad. Vind het heel erg slikken, want is dit nu nog wel te behandelen??? Uit eerdere testen is dit nooit naar voren gekomen en heb altijd heel trouw, voor aanvang van 'onveilige seks' met een vaste relatie de boel laten testen... En daarbij nooit symptomen gekend! Zo zie je maar, sluimeren kan dus toch... Heb van Serum Athene, en dat vond ik erg vreemd, geen enkel behandelplan gekregen, daar moest ik weer speciaal een mail voor sturen aan Penny (?). Dus dat heb ik net maar gelijk gedaan. Ben heel erg benieuwd wat nu. Denk dat ik dus net als Ieoor ook aan de antibiotica moet... Ben heel erg benieuwd of ik als dit behandeld is (kan worden...) en ik een poging zou doen met prednison en die bloedverdunner wél kans ga maken... Het voelt nu een beetje alsof de afgelopen pogingen 'voor niets' zijn geweest... Ben wel blij dat ik dit onderzoek toch heb laten doen... xxxxxxxx
He dames, Ik lees nog mee...maar ook een beetje in de "uitstand"..zo af en toe... @ Gabrielle; wil je heel veel geluk wensen met je gezin en de rust die je voor jezelf en je gezin gaat zoeken/hebt gevonden! Kan me nu niet voorstellen dat ik dit zou kunnen opbrengen maar mocht het ooit zover komen hoop ik dezelfde berusting als jij te vinden. @Ieoor; Moeilijk...moeilijke keuzes, veel om over na te denken, maar ook kansen...misschien niet op de manier die je graag zou willen...ik hoop dat het je/jullie lukt een keuze te maken waar je gelukkig van wordt... Ik begrijp je worsteling, je gedachten, steeds vaker denk ik na over eiceldonatie. Het is aan de ene kant het laatste wat ik wil, ik kan het op dit moment in mijn leven nog niet aan om te denken over een kindje wat niet van "mijzelf" is, aan de andere kant denk ik er wel over...Twee ziekenhuizen hebben mij inmiddels "opgegeven"...en de wens voor wel een kindje is zoveel groter dan geen kindje... Kan ik wel houden van een kindje wat "niet van mij is", zal het voelen als "mijn kindje"...Ik wil er niet over nadenken, maar doe het toch...Hoop dat jullie er samen uitkomen... @Gabrie; Ik vroeg me af, je gaat in maart weer naar Istanbul, maar hebt binnenkort een afspraak in DD...Willen jullie daar een poging doen of is beide nog een optie? Begreep ik nou dat jij ook binnenkort een afspraak hebt met dr. S in Gent? @ Marjah; Hoe is het met je fotoboek? Of eigenlijk met jou en je gedachtenspinsels rondom de adoptie? @Koosje; Weet je al iets meer over de eventueel versnelde adoptieprocedure (of nouja, ik bedoel de mogelijkheid dat alles binnekort veel snelller zal gaan)? @ Babsie en BS; Hoe gaat het met jullie? @ Juul; Hmmm...kan me voorstellen dat je daar van schrikt...(en misschien een kleine troost, of helemaal niet, maar het is goed bedoeld.. de laaste twee infecties die je noemt, komen heel vaak voor, vaak ook zonder dat je het doorhebt, heb nu zelf een antibiotica kuur voor laatstgenoemde, volgens de ha ws onstaan door hormonale verandering/zuurgraad door gebruik van alle hormonen de laatste jaren, merkte meteen effect...) Hoop dat het resultaat en behandeling idd bij kan dragen aan een succespoging! @ Maartje, lieve Maartje.. wat mooi om te lezen dat jij (jn ieder geval voor nu) rust hebt gevonden en kan genieten van je man en meisje..hoop dat deze manier van in het leven staan bij je blijft, welk pad je ook gaat volgen. Heb nav jouw tip uitgebreid gesproken met de verzekering en het blijkt idd dat geen eicel geen poging is... Dit luchtte enorm op..Niet perse mbt financieen maar meer voor het emotionele gedeelte; twee pogingen erop hebben zitten voelde als "bijna klaar", nu voelt het veel meer dat ik nog even te gaan heb (ongeacht wat de artsen hier ook zeggen)... Ego; Afspraak gemaakt in Gent..was tot mijn schrik pas in 2013 aan de beurt (bij Dr. S)... Kan nu over 6 weken komen, op intake bij een andere arts en dan vervolgafspraak in 2013... Voelt alleen zo nutteloos..begrijp dat de intake vragenlijsten en bloedonderzoek inhoudt, heb zo het gevoel dat ik dit stadium al voorbij ben...Begrijp echt dat ze info willen, maar denk steeds; de diagnose is toch al gesteld, helder en duidelijk...Elke maand later starten is voor mijn gevoel een vermindering van mijn kans... Wat zijn jullie ervaringen met Gent en met de intake/start behandeling? Grtjs Herfst
Herfst, ivm mijn zeer zeer lage AMH kunnen wij niet te lang blijven wachten. Dus inderdaad een behandeling tussen door in DD. In Maart staat Istanbul op het lijstje. Vanuit Athene ook bericht ontvangen. Gaaaf ik heb hetzelfde als Juultje..... Juul mijn dieet bestaat uit: [FONT=Tahoma, sans-serif]zithromax (azithromycin) 250mg[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif] en [/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]Erythromycin[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif] 5[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]00mg. Ik had inderdaad een afspraak staan in Gent die heb ik afgezegd. Heb namelijk niet de indruk dat ze meer voor mij kunnen doen. Het is een feit dat de AMH te laag is. Het is een feit dat het zaad niet van superkwaliteit is. Dr. S (DD) adviseert om nog een poging te doen....maar ik moest wel van te voren aan de DHEA.... Weet hij veel dat ik die al slik en dat hij al 2x een bloedonderzoek heeft laten doen...zucht! Meid, ik hoor goede verhalen over Gent. Slik je trouwens ook DHEA? [/FONT]
Lieve meisjes, Heb deze weken niet veel puf mee te schrijven, gebeurt veel na mijn stemexpressieweek en emotioneel groeiproces (klinkt groot en zo voelt het ook maar wel goed..), veel druk op werk en bezig zijn met opleiding. Nog geen ander nieuws dan ik al had over mijn as dochter of zoon uit Bulgarije.. Ik lees wel mee, ben verbaasd over alle uitslagen uit Athene, immuunonderzoeken, plannen die gesmeed worden..mooi en daadkrachtig! Jullie zitten in mijn hart..tot snel, Koosje
Een knuffel voor Koosje....en jij zit ook in mijn hoofd. Heb net nog over je geroddeld ......Was trouwens alleen maar positief. X
@Gabrie; ik slik nog geen DHEA, ben een beetje bang voor de mogelijke bijwerkingen (hebben jullie daar last van) en het feit dat schijnt (maar moet zeggen dat ik me daar nog niet heel erg intensief in verdiept heb) dat er nog weinig bekend is over de (schadelijke) gevolgen van gebruik op lange termijn... Idd alle kansen pakken die je nu nog hebt, vandaar mijn schrik mbt de lange wachttijden (mijn amh was de laatste keer <0.1, zogenaamd bijna niet traceerbaar..;()
Koosje, dikke, stevige knuffel. Bijzonder mensje dat je er bent. Gabrie, slik nu geen dhea meer. Mijn dhea was namelijk te hoog, bleek uit de test van Pfeiffer. Mijn AMH was volgens hem 1,8 (in 2010 1,2 bij MCK, in juni 4,5 in Gent en nu in DD dus 1,8). Als je nog nodig hebt, let me know.... Marjah-lef, knuffel jou ook en mis je! Mij bezoek aan Daar Waar ik Langs Jouw Huis Rijd is waarschijnlijk pas in NOVEMBER . Dus voor die tijd misschien maar weer eens thee drinken? Waar Dan Ook...? Of een hapje doen? Met nootjes of poffertjes??? Of wat anders wat de maag blieft... Weer even een update hier... Zat er nog even over na te denken... Naast mij hebben ook Ieoor, Kiekske (van een ander topic) en Gabrie hun menstruatie bloed laten onderzoeken bij Serum... Wel apart hoor... Dat er dus bij ons allemaal soort van hetzelfde uit is gekomen. Ik vraag me nu echt af, zou dit gewoon dan DE oorzaak van onze fertiliteitsproblemen zijn??? Oké, naast de weinige eicellen.... (of zou dat er ook mee te maken hebben???) Stel dat, stel dat we nu allen de antibiotica gebruiken en daarna in een nieuwe poging WEL zwanger worden...? Dan zou dit toch een mogelijke aanleiding zijn om dit wetenschappelijk uit te zoeken? Tegelijkertijd vraag ik me af waarom dit in Griekenland kennelijk wel wordt uitgezocht en er in Nederland zo moeilijk over wordt gedaan. Is toch raar? (of vrijen ze in Griekenland zo onveilig en komt dit daar veel vaker voor????) Vraag me ook af hoeveel meiden deze 'Hidden C' nu hebben en WEL zwanger zijn geworden... Genoeg vragen, maar goed, we gaan de kuur maar doen... Zal hieronder de reactie nog even weergeven die ik bij Serum kreeg. Zelfde coctail overigens als Ieoor en Kiekske en Gabrie volgens mij... Tja, kennelijk 'heerst' het... Hou jullie op de hoogte... Liefs! I understand your results could be upsetting but please do look at them as a positive step forward. This type of infection, especially chlamydia, can be rooted in your body for many years as they are completely assymptomatic. They live inside human cells, replicate and the longer they infect the higher up the reproductive tract they reach. In the uterus they can affect implantation, cause early miscarriage and also cause scar tissue in the uterus. The infection can be treated with a 25 day protocol of antibiotics. Ureaplasma is easier to uproot. Chlamydia is more difficult but from our experience with difficult cases of unexplained infertility we have found that taking antibiotics while having IVF treatment and then again during the first weeks of pregnancy can increase dramatically success rates. We can also see an improvement in sperm parameters as sperm quality can also be affected. Both infections can be sexually transmitted but there are other, non-sexual ways of transmition as well. This is why the treatment should be followed by both partners and we do not believe that both partners should be tested for this. Usually we also suggest a hysteroscopy to remove scar tissue and form implantation cuts in the fundus of the uterus, especially in cases like yours with repeated failures. Of course I do not know your complete history. If you want me to suggest further steps in your treatment or if you want a prescription from us for the antibiotics please fill in our fertility questionnaire (attached). I am also sending you some general information on this type of infections and information on the type of operative hysteroscopy performed in Athens by our doctors. The protocol we suggest according to your results is as follows: - Thetreatment needs to be followed by both partners at the same time. - Unprotectedintercourse is not permitted during treatment. [FONT=Tahoma, sans-serif]- The antibiotics should be taken after your main meal, in order to avoid digestive problems.[/FONT] [FONT=Tahoma, sans-serif]- Alcohol intake should be avoided during treatment period. [FONT=Tahoma, sans-serif]Day 1: [/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]4 pills of [/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]zithromax (azithromycin) 250mg[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]* all together preferably with empty stomach[/FONT] [FONT=Tahoma, sans-serif]Day 2: [/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]NOTHING[/FONT] [FONT=Tahoma, sans-serif]Day 3-7: [/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]Erythromycin[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]5[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]00mg[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif], 2 tablets/ day, one in the morning and one in the evening. Please avoid dairy products one hour before and one hour after the tablet. [FONT=Tahoma, sans-serif]Day 8: [/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]4 pills of[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]zithromax (azithromycin) 250mg[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]*all together preferably with empty stomach[/FONT] [FONT=Tahoma, sans-serif]Day 9-24: [/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]Erythromycin[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]5[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]00mg[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif],[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]2 tablets/ day, one in the morning and one in the evening. Please avoid dairy products one hour before and one hour after the tablet.[/FONT] [FONT=Tahoma, sans-serif]Day 25: [/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]4 pills of [/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]zithromax 250mg*[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]all together preferably with empty stomach[/FONT] [FONT=Tahoma, sans-serif]DURING THE TREATMENT YOU MAY TAKE[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]1 TABLET OMEPRAZOLE 20 mg IN THE MORNING [/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]IN CASE YOU HAVE SENSITIVE STOMACH OR IF YOU FEEL THAT YOUR STOMACH IS UPSET. YOU CAN ALSO TAKE [/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]PROBIOTIC[/FONT][FONT=Tahoma, sans-serif]TABLETS DURING YOUR TREATMENT TO AVOID GASTROINTESTINAL PROBLEMS[/FONT] [/FONT][/FONT]
Lieve Gabrielle, Nog even reagerend op jouw berichtje wil ik je ook heel veel geluk toewensen voor nu en de toekomst. Hoop dat we zo af en toe nog wat van je gaan horen ben heel benieuwd hoe het in de toekomst met je zal gaan en tot welk besluit jullie misschien nog gaan komen. Maar voor nu lekker gaan genieten van je mooie gezinnetje! liefs xxx bittersweet
Hoi Meiden, Moet echt even sorry zeggen dat ik jullie zo verwaarloos met mijn weinige reacties. Heb momenteel even niet zoveel puf om aktief mee te schrijven. Zit heel heel erg in gedachten en dubio wat te doen allemaal. Aan de ene kant wil ik na de terugplaatsing van de laatste embryo's stoppen met alles ik trek gewoon de teleurstellingen niet meer en het wordt steeds steeds zwaarder kan ik zeggen. Aan de andere kant lijk ik me nu weer heel sterk te voelen en heb ik het gevoel alles weer aan te kunnen en wil ik het gewoon nog niet op gaan geven. Pff wat een emo achtbaan is de mmm. Hoop dat jullie misschien nog wel even met mij mee willen denken. Heb nu al vanaf vorige week zondag licht bloedverlies nu is dat pas vrijdag door gaan zetten. Heb vrijdag gebeld met ziekenhuis en krijg nu vanaf volgende week maandag echo controles om mijn cyclus te monitoren. Nu vindt ik het eigenlijk heel raar dat de menstruatie zolang is en eigenlijk helemaal niet zo erg zou dit te maken kunnen hebben met intreden van de overgang? Verder vraag ik mij af of ik niet moet vragen of ze eens een baarmoederfoto willenmaken? Zou dit meerwaarde kunnen hebben en hebben jullie het ook gehad? Lieve meiden denk allemaal aan jullie een hele hele dikke knuffel van mij. liefs bittersweet
Gisteren last thuis en vandaag werken (op mijn officieel vrije dag). Vanavond aan adoptie geneuzel en mus Horn is er tijd over om weer terug te lezen. Tjuuuuuuuuuus
Juulzon, Bittersweet...ja, ik hou mijn account hier nog aan. In ieder geval voor een tijde. Ook al heb ik een beslissing genomen, en voel ik een soort van opluchting, ben ik er nog niet klaar me. De echte berusting moet nog komen, en mijn gemis en frustratie is nog aanwezig. Dus kom ik nog af en toe wat jammeren . Maar ik ben ook heel nieuwsgierig naar jullie allemaal en leef nog steeds met jullie mee. Zo'n dierbare, virtuele, bang verdwijnt ook niet meteen. Wat een berg medicijnen moeten jullie slikken, om van die hidden C af te komen. Ik hoop zo dat het werkt! Bittersweet, je moet ook heel wat dinge overwegen, wil je straks nog doorgaan. Ik wens je veel wijsheid, het is niet makkelijk. Marjah, hoezo adoptie geneuzel? Ik ga overigens maandag ook weer naar de gyn. Die de ferti-gyn, maar de gewone. Het voelt alemaal raar aan, en mijn cylcus is erg van slag. Ik ben benieuwd. Hm, weer met de benen omhoog
bwech... ik heb net het mailtje van het adoptiekantoor eindelijk durven openen. Ik was er al bang voor... het is nog niet goed. Ze heeft zo ongeveer de halve brief doorgestreept. Ik moet nog gaan kijken naar haar suggesties, maar dit heeft me alweer helemaal leeg gezogen. BAH. @iedereen: mijn excuses voor mijn enorme ge-ego. @ iedereen: enorme digi-knuf @atheners: wat een enorme hoeveelheid pillen... Ik hoop dat het gaat werken! Maar hoeveel van jullie hebben nu al het zelfde advies gekregen? Ik krijg een beetje een pfeiffer idee, dus wil iemand me hier ff van af helpen? @juul: november? Ook goed! Ik wacht rustig af . Al ben ik zelf ook in juultown in november ivm afspraken. Hoe is het met alle dilemma's? Ik denk vaak aan je. Ook omdat ik die gezellige-gemeenschappelijke-truus weer moet gaan bellen voor een afspraak. @maartje: liefffffiiiiiie! Ik heb verder nog niets vernomen op het FB bericht. Kan het aan mijn kan van het land? @koos: jij = ook lief. en zo dapper! en zo sterk! @Ieoor: mis joe! We bellen ook weinig tegenwoordig. @bittersweet: ik geloof niet dat een bm foto enig licht gaat werpen op de zaak. Helaas... IK geloof dat je pech hebt en ik hoop dat dat eenmalig was. Je gaat monitoren, dus als ie springt, dan ben je er bij . Dus voor de poging is het niet nodig om te zenuwlappen. @Gabrielle: Ik vind je zoooooo sterk... best een beetje jaloers. (en op maartje DUS ook) Sterkte bij de gyn! @herfst: ik had/heb geen bijwerkingen van de dhea. Geen lage stem of veel haar, maar misschien wel wat extra puistjes. @Gabrie: ik vergeeeeeeeet je bijnaaaaaaah! ow nee! en dan te bedenken dat ik volgende maand nog wel met je mee zou gaan naar verweggistan. moe-nie-gekker-worden. Wanneer ga je je cocktail slikken? vlak voor de poging, of al eerder? Kussie!
Marjah, ik kan je niet afhelpen van het Pfeiffer idee...dat had ik namelijk zelf ook. En toch ben ik ook een van de Athene testers. Ik vind het maar allemaal te "toevallig"allemaal. De reactie vanuit Istanbul is: "You can follow their advice. Although I do not positively think the reason of failures is any infection, particularly chlamidia or ureoplasma. But this theraphy does no harm to you, so you can try it. No problem for us" Als we je ergens mee kunnen helpen mbt je adoptie verhaal....laat het dan gerust weten. Wel vervelend dat je weer opnieuw met je brief kan beginnen. Hmm Marjah jij durfde mij bijna te vergeten..bah@ En inderdaad verwegistan had al een bedje voor je klaar staan! Volgende jaar zeker een weekje jij en ik samen met DIKKE BUIK naar verwegistan! Of neeeeeeeeeeeee nog beter een high tea in Verwegistan...cool!! Cocktail daar ga ik vandaag nog voor naar de huisarts. Om het recept te krijgen. Juultje heb jij je recept al binnen?? Ieoor moet je je nou ook weer her- testen?
@Gabrie: met veel pijn en moeite en bevriende apothekers heb ik mijn recept binnen....Had 2 recepten nodig, 1 was niet compleet namelijk. Heb vandaag Recept 1 gekregen en Zondag (via apotheker in familie) Recept 2 ... (insiders begrijpen wellicht wat ik bedoel... ... dit ivm eh, 'het winkelen'....) @Marjah, kan ik nog wat voor je betekenen mbt brief? Wil er serieus nog even naar kijken, mail me dan even het eea door en welk commentaar je hebt gekregen, wat er anders moet. Soms kan iemand die 'objectief' er naar kijkt dingen makkelijker anders formuleren. If necessary, just mail! Moest overigens gniffelen om de forward van vandaag. Ga nu gauw slapen! Begin morgen zelf met Kuurdag 1. xxx
Juul: Wat fijn dat je al je medicijntjes bij elkaar hebt kunnen scharrelen! Ik hoop zo dat het werkt! JOEFKOTMEEL! Ik zou het heel fijn vinden als je me nog even helpt. Door al het geknip (van hele stukken) en gestreep (van woordjes en enkele zinnen) door het advocatenkantoor, weet ik nu niet helemaal meer of de zinnen nog lopen.
Matjahschatje!! Je mag hem mij ook wel ff mailen, kijk ik ook ff. Mn Engels is niet fabulous, maar mijn schrijfsels daarintegen.... Wbt lalalalaH of lalalalalaL of lalalalalaEH, ik sta overal voor open Juulzon, fijn van meds. Hoe zit het met andere meds wbt pure Meno. Heb je daar genoeg voor in huis voor eventueel... Let me know wat ik ben uiteraard heel nieuws maar niet gierig, dussss... Zaterdagseknuffel!!!