Tuurlijk snap ik dat! Ik dacht alleen dat je alvast een afspraak kon maken. Je hoeft niet te gaan... maar als je er aan toe bent, dan wil je uiteraard direct door kunnen en niet nog eens 3 maanden wachten voordat je terecht kunt... Vandaar mijn opmerking. Ik zeg absoluut niet dat je iets moet gaan overhaasten. Jij geest en lijf zijn op dit moment veel belangrijker!
Maar dan liggen ze er dus wel! Dus dat is niet echt poffertjes-like. Gekke vraag, maar misschien moet je toch nog eens je AMH opnieuw laten bepalen, want 18 (of eigenlijk 25) follikels is echt niet normaal met een laag AMH. Ik bedoel het goed! Dit betekent alleen misschien dat je minder ver de overgang in bent dan je dacht . GUNSTIGGGGGGGG!!!!! Okee, dat verklaart nog steeds het uitblijven van je menstruatie niet. TENZIJ.... (wat juul al zei)
@Aklina: van harte gefeliciteerd, wat ontzettend goed om te horen. Het geeft mij ook weer hoop. Wij gaan ook vast een afspraak maken met DD. Jouw succesverhaal geeft de doorslag! @bittersweet: ik heb dit bij mijn vorige iui-reeks ook gehad. Ik had het eigenlijk al opgegeven maar toen kwam het onverwachts toch weer goed. De follikel was toen al 27 mm. Wie zal zeggen of dat goed is of juist niet? Bij mij wordt nu bij 20 mm de pregnyl ingezet terwijl ze op de natuurlijke weg veel groter worden voordat ze springen. Ik vraag me dus ook wel eens af of ze wel 'rijp' zijn met 20 mm. @ marjah: hoe staat het met het adoptieproces? Het beroemde boek inmiddels klaar? Misschien heb ik het gemist maar heb jij al een uit welk land je een kindje zou willen halen? @ ieoor en juulzon: ik begrijp jullie angst zo goed. Alhoewel ik nog wat behandelingen in het voren heb, heb ik om van met mijn vriend een kind te krijgen ook al het hele traject doorlopen. Dat is allemaal mislukt en die droom hebben we los moeten laten. Nu weer van voren af aan maar wel met steeds grotere angst dat ook dit traject ons met lege handen achter laat. Ik kan me niet eens meer voorstellen dat het ook nog positief uit kan pakken na al die jaren. Soms wordt ik een aantal weken achter elkaar bevangen door angst en paniek, soms leef ik aan de oppervlakte en laat ik het niet doordringen. Maar gelukkig komt er altijd weer een periode dat ik weer vechtlust heb. Ik hoop dat er ook voor jullie weer snel een periode van vechtlust en hoop aanbreekt, mochten jullie kiezen nog door te willen gaan. @natasja: fijn dat het wat beter gaat en knap dat je toch zo blij kunt zijn voor je zusje. Ik hoop dat jij je snel sterk genoeg voelt om er voor te gaan! Ik heb gisteren mijn eisprong gehad. Deze lijkt steeds pijnlijker te worden. Het zeurt ook enorm na en ben stiekem al weer ongerust of ze wel allebei gesprongen zijn. Ik hoor hier nooit iemand over migraine. Bij mij speelt migraine echt een enorme rol tijdens al mijn pogingen om zwanger te worden. Ik krijg het door de schommelingen van mijn hormonen. Tegenwoordig start het alweer een dag of 5, 6 na mijn eisprong en weet ik in principe al dat het weer mislukt is. Toen ik zwanger was heb ik volgens mij geen migraine gehad namelijk. De dagen die tussen de eerste migraine aanval en de menstruatie inzitten breng ik op google door: 'migraine maar toch zwanger'. Vervolgens kom ik steeds weer tot de conclusie dat ik eigenlijk geen hoop meer moet hebben maar oh, wat is dat moeilijk en frustrerend! Nog meer migraine patienten hier?
babsie: ff snel want ik moet vliegen... adoptieboek is nu echt bijna klaar. Ik had nog een tip gekregen van een collega en de foto is gemaakt, maar ik ben mijn kabeltje kwijt om de foto van mijn camera af te halen . Maar.... zo goed als af. @brief: Juul heeft flink haar best gedaan en ik heb vervolgens er vervolgens nog ietsie aan gesleuteld, want er stond nu iets in wat net niet helemaal klopte. Verder toch nog wat oude zinnen uit eerdere versies (pre-nakijken-door-het-advocaten-kantoor) er terug in gestopt. Maar dat kwam vooral omdat juul het er ook weer terug in gestopt had (thanks juul). En nu voor finale correctie naar een amerikaan, die zelf ervaring heeft met adoptie. De beste man kent ons niet persoonlijk, maar wil het wel doen. Maar dat gaat echt om de laatste spelfouten. Kussie!
Voorgaande pogingen altijd wel veel eicellen gehad. De eerste keer geen enkele bevruchting, de tweede poging 14 eicellen, wel veel embryo's maar maar 2 waren op schema. Alle andere embryo's liepen 1 of 2 dagen achter in groei en gaven volgens Dr. S. eigenlijk geen kans op zwangerschap. Dat in combinatie met mijn doorbraakbloedingen, luteale fase insufficientie en mijn zeer lage progesteron dat ook na ovulatie nauwelijks stijgt, deed Dr. S. vermoeden dat ik wel eens een laag AMH kon hebben. Slecht werkende ovaria geeft slecht bevruchtbare eicellen, slecht werkende luteaal lichaam, matig ontwikkelde embryo's, vermindere kans op innestelling etc etc. Het is een domino effect wat begint bij de staat van de ovaria. Zo heeft hij het me uitgelegd en ik heb het allemaal. Ik twijfel dan ook geen moment aan de AMH hoogte. Het gaat in wezen niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit van de ovaria. Hoewel je dit beeld van POF inderdaad veel minder vaak ziet met veel eicellen. Daarbij vind ik het totaal niet relevant om nu nog eens mijn AMH te laten testen aangezien zijn plan van aanpak, gespitst op POF de enige manier is gebleken om mij zwanger te krijgen. Misschien komt bovenstaande wat bits over. Totaal niet zo bedoeld. Ik probeer het verhaal te beschrijven zoals Dr. S. ons dat uitgelegd heeft. Babsie, heel veel succes in DD. Zoals je gelezen hebt wordt het plan van aanpak volledig op individueel niveau gemaakt en vooral daarom ben ik super tevreden. De protocollaire aanpak van de Vu heeft bij mij nooit gewerkt.
@ juulzon: eigenlijk slaat mijn reactie op jouw verhaal nergens op, besef ik me nu. Want jij wilt wel verder vechten maar je man niet. Ik hoop een ieder geval dat het je lukt de juiste beslissing te nemen en daar berusting in te vinden. Sterkte!
Ik ben sowieso al wel van plan wat geld opzij te leggen. Misschien dat ik inderdaad ook binnenkort gewoon eens ga bellen voor een afspraak. De kans is er natuurlijk dat het dan toch nog een aantal maanden gaat duren voordat wij er terecht kunnen. Kunnen jullie mij een beetje een indicatie geven hoeveel geld ik ongeveer voor een intake mee moet nemen. Las ergens over iets van 80,- voor de intake en meer dan 200,- voor eventueel bloedonderzoek. Zijn dit reële cijfers? Gelukkig heeft mijn vader uit zichzelf aangeboden ons een lift te geven naar DD zodra wij er aan toe zijn aangezien wij zelf op het moment geen auto hebben. Dus dat is wel lief
Dank je wel Babsie...!! Wat vervelend van de migraine. Hier heb ik een groot deel van mijn leven last van gehad maar gelukkig is dit de laatste jaren bijna geheel verdwenen. Ik weet niet precies waarom eigenlijk maar ik klaag niet. Wat ik wel opmerkelijk vond is dat ik laatst ergens hoorde dat er was bewezen dat veel water drinken een positief effect heeft tegen hoofdpijnen. En laat ik nou net juist de afgelopen jaren veel water zijn gaan drinken... Misschien gewoon toeval maar het kan bij mij misschien wel een verband hebben.
@ hier: Net eindelijk gebeld door de psychologen praktijk en ik heb Woensdag ochtend eindelijk mijn eerste gesprek...!! Hopelijk kunnen zij mij snel wat extra handvatten geven en zal dit mijn genezingsproces bespoedigen.
Hoewel ik gisteren wat roze hier kwam brengen, kom ik het nu weer terug nemen. Helaas ga ik een miskraam krijgen. Hcg is gezakt. Ook grotere kans op miskraam is een onderdeel van POF zo vertelde Dr. S. mij. helaas helaas.
Aklina: ")&:;&&(&&^^%%£~~%%$< Pofferdepoffer nog aan toe Dat nieuws willen we niet horen... Heel veel sterkte ...
@ Aklina: och meid toch, wat verschrikkelijk! Het zou toch niet moeten kunnen, na zoveel jaren eindelijk, eindelijk, eindelijk zwanger en dan..... Zo hard en oneerlijk. Een aantal meiden op dit forum hebben ook in jouw schoenen gestaan. Je bent hier altijd welkom om te ventileren als je daar behoefte aan hebt. Sterkte!
Hallo dames, Ik lees vaak mee op dit forum en ik moet zeggen wat een boel info kun je hier vinden.......eigenlijk had ik liever niets gevonden want dat had betekent dat er geen vruchtbaarheidsissues zouden zijn......... Zelf ben ik na 8x iui en 3x ivf (in DD) zover dat wij eiceldonatie overwegen, nou hebben wij een bekende donor maar helaas is zij 'te oud".............en nu werd ons in DD aangeraden om evt uit te wijken naar Spanje. Zijn er dames hier die daar ervaring mee hebben? Als ik de zoekfunctie gebruik op zwangerschapspagina krijg ik namelijk nooit datgene wat ik zoek............dus vandaar even mijn vraag. Allemaal alvast bedankt en heel veel succes en sterkte met jullie behandelingen, adopties en verwerkingen.... Greetzz Angie
Aklina, wat afschuwelijk... Ik heb er geen woorden voor... :'( Ben er stil van.. Zara75 en quinty! Q is inmiddels bevallen en leest alleen soms mee. Misschien kun je haar een PB sturen? Z is inmiddels bijna 20 week zwanger. Dat zijn de enigen welke ik hier op het forum ken die zwanger zijn geraakt van ECD in Spanje. Marjah en Koosje hebben heeft in NL ECD pogingen gedaan. Die pogingen zijn verdrietig genoeg niet gelukt. Heel veel succes en geluk gewenst. ---- Zwaai!!!!
Aklina, het is niet eerlijk!!! bah bah bah. Sterkte meid! En een dikke knuffel, meer kan ik niet doen/zeggen.
Aklina, Jeetje meid wat ontzettend k*t zeg. Heel veel sterkte en een dikke knuffel! liefs bittersweet