Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door marjah, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Nu even een ego berichtje. Nou deze poging voor terugplaatsing zit erop. Er is geen eisprong geweest en nu op dag 26 cyclus nog steeds niets. Inmiddels 18 ovulatietesten moeten doen vh ziekenhuis alsof geld op mijn rug groeit zeg maar ja is wel voor een goed doel. Vandaag gebeld met zkh moet donderdag voor een tussengesprek komen ben benieuwd denk dat ik toch weer aan de medicatie zal moeten is denk beste optie. Nou ja wacht
    maar af.

Liefs
    bittersweet

2. Angie 33

Angie 33 Lid

26 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Maartje84, heb inmiddels een pb verstuurd!

Greetzzz

3. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Angie,

Hoe oud was jouw donor? Hebben ze haar wel onderzocht of was ze al op basis van de leeftijd te oud? Maakte mij ook zorgen want onze donor die wordt volgend jaar 36 en inmiddels zijn we nu bij onze laatste kans op terugplaatsing bij de eerste ecd poging. Heb het nagevraagd maar omdat ze bewezen vruchtbaar is zullen ze zeker nog een 2de ecd poging willen doen mocht mijn donor dat natuurlijk willen.
    Weet wel dat de ivi kliniek in spanje goed schijnt te zijn. Kosten van eiceldonatie zijn bij zwangerschap dacht rond de 10000 euro daar. Maar goed dat je zara een berichtje hebt gestuurd zij heeft mij ook het een en ander gestuurd aan informatie.

Jij ook succes met je verdere keuzes. Laat nog eens wat van je horen ben benieuwd wat jullie gaan beslissen.

Bittersweet

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    BS: wat balen van dezen poging :(
    hopelijk gaat het de volgende cyclus wel door...

Angie: ik heb dus ECD in NL gedaan en helaas is dat niks geworden. Ik weet wel dat ik op een afstandje bijna zenuwachtig werd voor de ECD poging van Quinty. Dat gestress rondom vluchten boeken etc vond ik best heftig. Misschien als je beiden een gewone baan hebt, dat het wel gaat. Maar als een van twee een eigen bedrijf heeft waarbij vrij nemen op korte termijn best moeilijk, dan is dat lastig.

@hier: zaterdag hebben we een mailtje gehad van het adoptiekantoor in de VS. Of we, als de moeder dat wil, elk jaar naar de VS willen komen. Tja... dat gaat financieel en plantechnisch niet echt lukken. Ik had dus bedacht om even op mijn werk alles na te vragen. Dus het NLse kantoor gemaild om te overleggen. Ik kreeg bericht dat het niet meer nodig was: de moeder had al een ander stel gekozen. Oftewel; het had gewoon raak kunnen zijn...

Brr eng! maar ook hoopgevend :)

en verder gaat alles :)

5. Angie 33

Angie 33 Lid

26 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    BS, onze donor is bijna 37 en heb met ons ziekenhuis contact gehad, zij zijn wel wat coulanter in de leeftijdsgrens. Ook omdat vrouwen tegenwoordig op latere leeftijd pas een compleet gezin hebben....

Ik heb al veel goeds gelezen over Spanje maar die kosten pff, weet ook niet wat onze zorgverzekeraar vergoed, weet wel dat mijn ivf in het btl helemaal vergoed werd dus zo'n 2500 euri. Dus dat is wel een flinke eigen bijdrage wat overblijft voor Spanje.

Marjah, thanx voor je reactie en wat naar (understatement i know) dat het helaas niet heeft mogen lukken met de ecd....ik hoop dat je snel goed bericht krijgt uit adoptieland want het was dus bijna zover!!
    Wat betreft de stress met het btl Wij kunnen het relatief goed regelen bij onze werkgevers ook mbt de afgelopen 3 ivf pogingen (allen in Duitsland) en vrij zijn ed dus dat scheelt weer een boel gestress;).

Ik ga weer verder met zoeken en bellen en zoeken,

Wens jullie alleen maar goeds!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Angie: als de voorwaarden in 2013 hetzelfde zouden blijven heb je bij extra verzorgd vier recht op 5000 per ICSI!!

Dat ff snel, tot later lieve meisjes! X

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    In het buitenland dan hé

8. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Menzis heeft naar ik weet geen toelatingstoetsen, of hoe je dat ook moet noemen. Ook een tip: doe he via pma, collectief en voor iedereen toelaatbaar van menzis, met dezelfde voorwaarden.

10. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    #3550 bittersweet, 7 nov 2012
    Laatst bewerkt: 7 nov 2012
    thanks maartje

11. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    ff snel:

Marjah fijn dat je projectje zo voorspoedig verloopt!!!

Hoe is het met de rest van de meiden?

Bittersweet, geen TP voor jullie deze cyclus. Wat verschrikkelijk naar.

Angie, ook met ECD aan de slag. Wat dapper! Succes.

12. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Er is hier iets geks aan het gebeuren.....

Meer en meer stappen we af van 'nog een nieuwe poging'.
    Mijn lijf begint te protesteren en we weten niet goed of we er nog wel zin in hebben.
    Zie het door mij gestarte topic over bekkeninstabiliteit zonder zwanger te zijn. De fysio denkt dat ik dit heb, en dat zou door de hormonen en/of de vervroegde overgang kunnen komen...
    Heftig, deze nieuwe inzichten, dat wel.

Maar het begint andere deuren op kiertjes te zetten.

Daar waar we een half jaar / jaar terug ongeveer een pleegzorg informatie avond bezochten en niet heel enthousiast terugkwamen......

Begint datzelfde pleegzorg ineens te leven.
    We hebben het er al tijden over, het komt vaker terug, we zien wat positieve kanten.....

Er zou volgende week een informatiebijeenkomst zijn, maar deze gaat helaas niet door. Half december is de eerstvolgende bijeenkomst. En daar gaan we naartoe.

Verder; komend weekend houden 100 pleeggezinnen open dag!!!
    Dit voor een ieder die interesse heeft in pleegzorg.

tot zover mijn ego update.

13. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
  14. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden,

Ik lees en leef hier altijd stilletjes mee.

Meestal plaats ik niks, maar nu ik het berichtje van Ieoor las, dacht ik, ik ga toch ff reageren.

Ik las hier op zp ooit eens een mooi onderschrift en ik dacht misschien is dit wel toepasselijk. Ik vind het een erg mooie uitspraak:

Soms vind je juist door acceptatie de rust die je zoekt... En als dat gebeurt, accepteer dat dan.

Verder ben ik ook pleegmama, dus als je vragen hebt, stel ze gerust!:)

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36

Hoi Kickk,

wat lief, bedankt voor je reactie.
    Wat een mooi onderschrift. Ga ik onthouden.

De grootste twijfel; (vergeef me als ik het erg lomp op papier zet):

Kan ik genoeg houden van 'een kindje van een ander'?
    en
    Kan en ik wil daarvoor mijn leventje omgooien?

Ik ben zo bang dat het nooit als 'eigen' gaat voelen. Maar als ik de verhalen in de pleegzorg folder lees, of op internet wat filmpjes en dagboeken lees, dan schijnt dat in de praktijk uiteindelijk wel zo te zijn; dat je het kindje gaat zien als van jezelf.

Verder praktische dingen als:
    * kind gaat studeren; wie betaald dat dan?
    * ziektekosten (gezien huidige kabinetsplannen, die ze alweer aan het wijzigen zijn) wie betaald dat?
    * Kleding / vakanties? Je hebt neem ik aan toestemming nodig om op vakantie te mogen. En wat nou als je geen toestemming krijgt.

En zo heb ik nog 100 vragen....

haha

16. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Ieoor, mooi onderschrift he. Wij zijn inmiddels ook alweer 3 jaar bezig voor een brusje en ik vond en vind m heel toepasselijk. Het voelt niet altijd zo, maar steeds vaker wel dan niet. En dat is (blijkbaar;)) oke.

De vragen die je hebt zijn heel begrijpelijk.
    Of je genoeg kan houden van een pleegkindje is natuurlijk voor iedereen een vraag die hij/zij alleen maar zelf kan beantwoorden. Ik hoor wel eens mensen zeggen dat ze graag een eigen kindje willen omdat ze er dan dingen van zichzelf in kunnen herkennen. Nou ik kan je zeggen, ons pleegzoontje woont nu een paar maanden bij ons, en het is net een kleine kloon (en papegaai haha). Echt hoor, zoveel dingen die hij doet die je herkent als je eigen. Natuurlijk zijn het geen aangeboren eigenschappen of dingetjes, maar net zo goed herkenbaar als van jezelf/ als eigen.

Ik denk wel dat het houden van een "ander" kindje moet groeien (tenzij je op slag verliefd bent natuurlijk, dat kan ook). Maar ik denk zeker dat als je ervoor open staat, dat die liefde vanzelf komt. Hoe langer een kindje bij je is, hoe meer "eigen" het wordt. Dat merk ik nu al en dat voelt fijn!

Wat betreft de kosten.
    -Je krijgt een pleegzorgvergoeding. Dit is bij langdurig ruim 500 euro per maand. Natuurlijk kan je daar niet alles van betalen (het gaat bij ons alleen al op aan KDV), maar het is toch een leuke bijdrage.
    -Kindjes tot 18 jaar worden gratis mee-verzekerd. Dus daar hebben we geen extra kosten van.
    - De kleding kopen we voor ons pleegzoontje. Maar ik vind dat juist leuk om te doen. Ook door een kindje naar eigen smaak te kleden, maak je het kindje meer "eigen" zeg maar.
    -En wat betreft vakanties. Indien je plannen hebt voor langdurige wereldreizen, dan zou dat inderdaad wellicht problemen kunnen geven (tenzij je zelf de voogdij hebt, dan beslis je dit soort dingen (als ik het goed heb) zelf. Maar "normale" vakanties zullen hoogst waarschijnlijk geen probleem zijn. Het idee bij langdurige pleegzorg is dat het kindje onderdeel wordt van je gezin, dat het erbij hoort en (mee)doet met wat jullie doen. Daar horen vakanties zeker bij!

Ik wil met alle liefde je andere 100 vragen ook beantwoorden hoor! ;);):D
    Ik weet alleen niet of we dit topic dan heel erg gaan bevuilen haha. Pbtje sturen mag ook!;)

17. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja en die pleegzorgavond... Ook wij vonden dit niet heel erg motiverend. Je moet hier echt doorheen prikken denk ik!

18. kickk

kickk Actief lid

3 mrt 2012
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja en als je het leuk vindt, je kan vriendjes met me worden op facebook. Dan heb je een gezicht bij een pleegkindje, misschien wel leuk.

Zo en nu hou ik echt op. Sorry dames haha

19. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Soms vind je juist door acceptatie de rust die je zoekt... En als dat gebeurt, accepteer dat dan.

20. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Even de quote hierboven neergezet, zodat ik hem altijd terug kan vinden.

Deel Deze Pagina